Jobs - Jobs - Jobs
-
dejules
Iemand is technisch werkloos als de produktiemachine kapot is of het bedrijf afgebrand is.gast43 schreef: ↑25 mar 2020, 20:07https://www.hln.be/nieuws/binnenland/ja ... ~af552c31/
Jambon wil opnieuw meer mensen aan het werk: “Er wordt te makkelijk naar technische werkloosheid gegrepen”
Vlaams minister-president Jan Jambon (N-VA) wil opnieuw meer mensen aan het werk. Onder meer in de bouw en bij de dienstenchequebedrijven wordt er soms te snel beroep gedaan op de regeling van technische werkloosheid, zei hij in de plenaire zitting van het Vlaams Parlement.
Had niks anders verwacht , heb zijn gezicht gezien in parlement vandaag .
Wij hebben het hier over ECONOMISCHE werklozen.
SD works heeft gisteren via de media gecommuniceerd dat de bedragen die uitgekeerd worden voor full-time liggen tussen 1.000 Euro en maximaal 1.500 Euro Netto, alle premies meegerekend.
Mensen kunnen niet zelf met economische werkloosheid gaan. Het bedrijf moet dat aanvragen.
Normaal moet dat 7 dagen op voorhand gebeuren met motivatie en meestal betreft het niet 1 persoon maar om een afdeling of het volledige bedrijf (managers, direktieleden , ... enfin de top van het organigram zet zichzelf nooit in dit stelsel maar blijft in dienst omdat die uitkeringen veel te laag zijn in verhouding tot hun loon).
In het coronatijdperk kan men onmiddellijk die aanvraag indienen. De RVA heeft een lijst welke bedrijven toegang hebben tot dit stelsel : de facto alle niet essentiële bedrijven.
Nu heeft Voka van zijn kloten gemaakt en Jambon (N-VA) moet naar zijn baas luisteren en die wil 2 groepen terug activeren nl de bouwvakkers en de poetsers met dienstencheques.
1/ Poetsers met dienstencheques : U vindt nauwelijks nog gebruikers die iemand in hun huis willen want iedereen wordt aanzien als besmet. Dat is ook de reden waarom deze sector onmiddellijk aan de alarmbel heeft gehangen om collectief (hele sector) cito in economische werkloosheid geplaatst te worden.
2/ Bouwvakkers : Hebben ze in Brussel misschien ook weet van de volle bedrijfsbusjes, het gemeenschappelijk gereedschap en materiaal, de gemeenschappelijke toiletten, de gemeenschappelijke eetruimte, de verschillende contacten tijdens het werk of denk je dat iedereen ’s morgens met zijn persoonlijke kruiwagen + gerief te voet vertrekt en ’s avonds met zijn persoonlijke kruiwagen + gerief te voet thuis komt? Ik hoorde in de week op radio 1 dat de werken aan de Oosterweel zo goed als stil liggen en dat die waarschijnlijk nooit meer opgestart worden. De reden was de financiële impact door de corona-crisis op de financiën van Vlaanderen en het feit dat wij nog vele jaren massawerkloosheid gaan kennen en dat telewerken en telestuderen eerder regel dan uitzondering zou worden in het tijdperk na corona maw dat het fileprobleem opgelost is.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
- 'Vanmorgen komt De Tijd met ramingen vanuit de Nationale Bank. Die zegt dat het tekort op de Belgische begroting stijgt tot 7 procent van het bruto binnenlands product. Een ongeziene dip, die er in decennia niet geweest is.'
- 'Voor de crisis fietste het tekort zoals gezegd tussen de 2,5 procent, en in het meest donkere scenario richting 3 procent. Maar daar komt nu in één smak zo’n 20 miljard bij: het totale tekort raamt men op 7 procent.'
- 'Dat komt door de meeruitgaven in de sociale zekerheid (tijdelijke werkloosheid, onder andere) en de noodmaatregelen, maar eigenlijk vooral omdat de economie gewoon drastisch gaat krimpen. De bovenstaande discussie over ‘hoeveel volk houden we aan de slag’, is daarbij uiteraard cruciaal.'
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/politi ... ailsignout
Huiver, huiver, bibber en veel leesgenot. Mensen zijn belangrijk en de bazen van BDW (VOKA) aan de bedelstaf, yiha.

- 'Voor de crisis fietste het tekort zoals gezegd tussen de 2,5 procent, en in het meest donkere scenario richting 3 procent. Maar daar komt nu in één smak zo’n 20 miljard bij: het totale tekort raamt men op 7 procent.'
- 'Dat komt door de meeruitgaven in de sociale zekerheid (tijdelijke werkloosheid, onder andere) en de noodmaatregelen, maar eigenlijk vooral omdat de economie gewoon drastisch gaat krimpen. De bovenstaande discussie over ‘hoeveel volk houden we aan de slag’, is daarbij uiteraard cruciaal.'
