Jobs - Jobs - Jobs
-
dejules
Laetitia Indekeu (33) en haar man Frederic Herman (36) willen het terras aan hun huis in het Senneveld in Tollembeek overkappen. Ze hebben echter van de gemeente te horen gekregen dat ze daarvoor goedkeuring moeten krijgen van 120 gezinnen in hun omgeving, of hen een aangetekende brief moeten sturen. Laetitia heeft al 99 handtekeningen verzameld.Wil. schreef:Van Hool gaat nog meer bussen bouwen in Skopje. De capaciteit wordt er verdubbeld. Waarom zit VanHool ook weer in Macedonië?
Er was ook nog een andere mogelijkheid, vertelde men hen op het gemeentehuis: alle mensen een aangetekend schrijven sturen. Aan 6,08 euro per brief zou dat het koppel meer dan 720 euro kosten. Ze hopen binnenkort alle handtekeningen in hun bezit te hebben, zodat ze van start kunnen gaan met de overkapping van hun terras.
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-galm ... -a2597611/
Op het gemeentehuis zitten een paar ambtenaren die controleren of die 120 handtekeningen gehaald zijn, of die niet vervalst zijn, of de namen overeekomen met de adresnamenlijsten, ...
Eentje komt het terras opmeten om te kijken of het niet te groot is, de overkapping niet uitsteekt, ...
Deze mensen krijgen een (goed) loon, gaan voldaan naar huis want ze (denkenà dat ze werken.
Hun FICTIEF loon wordt uitgeteld door andere ambtenaren die ook voldaan naar huis gaan.
Op het stadhuis van genk waren tientallen mensen bezig met het innen van Fordbelastingen en controle. Indien er een gasfles werd aangesloten moest daar een vergunning voor aangevraagd worden. Indien die gasfles overkapt werd met een klein afdakje ook. Elk motortje dat gebruikt werd oa om transportbanden aan te drijven, daar moest tax op betaald worden. Ambtenaren kwamen dat controleren. Ford Genk betaalde 12 miljoen Euro jaarlijks aan de stad Genk aan stadtaxen. De Ford vestiging in Keulen, een stad met 40 keer meer inwoners dan Genk, betaalde jaarlijks 300.000 Euro tax.
Wij hebben 100.000den werklozen verstopt in de ambtenarij die onzinnig werk doen. Om die mensen te betalen hebben wij echte arbeid dwz dat bijdraagt aan de welvaart van dit land, kapot belast.
Hiermee is uw vraag aangaande Vanhool beantwoord.
-
Gast
Terwijl hier 'Wil.' maar eenzijdig doorraast , nog een malcontenterik 
In elk geval hebben de burgers het 'onrechtvaardige' gevoel dat alles van het platteland naar de stad Antwerpen gaat en dat daar bitter weinig voor terugkomt. Antwerpen zal vooral goed voor zichzelf zorgen en is een bodemloze put. En laat net daar een man aan de macht zijn wiens levenswerk het is om de geldstroom van Vlaanderen naar Wallonië te ondermijnen.
Bron : http://jamaarallee.blogspot.be/2012/10/ ... eraad.html
In elk geval hebben de burgers het 'onrechtvaardige' gevoel dat alles van het platteland naar de stad Antwerpen gaat en dat daar bitter weinig voor terugkomt. Antwerpen zal vooral goed voor zichzelf zorgen en is een bodemloze put. En laat net daar een man aan de macht zijn wiens levenswerk het is om de geldstroom van Vlaanderen naar Wallonië te ondermijnen.
-
davang - Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:55
The Spirit of Flanders schreef:Aaaah , den dienen !Wil. schreef:....bijeengebracht door Prof. J. Hannes, professor economische geschiedenis :
...'t Is allang geleden dat we daar ( en ) hier nog iets van gehoord hebben.
Is die fantasierijke uit-den-duim-zuigende emeritus nu nog altijd niet dood ?
Zuig maar door m'n beste...misschien is den deze U sympathiek...
http://www.knack.be/nieuws/belgie/trans ... 24325.html
Aandachtig lezen hoor, zeker wat betreft de periode tussen WO I en II
Laatst gewijzigd door davang op 27 jan 2016, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat niet al lachend kan gezegd.....
-
MichelN - Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Zal ik even je geheugen opfrissen, Rabbi? Het hele dossier rond Antwerpen Mobiel dateert al van 1995 toen de Vlaamse regering (CVP + SP) het zgn masterplan goedkeurde en in 2000 besliste tot de oprichting van de BAM, die kwam er per decreet in 2002 met aan het hoofd een CVP-er (Desmyter).De kannibaal schreef:Onze eeuwige dank aan de Vlaamse Nationalisten, de grote voorvechters van de Staatshervormingen.
