Racisme...? Wat is racisme?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Ik zie dat het Russisch leger een kinderziekenhuis bombardeert en ook een kraamkliniek.Dat is nog heel een groot verschil met datgene wat den Herman schrijft:
en ik beeld me in dat dat jongetje mn eigen zoontje Roman is, en de moeder mn eigen vriendin Lena,
Dan bedenk ik dat die kinderen mijn kinderen zouden kunnen zijn, want ik heb zelf ook kinderen, en dat die vrouw in de kraamkliniek mijn vrouw zou zijn.
Maar toch heb ik die aandrang t.o.v. Russen niet die den Herman heeft tegenover joden. Zelfbeheersing, zeker? Of gewoon minder racistisch.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
frits1955 30 minuten geleden
Wie regelmatig de columns van Brusselmans en ook van Delphine Lecompte in Humo leest weet dat je die schrijfsels niet ernstig moet nemen- satire dus ( eerder puberaal gebral waar lullen en achterwaarts in de poes naaien nogal vaak de toon zetten). Dat dit pijn doet aan de ellenlange joodse teentjes was te verwachten. Geen kwaad woord uit die hoek over de massamoord in Gaza maar wel met de vuistjes zwaaien over een zinnetje in een satirische column. Arm Vlaanderen.
Den Herman is nu ook niet bepaald mijn favoriete columnist, auteur of voetbalanalist (
Nu dat stuk waar het om te doen is zou ik nu niet bepaald satire willen noemen maar een moment waar hij in alle ernst, als vader zijnde, zijn gedachten en gevoelens in weergeeft.
Volgens mij stelt hij hier gewoon de buiten proportionele reactie van Israël aan de kaak en dat wordt natuurlijk niet in dank aangenomen.
Het is maar hoe je het wilt bekijken.
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Opvallend toch hoe hier sommigen steeds de mond vol hebben over "vrije meningsuiting" ( ze bedoelen natuurlijk rechts- radicale meningsuiting) maar plotseling is dat zinnetje van Brusselmans " racistisch.
Verder moeten alle mannen die zich kleden met "afgewassen hemden, nepkatoenen broeken en oude sandalen" ook dringend een klacht indienen tegen Brusselmans want in dezelfde column schrijft Brusselmans daarover:"...hak toch je poten van je benen, dan ben je van die debiele sandalen af". Aanzetten tot automutilatie - proces!!!
Ook de " lelijke wijven" komen er maar bekaaid vanaf:"... mijn op stapel staande nieuwe bundel is " Zat genoeg om met een lelijk wijf te poepen". Proces aandoen!!
Verder moeten alle mannen die zich kleden met "afgewassen hemden, nepkatoenen broeken en oude sandalen" ook dringend een klacht indienen tegen Brusselmans want in dezelfde column schrijft Brusselmans daarover:"...hak toch je poten van je benen, dan ben je van die debiele sandalen af". Aanzetten tot automutilatie - proces!!!
Ook de " lelijke wijven" komen er maar bekaaid vanaf:"... mijn op stapel staande nieuwe bundel is " Zat genoeg om met een lelijk wijf te poepen". Proces aandoen!!
Laatst gewijzigd door frits1955 op 12 aug 2024, 13:01, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Dit is wat deze jongen verstaat onder vrije meningsuiting (één voorbeeld van wat ik meerdere keren heb gepost):

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
twistenopdemaan - Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41
-
twistenopdemaan - Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41
brusselmans stelt me teleur in zijn uitspraken én met de keuze van raadsman !
Spinnst du oder was
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Vooruit verliest in Beringen 4 van de 9 zetels. In Heusden-Zolder ziet stemmenkanon Özdemir bijna de helft van zijn stemmen verdwijnen.
Toevallig de twee gemeenten waar gewaarschuwd werd voor een Turkse burgemeester!
Zijn de Vlamen dan toch een beetje racist?
Of zoals m'n buurman opbiechte: ik stem niet op iemand van wie ik de naam niet kan lezen, laat staan uitspreken.
Toevallig de twee gemeenten waar gewaarschuwd werd voor een Turkse burgemeester!
Zijn de Vlamen dan toch een beetje racist?
Of zoals m'n buurman opbiechte: ik stem niet op iemand van wie ik de naam niet kan lezen, laat staan uitspreken.
-
WW, je kunt maar een racist zijn als je iemand omwille van zijn zogenaamd ras discrimineert, of hem/haar fysiek/psychisch pijn laat lijden of wil laten lijden.
Een zogenaamd ras is een kenmerk waar je zelf helemaal niks kunt aan doen, maar een godsdienst of een politieke ideologie is een keuze die je kunt veranderen.
Het zou nog wel kunnen dat je discrimineert omwille van een vrije keuze (zoals godsdienst), wat in feite strafbaar is bij wet.
Je noemt jezelf 'islamofoob', zeg je. Daar kun je van afraken door kennis te vergaren over de islamideologie. Een fobie is immers een irrationele angst of vrees, maar wanneer je na grondige studie en na een rationele evaluatie tot het besluit komt dat de islamideologie gevaarlijk kan zijn voor jouw leven en voor degenen in jouw gemeenschap, dan kan het onmogelijk nog een fobie zijn en dan is er ook geen terugweg meer mogelijk naar die fobische toestand.
Het is zoals wanneer je te weten komt hoe het eigenlijk zit met Sinterklaas. Er is dan geen manier om het nog te "ont-weten".
Een zogenaamd ras is een kenmerk waar je zelf helemaal niks kunt aan doen, maar een godsdienst of een politieke ideologie is een keuze die je kunt veranderen.
Het zou nog wel kunnen dat je discrimineert omwille van een vrije keuze (zoals godsdienst), wat in feite strafbaar is bij wet.
Je noemt jezelf 'islamofoob', zeg je. Daar kun je van afraken door kennis te vergaren over de islamideologie. Een fobie is immers een irrationele angst of vrees, maar wanneer je na grondige studie en na een rationele evaluatie tot het besluit komt dat de islamideologie gevaarlijk kan zijn voor jouw leven en voor degenen in jouw gemeenschap, dan kan het onmogelijk nog een fobie zijn en dan is er ook geen terugweg meer mogelijk naar die fobische toestand.
Het is zoals wanneer je te weten komt hoe het eigenlijk zit met Sinterklaas. Er is dan geen manier om het nog te "ont-weten".

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.