Droedels
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Moe-gras !!lotte schreef:Je hoeft bij een droedel je antwoord niet te " zien " staan las ik bij een vorige reactie, probeer het nog ne keer, nu met
MOERAS ?
Metaalvermoeidheid door overbelasting bestaat, moe+gras.
Dit spelletje zet de deelnemers duidelijk aan tot een onbeperkte creativiteit; hoe complexer de opgave hoe rijker de opbrengst. Maar bv. overbelasting kan je niet "zien" en "metaalmoeheid" is ook niet met het blote oog waar te nemen, dus dat zal het wel niet zijn.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Ik keek even op het topic waarop kleinkinderen zouden te zien zijn, heb er geen enkel gevonden. Ook het opladen van een foto via de klassieke procedure blijft onmogelijk.lotte schreef:Make over ...
Weer geen algemeen gegeven, hier blijven op mijn toestellen alle vroeger geplaatste afbeeldingen zichtbaar
Ik werk met een up to date win 10 pc met meer dan genoeg geheugen snelle processor en aparte grafische kaart, maar geen beeld op Sennet.
-
lotte - Lid geworden op: 26 apr 2005, 13:47
ysocrates schreef:Ik keek keven op het topic waarop kleinkinderen zouden te zien zijn, heb er geen enkel gevonden. Ook het opladen van een foto via de klassieke procedure blijft onmogelijk.lotte schreef:Make over ...
Weer geen algemeen gegeven, hier blijven op mijn toestellen alle vroeger geplaatste afbeeldingen zichtbaar
Ik werk met een up to date win 10 pc met meer dan genoeg geheugen snelle processor en aparte grafische kaart, maar geen beeld op Sennet.
Gelijk heb je soc.de foto's.van de kleinkinderen zijn kruisjes geworden, hier op blz 667 blijft Lewis zichtbaar zo ook de vorige opgaven. Weer een grote knoeiboel.
Heb nooit de overstap naar win 10 gemaakt, dit beestje is snel en zwaar genoeg, 't doet alles wat ik ervan verwacht, op het forum soft-en hardware lees je niks als probleemstellingen,
Bij de aankoop van een ander toestel wordt het een win 10 of reeds een nieuwere versie...dat zie ik dan wel.
-
Wat goed werkt moet je vooral niet veranderen lotten maar win 10 heeft met het "wegvallen" van die foto"s niets te maken. Blijkbaar kan alles wat "grafisch" is, momenteel niet worden behandeld met de Sennet)eigen software. Wie een foto op het forum wil zien moet dieeerst op een andere website gaan deponeren en die vervolgens naar Sennet downloaden.lotte schreef:ysocrates schreef:Ik keek keven op het topic waarop kleinkinderen zouden te zien zijn, heb er geen enkel gevonden. Ook het opladen van een foto via de klassieke procedure blijft onmogelijk.lotte schreef:Make over ...
Gelijk heb je soc.de foto's.van de kleinkinderen zijn kruisjes geworden, hier op blz 667 blijft Lewis zichtbaar zo ook de vorige opgaven. Weer een grote knoeiboel.
Heb nooit de overstap naar win 10 gemaakt, dit beestje is snel en zwaar genoeg, 't doet alles wat ik ervan verwacht, op het forum soft-en hardware lees je niks als probleemstellingen,
Bij de aankoop van een ander toestel wordt het een win 10 of reeds een nieuwere versie...dat zie ik dan wel.
-
chérie - Lid geworden op: 16 apr 2008, 14:52
ik plaats foto's met 'tinypic'
je kan dit gratis downloaden...eens je het hebt:
-afbeelding kiezen (uit je opgeslagen afbeeldingen)
-de regel IMG voor forums....blauw maken en copieeren
-dan in seniorennet plakken
je kan dit gratis downloaden...eens je het hebt:
-afbeelding kiezen (uit je opgeslagen afbeeldingen)
-de regel IMG voor forums....blauw maken en copieeren
-dan in seniorennet plakken
een vriend is als een ruwe diamant, alleen jij kan hem doen schitteren
-
Mooi gevonden maar niet wat we zoeken. Denk eraan dat wat jij hier "grashalm" noemt, meer is dan gras alleen en dat zo"n "schalm" ook wel eens een figuurlijke vorm kan aannemen.Reini schreef:Mogelijke oplossing misschien :
GRASHALM ?
Het ontbrekende deel is een "schalm". Als je de twee delen van de opgave samen uitspreekt, klinkt het fonetisch : grashalm.
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Soc :"Mooi gevonden maar niet wat we zoeken. Denk eraan dat wat jij hier "grashalm" noemt, meer is dan gras alleen en dat zo"n "schalm" ook wel eens een figuurlijke vorm kan aannemen."
Een cryptische droedel is nooit wat er staat hé. Daarom kon dit voor mij perfect.
Een cryptische droedel is nooit wat er staat hé. Daarom kon dit voor mij perfect.
-
Het was inderdaad goed gevonden maar sommige wegen zijn kronkelig en wonderbaar.Reini schreef:Soc :"Mooi gevonden maar niet wat we zoeken. Denk eraan dat wat jij hier "grashalm" noemt, meer is dan gras alleen en dat zo"n "schalm" ook wel eens een figuurlijke vorm kan aannemen."
Tip zoek een synoniem voor grashalm of aardkluit, dan heb je meteen het eerste deel van het te vinden begrip.
-
Nog een voorbeeld dat aantoont hoezeer dit spel de creatieve geesten productief maakt.lotte schreef:Een moeilijke opgave met een vergezocht antwoord
POLUS ?
pol - een aardkluit met gras erop
lus - houdt de ketting samen
polus- een oude Griekse munt.
Het te vinden begrip, ook al wordt het maar in een bepaalde context gebruikt, is niet vergezocht.