Ban de islam uit het Westen

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.

02 apr 2018, 23:54

frits1955 schreef:""Gisteren heb ik nog vermeld dat Twitter morele keuzes maakt voor de andere twitteraars en volgers. "

Twitter, FB, Google...zijn privébedrijven die een eigen policy hebben en die mensen/berichten  mogen verwijderen als zij dat noodzakelijk vinden.
Inderdaad, maar als buitenstaander stellen we een trend vast. Die bedrijven sluiten ook deals met staten zoals Pakistan om bepaalde ongewenste vormen van vrije meningsuiting te helpen censureren.

't Is maar dat we het weten.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Fazal

03 apr 2018, 18:10

Afbeelding

Ban de islam uit het Westen :cry: :( 8O

frits1955

03 apr 2018, 19:46

Die zaten daarstraks op de bus! :lol:

Afbeelding

Wil.

04 apr 2018, 10:11

Paus Franciscus, alias vrolijke Frans, laat geen kans onbenut om zijn volgelingen in verwarring te brengen, te demoraliseren en met schuld te beladen. We mogen stilaan gaan spreken van 'dwaze Frans' .
Recent was het weer van dat: het zijn de christenen die zich horen te schamen omdat ze de generaties na ons opzadelen met een wereld die uiteen valt door onderlinge twist en oorlog.

Dwaze Frans repte met geen woord over de ideologie die letterlijk aanleert aan haar volgelingen dat zij moeten oorlog voeren tegen de ongelovigen. 

S9:29 Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek (christenen en joden), die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn
Afbeelding
Dat kan ook niet want diezelfde Frans zei vorig jaar nog dat "de authentieke islam en de juiste lezing van de koran zijn tégen elke vorm van geweld"  Je leest zijn inzicht daarover in hoofdstuk 4 van Evangelii Gaudium Wie de koran al eens heeft vastgenomen, vraagt zich af welke versie die joker eigenlijk heeft te lezen gekregen.

Het ligt dus niet aan de islamideologie. De schuld moet bijgevolg wel bij zijn eigen kudde liggen.

Vrijzinnige

04 apr 2018, 12:17

Wil. schreef:Paus Franciscus, alias vrolijke Frans, laat geen kans onbenut om zijn volgelingen in verwarring te brengen, te demoraliseren en met schuld te beladen. We mogen stilaan gaan spreken van 'dwaze Frans' .
Recent was het weer van dat: het zijn de christenen die zich horen te schamen omdat ze de generaties na ons opzadelen met een wereld die uiteen valt door onderlinge twist en oorlog.

Dwaze Frans repte met geen woord over de ideologie die letterlijk aanleert aan haar volgelingen dat zij moeten oorlog voeren tegen de ongelovigen. 

S9:29 Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek (christenen en joden), die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn
Afbeelding
Dat kan ook niet want diezelfde Frans zei vorig jaar nog dat "de authentieke islam en de juiste lezing van de koran zijn tégen elke vorm van geweld"  Je leest zijn inzicht daarover in hoofdstuk 4 van Evangelii Gaudium Wie de koran al eens heeft vastgenomen, vraagt zich af welke versie die joker eigenlijk heeft te lezen gekregen.

Het ligt dus niet aan de islamideologie. De schuld moet bijgevolg wel bij zijn eigen kudde liggen.

Vrolijke Frans zal zich vergist hebben tussen het OT en het NT Wil !  :lol: :lol: :lol:
Maar waar sta jij binnen de katholieke leer Wil ? Bij Opus Dei ?  :lol: :lol: :lol:
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen

Wil.

04 apr 2018, 12:32

Zó inhoudelijk diepgaand had ik je reactie niet verwacht.

Wil.

04 apr 2018, 16:16

Een Duitse staatssecretaris van Libanees-Palestijnse afkomst (Sawson Chebli) had een stukje fake news op haar twitterpagina gezet: een Syrische jongen ligt op de grond tussen de twee graven van zijn ouders.

iMediaEthics, een waakhond over correcte info op het net, heeft 4 jaar geleden al aangetoond dat dit gewoonweg om een hoax gaat. Het was een in scene gezette situatie die bedoeld was voor een fotowedstrijd.

Wil.

04 apr 2018, 16:35

De Canadezen hebben ook nood aan nieuwe ijkpunten want sommigen zijn daar het gevoel voor wat aanvaardbaar is kwijt.

Op 14 april vindt er een conferentie plaats: The Niagara Muslim Family Conference. Daar komt een Egyptische sheik (korangeleerde) spreken. Die man - Omar Abulkafi -  heeft al een reeks uitspraken gedaan waar een beschaafd mens toch wel de wenkbrauwen begint op te trekken. Een voorbeeld:
"O Allah, we richten onze klachten tot u betreffende de joden aangezien ze u niet kunnen ontkomen, o machtige van de hemelen en de aarde. O Allah, tel hun aantal; maak hen één voor één af en spaar er geen enkele. Bevrijd de Al Aqsa moskee van de vuiligheid die de joodse agressors zijn." (december 2017)

Deze Omar mag dus in Canada de openingsspeech komen geven. Hoe moeten mensen met een democratische ingesteldheid aankijken tegen een groep die dit soort uitlatingen aanvaardbaar acht?

