Lars schreef: ↑13 feb 2020, 21:18
Wil. schreef: ↑13 feb 2020, 20:44
Wie zijn die positivo's die jij opmerkt? En wegen ze op tegen de negativo's ?
De positivo's die ik opmerk zijn over het algemeen hoog opgeleid, eerder bemiddeld en progressief.
Ze wegen minder en minder op tegen de negativo's, die over het algemeen iets minder goed opgeleid zijn, minder bemiddeld en conservatief zijn.
Mijn persoonlijk gevoel (net zoals het voorgaande) is dat er meer en meer positivo's cynischer aan het worden zijn...
Jij verwijst volgens mij naar de manier waarop de mensen naar hun eigen, individuele leven kijken. Hoe kijken ze naar de mensenmaatschappij in haar geheel? Beweegt die in de 'juiste richting' volgens hen? Er zijn nogal wat mensen die goed geld verdienen en die hun leven daarmee een hele 'positieve' draai geven. Vaak maken die zich in de verste verte niet druk om waar de maatschappij waarbinnen zij leven naartoe gaat. Laat staan dat ze zich bekommeren om de toekomst van hun ganse beschaving waarbinnen ze leven.
Een voorbeeld: los van wat je van de situatie denkt, zijn de volgelingen van Anuna bekommerd om hun eigen leven en óók omdat van degenen rondom hen in brede zin. Misschien zelfs om het lot van alle wereldburgers. Velen van hen zijn niet consequent, maar dat is een andere zaak. Het gaat erom hoe ze in het leven staan: zijn ze positivo's of negativo's?
Aan de andere kant heb je bv. de mensen van 'the Sky is the Limit' die heel positief staan in hun persoonlijk leven maar die zich vaak niet bewust zijn van wat er in de wereld gebeurt en waar het naartoe gaat.
Mijn vraag is eigenlijk: zie jij een beweging van mensen die
als groep ook positivo's zijn?