Jobs - Jobs - Jobs

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

MichelN

29 jan 2016, 12:52

The Spirit of Flanders schreef:P.S. Den "Wil." zijne NV(A) mekkert nooit over "de transfers" via "het Europa van de regio's" naar andere landen binnen de unie. Stel dat Belgie splitst , gaan ze dan nog mekkeren als Wallonie als zwakke regio "ons geld" krijgt via Europa ? )
Dat doen ze nu al vermits Vlaanderen nettobetaler is van de Europese bijdragen.
Gast

29 jan 2016, 12:59

MichelN schreef:
The Spirit of Flanders schreef:P.S. Den "Wil." zijne NV(A) mekkert nooit over "de transfers" via "het Europa van de regio's" naar andere landen binnen de unie. Stel dat Belgie splitst , gaan ze dan nog mekkeren als Wallonie als zwakke regio "ons geld" krijgt via Europa ? )
En waarom mekkert de NV(A) daar NU niet over ?

Fokke

29 jan 2016, 13:23

De kannibaal schreef:
Fokke schreef:
De kannibaal schreef:
Fokke schreef:Ik ben voor een terugkeer naar het Belgisch unitair systeem (zoals het al in sommige Afrikaanse landen geldt!), of het Nederlandse systeem volgens het behaalde percentage: "EEN MAN/VROUW EEN STEM" waarbij evenveel stemmen nodig zijn voor één zetel. En dan een parlement dat bij meerderheid beslist! En geen grendels meer, geen faciliteiten, geen pariteiten, geen dubbele meerderheden...Eens zien hoelang dat duurt! :lol: 8O
Het is jandorie toch een valsspeler. 8O 8O Wilt hem toch niet zoals in Afrika met zijn 10 vrouwen naar het stemhokje trekken!! :D :D
Tien vrouwen? Zijde gij op uwe kop gevallen? Een normale man ziet al genoeg zijne pere met één (1) vrouw! :evil: :oops: :lol:
Gij gaat mij nu toch niet komen wijsmaken dat U zelf gecatalogeerd hebt bij de normale mannen, hé Fokke. :D
Excuseer, ik was eventjes verstrooid! :lol: Een normale mens gelooft alles wat ze hem op den tellevies en in de gazetten voorkauwen!
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

MichelN

29 jan 2016, 15:36

The Spirit of Flanders schreef:
MichelN schreef:
The Spirit of Flanders schreef:Stel dat Belgie splitst , gaan ze dan nog mekkeren als Wallonie als zwakke regio "ons geld" krijgt via Europa ? )
En waarom mekkert de NV(A) daar NU niet over ?
Omdat ze daar anders een voltijdse dagtaak zouden aan hebben. Vlaanderen draagt immers nu al 64% bij in de personenbelasting, die komt integraal bij de federale overheid terecht.

socrates

29 jan 2016, 16:14

Door een banale GPS-fout heeft die verdomde ooievaar mij te ver aan de Noordzijde van de taalgrens gedropt (of neergeschoten). Toch brute pech, voor hetzelfde geld was ik nu een Waal en kon ik mee teren op het zweet van die andere "misgevallenen" :lol:
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

davang

29 jan 2016, 16:58

Fokke schreef:Ik ben voor een terugkeer naar het Belgisch unitair systeem (zoals het al in sommige Afrikaanse landen geldt!), of het Nederlandse systeem volgens het behaalde percentage: "EEN MAN/VROUW EEN STEM" waarbij evenveel stemmen nodig zijn voor één zetel. En dan een parlement dat bij meerderheid beslist! En geen grendels meer, geen faciliteiten, geen pariteiten, geen dubbele meerderheden...Eens zien hoelang dat duurt! :lol: 8O
Dat is klappen zé... :wink: :lol:

Dan kunnen de Franstaligen gesteund door de hier belgisch gezinden de boel (terug) in versneld tempo verfransen...de oorzaak van al het ongenoegen gegroeid bij de Vlaming...beginnend in 1830...bij het uitvinden van die rotstaat... :roll: :x

Wetende dat al hetgeen er hier de laatste dagen naar elkaar werd geroepen, enkel z'n oorzaak heeft/afkomstig is door het "ongenoegen"(terecht of niet ??) van die Vlaming die een tweederangs belg was(en nog is)...
Zouden er nu mogelijks enkelen het beginnen snappen... :roll:
Wat niet al lachend kan gezegd.....

oomski

29 jan 2016, 17:10

socrates schreef:Door een banale GPS-fout heeft die verdomde ooievaar mij te ver aan de Noordzijde van de taalgrens gedropt (of neergeschoten). Toch brute pech, voor hetzelfde geld was ik nu een Waal en kon ik mee teren op het zweet van die andere "misgevallenen" :lol:
Mij heeft die ooievaar juist tegen de grens aan gedropt verdorie. :D
Laatst gewijzigd door oomski op 29 jan 2016, 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie op wraak zint, houdt zijn eigen wonden open.

