Bluft Poetin?
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Zo was dat vroeger ook, maar toen zou de wereld niet eens hebben geweten dat er een Rus zoals Navalny bestond.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Akkoord , maar nu volgen er zoveel nieuwsfeiten mekaar op ( die allemaal hun aandacht krijgen ) , dat er snel plaats gemaakt moet worden voor het volgende.
-
Fred1950 schreef: ↑16 feb 2024, 18:19Akkoord , maar nu volgen er zoveel nieuwsfeiten mekaar op ( die allemaal hun aandacht krijgen ) , dat er snel plaats gemaakt moet worden voor het volgende.
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Biden zal niks of zomaar iets zeggen of iemand beschuldigen.
Bij Fitplan.nl las ik dit over te weinig eten: Kun je flauwvallen door te weinig eten?
Veelvoorkomende oorzaken van flauwvallen zijn: een lage bloeddruk, te snel opstaan, oververhitting, te weinig eten of drinken, stress, hartklachten en vermoeidheid. Symptomen die bij flauwvallen voorkomen zijn: duizeligheid, sufheid, verhoogde hartslag, hoofdpijn en misselijkheid. Die oververhitting lijkt me zoiets van, je voelt je goed maar is iets fout.
Bij Fitplan.nl las ik dit over te weinig eten: Kun je flauwvallen door te weinig eten?
Veelvoorkomende oorzaken van flauwvallen zijn: een lage bloeddruk, te snel opstaan, oververhitting, te weinig eten of drinken, stress, hartklachten en vermoeidheid. Symptomen die bij flauwvallen voorkomen zijn: duizeligheid, sufheid, verhoogde hartslag, hoofdpijn en misselijkheid. Die oververhitting lijkt me zoiets van, je voelt je goed maar is iets fout.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Ik zou deze militair analist van SkyNews toch eens de raad willen geven om het bijgevoegd kaartje eens goed te bestuderen en zich dan nog eens de vraag stellen of de inname van deze stad niet militair 'significant' is en enkel symbolisch.Analyse: Avdiivka legt 'significant' vast - maar hoe?
De verovering door de Russen van de Oekraïense stad Avdiivka is misschien niet tactisch of militair significant, maar heeft wel veel symbolische waarde, zegt militair analist Sean Bell .
De aard van de strijd om Avdiivka maakt dit "een belangrijke symbolische overwinning" voor de Russen.
(SkyNews Militair Analist Sean Bell - 18/02/2024 - 09.32)
- De val van Avdiivka is een symbolische en strategische nederlaag voor Oekraïne. En die val komt er door een tekort aan munitie en manschappen.
(VRT-news 17/02/2024)
- Het Oekraïense leger trekt zich terug uit het Oost-Oekraïense Avdiivka. De stad was lange tijd in Oekraïense handen en van groot moreel en strategisch belang.
(DeMorgen 17/02/2024)
enz, enz, enz, .........
-
Bekijk het kaartje eens goed. Of het nu een ruïne is of niet speelt in deze geen enkele rol. Het strategisch belang zit hem hierin dat door deze inname van deze stad de frontlinie voor de Russen voor een stuk rechter getrokken wordt.socrates 3 minuten geleden
Wat is precies het strategische belang van deze ruïne ?
Als men de twee uiterste linkse punten, in het oranje (Russian Advances), kan gelijk trekken is het voor Oekraine van hieruit moeilijker te penetreren in het Russisch bezet gebied, zie rood het Russisch gecontroleerd gebied.
-
Bedankt voor de toelichting. (vanwege mijn oogkwalen kan ik het kaartje niet liezen)Dicksy schreef: ↑18 feb 2024, 11:10Bekijk het kaartje eens goed. Of het nu een ruïne is of niet speelt in deze geen enkele rol. Het strategisch belang zit hem hierin dat door deze inname van deze stad de frontlinie voor de Russen voor een stuk rechter getrokken wordt.socrates 3 minuten geleden
Wat is precies het strategische belang van deze ruïne ?
