Corona virus

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

E.T.

21 jun 2020, 15:15

"Verzorgende" in de WZC zijn mensen met een gouden hart en een 7-jarige beroepsopleiding.
"Verplegende" hebben minstens een bachelor ...

Volledig akkoord dat er op bestuurlijk niveau fouten werden gemaakt, welke zullen we as donderdag misschien te weten komen.

Wat ik van 'de7dag' vooral herinner: verzorgende moesten zonder wapens de oorlog in

Wij hebben het er hier vaak over dat de bewoners besmet raakten maar dat was ook vaak zo voor het personeel, toch?
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Fred1950

21 jun 2020, 15:57

E.T. schreef:
21 jun 2020, 15:15
"Verzorgende" in de WZC zijn mensen met een gouden hart en een 7-jarige beroepsopleiding.
"Verplegende" hebben minstens een bachelor ...

Volledig akkoord dat er op bestuurlijk niveau fouten werden gemaakt, welke zullen we as donderdag misschien te weten komen.

Wat ik van 'de7dag' vooral herinner: verzorgende moesten zonder wapens de oorlog in
Wat ik me ook van de 7de dag herinner is dat "verzorgenden" niet over de noodzakelijke kunde ( of noem het opleiding ) beschikken om met dergelijk toestanden om te gaan. "Verpleegkundigen" hebben die tijdens hun opleiding wel meegekregen.

En wat ik me ook herinner uit de 7de dag is dat WZC personeel maar pas ergens midden april verplicht werd om een mondmasker te dragen, reeds een maand nadat WZC's in quarantaine waren dus ... Een gedreven directielid neemt zijn verantwoordelijkheid en gaat zelf op zoek naar maskers, of laat die maken. Een intelligent directielid is geen kieken dat op zijn stok zit te wachten tot er maskers komen binnengevlogen.

Wat ik me ook herinner is dat er ongeveer 800 WZC's zijn waarbij er bij 200 van hen het werkelijk de spuigaten uitliep qua doden en besmettingen. .... En dat er dus ook een groot aantal waren waar er helemaal geen besmettingen zijn geweest, de betere dus, met een slimme directie en met slim personeel.
Wij hebben het er hier vaak over dat de bewoners besmet raakten maar dat was ook vaak zo voor het personeel, toch?
Inderdaad, en dat is net het probleem. Bewoners konden niet meer besmet geraken onder mekaar en ook niet door bezoekers wegens de quarantaine. Ze konden dus ook het personeel niet besmetten. Als de bewoners dan toch besmet geraakten, kwam dat door het personeel. Ze konden zelfs besmet geraken door een vork waar nies-of hoestdruppels op zaten van het keukenpersoneel ( dat nooit een masker hoefde te dragen ). En ze werden besmet tijdens de quarantaine, nu nog steeds ( maar Sciensano geeft hier de laatste dagen zelfs geen cijfers meer over vrij, .... dit is censuur ).

De oorzaak van de vele besmettingen en doden tijdens de quarantaine periode is volledig te wijten aan het personeel dat te weinig hygiënische maatregelen nam om hun eigen besmetting niet te verspreiden, een besmetting die ze buiten het WZC hadden opgelopen en zo het WZC hebben binnengebracht. Point final.

tokkio

21 jun 2020, 17:27

Wil. schreef:
20 jun 2020, 20:39
Fred1950 schreef:
19 jun 2020, 23:16
Dit wangedrag van de Vlaamse Regering is haar ontslag waard, of zouden ze misschien eens te biechte gaan en dan "sorry" zeggen ? Als ze bij mij te biechte zouden komen krijgen ze van mij als penitentie dat ze zich maar eens moeten laten besmetten.
Als rechtgeaarde belg zou je toch ook iets moeten zeggen over de Waals en Brusselse WZC's, denk ik zo?
Een sorry gaan ze niet zeggen, ze lopen met hun hoofd in de wolken, en vinden dat ze het goed gedaan hebben, hun advies is luister naar onze woorden ,maar kijk niet naar naar onze daden,ze denken dat ze het zoooooo goed doen dat ze zelfs met de flut-minderheids-noodregering zo verder kunnen doen,en een klacht meer of minder,daar gaan ze hun slaap niet voor laten..........
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/je ... ~aead92f6/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Wil.