Fokke

29 jan 2016, 17:17

davang schreef:
Dat is klappen zé... :wink: :lol:
Dan kunnen de Franstaligen gesteund door de hier belgisch gezinden de boel (terug) in versneld tempo verfransen...de oorzaak van al het ongenoegen gegroeid bij de Vlaming...beginnend in 1830...bij het uitvinden van die rotstaat... :roll: :x
Wetende dat al hetgeen er hier de laatste dagen naar elkaar werd geroepen, enkel z'n oorzaak heeft/afkomstig is door het "ongenoegen"(terecht of niet ??) van die Vlaming die een tweederangs belg was(en nog is)...
Zouden er nu mogelijks enkelen het beginnen snappen... :roll:
Dan zouden wij de neuzen kunnen tellen! "Onze" verkozenen zouden dan kleur moeten bekennen... Die rotstaat is gebouwd op de platbroekerij van de Vlaamse verkozenen en op de naïviteit van de kiezers dien hen verkozen hebben!
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!
Gast

29 jan 2016, 18:25

davang schreef:....

En moesten we dan eens het engels als eerste taal verplichten , en , naar keuze , het West-vloms of het Waals patois als tweede taal. :) Geen goed idee ? :lol:

davang

29 jan 2016, 19:36

The Spirit of Flanders schreef:
davang schreef:....

En moesten we dan eens het engels als eerste taal verplichten , en , naar keuze , het West-vloms of het Waals patois als tweede taal. :) Geen goed idee ? :lol:
Moeilijk hé een 'waarheid' durven onder ogen zien... :)
En wat een reactie alweer... gelijkend op "gelukkig dat olifanten niet kunnen vliegen. :roll: :lol:
Wat niet al lachend kan gezegd.....
dejules

29 jan 2016, 19:56

Dejules schreef:
De N-VA bedoelt voornamelijk de transfers binnen de sociale zekerheid : de Vlaming is de harde werker en de franstalige is een werkloze en als hij al werk zou hebben is het meestal via de ambtenarij in die zieke redenering en de N-VA gaat dat veranderen!
Nu, Vlaanderen heeft veel meer bruggepensioneerden dan franstalig België (ik geloof iets van 70%-30%).
Dat komt omdat Vlaanderen veel meer grote bedrijven en multi-nationals heeft.
En dan komt die N-VA partij plots aan de macht en kwasi onmiddellijk worden alle bruggepensioneerden terug geactiveerd tot werkzoekenden. Eén week na de regeringsvorming en 1 dag voor nieuwjaar (de Koning wordt verplicht naar Belgiê teruggeroepen om die wet te tekenen).
Maw er komt een nooit geziene heksenjacht op het eigen Vlaamse volk.
Het volk dat zij bestempelen als zijnde "harde werkers" en "vullers vd staatskas".
Komt een tot dan onbekende N-VA-ster Zuhal Demir op het Journaal zeggen dat het niet kan dat mensen vrijwillig aan de kant gaan staan.
"U bent de dochter van een oud-mijnwerker" deed haar even wankelen :"Mijn vader was de jongste gepensioneerde BELG nl 34 jaar en ik vind dat dat niet kan".
Samengevat : de eerste beleidsdaad vd partij vd grote verandering betrof een nooit geziene aanval op de eigen "harde werkers".
Er worden leugens bovengehaald want de meesten zijn NIET vrijwillig aan de kant gaan staan maar gedwongen in dat statuut bij herstructureringen of collectieve sluitingen. De N-VA politica die het felst fulmineert tegen deze groep is zelf het produkt van de jongste gepensioneerde van België en de frontale aanval betreft hun eigen kiezers of kiezerspotentieel nl de harde Vlaamse werkers.
Zijn de transfers nu verminderd?
Is de sociale zekerheid gered?
Heeft de N-VA zijn kiezers, de harde werkers, gepaaid?
Met dit voorbeeld wil ik tevens aanhalen dat de N-VA helemaal geen separatistische partij is.
Een separatistische partij gaat zijn kiesvolk nl de harde werkers (bruggepensioneerden met 35-40 en meeer dienstjaren) niet in het harnas jagen.
De reactivatie vd bruggepensioneerden was op dringende vraag van VOKA ("mijn baas is VOKA). Die zagen in de gekwalificeerde bruggepensioneerden van oa Ford, Arcelor en zovele anderen goedkope arbeidskrachten voor hun kmo's want die mensen mogen aangeboden werk niet weigeren.
Dat is de reden waarom die wet RETRO-ACTIEF gestemd werd 1 dag voor het nieuwe jaar en waarom Koning Filip manu militari uit India gehaald werd.
De N-VA is gewoon een partij zakkenvullers die hun idealen hebben laten vallen voor de vetpotten!
Laatst gewijzigd door dejules op 29 jan 2016, 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