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/politi ... ailsignout
Huiver, huiver, bibber en veel leesgenot. Mensen zijn belangrijk en de bazen van BDW (VOKA) aan de bedelstaf, yiha.
-
gast43 - Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50
Kun je niet ontkennen dat Voka belangrijk is é punt uit .Die gaan hun geld is allang naar andere oorden - ministers of Voka vrienden of misschien de zwarte kous ze kunnen dan ook aanschuiven om uit te wisselen en te verantwoorden zoals bij gut .
En wie gaat de mensen vergoeden als ze ziek worden op werk als ze weer aan werk worden gezet
Of als ze levenslang op riziv , want dat zal er aankomen , als je eens ziet hoe de longen aangetast zijn .
Niet zeveren iedereen moet vergoed worden maar hoelang nog tot dat int op is zoals wardje daarnet aanhaalde en gut . Maar was niet belangrijk waren er veel die daar mee lachte !! Was maar griepke
Als morgen land in faling is wat gaan jullie dan doen ambtenaren geld voor iedereen denkt eraan .
Want je lacht beetje met de werknemers en zelfstandigen .
En wie gaat de mensen vergoeden als ze ziek worden op werk als ze weer aan werk worden gezet
Of als ze levenslang op riziv , want dat zal er aankomen , als je eens ziet hoe de longen aangetast zijn .
Niet zeveren iedereen moet vergoed worden maar hoelang nog tot dat int op is zoals wardje daarnet aanhaalde en gut . Maar was niet belangrijk waren er veel die daar mee lachte !! Was maar griepke
Als morgen land in faling is wat gaan jullie dan doen ambtenaren geld voor iedereen denkt eraan .
Want je lacht beetje met de werknemers en zelfstandigen .
-
dejules
België is het voorlaatste Oeso-land waar ambtenaren een apart statuut hebben. Ik geef het nog een paar maanden.
-
Dejules dat ga ik niet zeggen , werk zal er genoeg zijn voor ambtenaren dossiers moeten ook gedaan worden
Onze kinderen werken van thuis uit . Die hebben nog geen dag verlet . Maar moet rekening houden op afstand gaat maar moeten ook anderen zaken gedaan worden é .
Maar hoelang kunnen ze iedereen nog betalen geld voor gelijk welk beroep !!
Wat me meeste dwars zit dat ze wat minder iets beloven als ze niet kunnen waarmaken
en dat begint naar boven te komen . Wacht vandaag zal oplaaien in parlement .
Der zal maar éné zijn mond roeren . Zoals in december 2018

Onze kinderen werken van thuis uit . Die hebben nog geen dag verlet . Maar moet rekening houden op afstand gaat maar moeten ook anderen zaken gedaan worden é .
Maar hoelang kunnen ze iedereen nog betalen geld voor gelijk welk beroep !!
Wat me meeste dwars zit dat ze wat minder iets beloven als ze niet kunnen waarmaken
en dat begint naar boven te komen . Wacht vandaag zal oplaaien in parlement .
Der zal maar éné zijn mond roeren . Zoals in december 2018
-
’ Nog voldoende werk voor haven van Zeebrugge, maar niet voor lang meer’
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/26 ... zeebrugge/
Eerst de mensen dan de economie. Wat denkt BDW en zijn bazen (VOKA) wel?

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/26 ... zeebrugge/
Eerst de mensen dan de economie. Wat denkt BDW en zijn bazen (VOKA) wel?
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Alle landen mogen van Europa in het rood gaan, het begroting's tekort is van geen tel meer,en wilmés heeft het begrepen, ze heeft direct 10 miljard uitgetrokken,het merendeel voor de bedrijven ,en een kleiner deel voor de tijdelijke werklozen,maar alle bedragen die ze uitspreken, die zijn bruto, dus vloeit er bijna de helft terug,en daar hun slogan "doe wel en zie niet om" is .........dat gaat een hele warboel worden op de belasting brief.......- 'Vanmorgen komt De Tijd met ramingen vanuit de Nationale Bank. Die zegt dat het tekort op de Belgische begroting stijgt tot 7 procent van het bruto binnenlands product. Een ongeziene dip, die er in decennia niet geweest is.'
Maar ze maken nu een buffer aan via de "corona boeten"......
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
https://www.hln.be/showbizz/heftruckcha ... ~abb6ea49/
Heftruckchauffeur Marianne Haeck wint ‘1 jaar gratis’: “Ik kan het amper vatten”
Marianne Haeck, de heftruckchauffeur bij Volvo Cars, heeft de één-quiz ‘1 jaar gratis’ gewonnen. Ze haalde het in de laatste aflevering van Maty, Iben en Sara. Marianne krijgt 71.000 euro op haar rekening overgeschreven, het nettojaarloon van de meest verdienende kandidaat.
