Racisme...? Wat is racisme?
-
voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Wat er momenteel in England gebeurd kan vlug overal toeslaan.
Trop is te veel. Zeker als we overstelpt worden door migranten die hun levenswijze willen opdringen;
Het begint met rechts te stemmen en dan kan het ontsporen als er iets gebeurd dat iedereen raakt.
Trop is te veel. Zeker als we overstelpt worden door migranten die hun levenswijze willen opdringen;
Het begint met rechts te stemmen en dan kan het ontsporen als er iets gebeurd dat iedereen raakt.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
De supporters van FC Brugge brachten tijdens de match in Luik "een variant op de Hitlergroet".
Die gasten steken één hand uit met duim, wijsvinger en middenvinger gestrekt, maar de overige twee vingers gesloten. Dan vorm je een letter W, van 'Wiederstand' en die W werd gebruikt door neo-nazi Michael Kühnen.
In Duitsland is dat gebaar ook verboten, net zoals de echte Hitlergroet.
Zo kunnen ze nog wel een tijdje doorgaan met allerlei gebaren en varianten op die gebaren te verbieden.
Ik heb nog niets gehoord over de echte Hitlergroet die door moslims werd gebracht tijdens de Olympische Spelen, wanneer de Israëlische atleten daarop werden getrakteerd.

Die gasten steken één hand uit met duim, wijsvinger en middenvinger gestrekt, maar de overige twee vingers gesloten. Dan vorm je een letter W, van 'Wiederstand' en die W werd gebruikt door neo-nazi Michael Kühnen.
In Duitsland is dat gebaar ook verboten, net zoals de echte Hitlergroet.
Zo kunnen ze nog wel een tijdje doorgaan met allerlei gebaren en varianten op die gebaren te verbieden.
Ik heb nog niets gehoord over de echte Hitlergroet die door moslims werd gebracht tijdens de Olympische Spelen, wanneer de Israëlische atleten daarop werden getrakteerd.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Geen woord daarover in de MSM maar over de Brugge-supporters wél.
Ik zou denken dat de Olympische Spelen wel het grotere event zijn waaraan meer aandacht zou besteed worden dan aan een voetbalmatch.
Ik zou denken dat de Olympische Spelen wel het grotere event zijn waaraan meer aandacht zou besteed worden dan aan een voetbalmatch.

frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Voetbal op de O.S. krijgt- volledig terecht- nauwelijks aandacht in de uitzendschema's na het recente EK voetbal in Duitsland en het van start gaan van de reguliere competitie. Landen sturen beloftespelers en dies meer naar de Spelen - de topspelers zijn nog maar net uit vakantie. En wie is er nu in vredesnaam geboeid door de affiche Paraguay -Israel.
-
Mij viel op dat er in de kranten over het Club Brugge-feit geschreven werd, en dat het dan ook nog eens op de staatsradio werd vermeld, maar dat men met een loep moet zoeken op de sociale media om een verslag te vinden over het nazi-gedrag van die moslims vis-a-vis Israël.
Ook vanavond op het 7-uur nieuws op TV: wél schande over de Brugge-aanhang, maar geen onvertogen woordje over de moslims. Doodzwijgen dat onwelriekend vertoon uit die hoek.
Ook vanavond op het 7-uur nieuws op TV: wél schande over de Brugge-aanhang, maar geen onvertogen woordje over de moslims. Doodzwijgen dat onwelriekend vertoon uit die hoek.