21 jun 2020, 17:31

tokkio schreef:
Wil. schreef:
Fred1950 schreef:
Dit wangedrag van de Vlaamse Regering is haar ontslag waard, of zouden ze misschien eens te biechte gaan en dan "sorry" zeggen ? Als ze bij mij te biechte zouden komen krijgen ze van mij als penitentie dat ze zich maar eens moeten laten besmetten.
Als rechtgeaarde belg zou je toch ook iets moeten zeggen over de Waals en Brusselse WZC's, denk ik zo?
Eén van die 30 kennen we dan alvast :lol:

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

21 jun 2020, 18:22

tokkio schreef:
Wil. schreef:
Fred1950 schreef:
Een sorry gaan ze niet zeggen, ze lopen met hun hoofd in de wolken, en vinden dat ze het goed gedaan hebben, hun advies is luister naar onze woorden ,maar kijk niet naar naar onze daden,ze denken dat ze het zoooooo goed doen dat ze zelfs met de flut-minderheids-noodregering zo verder kunnen doen,en een klacht meer of minder,daar gaan ze hun slaap niet voor laten..........
De federale regering treft in se geen schuld aan wat er de WZC's is gebeurd. WZC's vallen onder bevoegdheid van Vlaamse Regering, en die had beter moeten weten en de gepaste maatregelen moeten treffen. Hoe het in Brussel en Wallonië verliep hebben we het raden naar. Maar aangezien Vlamingen blijkbaar een "superieur" volk schijnt te zijn, moeten we ons dan ook beter gedragen, of niet soms. In gans de provincie Luxemburg werd er de laatste 14 dagen geen besmetting meer vastgesteld, iets wat men niet kan zeggen van de Vlaamse provincies. Geen besmetting in Luxemburg betekent ook geen besmetting meer in een Luxemburgs WZC.

tokkio

21 jun 2020, 18:43

De federale regering treft in se geen schuld aan wat er de WZC's is gebeurd. WZC's vallen onder bevoegdheid van Vlaamse Regering, en die had beter moeten weten en de gepaste maatregelen moeten treffen. Hoe het in Brussel en Wallonië verliep hebben we het raden naar. Maar aangezien Vlamingen blijkbaar een "superieur" volk schijnt te zijn, moeten we ons dan ook beter gedragen, of niet soms. In gans de provincie Luxemburg werd er de laatste 14 dagen geen besmetting meer vastgesteld, iets wat men niet kan zeggen van de Vlaamse provincies. Geen besmetting in Luxemburg betekent ook geen besmetting meer in een Luxemburgs WZC.
Er waren wel 9 ministers van volks gezondheid he,die zitten niet allemaal in de Vlaamse regering,en de Federale die zit er bij en keek er naar zeker, ze doen hun werk niet,maar willen wel op hun te veel betaald postje blijven zitten, ze halen de ene stoot na de andere uit, maar durven geen schuld bekennen,wie fouten maakt moet zijn verantwoordelijkheid nemen ,de Block zwijgt in alle talen,en daar Wilmes aan hert hoofd staat van al de regeringen .........
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/-z ... ~ad49542e/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Dicksy

21 jun 2020, 18:56

Fred1950 schreef:
Het coronavirus is het begin van de eindtijd voor het virus mens, alle mondmaskers en ontsmettingalcohol ten spijt. De mens moet zich stilaan gaan voorbereiden om verantwoording af te leggen aan zijn schepper. Het mag, maar het heeft geen nut, met mondmasker aan en de ‘social distance‘ mag maar moet niet gerespecteerd worden.
Deze eerste golf was een voorproefje, dan komt een tweede, dan een derde enz.......en tel daar nog de zware rellen bij die gaan uitbreken tussen blank en zwart, links en rechts, landen die elkaar haten, religies tegen elkaar enz......Kortom, alles wordt in stelling gebracht voor de perfect storm. 8O :P