Pensioen van 540 euro
Marianne liet eerder al verstaan dat ze niet op een breed pensioen kan rekenen. “Ik werk al sinds mijn veertiende werk, al 47 jaar dus, maar de overheid aanvaardt een groot deel van mijn loopbaan niet”, zei ze daar eerder over. “Ik was meer dan dertig jaar ingeschreven als meewerkende echtgenote, en die tellen blijkbaar niet mee als werkende jaren. Ik kan daardoor van geen énkel privilege genieten. Voor mij geen viervijfde- job, tijdskrediet of een landingsbaan. Mijn pensioen zal heel magertjes zijn. Ik heb het berekend: werk ik tot mijn 65ste, dan zal ik het moeten rooien met amper 540 euro per maand.”
Dan zitten er nog veel mensen te klagen over 1500 euro zou welkom zijn , wat moet dan deze dame zeggen .
Dejules is aan jou gericht , zo zie je maar jobs jobs jobs , dat is in verleden wat ze hebben gedaan met zelfstandigen . Ook niet bij nagedacht de regering zo slim waren ze toen . En dat is nu niet veel beter .
En ze moeten niet zeggen dat ze niet wisten als zij die wet hebben aangepast meehelpende echtgenoot , kun je nooit ophalen met terugwerkende kracht om volwaardig pensioen (sociale bijdrage .)
Heftruckchauffeur Marianne Haeck wint ‘1 jaar gratis’: “Ik kan het amper vatten”
Marianne Haeck, de heftruckchauffeur bij Volvo Cars, heeft de één-quiz ‘1 jaar gratis’ gewonnen. Ze haalde het in de laatste aflevering van Maty, Iben en Sara. Marianne krijgt 71.000 euro op haar rekening overgeschreven, het nettojaarloon van de meest verdienende kandidaat.
Pensioen van 540 euro
Marianne liet eerder al verstaan dat ze niet op een breed pensioen kan rekenen. “Ik werk al sinds mijn veertiende werk, al 47 jaar dus, maar de overheid aanvaardt een groot deel van mijn loopbaan niet”, zei ze daar eerder over. “Ik was meer dan dertig jaar ingeschreven als meewerkende echtgenote, en die tellen blijkbaar niet mee als werkende jaren. Ik kan daardoor van geen énkel privilege genieten. Voor mij geen viervijfde- job, tijdskrediet of een landingsbaan. Mijn pensioen zal heel magertjes zijn. Ik heb het berekend: werk ik tot mijn 65ste, dan zal ik het moeten rooien met amper 540 euro per maand.”
Dan zitten er nog veel mensen te klagen over 1500 euro zou welkom zijn , wat moet dan deze dame zeggen .
Dejules is aan jou gericht , zo zie je maar jobs jobs jobs , dat is in verleden wat ze hebben gedaan met zelfstandigen . Ook niet bij nagedacht de regering zo slim waren ze toen . En dat is nu niet veel beter .
En ze moeten niet zeggen dat ze niet wisten als zij die wet hebben aangepast meehelpende echtgenoot , kun je nooit ophalen met terugwerkende kracht om volwaardig pensioen (sociale bijdrage .)
-
dejules
Binnen enkele maanden introduceert men in België (en de rest van de Westerse wereld) het basisinkomen.
De eerste golf ontslagen komt dit keer niet vanuit het bedrijfsleven maar vanuit de ambtenarij.
Gemeenten/steden, provincies en ocmw's zijn in kaart aan het brengen wie onmisbaar is en wie men kan ontslaan.
Deze lagere entiteiten hebben bijna geen inkomsten meer.
Het ambtenarenstatuut geef ik nog enkele maanden.
De tweede golf ontslagen komt wanneer de curve vlak is en de werkende bevolking zich na eerste opheffing quarantaine gaat aanmelden bij hun werkgever die de activiteiten in de meeste gevallen gedeeltelijk of volledig stopt. Zij krijgen dan een transitie van economisch naar regulier werkloos.
In de derde fase worden alle uitkeringen (pensioenen, leefloon, werkloosheids- en ziekteuitkeringen) gelijkgesteld en dat zal gene vette zijn.
En ik vrees dat je eerst uw spaargeld zult moeten opeten.
De meeste voetbalmiljonairs krijgen nu een lage uitkering. Ge ziet toch wat er bezig is!
-
En al wie de kaap van 60/65 jaar bereikt heeft moet de baan ruimen voor de jongeren want ze zijn van geen nut meer voor de economie en kosten alleen maar geld.
