Jobs - Jobs - Jobs

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Lars

20 mar 2020, 12:47

Heb je nog genoeg booze voor vandaag, Jules?

petrol

20 mar 2020, 13:37

Julleke de onheilsprofeet in volle actie.

voorn

20 mar 2020, 14:20

Mijn zoon op een management vergadering.
De tijdelijke werkloze chauffeurs staan aan de kant;; terwijl de voedingsmagazijnen 3 maal meer leveringen nodig hebben wegens te weinig stock.
Heel dat tijdelijk werkloos is niet goed bekeken bv; Dreamland is gesloten maar in de Colruyt is personeel te weinig en dat is van dezelfde keten.

Wil.

20 mar 2020, 14:37

Dreamland kun je missen. Voeding uit de Colruyt veel moeilijker. Dat is de reden.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

gast43

20 mar 2020, 15:03

Voorn maar ze zijn wel alles aan bekijken bij Colruyt .
Staat te lezen op hun site tegen 2 april .
Respect voor iedereen moet verschrikkelijk zijn wat zij al hebben meegemaakt en verwerken .
Zo planning heb je niet op één dag op punt is onmogelijk .

Chapeau voor de voeding sector en personeel .
Zouden wat meer begrip moeten opbrengen de mensen , want gaat er soms erg aan toe .

Bouw ligt ook bijna volledig stil : Respect moeten de werknemers niet in gevaar brengen .
dejules

23 mar 2020, 16:15

De Zweedse kledingketen Hennes & Mauritz (H&M) vreest voor het verlies van tienduizenden banen door de coronacrisis. Het bedrijf heeft al duizenden winkels gesloten in verband met de pandemie.
Volgens H&M zijn nu wereldwijd 3.441 van zijn 5.062 winkels dicht, in onder meer grote markten als Duitsland, Groot-Brittannië en de Verenigde Staten. De crisis zal volgens de onderneming een stevige negatieve impact op de verkopen van maart hebben.

Dicksy

25 mar 2020, 17:45

’ Ondernemerskoepel VOKA en grote bedrijven naar Raad van State tegen taxshift Zelzate: “Ze viseren bewust grote bedrijven en dat is discriminatie.
VOKA Oost-Vlaanderen en bedrijven Jan De Nul, Arcelor Mittal en Rain Carbon stappen naar de Raad van State. Ze willen dat het linkse bestuur (van sp.a en PVDA) de hogere gemeentebelastingen voor grote bedrijven in Zelzate herziet: “Deze bedrijven zorgen voor 10.000 jobs in de regio"

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/25 ... d-van-sta/

Fred1950

25 mar 2020, 18:21

Dicksy schreef:
25 mar 2020, 17:45
’ Ondernemerskoepel VOKA en grote bedrijven naar Raad van State tegen taxshift Zelzate: “Ze viseren bewust grote bedrijven en dat is discriminatie.
VOKA Oost-Vlaanderen en bedrijven Jan De Nul, Arcelor Mittal en Rain Carbon stappen naar de Raad van State. Ze willen dat het linkse bestuur (van sp.a en PVDA) de hogere gemeentebelastingen voor grote bedrijven in Zelzate herziet: “Deze bedrijven zorgen voor 10.000 jobs in de regio"

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/25 ... d-van-sta/
Groot probleem : de Raad van State zit in lockdown :lol: Wat heeft Jan De Nul in godsnaam in Zelzate te zoeken..... Als VOKA gelijk krijgt gaat de PVDA bij de volgende verkiezingen nog vééél mééér stemmen halen ....

Dicksy

25 mar 2020, 18:39

Fred1950 schreef:
Groot probleem : de Raad van State zit in lockdown :lol: Wat heeft Jan De Nul in godsnaam in Zelzate te zoeken..... Als VOKA gelijk krijgt gaat de PVDA bij de volgende verkiezingen nog vééél mééér stemmen halen ....
In februari schreef ik al in een reactie op frits1955 het volgende:

1.- En natuurlijk hebt u zich ook al de vraag gesteld langs welke weg (lees: aftrekpost belastingen) die 18 grote bedrijven dat sponsorgeld voor Zelzate gaan recupereren of denkt gij nu werkelijk dat die bedrijven sponseren voor de schoon ogen van dat schepencollege?
of:
2.- Welke deal hebben die bedrijven uit de brand kunnen slepen want die rekenen niet in verlies maar enkel in winst.
Informeer eens bij uw partij, ik ben benieuwd of ze daar ook open kaart in spelen.‘

Vandaar deze posting en is er dus geen deal maar eenzijdige verplichting om deze bijdrage te betalen.

gast43

25 mar 2020, 19:55

Dicksy -Fred1950 : Gaan jullie eerst informeren Jan de nul heeft daar een zaak in Zelzate .
Die man zit wereldwijd .

https://jobs.jandenul.com/nl/jobs .

gast43

25 mar 2020, 20:07

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/ja ... ~af552c31/

Jambon wil opnieuw meer mensen aan het werk: “Er wordt te makkelijk naar technische werkloosheid gegrepen”

Vlaams minister-president Jan Jambon (N-VA) wil opnieuw meer mensen aan het werk. Onder meer in de bouw en bij de dienstenchequebedrijven wordt er soms te snel beroep gedaan op de regeling van technische werkloosheid, zei hij in de plenaire zitting van het Vlaams Parlement.

Had niks anders verwacht , heb zijn gezicht gezien in parlement vandaag .

Dicksy

25 mar 2020, 20:09

Gast43 schreef:
Dicksy -Fred1950 : Gaan jullie eerst informeren Jan de nul heeft daar een zaak in Zelzate .
Die man zit wereldwijd .
Seg, Gast trek uw piepers eens open a.u.b. Heb ik ergens beweerd dat Jan De Nul daar geen zaak heeft? :mrgreen: :twisted: :evil: :twisted: :x

gast43

25 mar 2020, 20:16

Dicksy : Was geplaatst samen (ook u piepers opentrekken ) , wat doet jan de nul in Zelzate
daarmee dat ik schreef informeer eerst .

Dicksy

25 mar 2020, 20:21

Gast43 schreef:
Dicksy : Was geplaatst samen (ook u piepers opentrekken ) , wat doet jan de nul in Zelzate
Fred1950 schreef om 18.21 uur:
Richt uw pijlen op Fred1950 en laat er mij tussenuit.

Fred1950

25 mar 2020, 21:16

Dicksy schreef:
25 mar 2020, 20:21
Gast43 schreef:
Fred1950 schreef om 18.21 uur:
Richt uw pijlen op Fred1950 en laat er mij tussenuit.
:lol: zo ruziemaken rond mijn persoon, 'k zou dat van vrouwen verwachten, maar niet van jullie 8)

Wat De Nul betreft, dat hij met zijn bureauke en magazijn naar Antwerpen vertrekt bij zijn andere VOKA broeders.

Als de PVDA slim is trekt ze die belasting door naar ALLE bedrijven en KMO's in Zelzate om het pleit te winnen. Daarna geeft ze financiële compensatie aan uitsluitend de KMO's ervoor in de plaats. Dat kan men niet verbieden. Per slot van rekening is dit puur en belachelijk VOKA Calimero gedrag ( geleerd van de Grote Leider ? )