Jobs - Jobs - Jobs

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

E.T.

20 jan 2016, 20:19

Voor sommige onder ons is een beetje elementaire geschiedenis nodig....

In Vlaanderen zit de NVA al meer dan 10 jaar IN de regering...

En omdat lenen goedkoop is doet men niks aan de staatsschuld, tot het op een dag te laat zal zijn.

:evil:

Wil.

20 jan 2016, 20:26

E.T. schreef:Voor sommige onder ons is een beetje elementaire geschiedenis nodig....

In Vlaanderen zit de NVA al meer dan 10 jaar IN de regering...

En omdat lenen goedkoop is doet men niks aan de staatsschuld, tot het op een dag te laat zal zijn.
Niemand ontkent dat de N-VA al meer dan 10 jaar in de regering zit. Indien je naar mijn posting hebt verwezen hogerop, dan moet je ook de cursus elementair begrijpend lezen nog eens doornemen. Daar staat toch duidelijk "belgische staatsschuld" , nietwaar? Het gaat daar ook over de schulden van landen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

socrates

20 jan 2016, 21:21

Laag bij de grond, vind ik het, vanwege de politiek, om de mogelijke komst van een nieuwe Audi in 2018 nu voor te stellen alsof dat het gevolg zou zijn van de indexsprong en van de taxshift. Daar waar dezelfde politici tot voor kort , nog kwamen beweren dat de "verandering" pas op termijn merkbaar zou worden, omdat ons bestel nu eenmaal zoals een grote tanker is, die kan je ook niet een twee drie van koers doen veranderen.
Ook als die super-audi er inderdaad zou komen, de gemeenschap op zijn minst vele miljoenen subsidie zal moeten klaar houden voor de fundamentele herscholing van de huidige bandwerkers in Vorst.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

E.T.

20 jan 2016, 21:40

Sorry Wil.
Maar tot grote spijt van vele onder ons zijn Vlaanderen en België één potje.

:arrow: Zelfs als we ervan uitgaan dat de NVA pas bij de (Belgische)staatsschuld betrokken is sinds die boven de 100 % is WAAROM doen ze daar dan zo weinig aan :?:

Wil.

20 jan 2016, 22:12

socrates schreef:Laag bij de grond, vind ik het, vanwege de politiek, om de mogelijke komst van een nieuwe Audi in 2018 nu voor te stellen alsof dat het gevolg zou zijn van de indexsprong en van de taxshift. Daar waar dezelfde politici tot voor kort , nog kwamen beweren dat de "verandering" pas op termijn merkbaar zou worden, omdat ons bestel nu eenmaal zoals een grote tanker is, die kan je ook niet een twee drie van koers doen veranderen.
Ook als die super-audi er inderdaad zou komen, de gemeenschap op zijn minst vele miljoenen subsidie zal moeten klaar houden voor de fundamentele herscholing van de huidige bandwerkers in Vorst.
Die automakers kunnen tellen, Socrates. We hebben hier te lande al voorbeelden gezien van autobouwers die de deur hier hebben gesloten maar elders tegelijk een nieuw bedrijf hebben opgestart. Denk je dat Audi dat niet zou durven doen? Vanzelfsprekend zijn de loonlastenverlaging en de indexsprong elementen die in de berekening zijn betrokken.

Het feit dat Audi nu een positieve noot laat klinken, betekent nog niet dat hett hele orkest al gelijkgestemd is. Het zal inderdaad nog een paar jaar duren eer de nieuwe partituur kan gespeeld worden, maar het is een aanzet.

Er zullen wel subsidies beloofd zijn, maar het bedrijf zal zijn werknemers zelf klaarstomen.

Wil.

20 jan 2016, 22:15

E.T. schreef:Sorry Wil.
Maar tot grote spijt van vele onder ons zijn Vlaanderen en België één potje.
Als je de gave des onderscheids niet bezit, dan is dat zo, ja...
:arrow: Zelfs als we ervan uitgaan dat de NVA pas bij de (Belgische)staatsschuld betrokken is sinds die boven de 100 % is WAAROM doen ze daar dan zo weinig aan :?:
Ken je de CD&V? Wanneer BDW zegt dat hij het mes in de dwaze uitgaven wil zetten, dan staan ze al op hun achterpoten. Wanneer N-VA en OVLD het met z'n tweeën konden doen, dan zou de klus geklaard worden. Maar vergis je niet: het zou je heel zeer doen.

oomski

20 jan 2016, 22:17

socrates schreef:Laag bij de grond, vind ik het, vanwege de politiek, om de mogelijke komst van een nieuwe Audi in 2018 nu voor te stellen alsof dat het gevolg zou zijn van de indexsprong en van de taxshift. Daar waar dezelfde politici tot voor kort , nog kwamen beweren dat de "verandering" pas op termijn merkbaar zou worden, omdat ons bestel nu eenmaal zoals een grote tanker is, die kan je ook niet een twee drie van koers doen veranderen.
Ze hoeven nog niet te hard roepen. Toen Ford Genk de Ford Galaxy mocht onder de hoede nemen werd ook gezegd dat FG gered was voor de toekomst.....tot men "al" in 2012 besloot om de productie 2 jaar later over te hevelen naar Valencia.
Laatst gewijzigd door oomski op 21 jan 2016, 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie op wraak zint, houdt zijn eigen wonden open.
Gast

20 jan 2016, 22:41

De eigenschappen van de Q6

Audi belooft voor de nieuwe SUV, die als Q6 door het leven zal gaan, een autonomie van meer dan 500 kilometer met een volle batterij. Met een snellader kunnen de batterijen in een halfuur voor 80 procent worden opgeladen.

