Corona virus

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

De kannibaal

27 apr 2020, 16:55

Fred1950 schreef:
27 apr 2020, 14:12
Lap zeg, de exitstrategie is nog maar pas bekend , en het aantal doden per dag zakt al meteen van grofweg tweehonderd naar grofweg honderd, en het aantal geregistreerde besmettingen van 1000 naar 500 terwijl dit dagen lang respectievelijk rond de 200 en 1000 draaide. :evil: Wie zei ook weer dat de eerste maatregelen pas van kracht kunnen worden als het dodental 100 of lager wordt ? Hier wordt gefoefeld tegen de sterren op ..... 8O
Binnen 3 à 4 weken wordt er gevochten door de politici om zich opnieuw in de spouwmuren te gaan verstoppen. Ik denk dat de Franstalige viroloog die de dagelijkse live show verzorgde niet meer wilde meespelen en maar versneld zijn ontslag heeft gegeven, omdat hij zich te zeer betrokken voelde bij het drama. Mevrouw Wilmes moet en zal vertrekken, zoveel is duidelijk, want die houdt vast aan haar standpunten. Zodra de helden opnieuw in de spouwmuren kruipen, wordt haar opdracht misschien zelfs verlengd.
Een paar politieke figuren, zouden om goed te zijn eigenlijk moeten getroffen worden door Covid-19, en dan liefst een beetje ernstig, zodat ze zelf kunnen ervaren wat het is om door het beest geveld te worden en dit in het belang van de ganse gemeenschap.. Ik baseer mij op Boris Johnson, die een totaal aangepast verhaal begint te vertellen en een aanbeveling geeft om de lock down te verlengen.
Probleem is dat onze politieker spreekt en schrijft via een internetlijn vanuit zijn schuilkelder om zeker geen risico te lopen.

Charlie Maru

27 apr 2020, 17:22

Fred1950 schreef:
Lap zeg, de exitstrategie is nog maar pas bekend , en het aantal doden per dag zakt al meteen van grofweg tweehonderd naar grofweg honderd, en het aantal geregistreerde besmettingen van 1000 naar 500 terwijl dit dagen lang respectievelijk rond de 200 en 1000 draaide. :evil: Wie zei ook weer dat de eerste maatregelen pas van kracht kunnen worden als het dodental 100 of lager wordt ? Hier wordt gefoefeld tegen de sterren op ..... 8O
Er is daar eigenlijk geene ene die het juist weet bij doe bende kloefkappers.

https://www.hln.be/nieuws/buitenland/li ... ~aa180c29/
HLN schreef:
09:45
"Niet één cijfer waar je naar moet kijken"

Er is niet één cijfer, zoals het aantal nieuwe ziekenhuisopnames per dag of het aantal mensen op intensieve zorg, waar je naar moet kijken om te weten of de afbouw van de lockdown zoals gepland kan doorgaan. Dat zegt minister van Volksgezondheid Maggie De Block (Open Vld) in De ochtend op Radio 1.

De geleidelijke exit uit de lockdown hangt ervan af of de dagelijkse coronacijfers voldoende dalen, zo werd dit weekend gewaarschuwd. Volgens viroloog Marc Van Ranst moet het aantal nieuwe ziekenhuisopnames bijvoorbeeld evolueren van 200 per dag nu naar 100. Zijn collega Steven Van Gucht keek dan weer vooral naar het aantal mensen op intensieve zorgen, dat naar 450 zou moeten dalen tegenover 900 nu.

Maar het gaat om meer dan dat, aldus De Block, die zich niet op een bepaald getal wil vastpinnen. "De tendens moet duidelijk zijn: altijd naar omlaag. Ziekenhuisopnames en aantal mensen op intensieve zorg zijn goeie parameters. Maar zo zijn er veel parameters en criteria, en de beslissing hangt niet van één daarvan af."

Het aantal nieuwe opnames in de ziekenhuizen ligt al enkele dagen stabiel rond de 200 en lijkt voorlopig niet verder te dalen. Hoe komt dat? Volgens De Block is het mogelijk dat er nu meer patiënten uit de woonzorgcentra worden binnengebracht dan enkele weken geleden. "Ik denk dat dat zich ook wat weerspiegelt in de cijfers. Maar ik ben wel optimistisch als we op deze manier verder blijven gaan."

Het dagelijkse aantal nieuwe ziekenhuisopnames schommelt al enkele dagen rond de 200:
En dan persconferenties met veel voorden om daarna de mensen nog altijd met dezelfde vragen te laten zitten. Men weet dus evenveel erna als ervóór. Niets dus. :roll:
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

gast43

27 apr 2020, 17:31

Kannibaal Ik baseer mij op Boris Johnson, die een totaal aangepast verhaal begint te vertellen en een aanbeveling geeft om de lock down te verlengen.

Was ook geen slimme zet Boris Johnson gelukkig dat goed is afgelopen maar dat heeft hij zelf in
hand gewerkt .
Maar uiteraard heeft zelf mogen ervaren .

Och die politiekers . Denken ze nu omdat ze Minister Wilmes aan de kant schuiven dat zij beter gaan doen
integendeel .Want ze bakken er zelf niks van , weet je wat ze bij ons zeggen grote mond met weinig inhoud .
Is volgende maand jaar we hebben nog altijd geen regering gevormd !!
En sjans dat er minister voor 3 maand werd aangesteld mist nog een verlegging ( Dat is afwachten )
We hadden er schoon gestaan regering in lopende zaken ga niks vooruit is net schildpad die over parlement zweeft . In deze corona tijden .

Rustig blijven Kannibaal :) niet goed voor onze gezondheid .
Ice

27 apr 2020, 19:16

Fred1950 schreef:
Ahhhh Fredje, begint je euro dan nu eindelijk te vallen? 8O
Ruim laat, makker... :mrgreen:
Ice

27 apr 2020, 19:25

De lockdowns zoals die in de Westerse wereld zijn ingevoerd zullen niet alleen jarenlange extreem schadelijke gevolgen voor de economie en samenleving hebben, maar zijn bovendien ook nog eens een gevaar voor onze gezondheid.

Dr. Daniel Erickson en Dr. Artin Massih hebben bij elkaar 40 jaar ervaring met virussen en luchtweginfecties, en runnen tegenwoordig een private medische spoedhulpkliniek in Bakersfield (Californië).
De heren hadden een vooruitziende blik, want toen corona in januari alleen nog maar in China was uitgebroken, bestelden ze al een groot aantal Covid-19 testen. Ze hebben sindsdien duizenden mensen getest, en concludeerden – net als veel andere epidemiologen over de hele wereld - dat Covid-19 al eerder in andere landen arriveerde dan tot nu toe wordt aangenomen, dat al veel meer mensen besmet zijn geweest, en dat het virus veel minder gevaarlijk en dodelijk is dan nu wordt voorgesteld.

‘Mensen moeten begrijpen dat ons immuunsysteem wordt opgebouwd door blootstelling aan virussen en bacteriën.
Jonge kinderen kruipen over de grond en stoppen dingen in hun mond, en krijgen het zo binnen. Zo vormen ze een systeem met antilichamen.
Je stopt een klein kind niet in een met plastic afgesloten kamer.
Daar krijgt het geen gezond immuunsysteem van.’

‘Dit is de basis van immunologie en microbiologie. Dit weten we al jaren.
Als je nu zegt dat mensen hun hele huis moeten desinfecteren, een masker moeten dragen en niet naar buiten mogen, wat doet dat dan met hun immuunsysteem?
Dat is gewend aan aanrakingen, aan bacteriën, aan virussen.
Je thuis opsluiten verlaagt daarom je immuunsysteem.
Als we straks dan allemaal met die lagere immuniteit weer naar buiten gaan en weer virussen en bacteriën gaan uitwisselen, wat denk je dan dat er gebeurt?
Ziekten zullen toenemen, en dat terwijl veel artsen en verplegers met verlof zijn gestuurd. Deze combinatie wil je niet hebben als je weer een gezonde samenleving wilt opzetten.
Het slaat nergens op.

