Westerse democratie en de islamideologie: fricties

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.

13 feb 2020, 16:17

Zien we al ergens groepen mensen die er een positieve draai aan geven?

Zien we al ergens groepen mensen die er een negatieve draai aan geven?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Lars

13 feb 2020, 17:33

Wil. schreef:
13 feb 2020, 16:17
Zien we al ergens groepen mensen die er een positieve draai aan geven?

Zien we al ergens groepen mensen die er een negatieve draai aan geven?
Ik zie beide groepen.
Maar dat is natuurlijk subjectief, wat voor mij een positieve of negatieve draai is, is dat niet perse voor iemand anders.

Wil.

13 feb 2020, 18:57

Lars schreef:
Ik zie beide groepen.
Maar dat is natuurlijk subjectief, wat voor mij een positieve of negatieve draai is, is dat niet perse voor iemand anders.
Ik zie ze ook. Vorige week nog: de getuigen van Jehova met een blijde boodschap.

Lars

13 feb 2020, 20:24

Wil. schreef:
13 feb 2020, 18:57
Lars schreef:
Ik zie beide groepen.
Ik zie ze ook. Vorige week nog: de getuigen van Jehova met een blijde boodschap.
Die mensen zijn helemaal niet bezig met de maatschappij.
Zij zien dit leven en alles wat daarrond hangt als een proefexamen voor het eeuwige leven.

Wil.

13 feb 2020, 20:44

Wie zijn die positivo's die jij opmerkt? En wegen ze op tegen de negativo's ?

Lars

13 feb 2020, 21:18

Wil. schreef:
De positivo's die ik opmerk zijn over het algemeen hoog opgeleid, eerder bemiddeld en progressief.
Ze wegen minder en minder op tegen de negativo's, die over het algemeen iets minder goed opgeleid zijn, minder bemiddeld en conservatief zijn.
Mijn persoonlijk gevoel (net zoals het voorgaande) is dat er meer en meer positivo's cynischer aan het worden zijn...
Ice

14 feb 2020, 01:40

Lars schreef:
Wil. schreef:
De positivo's die ik opmerk zijn over het algemeen hoog opgeleid, eerder bemiddeld en progressief.
Ze wegen minder en minder op tegen de negativo's, die over het algemeen iets minder goed opgeleid zijn, minder bemiddeld en conservatief zijn.
Mijn persoonlijk gevoel (net zoals het voorgaande) is dat er meer en meer positivo's cynischer aan het worden zijn...
Zou het kunnen dat de groep positivo's steeds cynischer wordt omdat ze stilaan ook tot de minder bemiddelde groep van de negativo's behoren? :mrgreen:

Lars

14 feb 2020, 08:39

Ice schreef:
14 feb 2020, 01:40
Lars schreef:
Wil. schreef:
Zou het kunnen dat de groep positivo's steeds cynischer wordt omdat ze stilaan ook tot de minder bemiddelde groep van de negativo's behoren? :mrgreen:
Dat zou kunnen, maar ik denk van niet.

Wil.

14 feb 2020, 10:09

Lars schreef:
Wil. schreef:
Jij verwijst volgens mij naar de manier waarop de mensen naar hun eigen, individuele leven kijken. Hoe kijken ze naar de mensenmaatschappij in haar geheel? Beweegt die in de 'juiste richting' volgens hen? Er zijn nogal wat mensen die goed geld verdienen en die hun leven daarmee een hele 'positieve' draai geven. Vaak maken die zich in de verste verte niet druk om waar de maatschappij waarbinnen zij leven naartoe gaat. Laat staan dat ze zich bekommeren om de toekomst van hun ganse beschaving waarbinnen ze leven.

Een voorbeeld: los van wat je van de situatie denkt, zijn de volgelingen van Anuna bekommerd om hun eigen leven en óók omdat van degenen rondom hen in brede zin. Misschien zelfs om het lot van alle wereldburgers. Velen van hen zijn niet consequent, maar dat is een andere zaak. Het gaat erom hoe ze in het leven staan: zijn ze positivo's of negativo's?

