Corona virus

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

16 mar 2020, 20:18

dejules schreef:
16 mar 2020, 20:15
Frankrijk nu volledig in lockdown!
Kwestie van uren eerder dan dagen dat ook wij in volledige lockdown gaan.
Dus zorg morgenvroeg dat jullie genoeg eten binnenhalen voor minstens 1 maand!
Laatst gewijzigd door dejules op 16 mar 2020, 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Lars

16 mar 2020, 20:52

dejules schreef:
16 mar 2020, 20:18
dejules schreef:
16 mar 2020, 20:15
Frankrijk nu volledig in lockdown!
Kwestie van uren eerder dan dagen dat ook wij in volledige lockdown gaan.
Dus zorg morgenvroeg dat jullie genoeg eten binnenhaalt voor minstens 1 maand!
Lockdown betekent niet noodzakelijk dat de supermarkten sluiten, idioot.
dejules

16 mar 2020, 21:34

Lars schreef:

Nee, maar bijvoorbeeld maximum 4 personen tegelijkertijd toegelaten per winkel met buiten wachtrijen die vele uren duren. En/of 1 persoon per gezin die de woning mag verlaten om inkopen te doen!
U bent dan wel een jonge gezonde 40-er met veel noten op zijn zang maar dit is een seniorenforum met mensen die niet alleen veel ouder zijn dan jij maar die ook veelal gezondheidsklachten hebben en slecht ter been zijn.
Bedankt om mij "idioot" te noemen.
U gaf net uw naamkaartje af!
Laatst gewijzigd door dejules op 16 mar 2020, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
dejules

16 mar 2020, 21:42

Marc Coucke zei juist in de afspraak dat België een begrotingstekort van 80 tot 160 miljard Euro zou optekenen dit jaar.
Een bankencrisis is reëel.
Veel bedrijven kunnen de lonen van maart niet betalen zwijgen we dan voor de maanden april, mei, ...
Brussels Airlines heeft dringend geld nodig.
Mensen in economische werkloosheid krijgen 70% van hun basisloon maar kunnen geen huur meer betalen of hun (hypotheek-)lening afbetalen ...
Coucke hoopt op helikoptergeld geregeld via de wereldbank zonder terugbetalingsverplichtingen en dit wereldwijd. Deze oplossing hoor je op steeds meer financiële fora.

Charlie Maru

16 mar 2020, 21:56

Julleke..... ge zijt Carl Devos vergeten....... :roll:

De Afspraak 16-03-2020
Vanaf minuut: 20':37"

https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/de-afspraa ... d20200316/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Lars

16 mar 2020, 22:23

dejules schreef:
Lars schreef:

Nee, maar bijvoorbeeld maximum 4 personen tegelijkertijd toegelaten per winkel met buiten wachtrijen die vele uren duren. En/of 1 persoon per gezin die de woning mag verlaten om inkopen te doen!
U bent dan wel een jonge gezonde 40-er met veel noten op zijn zang maar dit is een seniorenforum met mensen die niet alleen veel ouder zijn dan jij maar die ook veelal gezondheidsklachten hebben en slecht ter been zijn.
Ja, mijn naamkaartje.
Plak het op voorhoofd zodat je het niet vergeet.

gast43

16 mar 2020, 22:52

Lars: Lockdown betekent niet noodzakelijk dat de supermarkten sluiten, idioot.

Wat een taalgebruik tegen over oudere .
Ga u één ding zeggen moet eens bestellen online wij doen dat (risico groep ) tot 2 april dan gaan ZE aanpassen .
Je kan geen bestelling plaatsen in beide winkels ( Voeding winkels) en voor de oudere hebben ze nu iets anders geregeld
in Delhaize tussen 8 en 9 uur !! En de meeste sluiten winkels voor de veiligheid personeel .En idem in Nederland ook .
Daarom ben je wel geen Idioot .
Ben zo oud maar dat hebben wij nog nooit meegemaakt wat er nu gebeurt .
dejules

16 mar 2020, 23:05

Afbeelding

“We zien mensen met een blanco medische voorgeschiedenis die zeer zwaar ziek zijn”, stelt Demeyer. “We hebben tot nu zeer weinige oudere mensen binnen gehad. We hebben nu mensen tussen de 30 en 50 jaar die binnenkomen.”
Volgens Demeyer hebben ze allemaal dezelfde klachten: “Ze zijn een week ziek geweest, grieperig thuis gebleven. De griepaanval is voorbij, denken ze. Twee dagen voelen ze zich prima. En dan komen ze zich aanmelden met klachten van een droge kuchhoest en kortademigheid.”
Bijlagen
image.png
image.png (366.76 KiB) 326 keer bekeken
dejules

16 mar 2020, 23:15

Charlie Maru schreef:
16 mar 2020, 21:56
Julleke..... ge zijt Carl Devos vergeten....... :roll:

De Afspraak 16-03-2020
Vanaf minuut: 20':37"

https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/de-afspraa ... d20200316/
N-VA-voorzitter Bart De Wever maakte op 'VTM Nieuws' en in 'Terzake' duidelijk dat zijn partij het vertrouwen niet zal geven. "Ik ga nu niet de factuur betalen van een feest waarop ik niet ben uitgenodigd", zei hij.

De Wever noemt de coronacrisis een feest!
Hoe laag kan dit politiek lijk nog vallen?

Dicksy

16 mar 2020, 23:50

dejules schreef:
"Ik ga nu niet de factuur betalen van een feest waarop ik niet ben uitgenodigd", zei hij.
Tja dejules, laat die foto van HLN, lachende Bouchez/Rutten kop tegen kop en een juichende Almaci op de achtergrond, zien aan iemand die de Belgische politiek niet kent dan zal deze zijn vraag ook zijn ‘Waar is da feestje.’ Van een idioot als u kan men zoiets verwachten dat hij de sneer, die BDW geeft, naar MR/Ovld en Groen niet snapt.
BDW is veel te hoog gegrepen voor u.
dejules

17 mar 2020, 00:09

Dicksy schreef:

Dat politiek lijk liep weg uit de regering Michel en nu wil hij terug in de restregering plaatsnemen als redder van het land waarop hij spuugt!
Kunt U nog volgen?

Wil.

17 mar 2020, 00:12

Dicksy schreef:
dejules schreef:
"Ik ga nu niet de factuur betalen van een feest waarop ik niet ben uitgenodigd", zei hij.
Tja dejules, laat die foto van HLN, lachende Bouchez/Rutten kop tegen kop en een juichende Almaci op de achtergrond, zien aan iemand die de Belgische politiek niet kent dan zal deze zijn vraag ook zijn ‘Waar is da feestje.’ Van een idioot als u kan men zoiets verwachten dat hij de sneer, die BDW geeft, naar MR/Ovld en Groen niet snapt.
Het is werkelijk ongelooflijk hoe beperkt die jongen is qua taalkennis. Dat heeft geen enkel aanvoelen van wat spreekwoordelijk taalgebruik is. Het is voor mij al lang duidelijk waarom daarvoor ijskrabberkes hebben klaar liggen. :roll:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

17 mar 2020, 00:21

dejules schreef:
Lars schreef:

Wel, wel, wel, het bazeke voelt zich op zijn pikkie getrapt?
Dat is datzelfde kadéke dat een paar dagen geleden een andere poster uitmaakte voor 'zot'

Misschien heeft hij toch wel gestudeerd want ook het woord 'uitschot' gebruikt hij al eens graag.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

17 mar 2020, 01:06

Dicksy schreef:

Tja dejules, laat die foto van HLN, lachende Bouchez/Rutten kop tegen kop en een juichende Almaci op de achtergrond.
U begrijpt niets van de Belgische politiek. Die feesten omdat de N-VA nu samen in de oppositiehel zit met rechts het Vlaams Belang en links de PVDA. De Vivaldi+ coalitietrein is vertrokken. Politici die regeren in tijden van crisissen werden/worden altijd beloond door de bevolking.
De volgende maanden komen er een miljoen Belgen bij in de (economische) werkloosheid en ziekte en De Wever kan dan fulmineren dat werklozen en zieken lui zijn en geactiveerd moeten worden door de VDAB (waarvan men de ambtenaren misschien niet eens meer hun loon kan uitbetalen) en dat hun uitkeringen degressief en beperkt in tijd moeten zijn. Hij gaat veel stemmen halen! Ik wens het politiek lijk veel succes!

Dicksy

17 mar 2020, 05:06

dejules schreef:
De Vivaldi+ coalitietrein is vertrokken. Politici die regeren in tijden van crisissen werden/worden altijd beloond door de bevolking.
Yep, zoals in Amerika. Politici die regeren in tijden van crisis worden nooit beloond door de bevolking. Maar ik hoop het voor u want iemand zal toch de rekening gepresenteerd krijgen voor dat feestje en dan liever zij.
Ik hoop voor u, voor mij en mijn geliefden dat ik het nog mag meemaken wie beloond gaat worden of niet, want uw geliefden wens ik hetzelfde toe wat u de anderen hun geliefden toegewenst hebt op 09/03/2020 om 23.55 uur.