29 jan 2016, 20:14

dejules schreef: Is de sociale zekerheid gered?
Dat al zeker niet. De begroting klopt weeral eens niet , en dus gaat er weeral bespaard moeten worden. Van Overtveldt gaat hiervoor de bom in de sociale zekerheid gooien ...

Wil.

29 jan 2016, 20:27

De begroting blijft binnen de Europese perken, maar er had meer moeten gebeuren.

Daarom moet er harder bespaard worden. Hoog tijd dat men eens ophoudt met dat oppervlakkig geschaaf om hier een beetje en daar een beetje af te halen.

Leg alle posten op tafel en zet er de bijl in. Brugpensioen moet compleet gebannen worden. Mensen die toch in dat systeem willen en waar het bedrijf die mensen steunt, wel die krijgen nog enkel de toelage van het bedrijf, maar geen cent dop meer. Gedaan.

Sociale zekerheid: 5% besparing moet het doel zijn. Waarom moeten welgesteld burgers kindergeld krijgen? Gedaan.

Vakbonden: stoppen met die groep te subsidieren. uitbetaling aan de leden gebeurt via de staat rechtstreeks naar de betrokkene zoals ook weddes worden uitbetaald. Gedaan daarmee. Bovenop: rechtspersoonlijkheid. Onterechte staking? Schade vergoeden.

Er valt nog veel vet weg te snijden. Er is enkel wat daadkracht voor nodig. Vroeg of laat gebeurt het toch.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Flashback

29 jan 2016, 20:43

Leg alle posten op tafel en zet er de bijl in. Brugpensioen moet compleet gebannen worden. Mensen die toch in dat systeem willen en waar het bedrijf die mensen steunt, wel die krijgen nog enkel de toelage van het bedrijf, maar geen cent dop meer. Gedaan.
Natuurlijk moet dat kunnen, wij dachten dat het deel uitmaakte van de "verandering". MAAR >> zoals het een ECHT democratisch systeem pas alle sectoren gelijk voor de wet !
Geen onderscheid tussen werkman, bediende, leraar, treinbestuurder of politie agent.
Maar DIE verandering lijkt op de "ver van mijn bed show".
dejules

29 jan 2016, 21:51

Wil. schreef:De begroting blijft binnen de Europese perken, maar er had meer moeten gebeuren.
Dat klopt niet.
Dat tekort van 2.7% BBP is EXCL de vluchtelingenkosten.
Om te komen tot de afgesproken 2.5% en INCL de vluchtelingenkosten spreken wij over een tekort van MINSTENS 1 miljard Euro.
Die "minstens" omdat dit een voorlopige RAMING is. Pas in april weten wij hoeveel het echte begrotingstekort bedraagt!
Indien de geschiedenis een leidraad mag zijn kan ik U zeggen dat 1/ nog nooit een begrotingsddoelstelling bereikt werd en 2/ de uiteindelijke cijfers steeds zwaar verschilden tov de voorlopige ramin dwz dat incl de vluchtelingenkosten ons begrotingstekort rond de 3% ligt.
Dus ondanks een zoveelste rondje belastingsverhogingen slaagt men er weeral niet in om de doelstellingen te bereiken.
De oorzaak is dat beroepspolitici niet durven raken aan het enorme overheidsbeslag en steeds de weg vd minste weerstand kiezen zoals jonge en oude werklozen, zieken, gehandicapten, gepensioneerden, ...
Die zijn itt bijv de NMBS-mensen niet of nauwelijks vertegenwoordigd!
Elke 3 maanden zal er bij elke begrotingscontrole terug geld gezocht moeten worden tot dat de veer bij de bevolking breekt en er een stekkertrekker opstaat.
Uiteindelijk zal een externe organisatie, om de Troika niet bij naam te noemen, hier orde op zaken moeten stellen.