Westerse democratie en de islamideologie: fricties
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Wat heeft dat er nu mee te maken? Daarin wordt toch niets gezegd over de verhouding auto-ongevallen en terreuraanslagen?
De 'intellectueel' waaraan ik refereerde, is Harari.
Jij gaat ervan uit dat het verkeer gevaarlijker is. Dát is het vertrekpunt van de redenering. Al de rest volgt.
Jij gaat ervan uit dat het verkeer gevaarlijker is. Dát is het vertrekpunt van de redenering. Al de rest volgt.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Lars - Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40
Van Chernoff gaan we naar Harari…Wil. schreef: ↑25 feb 2020, 21:17Wat heeft dat er nu mee te maken? Daarin wordt toch niets gezegd over de verhouding auto-ongevallen en terreuraanslagen?
Maar ga rustig verder, hoor.
-
Harari is een slimme jongen; een intellectueel. Maar dat neemt niet weg dat hij soms domme dingen zegt omdat hij gelijkaardige idiotieën zegt als wat jij poneerde.
Harari: in het Westen sterven meer mensen aan notenallergie dan door terrorisme. Laten we dus eerst de noten aanpakken.
Zie je kemel? Ik mag het hopen.
Harari: in het Westen sterven meer mensen aan notenallergie dan door terrorisme. Laten we dus eerst de noten aanpakken.

-
Ice
Enkel een idioot kan zoiets uit zijn duim zuigen. 'k heb bij Willem Duis die kneus harari gezien....compleet geschift en weerlegbaar wat deze pseudo-intellectueel en halve zool uit zn botten slaat.
Woorden hebben nog nooit iemand gedood, dat weet het kleinste kind....beweren dat woorden doden is enkel de mond snoeren van de vrije meningsuiting, meer niet.
Dat is zoals zeggen dat een wapen iemand doodt zonder de trekker over te halen..
-
Je hebt er toch geen notenfobie bij gekregen, Wil?Wil. schreef: ↑26 feb 2020, 00:17Harari is een slimme jongen; een intellectueel. Maar dat neemt niet weg dat hij soms domme dingen zegt omdat hij gelijkaardige idiotieën zegt als wat jij poneerde.
-
maior domus - Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06
Bedoel je de Amerikaanse wiskundige?
Nee, die ken ik niet persoonlijk.
Maar eerlijk gezegd, Chernoff gaat zwaar boven mijn petje.
Ik ben geen wiskundig talent.
geef mij dan maar Schrödinger en zijn kat.
In die gedachtengangen kan ik me heerlijk verliezen.
Ondank is 's werelds loon
-
Net zoals het bewijs van de relativiteitstheorie langs de kant van de wiskunde voor mij niet te volgen is, zo ook is de statistiek die de Chernoff bound aantoont geen spek voor mijn bek. Wat met beide theorieën wél mogelijk is, is de 'vertaling' naar mensentaal om duidelijk te maken waarover het gaat.
Dat heb ik hogerop aangetoond met enkele voorbeelden.
Dat heb ik hogerop aangetoond met enkele voorbeelden.

'Stoute jongen' is taalgebruik dat past bij deugnieterijen van kinderen die bv. een bloempot hebben omver gesjot.
Wanneer je die connotatie overdraagt naar de daden die sommige moslims stellen, dan probeer je die daden ook te reduceren tot dat niveau: kinderachtigheden waaraan eigenlijk geen aandacht dient besteed te worden.
Maar een moslim in de VS die een vliegtuig probeert te saboteren zodat 150 mensen zouden neerstorten, toont de fricties aan die bestaan tussen zijn wereldbeeld en het onze.
Wanneer 3 asielzoekers weglopen uit hun land en naar Denemarken uitwijken waar ze worden opgevangen en alle zorgen krijgen en vervolgens plannen maken om de Deense maatschappij te veranderen in de maatschappij die ze hebben achtergelaten, dan spreken we van botsingen tussen beschavingen. Dan zijn het geen gesneuvelde bloempotten meer.
De lijst is heel lang en blijft maar groeien, maar Lars kan het niet zien. Ik vraag me af waarom niet? Er bestaan mensen die amper kennis hebben van hun eigen geschiedenis en die myoop met hun neus tegen een schilderij staan. Ze snappen niets van wat er te zien is op het schilderij omdat ze geen afstand durven/willen nemen.

frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Nog even volhouden, Lars . Op het einde van de week kan je je medaille voor "moed en zelfopoffering" met verve op zak steken. Maar bedenk: de krokusvakantie is al half gepasseerd. Je kan nog altijd iets zinvols gaan doen ipv mee te spelen in de obsessies van sommige forumleden. 
-
Nog 'een stoute jongen':
In Le Dauphiné las ik enkele dagen geleden dat een man die zichzelf 'een traditionele moslim' noemt (dus geen radicale of zelfs geen salafistische moslim) zijn kinderen en zijn vrouw heeft afgeranseld met een riem, een stok en met elektriciteitskabels. De reden? Ze dragen geen hoofddoek en de kinderen weigeren hun huiswerk te maken dat ze meegekregen hebben van de koranschool.
We spreken wel over een situatie in Frankrijk, nietwaar. Waarom botst die man met zijn vrouw en kinderen? Hij heeft een islamitisch wereldbeeld. Zij hebben zich (minstens gedeeltelijk) aangepast aan de westerse manieren van zich gedragen. En dus wordt er geweld gepleegd tegen mensen door 'een stoute jongen'.
In Le Dauphiné las ik enkele dagen geleden dat een man die zichzelf 'een traditionele moslim' noemt (dus geen radicale of zelfs geen salafistische moslim) zijn kinderen en zijn vrouw heeft afgeranseld met een riem, een stok en met elektriciteitskabels. De reden? Ze dragen geen hoofddoek en de kinderen weigeren hun huiswerk te maken dat ze meegekregen hebben van de koranschool.
We spreken wel over een situatie in Frankrijk, nietwaar. Waarom botst die man met zijn vrouw en kinderen? Hij heeft een islamitisch wereldbeeld. Zij hebben zich (minstens gedeeltelijk) aangepast aan de westerse manieren van zich gedragen. En dus wordt er geweld gepleegd tegen mensen door 'een stoute jongen'.

frits1955 schreef: ↑26 feb 2020, 10:17Nog even volhouden, Lars . Op het einde van de week kan je je medaille voor "moed en zelfopoffering" met verve op zak steken. Maar bedenk: de krokusvakantie is al half gepasseerd. Je kan nog altijd iets zinvols gaan doen ipv mee te spelen in de obsessies van sommige forumleden.![]()
Je hebt gelijk, Frits...
Ik zal het proberen binnen de perken te houden.