Israël en de Palestijnen: enige toelichting
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Die bende vraagt gestadig om vergelding.
Niet zo verwonderlijk dat Israël hen telkens weer van antwoord dient.
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... 7d1d&ei=11
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... 20f84&ei=9
Niet zo verwonderlijk dat Israël hen telkens weer van antwoord dient.
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... 7d1d&ei=11
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... 20f84&ei=9
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Als de Palestijnen en hun supporters in Iran de wapens neerleggen, is er vrede in het gebied.
Als Israël de wapens neerlegt, bestaat er morgen geen Israël meer. (Deze week was er nog maar even een verslapping van de aandacht en je ziet reeds wat de gevolgen zijn.)
Tot zover "haat en oorlog zaaien"
Als Israël de wapens neerlegt, bestaat er morgen geen Israël meer. (Deze week was er nog maar even een verslapping van de aandacht en je ziet reeds wat de gevolgen zijn.)
Tot zover "haat en oorlog zaaien"

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Zoals gewoonlijk negeer je de voorgeschiedenis van dit conflict en negeer je dat de bron van deze ellende uitsluitend ligt bij de joodse kolonisten die stelselmatig Arabisch grondgebied inpalmden. En op basis van wat? Zionistische leugens uit de Hebreeuwse Bijbel en wat schimmige claims uit een ver verleden waarvan historici al lang bewezen hebben dat het grotendeels nonsens is.
De ene generatie na de andere groeit op in Palestina en de vluchtelingenkampen met een diepe woede tav al die onrechtvaardigheden- dat is het resultaat van de haat en de oorlog die Israel gezaaid heeft.
De ene generatie na de andere groeit op in Palestina en de vluchtelingenkampen met een diepe woede tav al die onrechtvaardigheden- dat is het resultaat van de haat en de oorlog die Israel gezaaid heeft.
Laatst gewijzigd door frits1955 op 08 okt 2023, 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Hezbollah begint zich ook te roeren, de taliban hebben zelfs vrije doorgang gevraagd aan Iran, Jordanië en Irak om te helpen bij het bevrijden van Jeruzalem (dit laat ik voor wat het waard is), wapens uit Oekraïne die plots opduiken in dit conflict (?), de VS in rep en roer nu ze McCarthy (grote fan van Israël) weggestemd hebben en zonder voorzitter van het huis is het moeilijk om ook steun te verlenen (los te krijgen voor) aan Israël.door frits1955 » 40 minuten geleden
Tja- Israel oogst wat het al decennia aan een stuk gezaaid heeft- haat en oorlog.
Hoe gaan de andere Arabische landen zich houden in dit conflict?
Yep, het Midden-Oosten staat op ontploffen.
-
Je moet het huidige geweld van Hamas & co ook zien tegen de achtergrond van de toenadering tussen Israel en Saoudi-Arabie. SA is altijd een verdediger van de Arabische Palestijnen geweest . Een toenadering tot Israel - met de huidige oorlogssituatie - zal slecht vallen in de Arabische wereld. Vandaar de acties van Hamas. De diepe verdeling van de bevolking van Israel tav het extreem-rechtse bewind van de regering Netanyahu zal ook wel meegespeeld hebben.
-
Jouw geschiedenis reikt niet verder dan het begin van de 20e eeuw.frits1955 schreef: ↑08 okt 2023, 13:27Zoals gewoonlijk negeer je de voorgeschiedenis van dit conflict en negeer je dat de bron van deze ellende uitsluitend ligt bij de joodse kolonisten die stelselmatig Arabisch grondgebied inpalmden. En op basis van wat? Zionistische leugens uit de Hebreeuwse Bijbel en wat schimmige claims uit een ver verleden waarvan historici al lang bewezen hebben dat het grotendeels nonsens is.
Als je over de geschiedenis wil spreken van de joden en de moslims - want het is in essentie een religieuze kwestie - dan moet je terug naar de 7e eeuw. Waar anders komt die haat tegenover de joden vandaan, denk je?
Twee citaatjes dat elke politiek bewuste moslim die vandaag leeft goed kent:
S5: 82 Waarlijk, gij zult de joden en de afgodendienaren het meest vijandig jegens de gelovigen vinden.
en
S98: 6 Voorwaar, de ongelovigen onder de mensen van het Boek en de afgodendienaren zullen in het Vuur der hel geworpen worden, daarin zullen zij verblijven. Zij zijn de slechtste der schepselen.
Wanneer het iemand tot de meest gerespecteerde mens verheft wanneer hij die hele koran vanbuiten kent, dan zul je hopelijk wel beseffen hoe zwaar die woorden de voorbije 1400 jaar hebben gewogen.
Als je dan niet verder kijkt dan de 20e eeuw, dan snap ik waarom je zulke verkeerde interpretatie van de situatie geeft.
Een kenner van het conflict aan het woord.

Zie je wel! Je hebt geen kennis van de voorgeschiedenis. Kunnen we dan rationele gedachten verwachten die het bredere kader schetsen?
In dit topic heb ik al herhaaldelijk verwezen - net als in mijn vorige posting - naar leiders van de Arabieren (moslims) die keer op keer verwijzen naar hun basisteksten om de terreuracties te rechtvaardigen die ze geregeld plegen.
In dit topic heb ik al herhaaldelijk verwezen - net als in mijn vorige posting - naar leiders van de Arabieren (moslims) die keer op keer verwijzen naar hun basisteksten om de terreuracties te rechtvaardigen die ze geregeld plegen.

voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Frits Jezus was een palestijn en Jood.
Wie was er dus eerst in die gebieden voordat Mohamed en zijn Islam daar kwam?600 jaar later.
Dus de terugkeer in de jaren 30 en na de Hollecaust was de terugkeer naar het beloofde land.
Wijzelf hebben nog een poging gedaan met de Kruistochten met Godfried van Bouilon
Wie was er dus eerst in die gebieden voordat Mohamed en zijn Islam daar kwam?600 jaar later.
Dus de terugkeer in de jaren 30 en na de Hollecaust was de terugkeer naar het beloofde land.
Wijzelf hebben nog een poging gedaan met de Kruistochten met Godfried van Bouilon
Laatst gewijzigd door voorn op 08 okt 2023, 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Dat gehele verhaal over de oorsprong van het joodse volk, over hun cultuur, hun gevoel één natie te zijn enz. is in dit topic al uitvoerig uit de doeken gedaan. Ik ga het niet allemaal herhalen.
En wat riepen die jongens terwijl ze de voorbije uren een teenager ontvoerden .... ?

En wat riepen die jongens terwijl ze de voorbije uren een teenager ontvoerden .... ?

Beste Voorn, met alle respect: nonsens. Wat jij schrijft heeft niets te maken met de oorzaken van het Palestijnse probleem. Het is een fabeltje dat die massa Europese joden die Palestina gekoloniseerd hebben in de 20ste eeuw iets te maken hadden met de joden die 2000 jaar vroeger een deel van Palestina beheersten. De historische waarheid is dat de voorouders van die Europese joden op een bepaald moment overgegaan zijn op de joodse godsdienst en geen enkele band hadden met het historische Palestina. En dat mag ook gelden voor het merendeel van al die miljoenen joden die momenteel in bv. de VS leven.Stop met dat gezever over " zij waren daar eerst" want dat is nonsens. Het historische Palestina is vele eeuwen een mengelmoes geweest van allerlei volkeren en allerlei vreemde bezetters. Aan Uw Jezus maak ik geen woorden vuil- van de historische Jezus is niets geweten behalve zijn proces en terechtstelling in hhet jaar 33. De Jezus uit de Hebreeuwse bijbel is een sprookjesfiguur.
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Wist de Mossad werkelijk van niks?
Na al die betogingen tegen Netanyahu is zo´n inval wel handig om iedereen achter dezelfde vlag te krijgen ...
Na al die betogingen tegen Netanyahu is zo´n inval wel handig om iedereen achter dezelfde vlag te krijgen ...
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet