Bluft Poetin?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Jij kent natuurlijk Gurulyov niet. Ik volg hem al langer en deze uitspraak sluit mooi aan bij zijn vorige inzichten. In '22 wilde hij de burgerbevolking van UA al uithongeren en laten doodvriezen; hun overleven onmogelijk maken.
Slechte poging voor een vatnik, Fred.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Roger Penrose - Lid geworden op: 28 sep 2024, 19:27
Het verbaast mij hoezeer de Westerse propaganda mensen op het verkeerde been hebben gezet om een goed beeld te krijgen, door snelle conclusies te poneren, zonder goed de historische context waardoor bepaalde zaken ontstaan te onderzoeken.
Allereerst hebben de Russen geen plannen om de Oekrainers uit te uitroeien! Dat is demagogie en de relatie willen leggen met de holocaust is onnodig en abject. Het dient slechts één doel: Het westen nog meer te hersenspoelen dat de Russen slecht zijn en de Oekrainers goed, id est: wapenleveranties en steun moeten ongehinderd doorgang vinden.
Rusland en Oekraine hebben een sterke band met elkaar door etnische, sociale en historische verbindingen. Miljoenen Russen en Oekrainers zijn familie en vrienden van elkaar. Wanneer Rusland het plan zou hebben om de Oekrainse bevolking uit te roeien zou dat in Rusland tot een enorme opstand leiden. Ergo, ook in de staatsdoema, want daar zijn ook genoeg leden die in Oekraine geboren, opgegroeid of sterke banden met dat land hebben. Op dit moment wonen en werken er zo'n 5 miljoen Oekrainers in Rusland. Het aantal dat een etnisch, historisch en sociale verbinding met Oekraine heeft is nog veel hoger.
Er zijn wel 2 andere zaken die een rol spelen:
Rusland heeft uiterst grote moeite met de (ultra)-nationalisten in Oekraine, die behalve het voorstreven van de Oekrainse eigenheid, zelfstandigheid, identiteit en soevereiniteit (wat de meeste Oekrainse inwoners ook vóórstaan) virulent anti-Russisch zijn (en dat is wat de meeste Oekrainers niet vóórstaan). Meer dan 80% van de Oekrainse bevolking zegt onafhankelijkheid:ja, maar anti-Rusland:nee.
Het andere wat een rol speelt is dat Rusland had gedacht dat Oekraine na de inval snel naar de onderhandelingstafel zou komen. Dat was ook zo, maar dat liep anders af vanwege een andere misrekening; het Westen ging actief en in grote getalen wapens leveren. Voor Rusland betekende dat de strategie voor een relatief korte strijd, moest aangepast worden naar een langdurige. Daarbij is in de retoriek (en in de Russische boulevardprogramma's uit bravoure en grootspraak en propagandatechnieken) wel vaak geopperd dat de strategie van Oekraine en het Westen met zich meebrengt dat ze zo nodig tot de laatste Oekrainer doorgaan, maar dat is dan de consequentie van de Oekrainse keuze door met Westers wapentuig door te vechten.
Dus Rusland is er niet op uit om alle Oekrainers uit te roeien, integendeel. Zij legt de schuld voor het voortduren van de strijd bij de ultra-nationalisten en het Westen. Dat zij daarom af wil van de ultra-nationalisten (een relatief kleine groep, maar met veel invloed) is evident.
Allereerst hebben de Russen geen plannen om de Oekrainers uit te uitroeien! Dat is demagogie en de relatie willen leggen met de holocaust is onnodig en abject. Het dient slechts één doel: Het westen nog meer te hersenspoelen dat de Russen slecht zijn en de Oekrainers goed, id est: wapenleveranties en steun moeten ongehinderd doorgang vinden.
Rusland en Oekraine hebben een sterke band met elkaar door etnische, sociale en historische verbindingen. Miljoenen Russen en Oekrainers zijn familie en vrienden van elkaar. Wanneer Rusland het plan zou hebben om de Oekrainse bevolking uit te roeien zou dat in Rusland tot een enorme opstand leiden. Ergo, ook in de staatsdoema, want daar zijn ook genoeg leden die in Oekraine geboren, opgegroeid of sterke banden met dat land hebben. Op dit moment wonen en werken er zo'n 5 miljoen Oekrainers in Rusland. Het aantal dat een etnisch, historisch en sociale verbinding met Oekraine heeft is nog veel hoger.
Er zijn wel 2 andere zaken die een rol spelen:
Rusland heeft uiterst grote moeite met de (ultra)-nationalisten in Oekraine, die behalve het voorstreven van de Oekrainse eigenheid, zelfstandigheid, identiteit en soevereiniteit (wat de meeste Oekrainse inwoners ook vóórstaan) virulent anti-Russisch zijn (en dat is wat de meeste Oekrainers niet vóórstaan). Meer dan 80% van de Oekrainse bevolking zegt onafhankelijkheid:ja, maar anti-Rusland:nee.
Het andere wat een rol speelt is dat Rusland had gedacht dat Oekraine na de inval snel naar de onderhandelingstafel zou komen. Dat was ook zo, maar dat liep anders af vanwege een andere misrekening; het Westen ging actief en in grote getalen wapens leveren. Voor Rusland betekende dat de strategie voor een relatief korte strijd, moest aangepast worden naar een langdurige. Daarbij is in de retoriek (en in de Russische boulevardprogramma's uit bravoure en grootspraak en propagandatechnieken) wel vaak geopperd dat de strategie van Oekraine en het Westen met zich meebrengt dat ze zo nodig tot de laatste Oekrainer doorgaan, maar dat is dan de consequentie van de Oekrainse keuze door met Westers wapentuig door te vechten.
Dus Rusland is er niet op uit om alle Oekrainers uit te roeien, integendeel. Zij legt de schuld voor het voortduren van de strijd bij de ultra-nationalisten en het Westen. Dat zij daarom af wil van de ultra-nationalisten (een relatief kleine groep, maar met veel invloed) is evident.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
En Wil-punt is nu eenmaal iemand die bewust zo'n laaggrondse propaganda genegen is ....Roger Penrose schreef: ↑13 okt 2024, 09:31Het verbaast mij hoezeer de Westerse propaganda mensen op het verkeerde been hebben gezet om een goed beeld te krijgen, door snelle conclusies te poneren, zonder goed de historische context waardoor bepaalde zaken ontstaan te onderzoeken.
....
-
Oekraïners haten de Russen en voelen er alleen maar minachting voor - het grootste deel van de Oekraïners althansMeer dan 80% van de Oekrainse bevolking zegt onafhankelijkheid:ja, maar anti-Rusland:nee.
Je verzint steeds nieuwe variaties op hetzelfde thema: Rusland vergoelijken, de militaire agressie goedpraten, kortom: alles waarbij Poetin goedkeurend zou knikken. Dat maakt je tot een vatnik.

Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Wat zei hij nu over het uitroeien van de Oekraïners:
Of course we will still be busy with this ukraine (for a while) but it will be brought to his knees.
- First: there is no (more) production. Only in the western (ukraine)
(vertaling: Natuurlijk blijven we nog (nog even) bezig met dit Oekraïne maar het zal wel op zijn knieën worden gebracht.
Ten eerste: er is geen productie(meer). Alleen in het westen (Oekraïne))
- Secondly: it will be almost impossible to live there by this winter.
(vertaling: Ten tweede: het zal deze winter vrijwel onmogelijk zijn om daar te wonen.)
- Thirtly: Mobilization resources and even if they may lower the the age to 21, they've calculated they will recruut about half a million people at best.
(vertaling: Ten derde: mobilisatiemiddelen en zelfs als ze de leeftijd kunnen verlagen tot 21 jaar, hebben ze berekend dat ze op zijn best ongeveer een half miljoen mensen zullen recruteren.)
It's during this time...we'll have to mess around for a year or over a year to destroy all this stuff. There will be nothing left afterward well, there won't be anything left.
(vertaling: Het is in deze tijd... dat we een jaar of meer dan een jaar moeten rommelen om al deze spullen te vernietigen. Er zal daarna niets meer over zijn, er zal niets meer over zijn.)
It'll just be an empty land that is practically uninhabited. Only ols people will probally be there and not even all of them.
(vertaling: Het zal gewoon een leeg land zijn dat praktisch onbewoond is. Waarschijnlijk zullen alleen oude mensen daar zijn, en niet eens allemaal.)
Of course we will still be busy with this ukraine (for a while) but it will be brought to his knees.
- First: there is no (more) production. Only in the western (ukraine)
(vertaling: Natuurlijk blijven we nog (nog even) bezig met dit Oekraïne maar het zal wel op zijn knieën worden gebracht.
Ten eerste: er is geen productie(meer). Alleen in het westen (Oekraïne))
- Secondly: it will be almost impossible to live there by this winter.
(vertaling: Ten tweede: het zal deze winter vrijwel onmogelijk zijn om daar te wonen.)
- Thirtly: Mobilization resources and even if they may lower the the age to 21, they've calculated they will recruut about half a million people at best.
