Jobs - Jobs - Jobs
-
Fokke - Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
In mijn binnenste ben ik ook een liberaal, zoals de meeste mensen, maar bij mij heeft dat niets met geldgewin te maken maar met vrijheid. Ik wil mij niet laten voorschrijven hoe ik moet denken en leven! Net zoals de meeste mensen!The Spirit of Flanders schreef:Inderdaad. Als het van de liberalen of ultra-liberalen afhangt : geen ! Ik kan er in komen dat ze tegen staatsbedrijven zijn vanuit hun vrije markt filosofie. Maar ik vrees dat ze hun eigen belang prioritair stellen tegenover 's lands belang. Men moet me toch niet vertellen dat ze geen enkele benefiet onder tafel geschoven krijgen van één of andere koper als ze die iets voor een "schappelijke" prijs kunnen aanbieden. Liberaal staat voor egoisme , en wat kan het hen schelen dat de bevolking bloedt en zich uitput als ze zich zelf confortabel en veilig kunnen vestigen , hier of in het buitenland.socrates schreef: blijft er straks nog één Belgisch bedrijf van enig belang in eigen handen ?
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Het concept liberaal kan vele betekenissen aannemen. In onze Vlaamse context stond het liberalisme voor anti-klerikaal, pro hogere sociale klasse, tegen de opkomende macht van een tot sociale groep georganiseerde werkende klasse, pro de ecnomische school van bv. Hayek en pro establishment in het kort een conservatief standpunt. Dat betekent; de sociale ordening is goed zoals ze is, laat de staat dat vooral niet veranderen.Fokke schreef: In mijn binnenste ben ik ook een liberaal, zoals de meeste mensen, maar bij mij heeft dat niets met geldgewin te maken maar met vrijheid. Ik wil mij niet laten voorschrijven hoe ik moet denken en leven! Net zoals de meeste mensen!
Maar "liberaal" kan bv. ook slaan op: vrijdenker, breeddenkend, en individualist. Mensen die als individu sterk genoeg zijn kunnen zich het liberalisme permitteren. Momenteel is de partij, die zich in België liberaal noemt, wel een van de kleinste partijen. Dat lijkt mij logisch, gezien liberalen zich richten tot de elite en dat is van nature altijd een minderheid.
Een paar concrete voorbeelden van een paar modelliberalen waren bv. Maggy Thatcher de" ijzeren dame", evenals Ronald de acteur uit B films Reagan.
Hoe je moet denken kan niemand je voorschrijven hoe je volgens overeengekomen regels (wetten) moet leven lijkt mij onontbeerlijk om chaos te vermijden.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Tja, ze willen verder doen waar hun patriarch Verhofstad mee gestopt is he, heel België uit verkopenThe Spirit of Flanders schreef:Inderdaad. Als het van de liberalen of ultra-liberalen afhangt : geen ! Ik kan er in komen dat ze tegen staatsbedrijven zijn vanuit hun vrije markt filosofie. Maar ik vrees dat ze hun eigen belang prioritair stellen tegenover 's lands belang. Men moet me toch niet vertellen dat ze geen enkele benefiet onder tafel geschoven krijgen van één of andere koper als ze die iets voor een "schappelijke" prijs kunnen aanbieden. Liberaal staat voor egoisme , en wat kan het hen schelen dat de bevolking bloedt en zich uitput als ze zich zelf confortabel en veilig kunnen vestigen , hier of in het buitenland.socrates schreef: blijft er straks nog één Belgisch bedrijf van enig belang in eigen handen ?
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
dejules
Het bedrijf LBG Bakeries heeft de boeken neergelegd bij de rechtbanken in Leuven en Charleroi. Dit zou kunnen leiden tot de sluiting van alle vestingen van de leverancier van brood en banket, waar 684 mensen werken. Dat is in twee bijzondere ondernemingsraden meegedeeld, zo meldt het bedrijf zelf.
http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/a ... eigd.dhtml
Ook een fijne kerst voor die 684 gezinnen!
-
Gast
Tiens ;? Door de loonlastenverlaging zou het bedrijf toch meer winst moeten maken ? Of geraken ze de broodjes niet meer verkocht door de stijgende armoede van hun consumenten ?dejules schreef:Het bedrijf LBG Bakeries heeft de boeken neergelegd bij de rechtbanken in Leuven en Charleroi. Dit zou kunnen leiden tot de sluiting van alle vestingen van de leverancier van brood en banket, waar 684 mensen werken. Dat is in twee bijzondere ondernemingsraden meegedeeld, zo meldt het bedrijf zelf.
