Bluft Poetin?
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Het is duidelijk komkommertijd in medialandschap. Nu is het nog wachten op een artikel over door wie en waarom Nord Stream in de lucht gejaagd werd.https://mearsheimer.substack.com/p/who- ... kraine-war
Wie veroorzaakte de oorlog in Oekraïne?Who Caused the Ukraine War?
John J. Mearsheimer
05 aug. 2024
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Kom-kom zeg , diene John J. Mearsheimer is een Vatnik , nietwaar Wil-punt ?Dicksy schreef: ↑05 aug 2024, 16:23Het is duidelijk komkommertijd in medialandschap. Nu is het nog wachten op een artikel over door wie en waarom Nord Stream in de lucht gejaagd werd.https://mearsheimer.substack.com/p/who- ... kraine-war
Wie veroorzaakte de oorlog in Oekraïne?Who Caused the Ukraine War?
John J. Mearsheimer
05 aug. 2024![]()
-
https://t.me/RVvoenkor/74094?single
Mobilisatie in Oekraïne, blijkbaar dagelijkse kost.
'Er staan nu meer dan 4 miljoen Oekraïners geregistreerd die mogelijk willen dienen, zei de Oekraïense minister van Defensie Rustem Umerov donderdag in een online toespraak in Aspen'.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Bericht van de Britse geheime dienst: meer dan 70.000 Russen uitgeschakeld op 2 maanden tijd. Dagelijks gemiddelde van meer dan 1200 slachtoffers.
Mei was erg, maar in juni ging het veel beter: nog maar een goeie 1.100 per dag.

Mei was erg, maar in juni ging het veel beter: nog maar een goeie 1.100 per dag.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Dicksy 03 jun 2024, 13:45
Dacht ik nergens gelezen te hebben dat dit cijfer een week geleden al bereikt was. Het kan ook zijn dat hij in verlof geweest is en nog niet op de hoogte is van de laatste updates.De Britse defensiechef heeft er 'enorm veel vertrouwen in' dat Oekraïne de overhand zal krijgen op Rusland
Voorafgaand aan de 80ste verjaardag van D-Day sprak de Britse defensiechef, admiraal Sir Tony Radakin, over de vergelijkingen tussen de Tweede Wereldoorlog en het conflict in Oekraïne.
Hij vertelde Sky News dat hij er vertrouwen in heeft dat we niet op weg zijn naar een nieuwe wereldoorlog en dat hij er alle vertrouwen in heeft dat Oekraïne in zijn strijd zal zegevieren.
(*)Admiraal Radakin voegde eraan toe dat eind juni 500.000 Russen zouden zijn omgekomen of gewond zouden zijn geraakt in het conflict.
(Bron: SkyNews 03/06/2024 - 12.30 uur)
Best toch even de propaganda op elkaar afstemmen wil men zijn geloofwaardigheid niet verliezen.![]()
-
Wanneer gaat de Britse "geheime dienst" en Oekraïne eens het aantal Oekraïnse gesneuvelden en gewonden vrijgeven sinds het begin van de oorlog ? "Mogelijk willen dienen" ? Dan gaan ze hun grenzen met muren en prikkeldraad mogen dichtgooien vrees is , de exodus is nu al vollop aan de gang. En het aantal lijken dat tussen Rusland en Oekraïne werd uitgewisseld spreekt ook voor zichzelf.Dicksy schreef: ↑06 aug 2024, 10:32https://t.me/RVvoenkor/74094?single
'Er staan nu meer dan 4 miljoen Oekraïners geregistreerd die mogelijk willen dienen, zei de Oekraïense minister van Defensie Rustem Umerov donderdag in een online toespraak in Aspen'.
( en wat die aftandse en versleten F16's betreft , ik zou daar als Rus geen raket aan besteden , gewoon de banden plat steken of een vod in de motor inlaad foefelen door een "infiltrant"
-
Banden platsteken ...
Fred is weer in topvorm ... hij vergist zich want hij leeft in zijn speeltuin: deze F16 (lengte 40 cm) heeft hij voor 40 euro op de kop kunnen tikken

Wederopbouw? Wanneer beginnen de werken?EU-landen keuren eerste betaling van 4,2 miljard aan Oekraïne goed
Het geld, onderdeel van een pakket van 50 miljard euro aan subsidies en leningen, zal Oekraïne helpen bij de wederopbouw.
De overeenkomst tussen de EU en Oekraïne, officieel kandidaat voor toetreding tot het blok, houdt in dat het land tot 2027 50 miljard euro aan subsidies en leningen ontvangt om het land weer op de been te helpen na de economische ineenstorting na de Russische inval in februari 2022.
https://www.politico.eu/article/eu-coun ... o-ukraine/
-
Waaraan besteedt de RU overheid geld?
Het leger + nationale veiligheid omvat meer dan alle andere uitgavenposten samen.
Ter vergelijking: wij zouden 2% van het bbp moeten besteden aan ons leger. Dat komt overeen met 3,85% van het budget dat de overheid kan uitgeven. In Rusland gaat het er anders aan toe. Meer dan 50% van wat de overheid kan uitgeven, gaat naar het leger en nationale veiligheid.
Hoe lang blijft de bevolking daar happy mee?
Het gemiddeld pensioen is kleiner dan 300 euro per maand. De huurprijs voor een appartement in kleinere steden bedraagt ongeveer 180 euro/m. In Moskou 450 euro/m.

Het leger + nationale veiligheid omvat meer dan alle andere uitgavenposten samen.
Ter vergelijking: wij zouden 2% van het bbp moeten besteden aan ons leger. Dat komt overeen met 3,85% van het budget dat de overheid kan uitgeven. In Rusland gaat het er anders aan toe. Meer dan 50% van wat de overheid kan uitgeven, gaat naar het leger en nationale veiligheid.
Hoe lang blijft de bevolking daar happy mee?
Het gemiddeld pensioen is kleiner dan 300 euro per maand. De huurprijs voor een appartement in kleinere steden bedraagt ongeveer 180 euro/m. In Moskou 450 euro/m.

Een Rus betaalt 2 Euro/maand voor een koperdraad internetverbinding, Hier betaal je voor hetzelfde 25 Euro/maand aan Proximus. Voor een krothuurwoning betaal je hier 1000 Euro/maand , dat is voor velen de helft van het netto inkomen per maand.