N-VA zet in op gemakkelijke prooien

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

MichelN

25 apr 2018, 18:44

frits1955 schreef:""Soms tikken ze iemand(van een andere partij) op de vingers omdat ze dubieuze bonnetjes aangeven"

En wat vinden we hier van? Deze week zit BDW en enkele vriendjes in Rusland. Onkostenvergoeding - PER DAG:
Da's nog altijd geen 600K om een feestje van De Lijn te organiseren, nietwaar Frits.
Weten ze bij de maoïsten ook waarom die onkostenvergoeding dient? Een beetje garagist rekent anders al 50€ PER UUR, een advocaat 160€ om nog maar een dossier te openen. Much ado about nothing.

frits1955

25 apr 2018, 18:49

""Pluspunt voor A."

Ik help het u hopen. Het zal nodig zijn nu het Antwerpse diamantcentrum na gigantische fraudezaken geen of nog nauwelijks leningen krijgt van de banken en zo goed als op apegapen ligt. Wat goodwill gaan scoren in Rusland in dan inderdaad wel nodig. Jammer genoeg zal de modale Vlaming weinig merken van dit soort zaken aangezien de Antwerpse diamantbusiness de omvang van  zijn eigen belastingen mag bepalen. Mag jij dat ook, freemate?
Verder moet ik U diep ontgoochelen - ik heb geen "kamaraden" ( wij zeggen gemeenzaam "kameraden" maar goed) bij Spa of Groen. Not my cup of tea ziet U.

frits1955

25 apr 2018, 18:54

""eten ze bij de maoïsten ook waarom die onkostenvergoeding dient? "

Ook hier moet ik iemand ontgoochelen  - ik ken namelijk geen maoïsten. Maar waarvoor die onkostenvergoeding dient? Hiervoor tiens - een foto van gisteren.

Afbeelding

MichelN

25 apr 2018, 20:35

frits1955 schreef:Ook hier moet ik iemand ontgoochelen  - ik ken namelijk geen maoïsten. Maar waarvoor die onkostenvergoeding dient? Hiervoor tiens - een foto van gisteren.
De hele PVDA zit er vol van, zijn Mark Moens en Geert Cool en de rest van de plaatselijke Indymedia-bende van de aardbodem verdwenen dan?
Maar daarmee heb ik nog geen antwoord op mijn vraag of dat hele gedoe over die onkostenvergoeding niet veel meer is dan much ado about nothing.
PS: leer eens deftig quoten.

freemate

25 apr 2018, 20:53

frits1955 schreef:""Pluspunt voor A."

Mag jij dat ook, freemate?
Verder moet ik U diep ontgoochelen - ik heb geen "kamaraden" ( wij zeggen gemeenzaam "kameraden" maar goed) bij Spa of Groen. Not my cup of tea ziet U.
Nee, ik mag dat niet .........
Wat die kamaraden betreft, dit is een vergissing van mij, mijn excuses.

Ik vertoef niet zoveel in Vlaanderen/België, maar volg wel het nieuws als ik de tijd heb en ook seniorennet waar ik veel gebeurtenissen teweten kom.
Jammer dat de Belgen/Vlamingen in het buitenland niet de beste referenties hebben zoals bv "mama's kindjes" vanwege wat zou toegestaan worden aan de jongeren die hun legerdienst willen doen (zoals thuis zijn 'savonds, daar wordt vreselijk om gelachen. En deze generatie als "watjes" aanzien.
Wat onaangenaam is, is dat sommige buitenlanders België als een profiteurland aanzien.
Dat zijn zaken die de minister van Buitenlandse Zaken niet zal vertellen.
Het dorp der dwazen telt veel inwoners...
It is more difficult for a democrat to walk past a bag of money than a leg for a dog.
Gast

25 apr 2018, 20:53

MichelN schreef:
frits1955 schreef:Ook hier moet ik iemand ontgoochelen  - ik ken namelijk geen maoïsten. Maar waarvoor die onkostenvergoeding dient? Hiervoor tiens - een foto van gisteren.
De hele PVDA zit er vol van, zijn Mark Moens en Geert Cool en de rest van de plaatselijke Indymedia-bende van de aardbodem verdwenen dan?
Maar daarmee heb ik nog geen antwoord op mijn vraag of dat hele gedoe over die onkostenvergoeding niet veel meer is dan much ado about nothing.
...
Als dat much about nothing is , dan is het gedoe van de sossen dat ook , of wat denk je ...
Gast

25 apr 2018, 21:00

freemate schreef:
frits1955 schreef:""Pluspunt voor A."

Mag jij dat ook, freemate?
Nee, ik mag dat niet .........
Wat die kamaraden betreft, dit is een vergissing van mij, mijn excuses.

Ik vertoef niet zoveel in Vlaanderen/België, maar volg wel het nieuws als ik de tijd heb en ook seniorennet waar ik veel gebeurtenissen teweten kom.
Jammer dat de Belgen/Vlamingen in het buitenland niet de beste referenties hebben zoals bv "mama's kindjes" vanwege wat zou toegestaan worden aan de jongeren die hun legerdienst willen doen (zoals thuis zijn 'savonds, daar wordt vreselijk om gelachen. En deze generatie als "watjes" aanzien.
Wat onaangenaam is, is dat sommige buitenlanders België als een profiteurland aanzien.
Dat zijn zaken die de minister van Buitenlandse Zaken niet zal vertellen.
Vlamingen zijn voor de buitenlanders een curiosum , net als de zwarten dat waren tijdens Expo '58 :twisted: Geef ze een friet en een vlagske en ze beginnen marathon te marcheren of in koor te zingen over leeuwen. :lol:

freemate

25 apr 2018, 21:03

MichelN schreef:
frits1955 schreef: Maar daarmee heb ik nog geen antwoord op mijn vraag of dat hele gedoe over die onkostenvergoeding niet veel meer is dan much ado about nothing.
Inderdaad, als je de link volgt die ik in een vorige reactie gepubliceerd heb, zal je het weten MichelN.
Het dorp der dwazen telt veel inwoners...
It is more difficult for a democrat to walk past a bag of money than a leg for a dog.

frits1955

25 apr 2018, 22:50

MichelN schreef:
PS: leer eens deftig quoten.
Mark Moens? Geert Cool? Nooit van gehoord of gezien. Geheel toevallig was er vanavond een regionale PVDA  vergadering en niemand kent die figuren ...
Much ado about nothing? Dat is het nooit als het over belastinggeld gaat. De dagvergoeding van de heren politici is zowat het equivalent van nogal wat maandelijkse  werknemerspensioenen of het maandelijkse leefloon in Antwerpen...
Indertijd werden in datzelfde Antwerpen  politici kaltgestellt omdat ze een restaurantbonnetje van 120€  2 keer hadden ingediend of  een flesje parfum hadden gekocht met een visa kaart van de stad ( voor alle duidelijkheid: zoiets kan niet) - achteraf bleek het een afrekening te zijn met een hele generatie  politici.

Wil.

26 apr 2018, 09:35

The Spirit of Flanders schreef:(...) of in koor te zingen over leeuwen. :lol:
Je bedoelt " in een kooi"  ?  Klik hier eens
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

26 apr 2018, 09:51

Wil. schreef:
The Spirit of Flanders schreef:(...) of in koor te zingen over leeuwen. :lol:
Je bedoelt " in een kooi"  ?  Klik hier eens
Toch wel "koor" , hoor , en andere amateurische "optredens" ....
https://www.youtube.com/watch?v=3J24Wqr0yiw
https://www.youtube.com/watch?v=6h6R6XVJ2vA
https://www.youtube.com/watch?v=QyVPpGL-pmo
https://www.youtube.com/watch?v=vjAqCONOESA

Genoeg filmkes , zeker ? Allemaal bekeken of werd ge het beu ?
dejules

26 apr 2018, 10:16

Om de gezondheidszorg betaalbaar te houden wil VOKA enkele heilige huisjes slopen. Zo zouden artsen geen supplementen meer mogen aanrekenen en moet de patiënt elk jaar 177 euro aan zorgkosten uit eigen zak betalen. Minister De Block noemt de studie “een onderbouwde bijdrage”.

https://www.hln.be/de-krant/-eerste-177 ... ~ae0c4a73/

voorn

26 apr 2018, 11:04

frits1955 schreef:
MichelN schreef:[quote="frits1955

Mark Moens? Geert Cool? Nooit van gehoord of gezien. .
Mark Moens is een redacteur over de samenkomsten van Pvda.

frits1955

26 apr 2018, 11:11

"De samenkomsten van de PVDA"?? 

Jongens toch - welke "samenkomsten" ? Jamboree? Heksensabbath? Je leest hier nogal eens wat :lol:

Elke regio heeft maandelijks een vergadering waar plaatselijke activiteiten gepland worden - that's it. Er zijn dus tientallen van zulke groepen in Vlaanderen. Ene Mark Moens heb ik daar nog nooit gezien of gehoord. Al wat ik van zo iemand kan vinden dateert van lang geleden.
Gast

26 apr 2018, 11:15

frits1955 schreef:"De samenkomsten van de PVDA"?? 

Jongens toch - welke "samenkomsten" ? Jamboree? Heksensabbath? Je leest hier nogal eens wat :lol:

....
Een "zangfeest" misschien ? :D