Racisme...? Wat is racisme?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

voorn

24 okt 2020, 14:44

Almaci heeft niet gereageerd op de moord op de Franse leraar.
Ze vreest kritiek uit moslimhoek
Die Erdogan volgeling mag ook al in een cordo of geen voorzitter zijn van een Vlaamse partij.
Over de veroordeling van de Turkse holocaust was ze er per ook per toeval niet

petrol

25 okt 2020, 08:44

Wat is racisme?

In Mekka en Medina mag je als niet moslim niet binnen.
Weg blijven of.........

Je zal dan snel te weten komen wat racisme is !!!

Idefix

25 okt 2020, 12:21

petrol schreef:
25 okt 2020, 08:44
Wat is racisme?

In Mekka en Medina mag je als niet moslim niet binnen.
Weg blijven of.........

Je zal dan snel te weten komen wat racisme is !!!
En probeer maar eens een moskee binnen te geraken en zekers als vrouw.........
PS. Onze kerken staan open voor iedereen...........
De zon is gratis voor iedereen

Idefix

02 nov 2020, 16:14

Dit is ook racisme en niet in Europa ....
BRON HLN
Gewapende rebellen plegen massamoord in Ethiopië: “Tientallen doden”
Vermoedelijke gewapende rebellen hebben een massamoord gepleegd op burgers in de Oromia-regio van Ethiopië. Dat hebben lokale overheidsambtenaren gezegd.

SVL 02-11-20, 15:35 Laatste update: 16:02 Bron: Belga
0 Reacties
Het bloedbad, dat de lokale autoriteiten een "brutale terreurdaad" hebben genoemd, vond gisterenavond plaats in het Guliso-gebied in de Oromia-regio, waar gewapende mannen en burgers opgepakt en geëxecuteerd werden, voornamelijk behorend tot de etnische gemeenschap van de Amhara.

"Vrouwen, kinderen, ouderen en jongeren werden verwond, ontvoerd en vermoord," liet de regionale regering in een verklaring weten. Lokale autoriteiten verdenken de gewapende rebellengroep en etno-nationalistischer beweging Oromo Liberation Army om achter het bloedbad te zitten, maar nog geen groep heeft de verantwoordelijkheid voor de aanval opgeëist.

Een exact dodental is nog niet bekend, lokale media spreken over "enkele tientallen doden".
De Ethiopische premier Abiy Ahmed veroordeelde maandag de "hartverscheurende" aanval.
De etnische Amhara vormen de op een na grootste etnische groep na de Omoro in Ethiopië. De twee groepen hebben een langdurig conflict, waarbij de Omoro de Amhara ervan beschuldigen hen te marginaliseren.

gast43

02 nov 2020, 17:40

Staat in de sterren geschreven , dat wij ons moeten aanpassen in eigen land en elders .
Maar is niet wederzijds .
Zo zie je maar wat er in Mekka gebeurd , maar de poen toerisme dan zijn ze wel welkom .
Maar u gedragen of in gevang....

Jockey

07 nov 2020, 17:16

URSULAMI schreef:
05 okt 2020, 06:10
Ik weet niet of mijn volgende link over moslims gaat
Als ze er baat bij hebben zullen ze altijd het gepaste antwoord klaar hebben

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/10/04/in ... s-a4014696

PS
Jockey : een interessante opsomming , echt waar
Maar het was een hindoe die Gandhi vermoordde
En als ik de tijd had , kon ik daar ook een lijst van maken
Extremistische idioten vind je overal
Jij bent , net als Rik Torfs ( hij schreef een boek : "de kerk is fantastisch" en mocht daar reclame voor komen maken in de afspraak op vrijdag ) , dus jij bent , net als Rik Torfs waarschijnlijk vergeten dat de Katholieke overheid ( in samenwerking met de heersers ) miljoenen mensen vermoord heeft
In Zuid-Amerika waren ze samen met Spaanse en Portugese veroveraars
In Afrika wisten ze goed waar Leopold II mee bezig was
In Europa hebben ze "ketters" (andersdenkenden) en "heksen" (natuurgenezers) op brandstapels gezet en godsdienstoorlogen a volonté geïnspireerd
Is dat te lang geleden voor jou ?
Is dat verjaard ?
Net als de zaak Fortis en binnenkort de zaak De Gucht

Tja Ursulami, als je gans het Nieuwe en Oude testament er gaat bijhalen... Nu ga ik niet gans die lijst uitpluizen hé, (je snapt toch dat dat een copy/paste lijst is?) Maar laat ons zeggen van in de late jaren 1800... Trouwens je moet mij niet zeggen hoe fout de kerken zijn geweest hoor, zélfs hoe zij in de voorste rij stonden om kinderen te misbruiken, mààr! Wij trachten daar een eind aan te maken, in de moslimwereld gaat dat nog voort mét goedkeuring van de hoogste geestelijken à là Erdogan en consoorten...

https://tanjand.livejournal.com/3138439.html
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

berretz

21 nov 2020, 07:21

Wat ik me afvraag in deze tijden, die zwarte van de drie koningen, mag die nog in 't kerststalleke?

maior domus

21 nov 2020, 09:50

berretz schreef:
Wat ik me afvraag in deze tijden, die zwarte van de drie koningen, mag die nog in 't kerststalleke?
Dat probleem gaat zichzelf oplossen.
De aanval op de kerstbomen en de kerststalletjes is al een tijd ingezet.
Jaarlijks vliegen er meer en meer in brand of worden gevandaliseerd.
Nog even geduld en het kerststalletje wordt ook uit de openbare ruimte verbannen.
Ondank is 's werelds loon

Wil.