Fred1950

21 jun 2020, 19:02

Dicksy schreef:
21 jun 2020, 18:56
Fred1950 schreef:
Het coronavirus is het begin van de eindtijd voor het virus mens, alle mondmaskers en ontsmettingalcohol ten spijt. De mens moet zich stilaan gaan voorbereiden om verantwoording af te leggen aan zijn schepper. Het mag, maar het heeft geen nut, met mondmasker aan en de ‘social distance‘ mag maar moet niet gerespecteerd worden.
Deze eerste golf was een voorproefje, dan komt een tweede, dan een derde enz.......en tel daar nog de zware rellen bij die gaan uitbreken tussen blank en zwart, links en rechts, landen die elkaar haten, religies tegen elkaar enz......Kortom, alles wordt in stelling gebracht voor de perfect storm. 8O :P
:lol:
Wedden dat China geen tweede golf zal kennen ? Als iedereen mekaar met of zonder virus, heeft uitgemoord, gaan de Chinezen de rest van de wereld kunnen bewonen. :P

E.T.

21 jun 2020, 19:08

Fred1950 schreef:
... een besmetting die ze buiten het WZC hadden opgelopen en zo het WZC hebben binnengebracht ...
Ik kan je een heel stuk volgen Fred maar je laatste alinea is echter niet helemaal juist. Er zij wel degelijk zorgverleners (die 'verplicht' onbeschermd) een besmetting hebben opgelopen in het WZC 8O 8O 8O
De federale regering treft in se geen schuld aan wat er de WZC's is gebeurd
Behalve dat de federale crisis cel VERBODEN heeft om a) beschermingsmateriaal over te maken en b) GEEN terugbetaling wou voorzien voor de broodnodige testen :mrgreen:
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Wil.

21 jun 2020, 19:10

gaan de Chinezen de rest van de wereld kunnen bewonen
Joepie! De complete dictatuur zit eraan te komen. En hier maken de eerste handlangers zich al klaar...
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.

21 jun 2020, 19:12

Heil Xi Jinping Heil Xi HEIL

Fred1950

21 jun 2020, 19:49

E.T. schreef:
21 jun 2020, 19:08
Fred1950 schreef:
... een besmetting die ze buiten het WZC hadden opgelopen en zo het WZC hebben binnengebracht ...
Ik kan je een heel stuk volgen Fred maar je laatste alinea is echter niet helemaal juist. Er zij wel degelijk zorgverleners (die 'verplicht' onbeschermd) een besmetting hebben opgelopen in het WZC 8O 8O 8O
Bewijs dat maar eens, het virus zegt geen "koekoek, ik kom van bij Firmaineke". :) Ze konden besmet geweest zijn door hun collega's, en inderdaad besmet geweest zijn door een bewoner die vooraf besmet is geweest door een andere collega.

'verplicht' onbeschermd ? Dat is hetzelfde als 'verplicht een bewoner besmetten' , en dan is dit duidelijk een nazipraktijk.
De federale regering treft in se geen schuld aan wat er de WZC's is gebeurd
Behalve dat de federale crisis cel VERBODEN heeft om a) beschermingsmateriaal over te maken en b) GEEN terugbetaling wou voorzien voor de broodnodige testen :mrgreen:
Beschermmateriaal komt vóór testmateriaal. Dat testmateriaal helpt niet om besmettingen te voorkomen. Het is voldoende dat de beheerders van het WZC mondmaskers en schorten aankochten en nadien de rekening van de overheid gingen afdwingen ( van welke trouwens ? inderdaad van de Vlaamse overheid ). Beschermmateriaal heb je nodig om te voorkomen dat er personen besmet geraken door personen ( hier personeel ) dat "potentieel" besmet kan zijn. Er zijn heel wat verzorgers die van zichzelf niet bewust waren dat ze besmet waren en daardoor nooit een test hebben ondergaan, maar wel lustig hun virusmateriaal hebben verspreid. Dit gebeurt nu nog steeds buiten de WZC's.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 21 jun 2020, 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Fred1950

21 jun 2020, 19:55

E.T. schreef:
21 jun 2020, 19:12
Heil Xi Jinping Heil Xi HEIL
Chinezen zijn geen Noord-Koreanen , hé :D Het is al eeuwen geleden dat de Chinezen op militaire wijze gebied hebben veroverd, integendeel, ze bouwden hun muur om de Mongolen buiten te houden. Chinezen zijn geen imperialisten zoals de Amerikanen, nietwaar ( en volgens mij begint de VS haar verval te kennen, what goes up, must come down )

Dicksy

21 jun 2020, 21:17

Fred1950 schreef:
Het is al eeuwen geleden dat de Chinezen op militaire wijze gebied hebben veroverd, integendeel, ze bouwden hun muur om de Mongolen buiten te houden. Chinezen zijn geen imperialisten zoals de Amerikanen, nietwaar ( en volgens mij begint de VS haar verval te kennen, what goes up, must come down )
'De geschiedenis van Tibet van 1912 tot en met 1951 markeert de tijd dat Tibet zich onafhankelijk had verklaard van alle omliggende landen tot de overgave aan de Volksrepubliek China op 23 mei 1951, dat op 7 oktober 1950 Tibet was binnengevallen.

Deze periode markeert de tijd tussen de totstandkoming van de 3 puntenovereenkomst in 1912 - waarna de Chinese troepen Centraal- en Oost-Tibet verlaten - en de ondertekening van het 17 puntenakkoord na afloop van de invasie van Tibet door het Chinese Volksbevrijdingsleger in 1951.

Noemt men dit gebiedsuitbreiding of uitbreiding van de invloedssfeer? 8O

Fred1950

21 jun 2020, 21:49

Dicksy schreef:
21 jun 2020, 21:17
Fred1950 schreef:
Het is al eeuwen geleden dat de Chinezen op militaire wijze gebied hebben veroverd, integendeel, ze bouwden hun muur om de Mongolen buiten te houden. Chinezen zijn geen imperialisten zoals de Amerikanen, nietwaar ( en volgens mij begint de VS haar verval te kennen, what goes up, must come down )
'De geschiedenis van Tibet van 1912 tot en met 1951 markeert de tijd dat Tibet zich onafhankelijk had verklaard van alle omliggende landen tot de overgave aan de Volksrepubliek China op 23 mei 1951, dat op 7 oktober 1950 Tibet was binnengevallen.

Deze periode markeert de tijd tussen de totstandkoming van de 3 puntenovereenkomst in 1912 - waarna de Chinese troepen Centraal- en Oost-Tibet verlaten - en de ondertekening van het 17 puntenakkoord na afloop van de invasie van Tibet door het Chinese Volksbevrijdingsleger in 1951.

Noemt men dit gebiedsuitbreiding of uitbreiding van de invloedssfeer? 8O
Vóór 1912 behoorde Tibet tot China , maar in de sterke invloedssfeer van zowel de Britten ( Britse Veldtocht in Tibet in 1903 en 1904 ) , Nepal en Rusland.

Het China dat we nu kennen ontstond ook maar pas in 1949 ( https://nl.wikipedia.org/wiki/China ). Daarvoor zwaaiden Engelsen , Fransen en Japanners er al eens de scepter ( https://en.wikipedia.org/wiki/China )

Oh ja, in de tijd van Julius Caesar waren wij Romanen , soms Kelten en dan eens Germanen :D .... Oude koeien uit de gracht halen heeft weinig zin, en Tibet zelf beschikt over een grote autonomie binnen China. Ze hebben niet te klagen van de Chinezen, integendeel, ze profiteren van de Chinese vooruitgang en hun ondernemerschap. Zonder China leefden ze nu op het niveau van Mongolië.