Als men de twee uiterste linkse punten, in het oranje (Russian Advances), kan gelijk trekken is het voor Oekraine van hieruit moeilijker te penetreren in het Russisch bezet gebied, zie rood het Russisch gecontroleerd gebied.
-
-
Misschien moet W-Europa gevolg geven aan de oproep van Denemarken. De Denen doneren alles wat ze hebben aan Oekraïne, hun magazijnen worden volledig leeg gemaakt.Rusland neemt de volledige controle over Avdiivka over, terwijl Kiev een 'kunstmatig tekort' aan munitie hekelt
“Oekraïense soldaten moesten de munitie rantsoeneren vanwege de afnemende voorraden”, zegt de Amerikaanse president Biden, terwijl hij aandringt op goedkeuring van meer Amerikaanse hulp.
https://www.politico.eu/article/russia- ... t-in-ammo/
Als de Russen pas binnen dit en 10 jaar (gemiddelde van al de profetieën) W-Europa gaan binnen vallen hebben ze nog ruimschoots de tijd om hun magazijnen een opknapbeurt te geven en aan te vullen, tenzij.......
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
De Z-Russen beginnen nu op Telegram en andere platformen cijfers te vermelden.
Rond Avdiivka zijn volgens die Russische bloggers 16.000 mannen gedood of zwaargewond geraakt.
Tijdens de oorlog in Afhanistan (10 jaar) zijn er 15.000 Russen gesneuveld. Dat is bijna evenveel als op 4 maanden rond Avdiivka. Er is daar echter al sinds 2014 gevochten en dit met wisselende intensiteit. Ook in die 8 jaren vóór 2022 zijn er een aantal Russen die het leven daar hebben gelaten.
Neem in overweging dat de oorlogvoerende partijen de neiging hebben om de dodencijfers te minimaliseren en je krijgt enig idee van de slachting die daar gebeurd is.
Intussen zijn de Russen de lijn van de 400.000 gesneuvelden of zwaargewonden voorbij. Op naar het half miljoen.
De gevechten van de laatste 4 maanden hadden maar één doel: een pluim op de hoed van Poetin in aanloop naar de zgn. verkiezingen. Dat is gelukt.
Rond Avdiivka zijn volgens die Russische bloggers 16.000 mannen gedood of zwaargewond geraakt.
Tijdens de oorlog in Afhanistan (10 jaar) zijn er 15.000 Russen gesneuveld. Dat is bijna evenveel als op 4 maanden rond Avdiivka. Er is daar echter al sinds 2014 gevochten en dit met wisselende intensiteit. Ook in die 8 jaren vóór 2022 zijn er een aantal Russen die het leven daar hebben gelaten.
Neem in overweging dat de oorlogvoerende partijen de neiging hebben om de dodencijfers te minimaliseren en je krijgt enig idee van de slachting die daar gebeurd is.
Intussen zijn de Russen de lijn van de 400.000 gesneuvelden of zwaargewonden voorbij. Op naar het half miljoen.
De gevechten van de laatste 4 maanden hadden maar één doel: een pluim op de hoed van Poetin in aanloop naar de zgn. verkiezingen. Dat is gelukt.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
En die passen waarschijnlijk ( zelfs NAVO munitie ) ook niet in de Oekraïnse kanonnen. Ze gaan bij de Noord-Koreaan moeten aankloppen , hun munitie past blijkbaar wel in de kanonnen van Russische makelij.
-
De Denen gebruiken nog straffere taal , die willen al hun reserves aan Oekraïne schenken. Onze Roger Housen beweert dat dit geen goed idee is , het helpt maar tijdelijk.
https://img.humo.be/fc9c14dd46ad0fa63a1 ... -kan-duren ( met stafkaarten gejat van de Russen
)
https://img.humo.be/fc9c14dd46ad0fa63a1 ... -kan-duren ( met stafkaarten gejat van de Russen