Droedels

Hier kan je allerlei spelletjes spelen op het forum: woordspelletjes, associatie spelletjes, titelsong-spelletjes, ...
Veel speelplezier!

lotte

02 dec 2018, 21:05

Je hoeft bij een droedel je antwoord niet te " zien " staan las ik bij een vorige reactie, probeer het nog ne keer, nu met 

MOERAS  ?

Metaalvermoeidheid door overbelasting bestaat, moe+gras.

socrates

02 dec 2018, 21:10

lotte schreef:Je hoeft bij een droedel je antwoord niet te " zien " staan las ik bij een vorige reactie, probeer het nog ne keer, nu met 

MOERAS  ?

Metaalvermoeidheid door overbelasting bestaat, moe+gras.
Moe-gras !! :D :D
Dit spelletje zet de deelnemers duidelijk aan tot een onbeperkte creativiteit; hoe complexer de opgave hoe rijker de opbrengst.  Maar bv. overbelasting kan je niet "zien" en "metaalmoeheid" is ook niet met het blote oog waar te nemen, dus dat zal het wel niet zijn.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

lotte

02 dec 2018, 21:20

Make over ...

Weer geen algemeen gegeven, hier blijven op mijn  toestellen alle vroeger geplaatste afbeeldingen zichtbaar  :wink:

socrates

02 dec 2018, 21:30

lotte schreef:Make over ...

Weer geen algemeen gegeven, hier blijven op mijn  toestellen alle vroeger geplaatste afbeeldingen zichtbaar  :wink:
Ik keek even  op het topic waarop kleinkinderen zouden te zien zijn, heb er geen enkel gevonden. Ook het opladen van een foto via de klassieke procedure blijft onmogelijk.
Ik werk met een up to date win 10 pc met meer dan genoeg geheugen snelle processor en aparte grafische kaart, maar geen beeld op Sennet.

lotte

02 dec 2018, 22:05

socrates schreef:

Ik keek keven  op het topic waarop kleinkinderen zouden te zien zijn, heb er geen enkel gevonden. Ook het opladen van een foto via de klassieke procedure blijft onmogelijk.
Ik werk met een up to date win 10 pc met meer dan genoeg geheugen snelle processor en aparte grafische kaart, maar geen beeld op Sennet.
y

Gelijk heb je soc.de foto's.van de kleinkinderen zijn kruisjes geworden, hier op blz 667 blijft Lewis zichtbaar zo ook de vorige opgaven. Weer een grote knoeiboel.

Heb nooit de overstap naar win 10 gemaakt, dit beestje is snel en zwaar genoeg, 't doet alles wat ik ervan verwacht, op het forum soft-en hardware lees je niks als probleemstellingen,
Bij de aankoop van een ander toestel wordt het een win 10 of reeds een nieuwere versie...dat zie ik dan wel.

socrates

02 dec 2018, 22:37

lotte schreef:
socrates schreef:

Ik keek keven  op het topic waarop kleinkinderen zouden te zien zijn, heb er geen enkel gevonden. Ook het opladen van een foto via de klassieke procedure blijft onmogelijk.
y

Gelijk heb je soc.de foto's.van de kleinkinderen zijn kruisjes geworden, hier op blz 667 blijft Lewis zichtbaar zo ook de vorige opgaven. Weer een grote knoeiboel.

Heb nooit de overstap naar win 10 gemaakt, dit beestje is snel en zwaar genoeg, 't doet alles wat ik ervan verwacht, op het forum soft-en hardware lees je niks als probleemstellingen,
Bij de aankoop van een ander toestel wordt het een win 10 of reeds een nieuwere versie...dat zie ik dan wel.
Wat goed werkt moet je vooral niet veranderen lotten maar win 10 heeft met het "wegvallen" van die foto"s niets te maken. Blijkbaar kan alles wat "grafisch" is, momenteel niet worden behandeld met de Sennet)eigen software. Wie een foto op het forum wil zien moet dieeerst op een andere website gaan deponeren en die vervolgens naar Sennet downloaden.

chérie

03 dec 2018, 08:26

ik plaats foto's met 'tinypic'

je kan dit gratis downloaden...eens je het hebt:
-afbeelding kiezen (uit je opgeslagen afbeeldingen)
-de regel IMG voor forums....blauw maken en copieeren
-dan in seniorennet plakken
een vriend is als een ruwe diamant, alleen jij kan hem doen schitteren

socrates

03 dec 2018, 10:34

Afbeelding

Tip: Het "?" zou men ook kunnen aantreffen in een bewijsvoering of een redenering of een muziek of beeldopname.

Reini

03 dec 2018, 20:08

Mogelijke oplossing misschien :
GRASHALM ?
Het ontbrekende deel is een "schalm". Als je de twee delen van de opgave samen uitspreekt, klinkt het fonetisch : grashalm.

socrates

03 dec 2018, 20:11

Reini schreef:Mogelijke oplossing misschien :
GRASHALM ?
Het ontbrekende deel is een "schalm". Als je de twee delen van de opgave samen uitspreekt, klinkt het fonetisch : grashalm.
Mooi gevonden maar niet wat we zoeken. Denk eraan dat wat jij hier "grashalm" noemt, meer is dan gras alleen en dat zo"n "schalm" ook wel eens een figuurlijke vorm kan aannemen.

Reini

03 dec 2018, 20:15

Soc  :"Mooi gevonden maar niet wat we zoeken. Denk eraan dat wat jij hier "grashalm" noemt, meer is dan gras alleen en dat zo"n "schalm" ook wel eens een figuurlijke vorm kan aannemen."

Een cryptische droedel is nooit wat er staat hé. Daarom kon dit voor mij perfect.

socrates

03 dec 2018, 20:24

Reini schreef:Soc  :"Mooi gevonden maar niet wat we zoeken. Denk eraan dat wat jij hier "grashalm" noemt, meer is dan gras alleen en dat zo"n "schalm" ook wel eens een figuurlijke vorm kan aannemen."

Een cryptische droedel is nooit wat er staat hé. Daarom kon dit voor mij perfect.
Het was inderdaad goed gevonden maar sommige wegen zijn kronkelig en wonderbaar. :D
Tip zoek een synoniem voor grashalm of aardkluit, dan heb je meteen het eerste deel van het te vinden begrip.

Reini

03 dec 2018, 20:31

Ik ben hier seffens pleite, anderen kunnen hierover gaan denken.
Het is hen van harte gegund, want een moeilijke . :wink:

lotte

03 dec 2018, 21:38

Een moeilijke opgave met een vergezocht antwoord :roll:

POLUS  ?

pol - een aardkluit met gras erop
lus - houdt de ketting samen

polus- een oude Griekse munt.

socrates

03 dec 2018, 21:52

lotte schreef:Een moeilijke opgave met een vergezocht antwoord :roll:

POLUS  ?

pol - een aardkluit met gras erop
lus - houdt de ketting samen

polus- een oude Griekse munt.
Nog een voorbeeld dat aantoont hoezeer dit spel de creatieve geesten productief maakt.
Het te vinden begrip, ook al wordt het maar in een bepaalde context gebruikt,  is niet vergezocht.

:arrow: Naast "pol" omvat  het Nederlands nog wel wat verschillende benamingen voor dat natuurverschijnsel