Nog eens nieuwe Covid-maatregelen:

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Dicksy

14 nov 2020, 10:11

Fred1950 schreef:
Dat is al heel oud nieuws, zelfs De Block heeft het in maart er al over gehad , maar ......
... hebt ge het artikel goed gelezen ? Het is helemaal niet bewezen dat nicotine beschermt, er is veel te weinig onderzoek ernaar gevoerd geweest.
"Helaas voor de rokende medemens was het ook onzin. In werkelijkheid beschermt roken waarschijnlijk niet tegen COVID-19. Dat besluit een studie die vorige maand gepubliceerd werd in The British Journal of Medicine. "En zelfs als roken een beschermend effect zou hebben, dan nog zou dat niet opwegen tegen de talloze andere negatieve gevolgen van roken die wel bewezen zijn."

Deze 'factcheckers' (Robbe De Graeve, Peter Brems) van onze pocomedia proberen iets te weerleggen waar ze zelf geen kneit van afweten (zelfs als). Gissingen, veronderstellingen, belangrijk willen klinken enz.......In werkelijkheid wordt een waarschijnlijkheid......Nee, van deze boer geen eieren. Dan wacht ik liever op het resultaat van onze enige echte 'factchecker' op dit forum om te weten hoe vork juist aan de steel zit. :lol:

bluevelvet

14 nov 2020, 13:27

Dicksy schreef:
14 nov 2020, 10:11
"Helaas voor de rokende medemens was het ook onzin. In werkelijkheid beschermt roken waarschijnlijk niet tegen COVID-19. Dat besluit een studie die vorige maand gepubliceerd werd in The British Journal of Medicine. "En zelfs als roken een beschermend effect zou hebben, dan nog zou dat niet opwegen tegen de talloze andere negatieve gevolgen van roken die wel bewezen zijn."
Héwel Dicksy, het zou mij sterk verwonderen dat roken zou beschermen tegen Covid-19. Het kan m.i. alleen maar de longen nog meer beschadigen die al is opgelopen door het langdurig roken, soms 40/50 jaar. Misschien ook daarom dat meer oudere mannen sterven aan de ziekte :roll: Ik weet niet of er onderzocht is hoeveel er van de opgenomen ouderen rokers waren, ik veronderstel meer mannen dan vrouwen. Men weet toch dat smog, vuile lucht nefast is voor de longen, des te meer nicotine.
Ik denk hierbij eveneens aan de longziekte COPD waar veel mijnwerkers aan leden/lijden, misschien daarom dat men in Limburg een groot aantal gevallen kenden :idea:

Covid-19 is een longziekte, mensen worden kortademig, hebben gebrek aan zuurstof en de meest getroffenen worden aan de beademing gelegd. Men wil dat zo kort mogelijk houden omdat onder wekenlange narcose de spieren verzwakken waaronder ook de ademhalingsspieren. De artsen moeten beslissen wanneer het mogelijk is om terug zelfstandig te ademen, en dat brengt risico’s met zich mee. Ze worden dan uit de IC in een kamer gelegd om nog een tijdje te revalideren, ze zijn zelfs nog te zwak om terug normaal te stappen door de spierverzwakkingen. Men kan zich toch wel inbeelden dat het voor 80+ en 90+ om zelfstandig terug te ademen het heel moeizaam moet zijn om terug op gang te komen, de weinige kracht die ze nog hadden heeft hen door de beademing nog meer verzwakt. Eten zal ook heel moeilijk gaan, alleen nog vloeibaar eten misschien. Als men dát beseft dan is het niet verwonderlijk dat er dagelijks een groot aantal 80+ en 90+ zich tussen de sterfgevallen bevonden en nog bevinden.

Nog bijkomend is dat Covid-19 een nieuwe ziekte is en het zowel voor artsen of verpleegkundigen het in de beginne raden was hoe de zieken het beste te behandelen. Niemand is daar voor opgeleid geweest, ook niet de IC verplegenden. Laat staan voor de hulp die ze kregen van verzorgers vanuit alle andere afdelingen om de toestroom van zieke patiënten aan te kunnen.
Het ontbreken van een goede opleiding verklaart meteen ook waarom in WZC’s veel sterfgevallen waren.

De artsen weten nog altijd niet alles over de ziekte ! Ze zijn het ook onderling niet eens met de behandelingen, er zijn longartsen die menen dat beademing voor de patiënt dodelijk kan zijn, of twijfel over welk medicijn het best werkzaam kan zijn.......