Wil.

05 apr 2018, 11:51

Een journaliste van de BBC postte een stukje commentaar nadat Jewish News een interview met Corbyn had gepubliceerd. Daarin schreef de reporter:

Afbeelding

Alsof er met een terroristische beweging niks verkeerd is. Deze commentaar werd nadien weer verwijderd, maar het toont nog maar eens  tot wat  de vierde macht bereid is in een poging om het kwaad goed te praten.

Tja, wat is er eigenlijk verkeerd aan ISIS? Wat is er eigenlijk verkeerd aan Boko Haram? Wat was er eigenlijk verkeerd aan de Bader-Meinhof groep? ....

Vrijzinnige

05 apr 2018, 11:55

Wil. schreef:Een journaliste van de BBC postte een stukje commentaar nadat Jewish News een interview met Corbyn had gepubliceerd. Daarin schreef de reporter:

Afbeelding

Alsof er met een terroristische beweging niks verkeerd is. Deze commentaar werd nadien weer verwijderd, maar het toont nog maar eens  tot wat  de vierde macht bereid is in een poging om het kwaad goed te praten.

Tja, wat is er eigenlijk verkeerd aan ISIS? Wat is er eigenlijk verkeerd aan Boko Haram? Wat was er eigenlijk verkeerd aan de Bader-Meinhof groep? ....
Terug je bijbel in de hand genomen Wil, nu je op het Vlaamse vlak geen antwoorden meer kan verzinnen !  :lol: :lol: :lol:
Een volk krijgt de leiders dat zij verdienen

Wil.

05 apr 2018, 16:31

Volgens Luc Hennart, voorzitter van de rechtbank van eerste aanleg in Brussel, heeft Tariq Ramadan, de overbekende en veelgevraagde islamkenner, een belgisch-marokkaanse vrouw 27.000 euro betaald om te zwijgen over hun relatie.

Bron

Ramadan, die door minstens 2 vrouwen beticht wordt van verkrachting , was professor in Oxford. Hij is de zoon van de oprichter van de Moslimbroederschap, een groepering die zelfs in het islamitische Egypte en enkele ander landen verboden werd. Hij zit voorlopig in de gevangenis in Frankrijk.

pcekspeer

05 apr 2018, 17:09

Broertje vd gesluierde dames?
Enige last van die mensjes, gehad, te verwachten? Ja?
Neen?
Maar fier dat je een fotootje hebt opgedoken, dat ben je wel natuurlijk? Wauw!
Jij bent op de hoogte van wat terrorisme is, duidelijk een kenner, zoals er hier nog enkelen rondlopen.

Afbeelding
Dit soort tuig van de richel is je ook bekend en niet enkel van naam?
Hum?

IRA is je compleet ontgaan?
Rode Brigade nooit van gehoord?
GIA zegt je helemaal niets?
Aum Shinrikyo, je denkt dat het een gerecht is?
Van Al Qaida denk je dat het ook religieus- en niet politiek getint is?

Blijven doorgaan?

Terrorisme is een eeuwenoud fenomeen dat zich in de loop der jaren op alle continenten heeft voorgedaan, door fanatici van verschillende religieuze achtergronden, van verschillende culturen, van verschillende politieke ideologieën. 

In welk groepje hoor je thuis?
Of is dat afhankelijk vanuit welke hoek de wind waait?

Wordt eens wakker.
Laatst gewijzigd door pcekspeer op 05 apr 2018, 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Wil.

05 apr 2018, 17:25

pcekspeer schreef:In welk groepje hoor je thuis? Of is dat afhankelijk vanuit welke hoek de wind waait?

Wordt eens wakker.
Ik weet voldoende wat er reilt en zeilt in de wereld.

Indien er nog tal van andere terroristische groepen bestaan, weerlegt dat feit dan ook maar één jota van wat ik hier post?

PS: nog even iets over de spellingregels...  neen, ik ga het niet zeggen. We hebben het immers over de inhoud eerder dan over de vorm van de boodschap, niet?

pcekspeer

05 apr 2018, 17:41

Laten we het eerder eens hebben over het al dan niet reageren op de enige relevante vraag:
welk groepje krijgt je voorkeur?
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Wil.

05 apr 2018, 18:15

pcekspeer schreef:Laten we het eerder eens hebben over het al dan niet reageren op de enige relevante vraag:
welk groepje krijgt je voorkeur?
Voorkeur?  8O 
Het islamterrorisme krijgt mijn volle aandacht. Meer niet.