Wereldhegemonie VS
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Alhoewel de de-dollarisering nog niet voor morgen is toont het wel dat ze de bui zien hangen. Er wordt geknaagd aan de hegemonie van de VS en Trump zal het niet kunnen beletten.Trump waarschuwt BRICS-landen tegen vervanging Amerikaanse dollar
Toekomstig Amerikaans president Donald Trump eist dat de leden van statenbond BRICS geen nieuwe munteenheid creëren of een andere munt steunen dan de Amerikaanse dollar. Doen ze dat wel, dan dreigt een invoerheffing van 100 procent, meldt hij op zijn socialemediaplatform Truth Social.
‘Ze kunnen op zoek gaan naar een andere ‘sukkel’. Er is geen kans dat de BRICS de Amerikaanse dollar in de internationale handel zullen vervangen, en elk land dat dat probeert, moet Amerika vaarwel zeggen’, aldus de Republikein die begin volgend jaar aantreedt als de nieuwe president van de Verenigde Staten.
(ANP zaterdag 30 november 2024, 21:29)
Een paar dagen geleden zei Trump al een invoerheffing van 10 procent te willen rekenen voor Chinese producten die in de VS geïmporteerd worden. Die heffing komt bovenop al bestaande invoertarieven voor Chinese producten. Naast China maakte Trump maandag ook de invoerheffingen voor Canada en Mexico bekend. Deze buurlanden van de VS gaan 25 procent betalen voor alle producten die de grens over gaan.
Eindelijk, toch voor 4 jaar, een president die de ogen van de wereld zal openen hoe de VS in werkelijkheid is. Go, go, go for it Trump. Mijn steun heb je.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
De reactie liet niet lang op zich wachtendoor Dicksy » Vandaag, 09:41
Trump waarschuwt BRICS-landen tegen vervanging Amerikaanse dollar.
‘Ze kunnen op zoek gaan naar een andere ‘sukkel’. Er is geen kans dat de BRICS de Amerikaanse dollar in de internationale handel zullen vervangen, en elk land dat dat probeert, moet Amerika vaarwel zeggen’, aldus de Republikein
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
By the way: heeft iemand nog iets gehoord van Dicksy?
Rond 19/12 heeft hij voor het laatst iets gepost. Hij vermeldde dat hij er 'een paar weken' tussenuit zou zijn.
Hij bleef al eens graag plakken in zijn stamcafé, maar dit is wel heel lang.
Rond 19/12 heeft hij voor het laatst iets gepost. Hij vermeldde dat hij er 'een paar weken' tussenuit zou zijn.
Hij bleef al eens graag plakken in zijn stamcafé, maar dit is wel heel lang.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Dankbaar om wat hij op dit seniorenforum heeft kunnen leren;erkentelijk voor de creativiteit waartoe hij door vele posters werd aangespoord; neemt "socrates" hier nu, niet zonder rouwige gevoelens, afscheid van twintig jaar intense communicatie langs dit mooie initiatief. Een sterk toegenomen visuele beperking laat hem geen andere keuze. 
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Een uitspraak van Socrates was 'Het enige wat ik weet, is dat ik niets weet'. Vele zaakjes mag je niet weten of het het kan je mss schaden zal ik maar denken. Zijn bijdragen moet ik nog steeds ten gronde ontcijferen of ik vergeet het dan maar.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
De Amerikanen hebben het blijkbaar toch nog voor het zeggen. Ook in Europa.
In Servië (geen EU-land) staat één grote olieraffinaderij die eigendom is van Gazprom (RU). Servië kreeg tot nu toe uitstel om de aanvoer van RU olie stop te zetten maar de Amerikanen hebben nu beslist dat het gedaan is met die RU olie in te voeren. De pijplijn die vanaf de kust naar Servië loopt (het land heeft zelf geen haven) gaat heel de tijd over Kroatisch grondgebied en dat is EU-grondgebied. Kroatië kan en zal vanaf deze week de toevoer van die olie afsnijden.
Grote problemen voor Servië dat o.a. omwille van die invoer van RU olie beste maatjes is met Poetin en geregeld aanleunt bij de standpunten van Poetin. Het land staat nu op het punt om met brandstoftekorten te kampen, zo'n beetje als in RU zelf
Hiermee toont de VS dat het nog altijd een tijger met tanden is.
In Servië (geen EU-land) staat één grote olieraffinaderij die eigendom is van Gazprom (RU). Servië kreeg tot nu toe uitstel om de aanvoer van RU olie stop te zetten maar de Amerikanen hebben nu beslist dat het gedaan is met die RU olie in te voeren. De pijplijn die vanaf de kust naar Servië loopt (het land heeft zelf geen haven) gaat heel de tijd over Kroatisch grondgebied en dat is EU-grondgebied. Kroatië kan en zal vanaf deze week de toevoer van die olie afsnijden.
Grote problemen voor Servië dat o.a. omwille van die invoer van RU olie beste maatjes is met Poetin en geregeld aanleunt bij de standpunten van Poetin. Het land staat nu op het punt om met brandstoftekorten te kampen, zo'n beetje als in RU zelf
Hiermee toont de VS dat het nog altijd een tijger met tanden is.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
werewoef schreef: ↑14 okt 2025, 22:28Jees Marie, das spijtig om te moeten vernemen ...Socrates .Gij en de Figaretto waren de rotsen in de branding op Sennet . Zeide gij zeker dat er echt geen andere uitweg is ?
werewoef
Mijn visuele handicap is in die mate tegenomen dat ik haast niet meer kan lezen of schrijven. Ik moet deze reactie door een familielid laten tijpen. Desgewenst zal ik u, via pb, meer uitleg geven over mijn aandoeningen. Bedankt voor uw woorden van waardering eh empathie. d.d. socrates
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.