Laat het U ook duidelijk zijn dat de Vlaamse regering, vandaag hulpeloze bouwers van kunstwerken blijken te zijn: getuige hiervan : de Oosterweelverbinding. Zij zijn ondertussen al langer aan het denken dan de tijd die nodig was geweest om het te bouwen. [...]
Vervolgens was het kabinet-Dewael aangetreden met Steve Stevaert op Mobiliteit en Openbare werken die zijn chouchou Lieten in de RVB van de BAM posteerde. In de volgende regering zat alweer een sos op dezelfde ministerpost, maar zijn naam schiet me niet te binnen.
Intussen zijn we bij Leterme aanbeland en krijgen we Kris Peeters op Mobiliteit en Openbare Werken. Peeters zelve dropt Crevits twee keer na mekaar op zijn vroegere post en wordt la Lieten bevoegd voor Overheidsinvesteringen. En dat gaat zo maar door en nog steeds geen Vlaamsnationalist te bespeuren met enige beslissingsmacht over dat dossier, dat duurt tot het huidige kabinet zijn intrede maakt, al zijn we intussen twintig jaar later.
Voor het gemak laat ik de bokkensprongen van Patrickske maar achterwege, het moet niet al te gortig worden.
Laatst gewijzigd door MichelN op 27 jan 2016, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Gast
Mijn posting op vorige bladzijde ( 21:16 ) eens lezendavang schreef:The Spirit of Flanders schreef:Aaaah , den dienen !Wil. schreef:....bijeengebracht door Prof. J. Hannes, professor economische geschiedenis :
...'t Is allang geleden dat we daar ( en ) hier nog iets van gehoord hebben.
Is die fantasierijke uit-den-duim-zuigende emeritus nu nog altijd niet dood ?
Zuig maar door m'n beste...misschien is den deze U sympathiek...
http://www.knack.be/nieuws/belgie/trans ... 24325.html
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Inderdaad, hier en daar zit er zo'n E.T. die meent dat er een stroming te vinden zou zijn in Vlaanderen die de eenheid van gans Vlaanderen in vraag stelt. No, sir!The Spirit of Flanders schreef:Terwijl hier 'Wil.' maar eenzijdig doorraast , nog een malcontenterik
Er bestaat een groot gevoel van solidariteit tussen Vlamingen onderling van om het even welke streek ze komen. Of dat zal blijven duren met het toenemend aantal moslims, daarvan ben ik nog niet zeker.
Oh, ja, Sof: die 'studenten' uit Leuven hadden onderaan een belgisch vlagje om op te klikken. En btw, hun cijfertjes kloppen langs geen kanten. Familie, Sof?
Quote: Analisten voorspellen immers dat Wallonië binnen niet minder dan 10 jaar Vlaanderen voorbijgestoken zal zijn. De werkloosheidscijfers die in Vlaanderen de hoogte in vliegen, daar waar Wallonië het zeer goed doet, liegen er niet om.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
davang - Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:55
Dat is een antwoord/reactie om in te kaderen...nietszeggend, op 't randje af van belachelijkheid...The Spirit of Flanders schreef:
Mijn posting op vorige bladzijde ( 21:16 ) eens lezenDat De Decker daar in trapt en "iets" over Hannes te zeggen heeft , verwondert mij niet. Die man is zich gewoon aan 't vervelen ..
Wat niet al lachend kan gezegd.....
-
Verdorie, Sof, ik heb je onderschat! Je bent echt een intellectueel. Dát is pas een argument waar niemand van terug heeft, zie ...The Spirit of Flanders schreef:Mijn posting op vorige bladzijde ( 21:16 ) eens lezenDat De Decker daar in trapt en "iets" over Hannes te zeggen heeft , verwondert mij niet. Die man is zich gewoon aan 't vervelen ..

Gast
Enkele jaren geleden is uw Hannes hier ook al eens in 't lang en 't breed op tafel gegooid geweest. Waarom dan nu weer ? Mij verveelt dat eeuwig gezaag over transfers. Je kan al evengoed naar de periode van voor 1830 beginnen te verwijzen en de Fransen de schuld geven dat wij met de Walen opgescheept zitten of iets in die aard. Geschiedenis interpreteren is blijkbaar een alledaagse bezigheid van nationalisten met bewijzen uit het ongerijmde en al ... PfffWil. schreef:Verdorie, Sof, ik heb je onderschat! Je bent echt een intellectueel. Dát is pas een argument waar niemand van terug heeft, zie ...The Spirit of Flanders schreef:Mijn posting op vorige bladzijde ( 21:16 ) eens lezenDat De Decker daar in trapt en "iets" over Hannes te zeggen heeft , verwondert mij niet. Die man is zich gewoon aan 't vervelen ..
-
Fokke - Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Groot gelijk! Vanaf dit jaar gaan de transfers van Wallonië naar Vlaanderen en dan zal je die zeveraars niet horen!The Spirit of Flanders schreef:Enkele jaren geleden is uw Hannes hier ook al eens in 't lang en 't breed op tafel gegooid geweest. Waarom dan nu weer ? Mij verveelt dat eeuwig gezaag over transfers. Je kan al evengoed naar de periode van voor 1830 beginnen te verwijzen en de Fransen de schuld geven dat wij met de Walen opgescheept zitten of iets in die aard. Geschiedenis interpreteren is blijkbaar een alledaagse bezigheid van nationalisten met bewijzen uit het ongerijmde en al ... PfffWil. schreef:Verdorie, Sof, ik heb je onderschat! Je bent echt een intellectueel. Dát is pas een argument waar niemand van terug heeft, zie ...The Spirit of Flanders schreef:Mijn posting op vorige bladzijde ( 21:16 ) eens lezenDat De Decker daar in trapt en "iets" over Hannes te zeggen heeft , verwondert mij niet. Die man is zich gewoon aan 't vervelen ..
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!
-
Als je het verleden niet begrijpt, dan ben je gedoemd om de fouten te herhalen.
Er is zoveel waarvan jij geen benul hebt, dat het je allemaal zonder belang lijkt. Maar voor degenen die er wel interesse voor en kennis van hebben, zijn dat belangrijke zaken.
Er is zoveel waarvan jij geen benul hebt, dat het je allemaal zonder belang lijkt. Maar voor degenen die er wel interesse voor en kennis van hebben, zijn dat belangrijke zaken.

De kannibaal - Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25
MichelN schreef:Hier wil ik de moeite doen om eventjes te reageren op een realistische bijdrage; een man die toegeeft dat de onafhankelijke Vlaming een sukkelaar is die eigenlijk niks meer voor mekaar krijgt als hij het zelf moet betalen.De kannibaal schreef:Onze eeuwige dank aan de Vlaamse Nationalisten, de grote voorvechters van de Staatshervormingen.
Laat het U ook duidelijk zijn dat de Vlaamse regering, vandaag hulpeloze ...................
Voor het gemak laat ik de bokkensprongen van Patrickske maar achterwege, het moet niet al te gortig worden.
Maar heeft U ergens gelezen welke politieke partijen ik bedoel als ik Vlaamse Nationalisten neer pen. De NVA forum smurf, Wil, veert recht en komt hier zowaar nieuwe definities schrijven over de begrippen transfers, omdat hij van oordeel is dat ik een taart neerplof, recht in het gezicht van de Groupie van Antwerpen. Het is maar gedeeltelijk waar, mijnheer MichelN. Vandaag lees ik bijvoorbeeld in de krant dat CD en V misschien ook wel te vinden is voor een verdere opsplitsing van het land, en in Uw bijdrage vergeet gij dat de Volksunie; geruime tijd deel uit maakte van het Bestuur en de NVA, destijds schuilging onder de gele paraplu. Denkt gij overigens dat ik de Vlaamse sossen op het podium plaats? In geen geval. Het zijn Vlamingen die alleen willen beschikken over een unitaire macht en geen concurrentie dulden. Samenwerking en teamwerking zijn onbekende begrippen. Voor het falen van de Vlaamse gemeenschap verheffen zij zichzelf tot barmhartige Samaritanen.
Voor Oosterweel plakt U effectief datums op het dossier. Van 1995 tot 2016 en er is nog niks gebeurd!!!! Words, words, en nog eens words!!!! En voor de rest zijn ze even bedreven geworden als de Walen in het graven van putten, en de verdere uitbouw van een ambtenaren korps om de toenemende werkloosheid te verstoppen.
Hoewel als eerste genoteerd op mijn black-list, moet ik toegeven dat de Vlaamse liberalen en daarnaast de Groenen het best presteren als team-players in dit land. Alleen betreurenswaardig dat de liberalen sociaal hun burgers naar de gaskamers begeleiden.
-
Kannibaal, je zit al heel vroeg aan de pillen of de drank want je proza is zo goed als onleesbaar geworden. Toch vond ik 1 stukje dat mijn aandacht trok:
Graag de oude definities. Of is het van 'neen, ik kanni' ?zowaar nieuwe definities schrijven over de begrippen transfers,

oomski - Lid geworden op: 28 mei 2008, 08:25
Voila, Jan pedant, kan het niet weerleggen en dan is het onleesbaar. Zo typisch.Wil. schreef:Kannibaal, je zit al heel vroeg aan de pillen of de drank want je proza is zo goed als onleesbaar geworden. Toch vond ik 1 stukje dat mijn aandacht trok:
Graag de oude definities. Of is het van 'neen, ik kanni' ?zowaar nieuwe definities schrijven over de begrippen transfers,
Wie op wraak zint, houdt zijn eigen wonden open.