Hun enige reden voor bestaan zal enkel nog zijn voor:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Soylent_Green
‘ Het is het jaar 2022 en New York is met 40 miljoen inwoners zwaar overbevolkt. Voedsel als groente, vlees en fruit zijn schaars en extreem duur, evenals luxe producten zoals zeep en schoon warm water.’
We zijn niet ver meer van 2022.
‘ Het is het jaar 2022 en New York is met 40 miljoen inwoners zwaar overbevolkt. Voedsel als groente, vlees en fruit zijn schaars en extreem duur, evenals luxe producten zoals zeep en schoon warm water.’
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Film stamt uit de tijd dat het rapport van de "Club van Rome" werd uitgebracht. Alleen China heeft het lef gehad om geboortebeperking in te voeren. China zal ook het land zijn dat deze crisis glansrijk doorspartelt, en op de koop toe ook nog technologisch in de toekomst de grootste voorsprong zal nemen. Weet je hoe een Chinees denkt ?Dicksy schreef: ↑29 mar 2020, 09:44En al wie de kaap van 60/65 jaar bereikt heeft moet de baan ruimen voor de jongeren want ze zijn van geen nut meer voor de economie en kosten alleen maar geld.
Zo
-
Lars - Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40
Dat roep je al jaren.dejules schreef: ↑29 mar 2020, 09:08Binnen enkele maanden introduceert men in België (en de rest van de Westerse wereld) het basisinkomen.
De eerste golf ontslagen komt dit keer niet vanuit het bedrijfsleven maar vanuit de ambtenarij.
Gemeenten/steden, provincies en ocmw's zijn in kaart aan het brengen wie onmisbaar is en wie men kan ontslaan.
Deze lagere entiteiten hebben bijna geen inkomsten meer.
Het ambtenarenstatuut geef ik nog enkele maanden.
De tweede golf ontslagen komt wanneer de curve vlak is en de werkende bevolking zich na eerste opheffing quarantaine gaat aanmelden bij hun werkgever die de activiteiten in de meeste gevallen gedeeltelijk of volledig stopt. Zij krijgen dan een transitie van economisch naar regulier werkloos.
In de derde fase worden alle uitkeringen (pensioenen, leefloon, werkloosheids- en ziekteuitkeringen) gelijkgesteld en dat zal gene vette zijn.
En ik vrees dat je eerst uw spaargeld zult moeten opeten.
De meeste voetbalmiljonairs krijgen nu een lage uitkering. Ge ziet toch wat er bezig is!
En wat zien we?
Het statuut bestaat nog steeds.
Na de corona crisis zal geen enkele politieke partij het aandurven om het openbaar ambt te schofferen, wel integendeel.
-
Lars: Dat roep je al jaren.
En wat zien we?
Na de corona crisis zal geen enkele politieke partij het aandurven om het openbaar ambt te schofferen, wel integendeel.
Bij mij gaat niet over wat de Dejules hier allemaal neerpent , gaat gewoon over pensioen van deze dame .
En dat is de waarheid ook , zijn er zoveel zelfstandigen die dat nu ervaren .
Wettekst uitgebracht zonder nadenken daar komt het wel op neer in verleden .
En wat zien we?
Bij mij gaat niet over wat de Dejules hier allemaal neerpent , gaat gewoon over pensioen van deze dame .
En dat is de waarheid ook , zijn er zoveel zelfstandigen die dat nu ervaren .
Wettekst uitgebracht zonder nadenken daar komt het wel op neer in verleden .
-
dejules
Ge kunt op de FB-page van uw stad(je) of gemeente kijken en U zult zien dat men bij alle lagere entiteiten bezig is met lijsten op te maken van ambtenaren die binnenkort hun ontslag krijgen. De ongerustheid onder die mensen is immens en er zijn heel veel reacties te lezen. De inkomsten vd lagere entiteiten dalen met bijna 90%!! Dat gaat van inkomsten uit de personenbelasting van werknemers, belastingen waaraan zelfstandigen, horeca (oa terrassen), kmo's en bedrijven, ... onderworpen zijn maar ook over inkomsten uit parkeren, verkeersboetes, gas-boetes, ... In de vergaderingen tussen de fractievoorzitters van de Kamer en de voorlopige regering is men aan het aftoetsen of de afschaffing vh ambtenarenstatuut onder volmachten kan of onder de volgende regering.
Voor het ontslaan van contractuelen speelt dit geen rol maar voor statutairen is dat nu onmogelijk.
Ik geeft het nog een paar maanden.
Dubbele pensioenen voor statutairen is voor je het weet afgeschaft. Die dame waar je het over hebt gaat krijgen waar ze recht op heeft. Het tijdperk van de leeglopers die moeten controleren hoe een economisch actieve mens sinaasappelen perst is voorbij.