Aan de andere kant heb je bv. de mensen van 'the Sky is the Limit' die heel positief staan in hun persoonlijk leven maar die zich vaak niet bewust zijn van wat er in de wereld gebeurt en waar het naartoe gaat.

Mijn vraag is eigenlijk: zie jij een beweging van mensen die als groep ook positivo's zijn?

Lars

14 feb 2020, 15:53

Wil. schreef:
14 feb 2020, 10:09
Lars schreef:
Wil. schreef:
Jij verwijst volgens mij naar de manier waarop de mensen naar hun eigen, individuele leven kijken. Hoe kijken ze naar de mensenmaatschappij in haar geheel? Beweegt die in de 'juiste richting' volgens hen? Er zijn nogal wat mensen die goed geld verdienen en die hun leven daarmee een hele 'positieve' draai geven. Vaak maken die zich in de verste verte niet druk om waar de maatschappij waarbinnen zij leven naartoe gaat. Laat staan dat ze zich bekommeren om de toekomst van hun ganse beschaving waarbinnen ze leven.

Een voorbeeld: los van wat je van de situatie denkt, zijn de volgelingen van Anuna bekommerd om hun eigen leven en óók omdat van degenen rondom hen in brede zin. Misschien zelfs om het lot van alle wereldburgers. Velen van hen zijn niet consequent, maar dat is een andere zaak. Het gaat erom hoe ze in het leven staan: zijn ze positivo's of negativo's?

Aan de andere kant heb je bv. de mensen van 'the Sky is the Limit' die heel positief staan in hun persoonlijk leven maar die zich vaak niet bewust zijn van wat er in de wereld gebeurt en waar het naartoe gaat.

Mijn vraag is eigenlijk: zie jij een beweging van mensen die als groep ook positivo's zijn?
Ik zie verschillende bewegingen die het zichzelf verplichten om de toekomst positief in te zien:
Liberalen en ecologisten zijn zo de eerste (politieke) groeperingen die in mij opkomen.

Wil.

14 feb 2020, 18:15

Ecologisten??? Die zijn dus blij zoals het nu draait?? 8O

Lars

14 feb 2020, 18:47

Wil. schreef:
Het gaat niet over nu, maar over de toekomst.
Zij geloven dat door een gestuurde economie en technologische vernieuwing oplossingen mogelijk zijn voor de huidige uitdagingen.

tokkio

15 feb 2020, 17:57

Lars schreef:
Wil. schreef:
Zij geloven dat door een gestuurde economie en technologische vernieuwing oplossingen mogelijk zijn voor de huidige uitdagingen.
Die geloven in een gestuurde robot economie waar ze geen robots gebruiken , maar dwangarbeiders,en via technologische oplossingen het volk genoeg geven om van te leven, en zij zich kunnen uitleven in weelde :mrgreen:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Lars

15 feb 2020, 19:18

tokkio schreef:
15 feb 2020, 17:57
Lars schreef:
Wil. schreef:
Die geloven in een gestuurde robot economie waar ze geen robots gebruiken , maar dwangarbeiders,en via technologische oplossingen het volk genoeg geven om van te leven, en zij zich kunnen uitleven in weelde :mrgreen:
Ik denk dat niet eigenlijk.
Weelde is volgens ecologisten net de oorzaak van veel leed...

Wil.

17 feb 2020, 12:30

In Marseille is vorige zaterdag een politiebureau aangevallen door zowat 60 'jongeren' en ultra-linkse activisten. Het was hun bedoeling om 2 opgepakte overvallers te bevrijden. Met behulp van versterking die werd opgetrommeld, is de politie erin geslaagd om de groep te verdrijven.

Het is een wending die we over enkele jaren wellicht normaal zullen gaan vinden.