Jobs - Jobs - Jobs
-
dejules
Dwaas, Nederland kent geen ambtenarenstatuut!Wil. schreef: Dwaze praat: in de bron waarnaar ik heb verwezen worden voor Nederland en belgië dezelfde maatstaven gebruikt.
https://www.tijd.be/dossier/europareeks ... 28880.html
Die geven trouwens 42 miljard Euro per jaar minder uit dan wij aan mensen die uit de schatkist betaald worden.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Zoals er in Gent geen 'allochtonen' meer wonen. Ze geven het kind een andere naam en alles blijft bij het oude.dejules schreef:Dwaas, Nederland kent geen ambtenarenstatuut!
Een klein half miljoen ambtenaren heeft Nederland.
juleke schreef:
Waarom doen ze dat eigenlijk, mensen uit de schatkist betalen? Aaah, die werken voor de overheid.mensen die uit de schatkist betaald worden

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Horus1 - Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Juleke misschien zelf eens het door jou tot treurens toe misbruikt artikel uit 2016 eens goed te herlezen, er zijn wel nog de door jou verfoeide ambtenaren in Nederland. Begrijpend lezen is nog nooit je sterkste geweest hé. Prettig weekend en niet vergeten je pilletjes in te nemen.
-
dejules
En hoe was het op de betoging?Horus1 schreef:Prettig weekend
Uw rode vuilzak nog aan?
Laatst gewijzigd door dejules op 28 sep 2018, 18:40, 2 keer totaal gewijzigd.
-
dejules
In Nederland hebben die een werknemersstatuut zonder aparte voordelen zoals een pensioen dat factor 2.3 hoger is, geen 37 extra verlofdagen, geen levenslange benoeming, ...Wil. schreef:Waarom doen ze dat eigenlijk, mensen uit de schatkist betalen? Aaah, die werken voor de overheid.
Wist U dat er ook werknemers zijn in België?
Gezien het biotoop waarin U verbleef moeilijk voor te stellen, toch?
Dat zijn de mensen die U reeds voederen vanaf de geboorte tot U sterft.
-
Horus1 - Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Neen juleke, dat vuilzakjes gedoe laat ik met veel plezier aan jou over, waarschijnlijk jou biotoop, en oorzaak van je afscheidstaart en swt. Was een week in Nederland en ben het eens gaan navragen op het gemeentehuis van het mooie plaatsje Veere: er zijn daar nog degelijk wel ambtenaren. Landmeters, stedenbouwkundigen, leraren, politieagenten, rijksambtenaren, gemeenteambtenaren, financiën.....enz , enz. Hoe kan dat nou?? Waren die niet afgeschaft ??? Zou klacht indienen bij mijn gazetje van 2016, slaap ze .
-
dejules
Begrijpend lezen is uw ding niet, toch?Horus1 schreef:Was een week in Nederland en ben het eens gaan navragen op het gemeentehuis van het mooie plaatsje Veere: er zijn daar nog degelijk wel ambtenaren. Landmeters, stedenbouwkundigen, leraren, politieagenten, rijksambtenaren, gemeenteambtenaren, financiën.....enz , enz. Hoe kan dat nou?? Waren die niet afgeschaft ??? Zou klacht indienen bij mijn gazetje van 2016, slaap ze .
Overheidspersoneel is niet afgeschaft maar hun statuut.
Ambtenaren werden werknemers en kunnen ten alle tijden afgedankt worden.
U was werkgever maar U had de juiste pensioenkeuze gemaakt, toch.
Elke dag 6 uur op de trein naar een zinloze tijdsbesteding vernietigt massaal de hersencellen.
Neem uw pillekes.
-
dejules
Volgens de OESO steeg de kost van de overheid van 2001-2011 in België bij constante munt met 17,5%.Wil. schreef: in dit land zijn er 426.689 ambtenaren. Bron Juleke zegt dat er binnen 10 jaar 500.000 met pensioen gaan. Dat zijn dus alle huidige ambtenaren. Er zijn er geen die jonger zijn dan pakweg 50 jaar.![]()
![]()
![]()
Per capita kostte ons overheidsapparaat 20% meer dan het Duitse met een vergelijkbare handicap van federaal en Länder.
Ondertussen stegen de overheidsuitgaven nog met 5% dat wil zeggen: alle belastingsverhogingen gingen verloren in hogere uitgaven.
Ik weet wel dat in die 1,3 miljoen een stuk onderwijs en gezondheidszorg zit. Toch blijven we meer dan 20% duurder dan de Duitse overheid en dat is geen licht apparaat.
https://trends.knack.be/economie/beleid ... 50071.html
-
voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Woensdag draaide een pomp van het ketelcircuit van één van onze ketels in de soep
De man van dienst moest de pompnummer komen bekijken en de maten nemen
Hij pakte zijn meter om de flens te meten.
Ik zij dat is een 80. Verbaasd keek hij mij aan. Hoe weet u dat.
Na 35 jaar produktie weet je dat dat op de flens gergraveerd staat en schat men de maten wel juist in
Dat leert men niet op school. Ook niet dat bij vast of lossdraaien van bouten; men steeds van zich af moet drukken i.p.v trerkken om uw gezicht te beschermen.
De man van dienst moest de pompnummer komen bekijken en de maten nemen
Hij pakte zijn meter om de flens te meten.
Na 35 jaar produktie weet je dat dat op de flens gergraveerd staat en schat men de maten wel juist in
Dat leert men niet op school. Ook niet dat bij vast of lossdraaien van bouten; men steeds van zich af moet drukken i.p.v trerkken om uw gezicht te beschermen.
-
dejules
Ik heb meerdere afleveringen gezien van aircraft disaster.voorn schreef: Hij pakte zijn meter om de flens te meten.
In 1 van die afleveringen was een venster uit de cockpit weggeblazen en een (co-?) piloot naar buiten gezogen.
Het onderzoek wees uit dat een technieker de oorzaak van de ramp was. Hij had het protocol niet gevolgd nl in de manual kijken welk soort bouten voor dit type vliegtuig nodig waren. Hij had de oude eruit gehaald en op het zicht bepaald welke bouten dat waren. Fier liet hij ze aan de onderzoekers zien want ze lagen nog in de vuilbak, niet wetende dat hij een enorme stommiteit had begaan.De gevolgen waren dramatisch.
De man werd ter plaatste door de FBI gearresteerd.
Laatst gewijzigd door dejules op 29 sep 2018, 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
-
MichelN - Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Ha, dat is dus jouw biotoop, vandaar dat ze jou buitengejoept hebben bij Ford: niets mee aan te vangen met een dergelijk sujet die liever zat te palaveren en koffietjes te drinken met z'n maatjes van de vakboungd.dejules schreef:Ik heb meerdere afleveringen gezien van aircraft disaster.
-
dejules
Samen met 6.000 anderen.MichelN schreef: vandaar dat ze jou buitengejoept hebben bij Ford
Collectief ontslag na sluiting plant heet dat.
Eén vd grootste bedrijfssluitingen uit de Belgische geschiedenis.
U komt uit de levenslang benoemde leegloperij?
-
dejules
Op 16 mei zei Bart De Wever, na een grote betoging voor onze pensioenen, dat hij de 70.000 betogers niet begreep. Logisch, hij heeft zelf een pensioen van 6.500 euro.Horus1 schreef:Neen hoor julio, niet zoals bij jou.
U geniet het Belgisch statutair leegloperspensioen?