21 nov 2020, 10:46

maior domus schreef:
berretz schreef:
Nog even geduld en het kerststalletje wordt ook uit de openbare ruimte verbannen.
Kerstbomen worden al langer verbannen om de gevoelige tenen van sommige 'jongeren' niet te kwetsen.

Maar ook de kerststal moest er in 2017 al aan geloven.
In Madrid is de Puerta de Alcalá de traditionele plaats waar een kerststal staat opgesteld.
De burgemeester van Madrid (ex-communistische partij) heeft dat gebruik stopgezet. Daarop hebben een aantal burgers van andere politieke partijen zelf een kartonnen kerststal geplaatst.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Idefix

21 nov 2020, 18:02

maior domus schreef:
berretz schreef:
In onze gemeente is de grote kerststal voor de kerk vorig jaar volledig kort en klein geslagen. Dus komt er geen meer. Weeral de zoveelste overwinning met geweld met de groeten van de vredevolle Islam; :evil:

E.T.

21 nov 2020, 20:55

berretz schreef:
:?: >> Wie kan daar nu iets tegen hebben, tegen een zwarte KONING of een zwarte WIJZE
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

figaretto

22 nov 2020, 11:57

E.T. schreef:
21 nov 2020, 20:55

:?: >> Wie kan daar nu iets tegen hebben, tegen een zwarte KONING of een zwarte WIJZE
Toch maar voorzichtig zijn hoor, beste E.T.
Laten we de zaken eens van dichter bekijken. Meer bepaald hun geschenken. De blanke koningen Melchior en Balthazar hadden goud en wierook bij. De zwarte koning, Caspar, kwam aandraven met mirre. Verdacht. Mirre is namelijk een gomhars, verkregen uit een boomachtige soort met name Commiphora Africana. Uit Afrika dus. Waar latere koningen ook al eens hars gingen aftappen uit bomen omwille van de rubber. Moet ik nog verder gaan ?
“Maar hij was toch een koning”, hoor ik je zeggen. Ja, maar slechts een vazalkoning. Eigenlijk meer een opzichter die toezicht moest houden op de werkzaamheden van de Afrikaantjes. En zien dat ze de productie hoog genoeg hielden. Overigens merkte ik ook op via de afbeeldingen dat hij steeds wat achterop strompelde achter de twee blanke heerschappen. Spreekt boekdelen.
Neen, ik vrees dat we ook hier te maken hebben met een antieke vorm van racisme. Laten we maar op veiligheid spelen en Driekoningenfeest maar afschaffen. :wink:

werewoef

22 nov 2020, 22:26

Hoi Figga , kan deze onderstaande link je wat verder helpen?

https://kunstvensters.com/2017/01/06/dr ... erook-mee/

werewoef
AMEN en AUM

figaretto

09 dec 2020, 16:33

Er van uit gaande dat de informatie die ik hierover kreeg correct is, even dit “ernstig” incident aanhalen.
Een belangrijke voetbalwedstrijd tussen het Turkse Galatasaray (?) en PSG wordt stilgelegd wegens racisme en dient te worden herspeeld. Wat is er gebeurd ? Een van de vier Roemeense scheidsrechters wil een zwarte speler aanduiden omwille van een of andere overtreding. Aangezien hij waarschijnlijk de naam niet kent duidt hij hem aan als “de zwarte speler”. Het woordje “zwart” in het Roemeens is “negru”. De “zwarte speler” heet dan “jucâtorul negru”. Hels kabaal ! Smerige racisten !
Ik zie dan de speler in kwestie langs de zijlijn schreeuwen en brullen dat men hem als zwart heeft aangeduid. Vreselijke beschimping ! Uitleg dat het hier om een taalkwestie gaat lijkt hij blijkbaar niet te begrijpen of te willen begrijpen. Die scheidsrechter is een racist. Punt.
Zelf ben ik nogal liefhebber van onzin, zeker wanneer deze op de lachspieren werkt. Hier echter zijn we beland in een soort onzin die eerder wenkbrauwgefrons of ongeloof opwekt.
Wanneer het koud is zet ik al eens een hoedje op als ik buiten loop. Stel dat men me zou zoeken en iemand zou me aanwijzen als “de man met het hoedje”. Zal ik dan moord en brand schreeuwen dat men mij als moslimterrorist beschouwt ? Komaan zeg….

E.T.

09 dec 2020, 16:41

Hebben voetballers niet van die grote nummers op hun rug :?:
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet