TRUMP wordt een goede president

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Passant

Vandaag, 16:16

www.hln.be
Iraanse militaire bron belooft “nieuwe verrassingen” komende dagen
Trump: “Er komt zeer ingrijpende regimewissel in Iran”

De Amerikaanse president Donald Trump heeft gezegd dat er "een zeer ingrijpende regimewissel" op komst is in Iran. Hoe het nieuwe regime eruit zal zien, kon of wilde hij niet zeggen, maar hij sloot een "gezamenlijk leiderschap" niet uit. Evenzo over de cruciale Straat van Hormuz. "Die zal gecontroleerd worden door mij en de ayatollah samen, wie de ayatollah ook zal zijn”, zei hij.

Trump kwam ook terug op de gesprekken die bezig zouden zijn tussen de VS en Iran en die door het regime in Iran ontkend worden. Volgens Trump kwamen die er op vraag van Iran. "Zij hebben mij gebeld, ik hen niet", klonk het.

Trump zei dat er gepraat wordt met "een hooggeplaatst persoon” binnen het Iraanse regime, maar wilde niet zeggen met wie precies. "We praten met een man die volgens mij het meest gerespecteerd en de leider is", aldus Trump. "Het is een beetje moeilijk, want we hebben iedereen weggevaagd.”

Het gaat daarbij niet om de nieuwe opperste leider, Mojtaba Khamenei. “We hebben niets van hem gehoord. Af en toe zie je wel een verklaring verschijnen, maar we weten niet eens of hij nog leeft. Ik beschouw hem niet als de leider”, voegde hij eraan toe.

Vandaag zouden er telefoongesprekken volgen, waarna er "heel, heel binnenkort" een ontmoeting in persoon zou plaatsvinden.

Volgens Trump hebben de VS en Iran al vijftien punten van overeenstemming bereikt. Hij noemde er één: dat de Iraniërs beloofd hebben geen kernwapens te bezitten. Hij voegde eraan toe dat de VS alle verrijkt uranium uit Iran zullen weghalen.

Voor mij niet gelaten een regimewissel.

Wat er van zal in huis komen ? Benieuwd wel, dat is een heel pak ...
Wat Iran zegt lijkt niet hetzelfde te zijn. Trump blijft erbij dat er gesprekken gaande zijn met Iran en zegt dat Iraanse staatstelevisie gewoon niet op de hoogte is

frits1955

Vandaag, 17:04

[quote"We praten met een man die volgens mij het meest gerespecteerd en de leider is",][/quote]

De voorzitter van het Iraanse parlement: Mohammad Ghalibaf - dat zijn de geruchten.
Dat Iran in alle talen ontkent is ook niet verwonderlijk want ze willen geen zwakte vertonen - dat zou het Iraanse volk wel weer eens kunnen aanzetten tot openbare protesten tegen het Iraanse regime.
Laat ons het beste verhopen en dat deze waanzin stopt.