Terrorisme en geplande terreurdaden in Europa
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
At your service, Lars.
Getallen en kleuren, zoals je vroeg.
Hier de gegevens van de islamitische aanslagen die gepleegd worden vanaf kerstavond tot en met 1 januari. We tellen ongeveer 340 doden. Gewonden? Bwaah, laat dat maar achterwege.

Getallen en kleuren, zoals je vroeg.
Hier de gegevens van de islamitische aanslagen die gepleegd worden vanaf kerstavond tot en met 1 januari. We tellen ongeveer 340 doden. Gewonden? Bwaah, laat dat maar achterwege.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Lars - Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40
-
Voor terreur is de kans dat je betrokken geraakt afhankelijk van de kwaadwilligheid van anderen. Het zijn geen daden die sowieso zullen gebeuren.
Voorbeeld: na Zaventem en Maalbeek stond heel het land maanden lang onder strikte bewaking. Toch waren er maar 32 slachtoffers te betreuren. Procentueel verwaarloosbaar maar heel belangrijk qua impact op de bevolking.
Bovendien was geweten dat er nog een behoorlijk aantal potentiële kandidaat-terroristen rondliepen.
Bij Covid-19 kan men een worst case scenario maken, wat ik gedaan heb. Aangezien het virus 'handelt' los van de intenties van mensen en breed verspreid actief aan het werk is, kan een procentuele berekening van de schade bepaald worden.
Wanneer we in belgië evenveel aanslagen hadden door moslimterroristen als er gevallen van Corona zijn, dan zou het ook daar statistisch heel verantwoord zijn om procenten te berekenen. De wet van de grote getallen moet zijn werk kunnen doen. Met corona kan dat; met moslimterreur niet. Dat neemt niet weg dat de dreiging voor de maatschappij op gelijke manier wordt aangevoeld.
Voorbeeld: na Zaventem en Maalbeek stond heel het land maanden lang onder strikte bewaking. Toch waren er maar 32 slachtoffers te betreuren. Procentueel verwaarloosbaar maar heel belangrijk qua impact op de bevolking.
Bovendien was geweten dat er nog een behoorlijk aantal potentiële kandidaat-terroristen rondliepen.
Bij Covid-19 kan men een worst case scenario maken, wat ik gedaan heb. Aangezien het virus 'handelt' los van de intenties van mensen en breed verspreid actief aan het werk is, kan een procentuele berekening van de schade bepaald worden.
Wanneer we in belgië evenveel aanslagen hadden door moslimterroristen als er gevallen van Corona zijn, dan zou het ook daar statistisch heel verantwoord zijn om procenten te berekenen. De wet van de grote getallen moet zijn werk kunnen doen. Met corona kan dat; met moslimterreur niet. Dat neemt niet weg dat de dreiging voor de maatschappij op gelijke manier wordt aangevoeld.

Geen naakte cijfers en data meer?Wil. schreef: ↑03 apr 2020, 12:20Voor terreur is de kans dat je betrokken geraakt afhankelijk van de kwaadwilligheid van anderen. Het zijn geen daden die sowieso zullen gebeuren.
Nu ineens is duiding, context wel nodig?
Uw eigen aanvoelen niet verwarren met het 'aanvoelen voor de maatschappij', jij bent de maatschappij niet.
-
Het is niet mijn aanvoelen: ik observeer hoe de maatschappij reageert. Ik merk dat de para's niet enkele dagen, maar enkele maanden in het straatbeeld blijven. Dat hoeft niet voor mij, maar zij die het voor het zeggen hebben, oordelen dat het voor de maatschappij nodig is.
Vergeet niet dat het DOEL van terreur niet is om bv. de helft van de bevolking uit te moorden. Terreur heeft een politiek einddoel: men wil de maatschappij veranderen in de richting van de eigen maatschappijvisie. Eén schaapshond volstaat om een hele kudde in beweging te brengen. De hond bijt nauwelijks.
Bij moslimterroristen is het einddoel een maatschappij die geleid wordt door de regels die Allah heeft opgelegd.
Die regels vind je in de sharia. D.m.v. terreur komt men dichter bij dat doel.
Vergeet niet dat het DOEL van terreur niet is om bv. de helft van de bevolking uit te moorden. Terreur heeft een politiek einddoel: men wil de maatschappij veranderen in de richting van de eigen maatschappijvisie. Eén schaapshond volstaat om een hele kudde in beweging te brengen. De hond bijt nauwelijks.
Bij moslimterroristen is het einddoel een maatschappij die geleid wordt door de regels die Allah heeft opgelegd.

Dat komt omdat je in een bubbel leeft.Wil. schreef: ↑03 apr 2020, 13:41Het is niet mijn aanvoelen: ik observeer hoe de maatschappij reageert. Ik merk dat de para's niet enkele dagen, maar enkele maanden in het straatbeeld blijven. Dat hoeft niet voor mij, maar zij die het voor het zeggen hebben, oordelen dat het voor de maatschappij nodig is.
-
De dreiging van jihadisten is niet voorbij, Wil.
Alleen veranderen uw flutverhalen daar niks aan, niemand die ertoe doet (in dit geval de veiligheids- en inlichtingendiensten) is geïnteresseerd in uw gerecycleerde verhalen die je van het internet raapt.
Ook in deze draad: impact 0.
Alleen veranderen uw flutverhalen daar niks aan, niemand die ertoe doet (in dit geval de veiligheids- en inlichtingendiensten) is geïnteresseerd in uw gerecycleerde verhalen die je van het internet raapt.
Ook in deze draad: impact 0.
-
Ik hoef geen applaus te ontvangen, Lars.
Ik herhaal: men moet niet slagen om toch door te zetten.
Waarom noem je het 'flutverhalen' ? Wanneer een imam oproept om de ongelovigen te doden en iemand anders dóet dat ook, is dat dan een flutverhaal?
Ik herhaal: men moet niet slagen om toch door te zetten.
Waarom noem je het 'flutverhalen' ? Wanneer een imam oproept om de ongelovigen te doden en iemand anders dóet dat ook, is dat dan een flutverhaal?

Wanneer honderden Europese sites en extreemrechtse trollen een verhalen blijven recycleren over wat imams in woestijndorpen ergens Somalië of Soedan prevelen, dan noem ik dat flutverhalen.
Daar gaat niks dreiging vanuit, en als dat zo zou zijn dan is dat al veel eerder verzameld & geanalyseerd door professionals.
Zij, en geen gepensioneerde adjunct-verificateurs, zijn in staat om te bepalen of dat effectief dreigingen zijn.
Wie dat soort verhalen graag leest, gaat rechtstreeks naar sites à la fenixx en toestanden.
Dat soort mensen staan met moslims op en gaan ermee slapen, Wil.
Die hoeven niet meer overtuigd worden.
Geen kat gaat naar seniorennet om even te zien "Wat zou Wil vandaag denken van de moslimdeologie, want jeetje, nu begin ik toch te twijfelen?"
-
Niks dreiging? Waarom leeft bv. Salman Rushdie nog altijd ondergedoken? Omdat enkele decennia geleden iemand in die uithoek van de wereld een fatwa over hem heeft uitgesproken.
Waarom durven ex-moslims zelden met naam en voornaam naar buiten komen? Omdat iemand 1400 jaar geleden heeft gezegd dat de apostaat moet gedood worden.
Waarom wordt Ayaan Hirsi Ali 24/24 beschermd door lijfwachten? Omdat iemand een flutverhaal tegen haar heeft uitgesproken.
Waarom heeft de Manchester bomber tal van kinderen met bouten en spijkers doorboord? Omdat hij een flutverhaal had gelezen dat duidelijk de band legt tussen de ideologie en wat van hem verwacht wordt.
Het komt me voor dat jouw argumentatie op heel los zand staat: een flutargumentatie, zeg maar.
Waarom durven ex-moslims zelden met naam en voornaam naar buiten komen? Omdat iemand 1400 jaar geleden heeft gezegd dat de apostaat moet gedood worden.
Waarom wordt Ayaan Hirsi Ali 24/24 beschermd door lijfwachten? Omdat iemand een flutverhaal tegen haar heeft uitgesproken.
Waarom heeft de Manchester bomber tal van kinderen met bouten en spijkers doorboord? Omdat hij een flutverhaal had gelezen dat duidelijk de band legt tussen de ideologie en wat van hem verwacht wordt.
Het komt me voor dat jouw argumentatie op heel los zand staat: een flutargumentatie, zeg maar.

Ook hier weer...Wil. schreef: ↑03 apr 2020, 18:39Niks dreiging? Waarom leeft bv. Salman Rushdie nog altijd ondergedoken? Omdat enkele decennia geleden iemand in die uithoek van de wereld een fatwa over hem heeft uitgesproken.
Je slaat tilt.
Nergens stel ik dat er geen dreiging is, wel integendeel, lees eens twee berichten terug:
"De dreiging van jihadisten is niet voorbij, Wil."
Ik maakte gewoon een snelle assessment van uw dubbel voorgekauwde google kost.
Uw uitgangspunt is verkeerd...
Het is geen toeval dat je amechtig haatorgeltje blijft draaien op amateurs niveau.