E.T. schreef: ↑21 jun 2020, 15:15
"Verzorgende" in de WZC zijn mensen met een gouden hart en een 7-jarige beroepsopleiding.
"Verplegende" hebben minstens een bachelor ...
Volledig akkoord dat er op bestuurlijk niveau fouten werden gemaakt, welke zullen we as donderdag misschien te weten komen.
Wat ik van 'de7dag' vooral herinner:
verzorgende moesten zonder wapens de oorlog in
Wat ik me ook van de 7de dag herinner is dat "verzorgenden" niet over de noodzakelijke kunde ( of noem het opleiding ) beschikken om met dergelijk toestanden om te gaan. "Verpleegkundigen" hebben die tijdens hun opleiding wel meegekregen.
En wat ik me ook herinner uit de 7de dag is dat WZC personeel maar pas
ergens midden april verplicht werd om een mondmasker te dragen, reeds een maand nadat WZC's in quarantaine waren dus ... Een gedreven directielid neemt zijn verantwoordelijkheid en gaat zelf op zoek naar maskers, of laat die maken. Een intelligent directielid is geen kieken dat op zijn stok zit te wachten tot er maskers komen binnengevlogen.
Wat ik me ook herinner is dat er ongeveer 800 WZC's zijn waarbij er bij 200 van hen het werkelijk de spuigaten uitliep qua doden en besmettingen. .... En dat er dus ook een groot aantal waren waar er helemaal geen besmettingen zijn geweest, de betere dus, met een slimme directie en met slim personeel.
Wij hebben het er hier vaak over dat de bewoners besmet raakten maar dat was ook vaak zo voor het personeel, toch?
Inderdaad, en dat is net het probleem.
Bewoners konden niet meer besmet geraken onder mekaar en ook niet door bezoekers wegens de quarantaine.
Ze konden dus ook het personeel niet besmetten. Als de bewoners dan toch besmet geraakten, kwam dat door het personeel. Ze konden zelfs besmet geraken door een vork waar nies-of hoestdruppels op zaten van het keukenpersoneel ( dat nooit een masker hoefde te dragen ). En ze
werden besmet tijdens de quarantaine, nu nog steeds ( maar Sciensano geeft hier de laatste dagen zelfs geen cijfers meer over vrij, .... dit is censuur ).
De oorzaak van de vele besmettingen en doden tijdens de quarantaine periode is volledig te wijten aan het personeel dat te weinig hygiënische maatregelen nam om hun eigen besmetting niet te verspreiden, een besmetting die ze buiten het WZC hadden opgelopen en zo het WZC hebben binnengebracht. Point final.