Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Dicksy

13 mar 2024, 10:46

Olie is hun levensader. Die werd geraakt en zal nog herhaaldelijk worden geraakt aangezien de aanpak van UA daarop gericht is sinds januari van dit jaar.
Ze maken er zich niet druk om. De branden worden geblust, de schade hersteld en ze gaan verder.

Wil.

13 mar 2024, 10:47

Dicksy schreef:
13 mar 2024, 10:46
Olie is hun levensader. Die werd geraakt en zal nog herhaaldelijk worden geraakt aangezien de aanpak van UA daarop gericht is sinds januari van dit jaar.
Ze maken er zich niet druk om. De branden worden geblust, de schade hersteld en ze gaan verder.
Natuurlijk wordt een brand geblust.
Maar hoe weet jij dat ze er zich niet druk om maken? Het kost hen miljoenen per dag.

In de afgelopen 36 uur heeft Oekraïne met zijn eigen drones de drie grootste olieraffinaderijen in Rusland aangevallen. Die vertegenwoordigen 13% van de totale capaciteit van het land .
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

13 mar 2024, 10:57

Ook vanmorgen was het weer prijs:

Afbeelding

Fred1950

13 mar 2024, 11:16

Domme Russen , die blijven maar die Amerikaanse drones en raketten onderschatten. Ze zullen het nog wel leren. :mrgreen:

Wil.

13 mar 2024, 11:23

... of drones die gemaakt zijn in UA.

Dicksy

13 mar 2024, 12:04

Domme Russen , die blijven maar die Amerikaanse drones en raketten onderschatten. Ze zullen het nog wel leren. :mrgreen:
Als men genoeg drone's lanceert zullen er altijd een paar zijn die door de mazen van het net glippen en hun doel bereiken. Deze tactiek werd reeds eerder toegepast door de Russen en nu door de Oekraïners.
Of nalaat voldoende afweergeschut te plaatsen bij deze faciliteiten zo dicht bij de frontlinie dan krijg je zulke toestanden.

Fred1950

13 mar 2024, 12:29

Wil. schreef:
13 mar 2024, 11:23
... of drones die gemaakt zijn in UA.
Echt ? Kunnen die ver vliegen ? Vliegen die aan een koordje zoals een strandvlieger ? :mrgreen:

Wil.

13 mar 2024, 12:39

Neen, Freddie. Die werken op batterijen (12 Volt!)

Fred1950

13 mar 2024, 12:55

Wil. schreef:
13 mar 2024, 12:39
Neen, Freddie. Die werken op batterijen (12 Volt!)
Gepikt uit gesneuvelde Russische tanks ? :twisted:

Wil.

13 mar 2024, 15:49

De economische poten onder de troon van Poetin onderuit halen.

Afbeelding

Dicksy

13 mar 2024, 16:27

Uit angst voor Poetin zal Warschau bijna 30 miljoen euro uitgeven aan schuilkelders

De Poolse hoofdstad bereidt zich voor op het ergste.

De burgemeester van Warschau heeft woensdag een nieuw plan aangekondigd om 117 miljoen zloty (27 miljoen euro) uit te trekken voor de bouw van schuilkelders en andere veiligheidsmaatregelen in de komende twee tot drie jaar.

Deze stap komt op het moment dat de Russische president Vladimir Poetin, die een totale oorlog heeft gevoerd in buurland Oekraïne, opschepte dat hij “klaar” was voor een nucleaire oorlog.

Ondergrondse parkeerplaatsen en metrostations behoren tot de locaties in de stad die zijn voorgesteld voor gebruik als schuilkelders. In totaal zou 7 miljoen vierkante meter ruimte in Warschau kunnen worden herbestemd voor schuilplaatsen, zei de burgemeester.

https://www.politico.eu/article/warsaw- ... r-ukraine/
Poetin is klaar voor een nucleaire oorlog, het Westen niet.
1.7 miljoen inwoners van Warchau in ondergrondse parkeerplaatsen en metrostations gedurende x-tijd (weken, maanden...... :roll: ) in onder brengen, hm, hm, hm.

Fred1950

13 mar 2024, 17:01

Dicksy schreef:
13 mar 2024, 12:04
....
Of nalaat voldoende afweergeschut te plaatsen bij deze faciliteiten zo dicht bij de frontlinie dan krijg je zulke toestanden.
Ze zullen inderdaad al hun industriële complexen meer moeten gaan beveiligen. Dit is een oorlog tegen Rusland door het Westen , en die is blijkbaar niet meer beperkt tot het grondgebied van Oekraïne.

De NAVO blijft maar stiekem oorvegen uitdelen , maar Rusland mag niet terugslaan .... Dat kan nooit goed meer komen ... :evil:

En WIJ ? Wij worden nu reeds gebrainwashed dat Rusland een gevaarlijke vijand is .... Als er ooit een openlijk conflict komt gaat geen enkele Europeaan eraan twijfelen dat Rusland vernietigd moet worden ( wat nu ook al de bedoeling is van de Amerikanen en de rechtse Europeanen ).

Dicksy

13 mar 2024, 17:08

Er hoeven geen NAVO-troepen te sterven tenzij Oekraïne wordt verslagen, zegt Zelensky

Kinderen van het Westen zullen niet worden gestuurd om tegen Rusland te sterven – zolang het Oekraïense leger niet wordt verslagen – zei president Zelenski in zijn tussenwerpsel in het voortdurende debat over de opmerkingen van Macron in Frankrijk over de inzet van de NAVO tegen Moskou.

De Oekraïense president Volodymyr Zelensky sprak met de Franse omroep BFMTV en ging in op de controversiële opmerkingen van president Emmanuel Macron, dat er niets van tafel was als het gaat om het verslaan van Poetins Rusland en dat verdere betrokkenheid van de NAVO niet mag worden uitgesloten. De opmerkingen hebben de afgelopen weken binnen het NAVO-bondgenootschap tot bezorgdheid geleid, waarbij andere nationale en militaire leiders volhielden dat een dergelijke inzet totaal van tafel was.

Zelenski vertelde de Franse omroeporganisatie dat: “zolang Oekraïne standhoudt, het Franse leger op Frans grondgebied kan blijven… Uw kinderen zullen niet worden gedood in Oekraïne, maar als Rusland NAVO-landen binnenvalt, kunnen uw kinderen naar een van deze landen worden gestuurd. .”

https://www.breitbart.com/europe/2024/0 ... -zelensky/
De natte droom van Zelensky. Maar vermits Poetin klaar is voor een 'nucleaire oorlog' denk ik eerder dat de NAVO of een NAVO-land eerder zijn pedalen zal verliezen dan dat Poetin een NAVO-land zal aanvallen.

Fred1950

13 mar 2024, 17:47

Zelensky bewijst met dergelijke uitspraken nogmaals hoe manipulatief hij wel is in het kneden van de Westerse leiders. Niet te onderschatten ..... 8O

Wil.

13 mar 2024, 19:01

Poetin is klaar voor de nucleaire oorlog. Maar Moskou niet, en ook heel Rusland niet.
Laat maar komen.

Afbeelding