Handschoenen, mondkapjes, voorwerpen, deurknoppen – het virus zit overal op.
'Wij dragen geen gezichtsmaskers.
Waarom niet?
Wij begrijpen hoe microbiologie werkt, hoe immunologie werkt.
Wij willen een sterk immuunsysteem.

Ik wil me niet in mijn huis opsluiten, een zwak immuunsysteem krijgen, en dan ziek worden als ik weer naar buiten ga.’

Als we weer opstarten, garandeer ik u dat we een gigantische hoeveelheid zieken krijgen, omdat hun immuunsystemen zijn verzwakt.
Dat is niets anders dan basis immunologie.
Moeten we ons nog steeds thuis opsluiten?
Ons antwoord is een hartgrondig NEE

Hoewel de eerste paniekreacties verklaarbaar waren omdat men nog niet goed wist met wat voor dreiging we te maken hadden, zijn de maatregelen die werden genomen juist het tegenovergestelde van wat normaal altijd zou moeten worden gedaan. ‘Doorgaans zet je de zieken in quarantaine.
Als iemand de mazelen heeft, dan plaats je ze in quarantaine.
We hebben nog nooit meegemaakt dat gezonde mensen in quarantaine worden gehouden.’

We hebben geen dubbelblinde klinisch gecontroleerde testen nodig om mij te vertellen dat je je niet thuis moet opsluiten.
Dit is schoolniveau microbiologie…

De artsen pleiten tevens voor maatregelen die ervoor zorgen dat een economische lockdown zoals nu NOOIT meer kan plaatsvinden.
‘Want je moet de zieken in quarantaine zetten, niet de gezonde mensen…
Bron

maw: door de lockdown is onze afweer tegen virussen verzwakt en áls het normale leven zal hervat worden dan worden we allemaal ziek door....de onnodige lockdown die net het ziek-zijn had moeten voorkomen... 8O

Fred1950

27 apr 2020, 20:03

Ice schreef:
27 apr 2020, 19:16
Fred1950 schreef:
Ahhhh Fredje, begint je euro dan nu eindelijk te vallen? 8O
Ruim laat, makker... :mrgreen:
Jaja, maar ge redeneert en interpreteert in 180° draairichting. Men manipuleert ( volgens mij ) cijfers om de indruk te geven dat we zonder problemen de in mei geplande versoepelingen gaan aankunnen. Als je naar de buurlanden kijkt, dan doen die dat ongeveer op hetzelfde ogenblik, ondanks dat we het procentueel op alle gebied véééél slechter doen, slechter dan de Spanjaarden en de Italianen. Hiervoor moet je het aantal doden en besmettingen per miljoen inwoners bekijken en daar zijn wij grandioos kampioen. Men wil ons persé wijsmaken dat virologen en politiekers "goe bezig" zijn.

Immuniteit ? Als eens de toestand in Ecuador in het VRT journaal bekeken ? Ze zouden u urenlang moeten verplichten om datzelfde filmke te bekijken zodat ge nog zotter wordt dan dat ge nu al zijt. Ook op VRT gezien hoe in Duitsland met een monstergrote Antonov miljoenen mondmaskers vanuit China toekwamen ? En hier moeten we ze zelf maken omdat ze ocharme nog besteld moeten worden. Dit is een land van idioten in het kwadraat ( en met het soort met jouw hersenkronkels zijn die idioten ook nog eens levensgevaarlijk ). Nee maar , die Duitsers en Oostenrijkers, dat zijn allemaal dommekloten omdat ze groepsimmuniteit geen schijn van kans geven. Viroloog "Ice" daarentegen , dat is pas ultra extreem-rechtse intelligentia :lol:

Dicksy

27 apr 2020, 20:25

Fred schreef:
Dit is een land van idioten in het kwadraat ( en met het soort met jouw hersenkronkels zijn die idioten ook nog eens levensgevaarlijk ). Nee maar , die Duitsers en Oostenrijkers, dat zijn allemaal dommekloten omdat ze groepsimmuniteit geen schijn van kans geven. Viruloog "Ice" daarentegen , dat is pas ultra extreem-rechtse intelligentia :lol:
Stuur toch gewoon een mailtje naar die idioten in het kwadraat. :lol: :lol:

Fred1950

27 apr 2020, 20:31

Dicksy schreef:
27 apr 2020, 20:25
Fred schreef:
Dit is een land van idioten in het kwadraat ( en met het soort met jouw hersenkronkels zijn die idioten ook nog eens levensgevaarlijk ). Nee maar , die Duitsers en Oostenrijkers, dat zijn allemaal dommekloten omdat ze groepsimmuniteit geen schijn van kans geven. Viruloog "Ice" daarentegen , dat is pas ultra extreem-rechtse intelligentia :lol:
Stuur toch gewoon een mailtje naar die idioten in het kwadraat. :lol: :lol:
Dan krijgt ge een antwoord terug zoals dit van M. De Block vanavond op de vragen van Goedel Wachters: geen en totaal naast de kwestie en rond de pot. Bekijk het maar eens op https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/het-journa ... -20200427/ ( registreren kan via facebook , gmail account , ... )
Ice

27 apr 2020, 20:41

Oei, ik zat er naast, je steekt je kop nog dieper in het zand, zometeen kom je nog uit in china...maar niet erg, daar zou jij je thuis voelen.... :twisted:

Ik moet je teleurstellen, ik ben weer maar de boodschapper maar ben toch ietwat gevleid dat een betweter zoals gij mij virologe noemt. :mrgreen:
Ik heb wat meer vertrouwen in ervaren microbiologen en immunologen dan in mediageile technici en labratten die steeds meer moeite hebben om hun leugens vol te houden, ze blozen zelfs al en durven niet meer recht in de camera kijken terwijl ze ons voorliegen.

Nu maken ze er op terzake al TWEE corona epidemieén van: eentje voor de jongeren en eentje voor de ouderen in zorgcentra!
Sebiet noemen ze het nog covid19 JUNIOR en covid19 SENIOR hahahahahaha...waar zou de scheidingslijn liggen? :mrgreen:
Hilarisch om te zien hoe de duivels in het wijwatervat steeds harder spartelen.

En de opnames in de hospitalen? Die moeten toch ook nog dalen voor ze met een versoepeling willen komen?
Dat blijken nu meer ouderen te zijn, boven de 70 en zelfs boven de 80...de rest zal al immuun zijn... :mrgreen:
Ze weten begot niet meer van welk hout pijlen maken om hun leugens nog verkocht te krijgen om de opheffing van de lockdown te kunnen rekken!
Ik zie steeds meer mensen die vanzelf hun normale leven hervatten en hun voeten vegen aan dat oeverloze, politiek gelul....ze zullen veel meer dan 2.000 ss-ers gaan nodig hebben voor de controle op naleving van hun nazi-praktijken.
Das misschien een kolfje naar jouw hand, fred? :twisted: flexi-jobke? :twisted:

Paul Siemons

27 apr 2020, 20:53

Ik zou toch eens, als dat "blijf in uw kot" gedaan is , een vergelijk willen zien wat betreft de verschillende "aanpak" van landen of dat opsluiten wel iets zin heeft gehad?

Fred1950

27 apr 2020, 21:42

Paul Siemons schreef:
Ik zou toch eens, als dat "blijf in uw kot" gedaan is , een vergelijk willen zien wat betreft de verschillende "aanpak" van landen of dat opsluiten wel iets zin heeft gehad?
Dat is nu al duidelijk. Vergelijk Oostenrijk, Taïwan, Zuid-Korea, Griekenland, Zwitserland ( en uiteraard China ), met Italië, Frankrijk, Spanje en wij. ( referentie : https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps ... 7b48e9ecf6 ) De snelle en drastische aanpak zonder dralen is cruciaal. Duitsland zit zowat in het midden tussen de bijzonder goede en ronduit slechte aanpak.

gast43

27 apr 2020, 22:05

Beste Ice .