Ik begrijp niet goed dat men in de media daar allemaal geen aandacht aan schenkt :roll:

Dicksy

14 nov 2020, 13:35

bleuvelvelvet schreef:
Héwel Dicksy, het zou mij sterk verwonderen dat roken zou beschermen tegen Covid-19. Het kan m.i. alleen maar de longen nog meer beschadigen die al is opgelopen door het langdurig roken, soms 40/50 jaar. Misschien ook daarom dat meer oudere mannen sterven aan de ziekte :roll: Ik weet niet of er onderzocht is hoeveel er van de opgenomen ouderen rokers.....enz.
Daarom dat dit artikel (link vorige blz.) ook maar giswerk is en ik mij beperk tot het roken. Het was hier eerder aangehaald op het topic dat nicotine bescherming zou brengen. Daarom dat ik die bepaalde woorden (en 1 zin) geaccentueerd heb.
En vooral deze zin: "En ZELFS ALS roken een beschermend effect zou hebben, dan nog zou dat niet opwegen tegen de talloze andere negatieve gevolgen van roken die wel bewezen zijn."

boeffer

14 nov 2020, 14:23

Nasleep van deze onbekende griep is dat je lippen 3 à 5 vervellen. Wellicht ook iets met je longblaasjes die recupereren. Zo ondervond ik dat toch.
Allemaal dingen die in de kluis van mr dr komen(het brengt op).
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

tokkio

14 nov 2020, 17:07

En vooral deze zin: "En ZELFS ALS roken een beschermend effect zou hebben, dan nog zou dat niet opwegen tegen de talloze andere negatieve gevolgen van roken die wel bewezen zijn."
De enige negatieve gevolgen die roken voor mij meebrengt is dat de accijns terug opgeslagen is,en rokers zijn de pispaal van onze samenleving,het argument is dat het stinkt,maar ik rook al 62 jaar, en ben nog nooit ziek geweest, goede genen zeker, mijn moeder heeft ook altijd gerookt, en ze is 96 jaar geworden,dit is geen pleidooi om het roken aan te moedigen, onze dochter rookt niet, en ook de kleinkinderen niet,ik raad het het af, en rook niet binnen als ze op bezoek komen, maar ik kom uit een generatie van rokers,die was ingeburgerd na de oorlog,ieder zijn goesting, maar de sigaret weet mij wel op voorhand te zeggen wanneer ik een griep ,of keelpijn zou krijgen.
Mensen met overgewicht hebben meer last van hun longen dan rokers, en ik zwem nog altijd 100 meter zonder op mijn adem te trappen. :mrgreen:
En ik zou niet weten welke negatieve gevolgen er wel bewezen zijn van het roken, er is ook nog de luchtvervuiling,die is veel erger, er zijn genoeg mensen die canker krijgen zonder dat ze gerookt hebben, ook in de buurt van verbranding ovens krijgen mensen canker, en dat is wel bewezen, en we gaan maar zwijgen wat er allemaal in ons voedsel zit, en ik heb 38 jaar internationaal gereden, en ik kan u verzzekern dat , iedere keer men door de mond-blanc tunnel rijd men meer vuile dampen binnen krijgt dan van een sigaret. :twisted:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

janieburton

23 nov 2020, 19:54

Alle niet essentiële producten mogen niet verkocht worden in deze lockdown.

Maar er zijn toch zaken die ik niet begrijp.

Ik was vandaag in een grootwarenhuis en ik zag dat de afdeling waar de kookpotten en pannen staan was afgespannen en er hing ook een brief dat men dit niet mag kopen door de opgelegde maatregelen door de regering maar het rek met keukengerei(kloppers, pannenlikkers, enz) was vrij toegankelijk en dat mag men kopen, ook bestek en borden( wat ik kan begrijpen voor borden en bestek)

Ook een roerzeef, een ijsemmer, enz, mag men ook kopen, zelfs een flessenthermometer om de temperatuur van de wijn te meten(moet men plaatsen aan de buitenkant van de fles) mag men kopen, zelfs patisserie bakvormen mag men kopen maar vuurvaste ovenschotels in aarde werk of glas mag men niet kopen(het rek is afgeplakt met plastic.

Is een ijsemmer essentieel? En een kookpot of bakpan niet?
Ice

25 nov 2020, 02:27

janieburton schreef:
23 nov 2020, 19:54
Alle niet essentiële producten mogen niet verkocht worden in deze lockdown.

Maar er zijn toch zaken die ik niet begrijp.

Ik was vandaag in een grootwarenhuis en ik zag dat de afdeling waar de kookpotten en pannen staan was afgespannen en er hing ook een brief dat men dit niet mag kopen door de opgelegde maatregelen door de regering maar het rek met keukengerei(kloppers, pannenlikkers, enz) was vrij toegankelijk en dat mag men kopen, ook bestek en borden( wat ik kan begrijpen voor borden en bestek)

Ook een roerzeef, een ijsemmer, enz, mag men ook kopen, zelfs een flessenthermometer om de temperatuur van de wijn te meten(moet men plaatsen aan de buitenkant van de fles) mag men kopen, zelfs patisserie bakvormen mag men kopen maar vuurvaste ovenschotels in aarde werk of glas mag men niet kopen(het rek is afgeplakt met plastic.

Is een ijsemmer essentieel? En een kookpot of bakpan niet?
Het gaat ook niet om de producten die al dan niet ver/gekocht mogen worden, het gaat erom dat de staat zo bepaalt WAT gij nog zult MOGEN kopen of niet...dat heet dwang tot gehoorzaamheid en dictatuur met het valse voorwendsel van corona en heeft niks te maken met ijsemmer of kookpot. :evil:

tokkio

25 nov 2020, 18:08

Het gaat ook niet om de producten die al dan niet ver/gekocht mogen worden, het gaat erom dat de staat zo bepaalt WAT gij nog zult MOGEN kopen of niet...dat heet dwang tot gehoorzaamheid en dictatuur met het valse voorwendsel van corona en heeft niks te maken met ijsemmer of kookpot.
Omdat de regering laks en wereld vreemd is, doen ze er alles aan om de bedrijven het moeilijk te maken, waar ze voor de corona zich inzetten om alles via allerlei taksen en accijns ,de producten duurder te maken als in de omliggende landen, hebben ze nu de als maatregel tegen corona "gewone" winkels doen sluiten,dat daardoor de winkeliers en de bedrijven in moeilijkheden komen,daar hebben ze geen interesse voor, hun loon staat iedere maand op de rekening,maar er is geen enkele reden die dat kan verantwoorden, als men met "veel" volk wel in een supermarkt wel mag winkelen , maar dat moeder en dochter niet in een kledingwinkel mag komen kunnen ze niet uitleggen, het is een maatregel van "slikken of stikken"......
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201123_97094096
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

janieburton

25 nov 2020, 21:20

Ice schreef:
25 nov 2020, 02:27

Het gaat ook niet om de producten die al dan niet ver/gekocht mogen worden, het gaat erom dat de staat zo bepaalt WAT gij nog zult MOGEN kopen of niet...dat heet dwang tot gehoorzaamheid en dictatuur met het valse voorwendsel van corona en heeft niks te maken met ijsemmer of kookpot. :evil:
Beste Ice,

Je antwoord is een typisch "veel geblaat en weinig wol" antwoord.

Dat ik die kookpotten en pannen ook online kan kopen in dat grootwarenhuis en ik ze dan later op de dag kan afhalen aan het onthaal is je misschien ontgaan, ook dat ik die kookpotten en pannen kan " bestellen" door aan dat onthaal een bestelformulier in te vullen en zo die items te bestellen en ze later af te halen aan dat onthaal ontgaat je ook. (Idem voor alle andere niet essentiële artikelen)

Daaruit blijkt dat jouw stelling "dat de staat zo bepaalt WAT gij nog zult MOGEN kopen of niet" niet echt van toepassing is daar ik ze toch kan kopen maar ik moet er iets meer moeite voor doen.

De vraag die ik me stelde was( en die is je blijkbaar ontgaan): Waarom is een ijsemmer en een flessenthermometer (ik neem dit als voorbeeld en in mijn ogen minder essentieel) wel in de "vrije verkoop" en kookpotten en pannen niet.

Als jij in dit alles een dictatuur ziet waarom sta je hier te roepen en ook in andere "postings" zoals een visverkoper of marktkramer in plaats van je energie te bundelen met medestanders en zo dit misschien te verijdelen.

E.T.

25 nov 2020, 21:47

janieburton schreef:
25 nov 2020, 21:20
...
Als jij in dit alles een dictatuur ziet waarom sta je hier te roepen en ook in andere "postings" zoals een visverkoper of marktkramer in plaats van je energie te bundelen met medestanders en zo dit misschien te verijdelen.
Ze zijn die twee al komen in Brussel :lol:
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

boeffer

25 nov 2020, 22:40

Toogschuiverij, op foto's daar zie je niet alles op. En overproductie wegwerken. Ga je dat weigeren wat je gekocht hebt?- Bij zalando mag je 't terugsturen, hier bij plaatselijke winkels?
Wat in de winkels staat is betaald.
Het grote denken.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Dicksy

03 dec 2020, 18:58

HLN - 02/12/2020:

Nederlandse horecazaken zijn het zat en gooien deuren open op 17 januari, ondanks verbod

In Nederland beslissen duizenden horecaondernemers om vanaf 17 januari de coronamaatregelen naast zich neer te leggen. Ze zullen de deuren van hun cafés en restaurants openen, verbod of niet.

https://www.hln.be/buitenland/nederland ... ~a472c8fc/

Oeps, en heel Europa kijkt mee. :roll:

voorn

04 dec 2020, 12:59

Mijn kleinzoon gaat naar dKGr Hogeschool.
Aan de Vlemincksstraat troepen studenten samen om hun broodje buiten op te eten.

dafke

05 dec 2020, 11:06

Dicksy schreef:
03 dec 2020, 18:58
HLN - 02/12/2020:

Nederlandse horecazaken zijn het zat en gooien deuren open op 17 januari, ondanks verbod

In Nederland beslissen duizenden horecaondernemers om vanaf 17 januari de coronamaatregelen naast zich neer te leggen. Ze zullen de deuren van hun cafés en restaurants openen, verbod of niet.

https://www.hln.be/buitenland/nederland ... ~a472c8fc/

Oeps, en heel Europa kijkt mee. :roll: Eerst zien en dan geloven!

berretz

07 dec 2020, 07:07

Nieuws: lockdownfeestje in synagoge Joodse wijk met (lach)gas. Ironisch.