Lars schreef: ↑26 feb 2020, 10:02
Ik kende hem tot gisteren ook niet...
Maar terug terzake: "fricties met de islamideologie!"
Welke stoute moslim heeft er vandaag weer iets stouts gezegd of gedaan?
'Stoute jongen' is taalgebruik dat past bij deugnieterijen van kinderen die bv. een bloempot hebben omver gesjot.
Wanneer je die connotatie overdraagt naar de daden die sommige moslims stellen, dan probeer je die daden ook te reduceren tot dat niveau: kinderachtigheden waaraan eigenlijk geen aandacht dient besteed te worden.
Maar een moslim in de VS die een vliegtuig probeert te
saboteren zodat 150 mensen zouden neerstorten, toont de fricties aan die bestaan tussen zijn wereldbeeld en het onze.
Wanneer
3 asielzoekers weglopen uit hun land en naar Denemarken uitwijken waar ze worden opgevangen en alle zorgen krijgen en vervolgens plannen maken om de Deense maatschappij te veranderen in de maatschappij die ze hebben achtergelaten, dan spreken we van botsingen tussen beschavingen. Dan zijn het geen gesneuvelde bloempotten meer.
De lijst is heel lang en blijft maar groeien, maar Lars kan het niet zien. Ik vraag me af waarom niet? Er bestaan mensen die amper kennis hebben van hun eigen geschiedenis en die myoop met hun neus tegen een schilderij staan. Ze snappen niets van wat er te zien is op het schilderij omdat ze geen afstand durven/willen nemen.