-
dejules
Van die taxshift gaat maar een klein percentage naar arbeidskostvermindering en pas over vele jaren. Onze buurlanden verkleinen hun arbeidskost ook voordurend.The Spirit of Flanders schreef:Tiens ;? Door de loonlastenverlaging zou het bedrijf toch meer winst moeten maken ? Of geraken ze de broodjes niet meer verkocht door de stijgende armoede van hun consumenten ?
Ons probleem is het veel te hoge overheidsbeslag (massa ambtenaren, dubbele pensioenen, inefficiëntie, etc). Daar durft men pas aan raken als het systeem in elkaar klapt. Wij zitten nu in deze fase. Die wordt ondermeer gekenmerkt met een heksenjacht op zieken, invaliden, werklozen (zelfs mensen in brugpensioen, meer dan 40 jaar loopbaan),...
-
Gast
En zeggen dat ministers en hun entourage niks , maar dan ook NIKS moeten inleveren. Ze hebben voor zichzelf zelfs de indexsprong niet eens laten doorgaan.dejules schreef:Van die taxshift gaat maar een klein percentage naar arbeidskostvermindering en pas over vele jaren. Onze buurlanden verkleinen hun arbeidskost ook voordurend.The Spirit of Flanders schreef:Tiens ;? Door de loonlastenverlaging zou het bedrijf toch meer winst moeten maken ? Of geraken ze de broodjes niet meer verkocht door de stijgende armoede van hun consumenten ?
Ons probleem is het veel te hoge overheidsbeslag (massa ambtenaren, dubbele pensioenen, inefficiëntie, etc). Daar durft men pas aan raken als het systeem in elkaar klapt. Wij zitten nu in deze fase. Die wordt ondermeer gekenmerkt met een heksenjacht op zieken, invaliden, werklozen (zelfs mensen in brugpensioen, meer dan 40 jaar loopbaan),...
-
Schandalig! En zeggen dat de ministers van de vorige regeringen dat wel gedaan hebben...The Spirit of Flanders schreef:En zeggen dat ministers en hun entourage niks , maar dan ook NIKS moeten inleveren. Ze hebben voor zichzelf zelfs de indexsprong niet eens laten doorgaan.dejules schreef:Van die taxshift gaat maar een klein percentage naar arbeidskostvermindering en pas over vele jaren. Onze buurlanden verkleinen hun arbeidskost ook voordurend.The Spirit of Flanders schreef:Tiens ;? Door de loonlastenverlaging zou het bedrijf toch meer winst moeten maken ? Of geraken ze de broodjes niet meer verkocht door de stijgende armoede van hun consumenten ?
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!
-
Gast
Hebben DIE ook de indexsprong uitgevonden ? Wat er niet is kunt ge niet ontspringen.Fokke schreef:Schandalig! En zeggen dat de ministers van de vorige regeringen dat wel gedaan hebben...The Spirit of Flanders schreef:En zeggen dat ministers en hun entourage niks , maar dan ook NIKS moeten inleveren. Ze hebben voor zichzelf zelfs de indexsprong niet eens laten doorgaan.dejules schreef:Van die taxshift gaat maar een klein percentage naar arbeidskostvermindering en pas over vele jaren. Onze buurlanden verkleinen hun arbeidskost ook voordurend.The Spirit of Flanders schreef:Tiens ;? Door de loonlastenverlaging zou het bedrijf toch meer winst moeten maken ? Of geraken ze de broodjes niet meer verkocht door de stijgende armoede van hun consumenten ?
-
De kannibaal - Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25
De horeca uitbater op de Groenplaats in Antwerpen, ziet zijn omzet tijdens de laatste twee maanden met 15 tot 20% zakken ten opzichte van vorig jaar, zelfde periode en neen, het ligt niet aan werken, het ligt niet aan het stadsbestuur, het ligt niet aan het weer: de consument is zijn uitgavenpatroon aan het bijsturen. Hetgeen er meer dient betaald te worden aan lasten en primaire levensbehoeften wordt ergens anders bespaard. Minder inkomen voor de uitbater, betekent minder inkomen voor het personeel, minder uren werken.......enz..dejules schreef:Van die taxshift gaat maar een klein percentage naar arbeidskostvermindering en pas over vele jaren. Onze buurlanden verkleinen hun arbeidskost ook voordurend.The Spirit of Flanders schreef:Tiens ;? Door de loonlastenverlaging zou het bedrijf toch meer winst moeten maken ? Of geraken ze de broodjes niet meer verkocht door de stijgende armoede van hun consumenten ?