Is om u eens wakker te schudden . Tekst en uitleg van Valium
Forum Fysieke ziekten of aandoeningen

Topic
Mijn ervaring als vermoedelijke corona zieke in hospitaal
Ice

27 apr 2020, 23:21

Paul Siemons schreef:
Dat vergelijk werd al gemaakt met de conclusie dat quarantaine en lockdown volstrekt nutteloos zijn want het corona virus vertoont in alle getroffen landen hetzelfde infectiepatroon.
In week 6 piekt het aantal besmettingen waarna het virus in week 8 snel op retour gaat....de verspreiding van het virus wordt dus NIET beïnvloed door quarantaine maatregelen.
‘Zelfs in landen waar geen lockdowns zijn neemt het aantal besmettingen af, op dezelfde wijze als in landen waar wel lockdowns zijn.’

Bron
Maar blijkbaar willen angstige mensen dat niet geloven, de angst tast het normale denkvermogen aan en die kruipen liever in hun kot. :roll:

Fred1950

27 apr 2020, 23:50

Ice schreef:
27 apr 2020, 23:21
Paul Siemons schreef:
Dat vergelijk werd al gemaakt met de conclusie dat quarantaine en lockdown volstrekt nutteloos zijn want het corona virus vertoont in alle getroffen landen hetzelfde infectiepatroon.
In week 6 piekt het aantal besmettingen waarna het virus in week 8 snel op retour gaat....de verspreiding van het virus wordt dus NIET beïnvloed door quarantaine maatregelen.
‘Zelfs in landen waar geen lockdowns zijn neemt het aantal besmettingen af, op dezelfde wijze als in landen waar wel lockdowns zijn.’

Bron
Maar blijkbaar willen angstige mensen dat niet geloven, de angst tast het normale denkvermogen aan en die kruipen liever in hun kot. :roll:
Kan gewoon niet kloppen 'Ice'. Stel dat één persoon als besmet ontdekt wordt , en die wordt meteen in quarantaine geplaatst zonder nog iemand anders te kunnen besmetten, dan is na 3 weken ( als er geen complicaties optreden ) dat virus zo dood als een pier gemaakt door het immuunsysteem van die ene persoon.

Nu, met strenge maatregelen belet men dat besmette personen , dus meer dan één, dat virus naar andere personen overzetten. Na eveneens 3 weken hebben al die besmette personen het virus overwonnen en bestaat het virus als het ware niet meer.
Dit is wat gebeurd is in Oostenrijk. Het land kent praktisch geen enkele nieuwe besmetting meer, en dat is te zien aan de vlakke CSSE curve. Nochtans was Tirol een broeihaard van het virus in Europa. De winkels zijn er terug open, en ondanks die paar besmettingen per dag die er nu nog zijn, houdt men nog steeds de strenge maatregelen met mondmasker en social distancing aan.
Ice

28 apr 2020, 02:14

gast43 schreef:
27 apr 2020, 22:05
Beste Ice .

Is om u eens wakker te schudden . Tekst en uitleg van Valium
Forum Fysieke ziekten of aandoeningen

Topic
Mijn ervaring als vermoedelijke corona zieke in hospitaal
Gast, wrijf jij maar eens de str*nt uit je ogen want gij gelooft het zelfs niet als ze openlijk bekennen dat ze je staan te beliegen......wie moet dan eigenlijk eens wakker geschud worden? 8O

En ook ik heb de ervaring als vermoedelijke corona zieke meegemaakt in het ziekenhuis maar ik gebruik dat niet om medelijden op te wekken en anderen onnodig ongerust te maken en nog wat meer de stuipen op het lijf te jagen terwijl het uiteindelijk ook maar de seizoensgriep was en geen 'vreselijke' (opgeblazen) corona...de zovéélste nep-corona in de rij.
Anderen angst aanjagen vind ik erger dan het corona virus, het is kwaadaardig te noemen, vooral omdat zelfs medici, IC-artsen en wetenschappers verdeeld blijven over de corona hysterie met onnodige wurgmaatregelen waardoor ons aller rechten geschonden worden.
Daar zijn angstige mensen stekeblind voor, het lijkt wel alsof die angst elk vermogen tot redelijk denken onmogelijk maakt. 8O

Mensen hebben geruststelling nodig door naakte feíten, géén f*cking doemscenario's die politiek voorgekauwd en onwaar zijn zodat ze zich door angst vrijwillig zouden schikken onder een dictatuur door dwang. :evil: