Israël en de Palestijnen: enige toelichting

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.

28 mei 2021, 07:55

Bedoel je 'vaccinatiecentrum' of bedoel je 'covid testcentrum' ?

Dat laatste werd geraakt door brokstukken van een ontploffing die heel dicht daarnaast plaatsvond.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

01 jun 2021, 12:14

Wil. schreef:
23 mei 2021, 09:58
Sommige mensen zijn de mening toegedaan dat de problemen tussen Israël en de Palestijnen louter van politieke aard zijn en dat het niets te maken heeft met de islamideologie.

Wat kan dan verklaren dat een parlementslid in Pakistan - een land 3.500 km verwijderd van Israël - oproept om de kernwapens van Pakistan in te zetten tegen Israël. Hoef ik nog te vermelden dat Pakistan een land is waar de islamideologie de staatsideologie is? Behalve deze overeenkomst zie ik weinig gelijkenis tussen Pakistan en het Palestijns gebied
En dan komt vanuit de beschaafde wereld deze hooggeleerde imam ons iets vertellen dat zó uit mijn postings zou kunnen geplukt zijn:

"De islamitische vijandigheid tegenover de joden is gerechtvaardigd en logisch; wij haten de joden omwille van hun ongeloof in Allah."

Afbeelding

Wil.

14 jul 2021, 09:42

Hamas - de terreurbeweging die heel actief is in Gaza - organiseert 'zomerkampen' voor Palestijnse kinderen.

Kinderen worden er geïndoctrineerd en ze krijgen er kennis mee over de manieren om bloed te vergieten. Al 50.000 kinderen zouden zich hebben ingeschreven voor het kindsoldatenkamp. Deze trainingskampen krijgen de naam mee 'Zwaard van de strijd om Jeruzalem' , wat de naam is die Hamas heeft gegeven aan de recentste oorlog tegen Israël.

Vanzelfsprekend zijn deze kampen een ideaal platform van waarop Hamas zijn radicale islamideologie kan verspreiden. De topics die kunnen worden 'bestudeerd' zijn o.a. de bevrijding van Palestina en de vernietiging van Israël, het trouw volgen van de weg van de jihad (genaamd 'de cultuur van de weerstand') en natuurlijk ook de cultus van het martelaarschap (de shaheeds).

Dat komt wel goed met die toenadering tussen Palestijnen en Israëli's, zeker?

Wil.

17 jul 2021, 10:58

Even een zijsprong: dit keer geen Hamas en Palestijnen, maar Hezbollah in Zuid-Libanon.

Daar heeft Hezbollah (door Iran gesteunde terreurgroep) een wapenopslagplaats in gebruik genomen die vlak tegenover een school ligt (op 25 m). De school heeft 300 leerlingen.

Als de boel daar tot ontploffing zou komen, dan zou dat het effect hebben dat vergelijkbaar is met de helft van de reusachtige ontploffing in Beiroet vorig jaar.

Wil.

25 nov 2021, 14:16

Wanneer bij ons iemand om het leven komt bij een terreuraanslag, dan leidt dat niet tot tevredenheid of blijdschap. Zelfs niet bij de familie van de aanslagpleger.

Dat is bij sommige Palestijnen en sommige moslims wel anders.

De PA (Palestijnse Autoriteit) moedigt Palestijnse jongeren aan om deel te nemen aan gewelddadige confrontaties met Israëlische troepen en hun leven te riskeren “voor Palestina”, om martelaren te worden – d.w.z. te sterven voor Allah. De PA dringt er ook bij ouders op aan blij te zijn als hun kinderen bij dergelijke confrontaties om het leven komen.

Je denkt dat ik het verzin waar je bij zit? Kijk hier

Afbeelding

Een vader is blij dat zijn zoon van 13 gedood is. Een begrafenis van een martelaar is in feite tegelijk een huwelijksfeest. De martelaar krijgt dan immers zijn 72 maagden cadeau en wordt de bruidegom van de dag. Hoe en of zo'n rakker van 13 met die 72 dames aan de slag zal gaan, wil ik nog wel even afwachten. In elk geval is de vader trots op zijn zoon en de daden die hem naar het graf hebben gebracht.

Door kinderen in deze geest op te voeden, zorgen de Palestijnen ervoor dat de vijandigheid nooit overgaat.

Wil.

11 dec 2021, 09:56

Een tijdje geleden heb ik in deze posting geschreven over een wapenopslagplaats van Hamas in Zuid-Libanon.

Gisteren was het op een andere plaats dan zo ver: een enorme ontploffing vond plaats in de havenstad Tyre. Verscheidene verslagen wijzen in de richting van een Hamas-wapendepot. Ook doet het gerucht de ronde dat Israël de plaats zou gebombardeerd hebben.
Het is nog even wachten op bevestiging of ontkenning van deze denkpistes.

Wil.

23 dec 2021, 09:34

Zou het de goede kant opgaan met die vreedzame co-existentie tussen Palestijnen en Israëli's?

De Palestijnse TV-zender doet in elk geval zijn best om zijn steentje bij te dragen. De nicht van een terrorist die 7 mensen heeft vermoord, mag haar bewondering voor die daden van haar oom breed uitsmeren op het scherm.

Beeld je in dat het omgekeerde gebeurt: Israëli's vermoorden een handvol onschuldige Palestijnen en dan komt er iemand op TV zeggen dat ze fier is op de daders van die feiten. Zou de internationale gemeenschap dan ook compleet stil blijven?

Afbeelding
"Je bent mijn held (oom Samir). Ik schep op over jou tegen mijn vrienden en kennissen."

Wil.

24 dec 2021, 22:47

Schijnheiligheid, dubbele maatstaf enz.

Dat is wat men kan zeggen over de Palestijnse Autoriteit (regering) die aan de ene kant de boycot van Israël aanmoedigt maar zelf de handel met dat land opvoert.

10% meer uitvoer en ook 10% meer invoer vanuit Israël, dat geeft het Palestijnse Bureau voor Statistiek weer.

Luister naar mijn woorden, burgers van de wereld, maar ...

Wil.

16 apr 2022, 11:39

Alles komt bij elkaar: de ramadan is bezig, het christelijke paasfeest staat voor de deur en tegelijk is het voor de joden passover, een feestelijk weekend dat gisteravond is begonnen.

Het zou een wonder zijn als daar geen ambras van komt. En kijk: gisteren hebben de Palestijnen het vuur aan de lont gestoken. Stenengooiers hebben de politie gedwongen om actie te ondernemen en een boel heethoofdige Palestijnen op te pakken.

Afbeelding

frits1955

16 apr 2022, 13:45

Palestijnen die zich verzetten tegen hun onderdrukkers zijn terroristen; Oekrainers die hetzelfde doen zijn helden.

Wil.

16 apr 2022, 16:11

De voorbije 30 dagen werden 4 moslimterreuraanslagen gepleegd in Israël. Daarbij werden 14 onschuldigen vermoord plus ettelijke gewonden die misschien levenslang de gevolgen dragen.

In het weekblad van Isis verscheen deze tekst:

“Our campaign against the Jews is a purely ideological Islamic campaign. The legitimacy on which caliphate soldiers rely in all their wars is the legitimacy of the Holy Scriptures and the Sunnah (the traditions and practices of the prophet Muhammad Muslims must follow).

Vertaling:

“Onze campagne tegen de Joden is een puur ideologische islamitische campagne. De legitimiteit waarop kalifaatsoldaten in al hun oorlogen vertrouwen, is de legitimiteit van de Heilige Teksten en de Soennah (de tradities en gebruiken van de profeet Mohammed die moslims moeten volgen).

Dat 'verzet' waarover jij het hebt, vindt zijn voedingsbodem in de islamideologie. Dat wordt met de regelmaat van de klok ook bevestigd door imams overal ter wereld. Het volstaat om de postings op deze blz. nog eens te overlopen om de juistheid van die stelling te onderkennen.

Hoe het allemaal zo ver is kunnen komen, werd in de voorbije 30 blz. voldoende uit de doeken gedaan.

frits1955

16 apr 2022, 16:41

Hoe het allemaal zo ver is kunnen komen,
Iedereen die kan lezen en zich informeren aangaande historische feiten weet perfect hoe Palestina gekoloniseerd werd door Europese joden - met instemming van GB . Als je voortdurend van je eigen grond verjaagd werd probeer je dat terug te krijgen. Zuiver gekeken naar de historische feiten heeft de staat Israel geen reden van bestaan. Zo simpel is dat.

Wil.

16 apr 2022, 17:12

frits1955 schreef:
16 apr 2022, 16:41
Hoe het allemaal zo ver is kunnen komen,
Iedereen die kan lezen en zich informeren aangaande historische feiten weet perfect hoe Palestina gekoloniseerd werd door Europese joden - met instemming van GB . Als je voortdurend van je eigen grond verjaagd werd probeer je dat terug te krijgen. Zuiver gekeken naar de historische feiten heeft de staat Israel geen reden van bestaan. Zo simpel is dat.
Geen reden? Misschien bedoel je geen recht van bestaan.
In beide gevallen is simpel redeneren inderdaad de weg naar zulke misvattingen.
Die redeneringen zijn vanaf blz. 1 tot hier al aangepakt.

Ooit al eens vermeld maar altijd interessant om het nog eens te horen:

'There is no such country as Palestine. 'Palestine' is a term the Zionists invented. There is no Palestine in the Bible. Our country was for centuries part of Syria. 'Palestine' is alien to us. It is the Zionists who introduced it'. - - - Auni Bey Abdul-Hadi, Syrian Arab leader to British Peel Commission, 1937 -

figaretto

16 apr 2022, 18:51

Uit wat ik uit de krantenberichten heb gelezen, blijkt zich het volgende te hebben voor gedaan : alvorens tot het ultieme vrijdagsgebed over te gaan in de moskee aldaar, hebben de islamitische gelovigen de omgeving met stenen klaargelegd. Wij, goede vreedzame westerlingen dachten natuurlijk dat dit ging om daarna een gezellige barbecue te houden. Maar die domme Israëlische politie dacht dan weer dat die gebruikt zouden worden om hen te bekogelen of om herrie te schoppen. Die politie ruimde die stenen dan weer op. Dit was dan niet naar de smaak van de Palestijnen en daarom maakten ze misbruik van die goedbedoelde stenen om ermee die politie te bekogelen. Op haar beurt beantwoordde deze laatste hen met rubberkogels. Tja, de joden zullen die brave moslims nooit begrijpen...

Hobo

17 apr 2022, 16:17

Tja, de gevolgen van de mensonterende vervolging van Joden door het Nazisme.
(Ook in Rusland waren Joden niet erg gewenst)
BALFOUR verklaring
De Balfour-verklaring was vervat in een brief, geschreven op 2 november 1917 door de Britse minister van Buitenlandse Zaken Arthur James Balfour aan Lionel Walter Rothschild, een lid van de bankiersfamilie Rothschild in Groot-Brittannië. De brief was bestemd voor de Zionistische Beweging en kwam tot stand na intensief lobbyen door Chaim Weizmann. In deze verklaring stelde de toenmalige Britse regering, dat zij – onder voorbehoud - verklaarde positief te staan tegenover de stichting van een Nationaal Tehuis voor het Joodse Volk in Palestina en dat zij haar uiterste best zou doen dit project te faciliteren.
EINDE CITAAT

Ps.: Dat later die Joden nog manu militari een stuk Egypte en een stuk Jordanië hebben ingepalmd
om een uitweg naar de Rode Zee te hebben is ook geschiedenis (ZIE "EILAT")

Om nog te zwijgen over de niet ophoudende nederzettingspolitiek waarbij ook de bewoners van de westelijke Jordaanoever slachtoffer zijn van de Israëlische infiltraties.

Tot slot is het bizar, dat twee zogenaamde religies, die vaak elkaars gewoonten hebben nagebootst tot zoveel vijandschap kunnen leiden.

Maar ja de moslims hebben ook onderlinge wrijvingen tussen Soennieten en Sjiiten...