Nog eens nieuwe Covid-maatregelen:
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Sinds wanneer draait hun economie terug op volle toeren, en sinds wanneer zijn ze beginnen te vaccineren en hoeveel Chinezen zijn nu al gevaccineerd ? Redeneer toch een beetje, lieve mens .....Dicksy schreef: ↑07 dec 2020, 13:45....
In China draait de economie al terug op volle toeren met toerisme , horeca en al de rest van de sankta-boetiek en dat zonder big-farma vaccinatie op grote schaal. Denk DAAR eens over na.
Maar de chinezen zijn al aan het vaccineren Fred1950 en ik dacht van half oktober ergens gelezen te hebben. Ik kan verkeerd zijn en dit samen met de al geldende maatregelen van mondmaskers, volop testen e.d. meer.........
U komt hier dagelijks zeggen dat de chineeskes het virus (zo goed als) onder controle hebben en nu weer dat de economie/horeca/ toerisme en al de rest van de sankta-boetiek terug op volle toeren draait. Lijkt mij dan toch de logica zelve om dat chinees vaccin aan te schaffen samen met tijdelijk behoudt van mondmaskers enz.......om ook op hetzelfde niveau van de chinezen te komen.
....
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Lees mijn reactie vorige blz om 13.45 uurFred1950 schreef:
Sinds wanneer draait hun economie terug op volle toeren, en sinds wanneer zijn ze beginnen te vaccineren en hoeveel Chinezen zijn nu al gevaccineerd ? Redeneer toch een beetje, lieve mens .....
dus wederzijdse lieve mens........sinds wanneer zijn ze aan het vaccineren ( komt van mij) en sinds wanneer draait hun economie weer op volle toeren? U hebt dat van de economie, horeca, toerisme.... draait weer op volle toeren aangehaald en dus zult u ook wel weten vanaf wanneer, niet?Maar de chinezen zijn al aan het vaccineren Fred1950 en ik dacht van half oktober ergens gelezen te hebben. Ik kan verkeerd zijn en dit samen met de al geldende maatregelen van mondmaskers, volop testen e.d. meer.........
Cruciale vragen om zich de vraag te stellen waarom de EU en veel andere landen dit chinees vaccin niet (willen) kopen?
-
Die draait al op volle toeren sinds begin augustus, dus zonder vaccinatie, puur door hun kordaat optreden. Ze hebben er eigenlijk maar een goeie 6 maand echt last van gehad, en toen hadden ze het virus al zo goed als overwonnen. Niettemin blijven ze bijzonder voorzichtig, en zoals je al weet gaan ze bij een paar honderd besmettingen al miljoenen Chinezen rond die besmettingshaard testen. DAT is virusbestrijding !Dicksy schreef: ↑07 dec 2020, 18:07.....
dus wederzijdse lieve mens........sinds wanneer zijn ze aan het vaccineren ( komt van mij) en sinds wanneer draait hun economie weer op volle toeren? U hebt dat van de economie, horeca, toerisme.... draait weer op volle toeren aangehaald en dus zult u ook wel weten vanaf wanneer, niet?
Cruciale vragen om zich de vraag te stellen waarom de EU en veel andere landen dit chinees vaccin niet (willen) kopen?![]()
Waarom ze het Chinees vaccin niet kopen ? Het antwoord is hier al ergens te lezen. En per slot van rekening zijn Chinezen walgelijke communisten ... jaloersheid doet wat met de kapitalistische bleekscheten.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 07 dec 2020, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Yep, dat van dat muteren. Sorry dat ik daar toch mijn bedenkingen bij heb. Hier muteert het en daar muteert het niet.Fred1950 schreef:
Waarom ze het Chinees vaccin niet kopen ? Het antwoord is hier al ergens te lezen. En per slot van rekening zijn Chinezen walgelijke communisten ... jaloersheid doet wat met kapitalistische bleekscheten.![]()
Soit, ik ga het hierbij laten lieve mens.
-
Het zal daar ook wel muteren, maar dat wil niet zeggen dat het vaccin dan waardeloos is. Er bestaan ook mutaties van het H1N1 spaanse griep virus, en nochtans werkt het huidige griepvaccin tegen die H1N1 virusstam ook nog steeds.Dicksy schreef: ↑07 dec 2020, 18:42Yep, dat van dat muteren. Sorry dat ik daar toch mijn bedenkingen bij heb. Hier muteert het en daar muteert het niet.Fred1950 schreef:
Waarom ze het Chinees vaccin niet kopen ? Het antwoord is hier al ergens te lezen. En per slot van rekening zijn Chinezen walgelijke communisten ... jaloersheid doet wat met kapitalistische bleekscheten.![]()
![]()
Soit, ik ga het hierbij laten lieve mens.![]()
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Wie hebben ze nu kunnen beschuldigen van het virus binnengebracht te hebbenChina kent nu ook terug een paar honderd besmettingen per dag, maar die geraken blijkbaar steeds onder controle.
