Racisme...? Wat is racisme?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Zeveraar. Dit jaar zat ik tussen werkmigranten(families) in de blok. Zuid-Amerikanen die ook Spaans spreken en onder de prijs werken van de Spanjaarden. Niks toerisme die , om 5 à 6 hr de gordijnen dicht en hunne UHD tv aan. Zouden dat geen racisten zijn die in hun eigen wereldje willen zijn?
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Lulkoek. "Adolescence" is helemaal niet gebaseerd op een specifiek geval. De makers lieten zich inspireren door de steeds vaker voorkomende incidenten met jeugdige messentrekkers- blank of zwart.Je blaat enkel weer extreem-rechts na. Doe eens de moeite om a. U eerst te informeren voor je dat blattante racisme loslaat en b. Kijk eens naar de serie - het is de moeite.
-
Een plaatje uit de Daily Mail:
De hoofd 'acteur' was een zwarte.
En ja, het is waar, er worden tegenwoordig wel vaker misdaden gepleegd met messen waarbij adolescenten de dader zijn. Volgens gegevens van de Metropolitan Police is 39% van de verdachten van dit type misdrijven in Londen van zwarte etnische afkomst, terwijl 18% blank is. Zwarten vormen echter een veel kleiner deel van de bevolking, maar toch zijn ze voor de politie meer dan dubbel zo vaak de verdachten bij misdrijven tegen personen d.m.v. een mes.
Voor Netflix moest het blijkbaar een blanke zijn en dit in weerwil van de gekende statistische gegevens. Vreemd.
De hoofd 'acteur' was een zwarte.
En ja, het is waar, er worden tegenwoordig wel vaker misdaden gepleegd met messen waarbij adolescenten de dader zijn. Volgens gegevens van de Metropolitan Police is 39% van de verdachten van dit type misdrijven in Londen van zwarte etnische afkomst, terwijl 18% blank is. Zwarten vormen echter een veel kleiner deel van de bevolking, maar toch zijn ze voor de politie meer dan dubbel zo vaak de verdachten bij misdrijven tegen personen d.m.v. een mes.
Voor Netflix moest het blijkbaar een blanke zijn en dit in weerwil van de gekende statistische gegevens. Vreemd.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Je blijft lullen in het ijle. Je weet niets van die serie, je hebt geen enkel interview met de makers gelezen en je blijft hier blaten dat de dader( is het de dader wel? Dat weet jij niet want je hebt de serie niet gezien)zwart zou moeten zijn. Deze serie is fictie- wat jij hier zit te brouwen is dus totale onzin.
Als ik jou was zou ik nu beginnen zagen over cowboys in westerns - die worden steevast als blanken voorgesteld terwijl de cowboys die de grote veekuddes dreven vaak zwarte cowboys waren- maar dat wist je allicht niet.
Als ik jou was zou ik nu beginnen zagen over cowboys in westerns - die worden steevast als blanken voorgesteld terwijl de cowboys die de grote veekuddes dreven vaak zwarte cowboys waren- maar dat wist je allicht niet.
-
Bij Madame Blanche om raad geweest? Die kan vanop afstand zien wat ik wel of niet weet. Straf!Je blijft lullen in het ijle. Je weet niets van die serie, je hebt geen enkel interview met de makers gelezen en je blijft hier blaten dat de dader( is het de dader wel? Dat weet jij niet want je hebt de serie niet gezien)zwart zou moeten zijn. Deze serie is fictie- wat jij hier zit te brouwen is dus totale onzin.
Ik ken het leidmotief van 'Adolescence' en ik weet welke thema's erin aan bod komen. Ook de plot is me bekend. Wat moet ik meer weten om die serie te kunnen linken aan wat er in de realiteit gebeurt in het VK?
De fictiereeks is niet in het ijle ontstaan. Die vindt haar oorsprong in de dagelijkse handelingen van sommige jongens. Mesincidenten zijn een groot probleem in het VK. Bij adolescenten zijn de daders dubbel zo vaak zwarte jonge mannen dan blanke jonge mannen.
Het zou eigenlijk voor de hand moeten liggen dat de reeks dan ook weergeeft wat er in de maatschappij gebeurt: 38% van de verdachten van dergelijke misdrijven zijn zwarten. Laat de rol van die jongen dan ook spelen door een zwarte, toch?
Maar neen! Dat kan on-mo-ge-lijk. Waarom niet? Omdat dan alle sluizen worden opengezet door de wokies en de goedpraters om zoveel onrecht. Heeft de zwarte gemeenschap het al niet voldoende moeten verduren om dan nu nog eens de schuld bij hen te leggen ? Nochtans ligt de schuld in de meerderheid van de gevallen inderdaad bij de zwarte jonge mannen wanneer we spreken over aanvallen met messen binnen die leeftijdsgroep.
Daarom kan het niet anders dan een blanke zijn, die de rol van de knaap moet spelen die de moord heeft gepleegd. Het is nu al enkele jaren bon ton om blanken ofwel te beladen met de schuld van een verleden waar ze zelf geen deel aan hebben gehad (bv. slavernij) ofwel met het verheerlijken van een zwarte indien die het slachtoffer is geweest van blank geweld (→ wél George Floyd, maar niet Tony Timpa).
Racisme: het werkt ook in omgekeerde richting, maar dat aankaarten is op zichzelf al racisme, vermoed ik?

Volgens mij hebben we in Canada te maken met een duidelijk geval van racisme. Op de lijst met de 25 most wanted criminals vind ik met moeite 5 blanke Canadezen. Nochtans zijn de (blanke) Canadezen de overgrote meerderheid in het land en vormen mensen met Afrikaanse roots of lui met een oorsprong uit het Midden-Oosten of aangrenzende gebieden (Pakistan bv) een kleine minderheid (zwarten <5%)
Wat anders dan racisme kan die ocharme 20% blanken verklaren in deze lijst?
Dan zwijg ik nog over de enorme oververtegenwoordiging van mannen op de lijst, hoewel er toch 50% vrouwen leven in Canada. Dat strookt toch niet met de gelijkheid in kansen voor mannen en vrouwen?
Wat anders dan racisme kan die ocharme 20% blanken verklaren in deze lijst?
Dan zwijg ik nog over de enorme oververtegenwoordiging van mannen op de lijst, hoewel er toch 50% vrouwen leven in Canada. Dat strookt toch niet met de gelijkheid in kansen voor mannen en vrouwen?

De politie van West Yorkshire blokkeerde effectief blanke Britse kandidaten die konden solliciteren, en vandaag is de ruzie over de werving van politieagenten alleen maar groter geworden.
Niet alleen heeft Yvette Cooper (Min. Binnenlandse Zaken) haar zegen gegeven aan de politie die positieve discriminatie toepast, maar verslaggevers hebben ook ontdekt dat sommige politiediensten kandidaten uit etnische minderheden coachen om hun blanke collega's te verslaan bij het vinden van een baan.
'two legs good, four legs better'
'white skin good, black skin better'
Niet alleen heeft Yvette Cooper (Min. Binnenlandse Zaken) haar zegen gegeven aan de politie die positieve discriminatie toepast, maar verslaggevers hebben ook ontdekt dat sommige politiediensten kandidaten uit etnische minderheden coachen om hun blanke collega's te verslaan bij het vinden van een baan.
'two legs good, four legs better'
'white skin good, black skin better'

Ik wil discrimineren tegen blanke kandidaten, zegt de politiechef
Een politiechef die ervan wordt beschuldigd een "racistisch" wervingsbeleid te voeren, heeft gezegd dat hij wil dat discriminatie tegen blanke Britse kandidaten legaal wordt.
Politiechef John Robins, hoofd van de politie van West Yorkshire, zei dat de wet moet worden gewijzigd om het aantal etnische minderheden binnen zijn korps en in het hele land te vergroten.

In de afgelopen maand april vonden in de VS 25 black-on-white moorden plaats. Over deze moordpartijen werd inderdaad bericht maar slechts minimaal als je dat vergelijkt met de weerklank die in de pers te horen was over een blanke vrouw die racistische taal gebruikt heeft. Het werd een geval voor de hele nationale pers.
Het incident gebeurde in Rochester, Minnesota, en leidde tot nationale verontwaardiging toen de blanke vrouw op video toegaf dat ze een 5-jarig zwart kind het N-woord had genoemd op een speelplaats. Ze had dat gedaan toen ze dat zwarte jongetje bezig zag haar tas met babyspullen te doorzoeken.
De zaak is doorgegeven aan de politie en die maakt er werk van. Nogmaals: 25 black-on-white moorden zonder veel tamtam.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.