De auto is uitgerust met drie elektromotoren: twee op de achteras en een op de vooras. Die moeten de auto in 4,6 seconden van 0 tot 100 km/u stuwen. De maximumsnelheid bedraagt 210 km/u.

De Q6 e-tron zou vanaf 2018 geleverd worden. De fiscale aftrekbaarheid bedraagt 120 procent. De prijs is voorlopig onbekend. De belangrijkste concurrenten van de nieuwe elektrische Audi zijn de BMW X5, de Mercedes-Benz GLE, de Tesla en de Volvo XC60.

Fiscale aftrekbaarheid 120 %.Joepie !!!!

davang

20 jan 2016, 22:52

Heb er geen rooster bij kunnen zetten, maar je kan daar de cijfers telkens in dezelfde volgorde voorkomen met de volgorde Vlaanderen Wallonië Brussel gemakkelijk aan uit.
Enkel ter informatie...

Enkele interessante cijfers 2015 om het nieuwe jaar in te zetten … ???

Vlaanderen Wallonië Brussel

Percentage inwoners op de totale bevolking België

66 % 26 % 8 %

Aantal vergoede werklozen
162.000 185.000 73.000

Percentage vergoede werklozen (op totaal aantal werknemers)
5 % 12 % 18,70 %

Bedrag (per werkloze) besteed aan re-integratie van werklozen naar de arbeidsmarkt
4.500 € 1.600 € 1.000 €

Gemiddelde ziektekosten per zieke werknemer
2.085 € 2.198 € n.m.

Zieken met een verhoogde verzekerings-tegemoetkoming (percentage op het totaal aantal zieken):
11,7 % 21,9 % 19,7 %

Gemiddeld aantal uitkeringsdagen (ziekte)
18 24 n.m.

Percentage toekenningen blijvende arbeidsongeschiktheid (privésector)
40 % 57,3 % n.m.
.

Percentage toekenningen blijvende arbeidsongeschiktheid (bij provinciale en lokale overheden)
22,9 % 72,9 % n.m.
.

Gemiddeld aantal leefloners per duizend inwoners
3,7 12,4 23,8

Gemiddeld uitbetaald leefloon
2.828 € 3.434 € 4.133 €
Wat niet al lachend kan gezegd.....

Flashback

20 jan 2016, 23:04

Ja petrol, zo is het tegenwoordig, en dan zegt men nog dat geld niet gelukkig maakt ! Verder :
- In mijn vorige tekst spraak ik nog van +/- 80.000 Euro en dat zijn er blijkbaar +/- 100.000 voor het instapmodel.
- Kris Peeters ging volledig akkoord met de 100 miljoen Federale steun, maar merkte wel op dat dat gespreid was over 7 jaar. Larie natuurlijk want dat ganse herscholingsgedoe is uiteraard ook aftrekbaar van de bedrijfskosten.
- Men hoopt er in het startjaar een 7.000-tal te produceren en wie gelooft er nu echt dat de 2400 arbeiders die er nodig waren voor de A1 (400 per dag) nog nodig zullen zijn voor deze Q6 hoeveelheid ?

Aan onze eerste minister was duidelijk te zien dat een kinderhandje rap is gevuld, één succesje en ze staan te kirren. Jobs - jobs - jobs laat die tanker van Wil. maar rondjes varen dan blijft tenminste die bemanning aan het werk !

Wil.

20 jan 2016, 23:11

davang schreef:Enkele interessante cijfers 2015 om het nieuwe jaar in te zetten … ???
Dit is wat je bedoelt:
Afbeelding
dejules

21 jan 2016, 09:49

Vorig jaar publiceerde de Vrijdaggroep, dat is een groep van jonge denkers, een rapport waaruit blijkt dat tussen 2008 en 2013 buitenlandse bedrijven voor 124 miljard euro desinvesteerden in België. De desinvesteringen in die periode waren groter dan de investeringen. In geen enkel ander vergelijkbaar land was dat het geval.

http://www.hbvl.be/cnt/dmf20160120_02081035/sexy

Wil.

21 jan 2016, 09:58

En in dat artikel staat geen enkele keer het woord 'ambtenaar' of 'ambtenarenpensioenen' niettegenstaande er wordt verwezen naar moeilijke punten die nog moeten worden opgeklaard eer dit land weer een land voor investeerders wordt.

De kannibaal

21 jan 2016, 10:48

Wil. schreef:En in dat artikel staat geen enkele keer het woord 'ambtenaar' of 'ambtenarenpensioenen' niettegenstaande er wordt verwezen naar moeilijke punten die nog moeten worden opgeklaard eer dit land weer een land voor investeerders wordt.
Het lijkt nogal voor de hand liggend. Het artikel handelt over een onderwerp dat de ambtenaar totaal vreemd is ; werk en werken, onderwerpen waarvan minstens 70% de betekenis niet kan van raden. :D :D

Wil.

21 jan 2016, 11:15

Dejules beweert dat de deïndustrialisering voor een groot deel te wijten is aan de hoge pensioenen van ambtenaren.

De tekst wijst op de hindernissen die nog moeten overwonnen worden om dit land weer 'sexy' te maken voor investeerders. Ambtenarenpensioenen worden niet vermeld. Over het hoofd gezien?