Fred1950 schreef: ↑31 aug 2022, 10:50
Neen , ik spreek over mijn eindafrekering factuur van mei 2022. Door de 6 % BTW verlaging betaal ik nu maanderlijks € 64,35 sinds deze mei afrekening, Voordien was dat € 75,64 .
Je spreekt over een eindafrekening van een "vast" contract met een tarief geldig in Mei 2021.
Wat ik dus reeds zei: oude koeien......
Fred1950 schreef: ↑31 aug 2022, 10:50
Kijk naar de datums en de getallen ..... Hoe die verhouding in mei 2023 eruit gaat zien weet nu nog geen kat ! Ik krijg ook ( nog ) geen aanpassing van mijn maandelijks voorschot.
Je hebt nu een "Flex" contract meen ik mij te herinneren, wat een variabel contract is als ik niet mis ben.
Aan de hand van hun tarief-tabel en je verbruik kan je toch zelf gemakkelijk een raming maken, het zal wel niet juist zijn maar je hebt dan toch een richtlijn. Zakken zullen die tarieven waarschijnlijk de eerstkomende maanden niet doen, eerder nog stijgen.
https://cdn.eneco.be/downloads/nl/gener ... R_FLEX.pdf
Ik merk hier toch een eigenaardigheid op:
Ze kopen uw injectie aan 28,5cent/kWh om dan terug met verlies te verkopen aan 25,3cent/kWh.
Hier klopt toch iets niet of er zal waarschijnlijk wel ergens een addertje onder het gras zitten....
Ik ga mijn tijd dan ook niet verdoen om dat te gaan uitpluizen.

Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier