Waar je met dat EINDE CITAAT heen wilt, begrijp ik niet goed hoor Hobo. Je geeft hier bevolkingscijfers van 100 of bijna 200 jaar geleden. Moeilijk om daar enige zinnige conclusie uit te trekken. In die tijd leefden in België misschien 23 moslims of daaromtrent en vandaag wellicht meer dan een half miljoen.Hobo schreef: ↑16 mei 2021, 15:53TOEMAATJE
Uit Wikipedia "Palestina (regio) -
Wat was de bevolking van Palestina in 1850?
In 1850 had Palestina ongeveer 350.000 inwoners, waarvan 30% in de dertien grootste plaatsen woonde.
In die tijd was ongeveer 85% van de bevolking moslim, 11% christen en 4% joods
Aan het eind van de Ottomaanse periode groeide de bevolking sterk.
In 1914 telde Palestina 657.000 moslims, 81.000 christenen en 59.000 joden
EINDE CITAAT!
En wat de evolutie in het Midden-Oosten betreft : de cijfers die je aanhaalt kunnen dan al wel correct zijn maar als we dan eens naar deze kijken uit de buurlanden. Een voorbeeld uit Irak en dan wel een recenter. In 2003 leefden daar 1,5 miljoen christenen. Vandaag nog slechts 250.000. En als je dan wat verder zoekt naar islamitisch-arabische landen in de buurt, dan vind je wel gelijkaardige tendensen. ( Ik acht het niet nodig om de reden hiervoor uit de doeken te doen.)
Wat ik vooral pijnlijk vind aan deze evolutie is dat de kerkelijke overheid hierover zwijgt, ze laat haar volgelingen in de steek uit schrik om als islamofoob te worden bestempeld. Men moet immers politiek-correct blijven nietwaar en liefst de oecumene prediken. Bonne chance, mijnheer Franciscus.
De joden pakken de zaken enigszins anders aan. Netanyahu mag dan wel geen heilige zijn, hij laat zijn volk niet afslachten. Christenen lenen zich daar blijkbaar beter toe.