-
Nee hoor! Die hebben niets gedaan, buiten de deuren en vensters open gezet om voor goede verluchting te zorgen!The Spirit of Flanders schreef:Hebben DIE ook de indexsprong uitgevonden ? Wat er niet is kunt ge niet ontspringen.Fokke schreef:Schandalig! En zeggen dat de ministers van de vorige regeringen dat wel gedaan hebben...The Spirit of Flanders schreef:En zeggen dat ministers en hun entourage niks , maar dan ook NIKS moeten inleveren. Ze hebben voor zichzelf zelfs de indexsprong niet eens laten doorgaan.dejules schreef:Van die taxshift gaat maar een klein percentage naar arbeidskostvermindering en pas over vele jaren. Onze buurlanden verkleinen hun arbeidskost ook voordurend.The Spirit of Flanders schreef:Tiens ;? Door de loonlastenverlaging zou het bedrijf toch meer winst moeten maken ? Of geraken ze de broodjes niet meer verkocht door de stijgende armoede van hun consumenten ?
-
oomski - Lid geworden op: 28 mei 2008, 08:25
Niemand kan ontkennen dat de koopkracht enorm is afgenomen door deze regering van 'de verandering'. Onze economie hangt er van af en gaat ook achteruit, met gevolg dat 'jobs jobs jobs', enkel maar een holle slagzin is.
Wie op wraak zint, houdt zijn eigen wonden open.
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Zo hol is die slagzin al zeker twintig jaar, elke politicus die zich wil laten verkiezen, speelt in op wat de mensen het meest betrachten. Maar een politicus kan uiteraard geen echte jobs toveren. En zelfs als die er al zouden bijkomen, dan nog blijft het zo dat het grootste deel van het BBP nu naar andere inkomens vloeit dan naar lonen. Bovendien wordt binnen de EU een onfaire concurrentie gevoerd op het vlak van lonen en sociale lasten. Hoe lang nog voor het begrip werkloosheid eindelijk wordt vervangen door het begrip solidariteitsgenieters. Waar geen werk is kunnen ook geen werklozen zijn omdat dan de band tussen werk en inkomen wordt doorgeknipt. Een rijk land, wat België ondanks alles nog altijd is, is het aan zichzelf verplicht al zijn burgers een fatsoenlijk leven te bieden. De vetpotten moeten evenrediger herverdeeld worden. Beleid moet ervoor zorgen dat de rijken rijk blijven maar dat ook de armen rijker worden. Wie al rijk is heeft immers al lang het grensnut van rijkdom bereikt.oomski schreef:Niemand kan ontkennen dat de koopkracht enorm is afgenomen door deze regering van 'de verandering'. Onze economie hangt er van af en gaat ook achteruit, met gevolg dat 'jobs jobs jobs', enkel maar een holle slagzin is.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
-
Gast
Rijken zullen ook toch altijd meer willen ... Hebben ze een yacht , dan willen ze een grotere met meer comfort. Hebben ze een privé jet , dan willen ze een airbus. Dat er rijken zijn is niet het probleem. Het probleem is dat velen zich niet eens het "normale" comfort om gezond te leven kunnen permitteren. Met normaal comfort bedoel ik het comfort dat men ons oplegt om nu en hier te kunnen functioneren. Zonder electriciteit , internet of kraantjeswater lukt dat niet meer. Zonder een auto geraak je niet meer tot bij de beenhouwer op 20 km van je huis , en zonder ijskast ben je de peaneut want voor groenten steriliseren of een hesp in het zout steken is er geen tijd meer over als beiden willens nillens moeten gaan werken om rond te komen.socrates schreef:Zo hol is die slagzin al zeker twintig jaar, elke politicus die zich wil laten verkiezen, speelt in op wat de mensen het meest betrachten. Maar een politicus kan uiteraard geen echte jobs toveren. En zelfs als die er al zouden bijkomen, dan nog blijft het zo dat het grootste deel van het BBP nu naar andere inkomens vloeit dan naar lonen. Bovendien wordt binnen de EU een onfaire concurrentie gevoerd op het vlak van lonen en sociale lasten. Hoe lang nog voor het begrip werkloosheid eindelijk wordt vervangen door het begrip solidariteitsgenieters. Waar geen werk is kunnen ook geen werklozen zijn omdat dan de band tussen werk en inkomen wordt doorgeknipt. Een rijk land, wat België ondanks alles nog altijd is, is het aan zichzelf verplicht al zijn burgers een fatsoenlijk leven te bieden. De vetpotten moeten evenrediger herverdeeld worden. Beleid moet ervoor zorgen dat de rijken rijk blijven maar dat ook de armen rijker worden. Wie al rijk is heeft immers al lang het grensnut van rijkdom bereikt.oomski schreef:Niemand kan ontkennen dat de koopkracht enorm is afgenomen door deze regering van 'de verandering'. Onze economie hangt er van af en gaat ook achteruit, met gevolg dat 'jobs jobs jobs', enkel maar een holle slagzin is.