-
Het diepgevroren varkensvlees uit West-Vlaanderen.bluevelvet schreef: ↑07 dec 2020, 20:41Wie hebben ze nu kunnen beschuldigen van het virus binnengebracht te hebbenChina kent nu ook terug een paar honderd besmettingen per dag, maar die geraken blijkbaar steeds onder controle.![]()
![]()
![]()
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Het kan van hun vaccin zijn, want dat hangt met haken en ogen aan elkander...bluevelvet schreef: ↑07 dec 2020, 20:41Wie hebben ze nu kunnen beschuldigen van het virus binnengebracht te hebbenChina kent nu ook terug een paar honderd besmettingen per dag, maar die geraken blijkbaar steeds onder controle.![]()
![]()
![]()
https://nos.nl/collectie/13850/artikel/ ... rona-koopt
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Dit ook gelezen....
https://nos.nl/collectie/13850/artikel/ ... rona-kooptZulke vaccins hebben een aantal belangrijke nadelen, zegt hoogleraar immunologie Marjolein van Egmond van het Amsterdam UMC: "Als er iets fout gaat bij het inactief maken van het virus, kan iemand ziek worden van het vaccin. In de westerse wereld kiezen we vanwege de veiligheid tegenwoordig liever voor vaccins waar geen complete gevaarlijke virussen inzitten."
En lees dit dan ook maar.....
Alleen , het is een communisten land, de Chinezen hebben niet te kiezen(alhoewel wij er hier stillaan ook naartoe gaan)De Chinezen blijken ook erg open te staan voor COVID-19-vaccins. Uit een in Nature gepubliceerde enquête bleek dat 90 procent van de respondenten in China een vaccin zou accepteren – het hoogste percentage van de 19 landen in het onderzoek.
https://newsweek.be/al-een-miljoen-chin ... lijk-over/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
https://www.hln.be/buitenland/opvallend ... ~ad200472/Dicksy schreef: ↑03 dec 2020, 18:58HLN - 02/12/2020:
Nederlandse horecazaken zijn het zat en gooien deuren open op 17 januari, ondanks verbod
In Nederland beslissen duizenden horecaondernemers om vanaf 17 januari de coronamaatregelen naast zich neer te leggen. Ze zullen de deuren van hun cafés en restaurants openen, verbod of niet.
https://www.hln.be/buitenland/nederland ... ~a472c8fc/
Oeps, en heel Europa kijkt mee.![]()
Opvallende nota in Nederland : Opening van restaurants zou net tot minder besmettingen leiden”
In Nederland wordt met verbazing gereageerd op een gelekte nota van het ministerie van Economische Zaken. Daaruit zou blijken dat de opening van restaurants het aantal coronabesmettingen eerder zou doen dalen dan stijgen. Het document komt uit een analyse van de coronacijfers van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) door het ministerie zelf.......
In de nota staat dat het aantal besmettingen weer stijgt ondanks de volledige sluiting van de horeca. Dat suggereert dat de invloed van de sector op het R-getal zeer klein is.
Een persconferentie staat vanavond op het programma.
De horeca hoopt dat ze morgen meteen open kan.
Twitter bericht van Jesse Klaver (Groen links) en van Geert Wilders (PVV)
“of laat ze weer verantwoord opengaan of vergoed 100% van de kosten” zegt verder Wilders nog.
https://twitter.com/jesseklaver/status/ ... 6332270593
https://twitter.com/geertwilderspvv/sta ... 1187713025
Bij ons bleef ook het aantal besmettingen stijgen na de verplichte sluiting van de horeca !
Maar ze blijven dicht
21.00 uur
P.S. : Kom zojuist het volgende te lezen over de gehouden persconferentie van vanavond in Nederland.
”Voorlopig houdt de Nederlandse regering het bij de regels die al van kracht waren. De horeca moet de deuren gesloten houden, en Nederlanders mogen tot drie mensen per dag thuis ontvangen - kinderen jonger dan 13 niet meegerekend. Ook met kerst, oudjaar en Nieuwjaar gelden die beperkingen.”
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/12/08 ... g-thuis-o/
-
En maar goed ook. Hun besmetting cijfers beginnen terug heel snel te stijgen. Dat belooft voor na Nieuwjaar, en wat in Nederland gebeurt waait meestal over .....bluevelvet schreef: ↑08 dec 2020, 20:23
”Voorlopig houdt de Nederlandse regering het bij de regels die al van kracht waren. De horeca moet de deuren gesloten houden, en Nederlanders mogen tot drie mensen per dag thuis ontvangen - kinderen jonger dan 13 niet meegerekend. Ook met kerst, oudjaar en Nieuwjaar gelden die beperkingen.”
-
voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Daar ik hier niet weg geraak ( steeds fout 404) schrijf ik maar verder
Er is nu al sprake van half maart eer de zaak kan verspoelen
Dan moeten we nooit meer op café restaurant naar het amateursvoetbal, sporten of vissen in een club. Allemaal failliet. En wat met de kontaktberoepen? En voor de jeugd een lief vinden zal ook moeilijk gaan ge moogt niemand vreemd ontmoeten zelfs niet in het hoger onderwijs.
Dan moeten we nooit meer op café restaurant naar het amateursvoetbal, sporten of vissen in een club. Allemaal failliet. En wat met de kontaktberoepen? En voor de jeugd een lief vinden zal ook moeilijk gaan ge moogt niemand vreemd ontmoeten zelfs niet in het hoger onderwijs.
-
Eigen schuld , dikke bult. Hadden wij vanaf februari al de Chinese maatregelen en optreden gevolgd, waren we er nu al vanaf. Half werk geraakt nooit af.voorn schreef: ↑09 dec 2020, 08:45Daar ik hier niet weg geraak ( steeds fout 404) schrijf ik maar verder
Dan moeten we nooit meer op café restaurant naar het amateursvoetbal, sporten of vissen in een club. Allemaal failliet. En voor de jeugd een lief vinden zal ook moeilijk gaan ge moogt niemand vreemd ontmoeten zelfs niet in het hoger onderwijs.