De parel aan onze schrijverskroon, Herman Brusselmans, kan zich bijna niet meer inhouden. Hij voelt zich zodanig betrokken bij de situatie in Gaza dat hij, bij het zien van een joodse medemens hier te lande, de bijna onbedwingbare aandrang voelt om hem/haar "een puntig slagersmes in de nek te rammen".
Je merkt het: wat het vaderschap teweegbrengt in een mens, hé? Want zeg nu zelf: zo was Herman B. voordien niet. Ondertussen heeft Humo zijn column weggehaald en onze Herman heeft zijn instagram zélf verwijderd.
Maar Brusselmans stelt ons gerust: hij wil geen enkele joodse mens kwaad berokkenen. Het is maar om te lachen. Zoals gewoonlijk bij H.B.
't Is nogal ne kerel, hé? 'Met mij kunde lachen'.
Je merkt het: wat het vaderschap teweegbrengt in een mens, hé? Want zeg nu zelf: zo was Herman B. voordien niet. Ondertussen heeft Humo zijn column weggehaald en onze Herman heeft zijn instagram zélf verwijderd.
Maar Brusselmans stelt ons gerust: hij wil geen enkele joodse mens kwaad berokkenen. Het is maar om te lachen. Zoals gewoonlijk bij H.B.
't Is nogal ne kerel, hé? 'Met mij kunde lachen'.

Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
"Ik zie een beeld van een huilend en schreeuwend Palestijns jongetje dat helemaal buiten zinnen om zn onder het puin liggende moeder roept, en ik beeld me in dat dat jongetje mn eigen zoontje Roman is, en de moeder mn eigen vriendin Lena, en ik word zo woedend dat ik iedere Jood die ik tegenkom een puntig mes los door de keel wil rammen".
Zo zou elke ouder reageren, eender in elk conflict waar men partij kiest. Maar zijn sympathie voor de Palestijnen wordt hier duidelijk op de korrel genomen en zeker niet in dank afgenomen.
Zo zou elke ouder reageren, eender in elk conflict waar men partij kiest. Maar zijn sympathie voor de Palestijnen wordt hier duidelijk op de korrel genomen en zeker niet in dank afgenomen.
-
Daarom dat ik schreef:
Mogelijk heb ik meer zelfbeheersing dan den Herman? Bovendien zit hier een racistische hoek aan: wanneer je joden wil vermoorden omdat ze jood zijn, dan zit je in een straatje waar enkele ongure figuren wonen.
De plezanteriken van Unia en co zijn er direct bij en willen onze Herman voor de rechter slepen.
Geen nood: volgende week zit hij meer dan waarschijnlijk al in de VRT-studio's om commentaar te geven bij een penalty of om uit te leggen waarom het geen off-side was.
Ik geloof nooit dat ze Herman B. "op de bank gaan zetten" bij de VRT. Hij is tenslotte geen Vlaams Belanger.
Ik voel heel erg mee met de bevolking van Oekraïne, maar ik heb nooit de aandrang om elke Rus die ik tegenkom een mes in de nek te rammen.wat het vaderschap teweegbrengt in een mens, hé?
Mogelijk heb ik meer zelfbeheersing dan den Herman? Bovendien zit hier een racistische hoek aan: wanneer je joden wil vermoorden omdat ze jood zijn, dan zit je in een straatje waar enkele ongure figuren wonen.
De plezanteriken van Unia en co zijn er direct bij en willen onze Herman voor de rechter slepen.
Geen nood: volgende week zit hij meer dan waarschijnlijk al in de VRT-studio's om commentaar te geven bij een penalty of om uit te leggen waarom het geen off-side was.
Ik geloof nooit dat ze Herman B. "op de bank gaan zetten" bij de VRT. Hij is tenslotte geen Vlaams Belanger.

Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Dat is nog heel een groot verschil met datgene wat den Herman schrijft:door Wil. » 4 minuten geleden
Ik voel heel erg mee met de bevolking van Oekraïne, maar ik heb nooit de aandrang om elke Rus die ik tegenkom een mes in de nek te rammen.
en ik beeld me in dat dat jongetje mn eigen zoontje Roman is, en de moeder mn eigen vriendin Lena,
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Wie regelmatig de columns van Brusselmans en ook van Delphine Lecompte in Humo leest weet dat je die schrijfsels niet ernstig moet nemen- satire dus ( eerder puberaal gebral waar lullen en achterwaarts in de poes naaien nogal vaak de toon zetten). Dat dit pijn doet aan de ellenlange joodse teentjes was te verwachten. Geen kwaad woord uit die hoek over de massamoord in Gaza maar wel met de vuistjes zwaaien over een zinnetje in een satirische column. Arm Vlaanderen.