(vertaling: Ten derde: mobilisatiemiddelen en zelfs als ze de leeftijd kunnen verlagen tot 21 jaar, hebben ze berekend dat ze op zijn best ongeveer een half miljoen mensen zullen recruteren.)
It's during this time...we'll have to mess around for a year or over a year to destroy all this stuff. There will be nothing left afterward well, there won't be anything left.
(vertaling: Het is in deze tijd... dat we een jaar of meer dan een jaar moeten rommelen om al deze spullen te vernietigen. Er zal daarna niets meer over zijn, er zal niets meer over zijn.)
It'll just be an empty land that is practically uninhabited. Only ols people will probally be there and not even all of them.
(vertaling: Het zal gewoon een leeg land zijn dat praktisch onbewoond is. Waarschijnlijk zullen alleen oude mensen daar zijn, en niet eens allemaal.)
-

Roger Penrose - Lid geworden op: 28 sep 2024, 19:27
Vatnik is een dooddoener, en wanneer je je niet verdiept hebt in de historische context zijn de rest van je toespelingen ook geen argumenten.Wil. schreef: ↑13 okt 2024, 09:54Oekraïners haten de Russen en voelen er alleen maar minachting voor - het grootste deel van de Oekraïners althansMeer dan 80% van de Oekrainse bevolking zegt onafhankelijkheid:ja, maar anti-Rusland:nee.
Je verzint steeds nieuwe variaties op hetzelfde thema: Rusland vergoelijken, de militaire agressie goedpraten, kortom: alles waarbij Poetin goedkeurend zou knikken. Dat maakt je tot een vatnik.
Je gaat al in de fout door dé Oekrainer als een zeer coherent volk te beschouwen die voornamelijk op één lijn staan. Dat is absoluut niet geval. Oekraine is het meest etnische verdeelde land van de ex USSR.
Ik praat militaire agressie niet goed! Dat heb ik nergens gedaan. Ik vind dat de diplomatieke wegen na Minsk 1 en 2 nog niet voldoende uitgeput waren.
Maar laten we niet doen alsof er vóór februari 2022 niets aan de hand was en dat Poetin op een ochtend dacht, goh, laat ik Oekraine eens binnenvallen.
Ik vind dat het Westen in casu de VS zich buitengewoon onhandig in Oekraine gedragen heeft en daarom een flink aandeel heeft gehad in de verzuring tussen Oekraine en Rusland (en het Westen).
-
Ik schreef dat de grote meerderheid van de Oekraïners de Russen haten en er minachting voor voelen. Is dat hetzelfde als wat jij hierboven aanhaalt?Je gaat al in de fout door dé Oekrainer als een zeer coherent volk te beschouwen die voornamelijk op één lijn staan. Dat is absoluut niet geval.
Terug naar school!

Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
En is dat nu eens ook geen "fantasie" ? Heb je daar een volksraadpleging voor gehouden ?Wil. schreef: ↑13 okt 2024, 11:50Ik schreef dat de grote meerderheid van de Oekraïners de Russen haten en er minachting voor voelen. Is dat hetzelfde als wat jij hierboven aanhaalt?Je gaat al in de fout door dé Oekrainer als een zeer coherent volk te beschouwen die voornamelijk op één lijn staan. Dat is absoluut niet geval.
Terug naar school!![]()
"Je verzint steeds nieuwe variaties op hetzelfde thema: " dixit Wil-punt .
-
Ja, Fred. Ik spreek geregeld met Oekraïners en zij vertellen mij dat de mentaliteit tov Russen heel erg is veranderd.

Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Zo was er eens een 'militair strateeg' die hele legergroepen in de strijd wierp die er niet waren. Ook toen fronsten zijn generaals enkel de wenkbrouwen uit schrik.Rusland breekt door Oekraïense linies in Koersk
Een klap voor Zelensky, doorbraak bevestigd door bronnen van beide kanten, waarbij een blogger zegt dat de troepen van Kiev het risico lopen omsingeld te worden.
Russische soldaten hebben de Oekraïense linies in de Russische regio Koersk doorbroken, slechts een dag nadat een Amerikaanse functionaris had gezegd dat Kiev het gebied maandenlang in handen zou kunnen houden .
Bronnen van beide partijen bevestigden de Russische doorbraak , die plaatsvond tijdens de hevigste gevechten op Russisch grondgebied sinds Oekraïne in augustus zijn grensoverschrijdende inval begon.
DeepState, een Oekraïense militaire blogger, zei dat er een risico bestond dat Russische troepen de Oekraïense troepen zouden omsingelen , hoewel ze later zeiden dat de frontlinies in Koersk “moeilijk maar onder controle” waren.
“De vijand is door de linkerflank van de Koersk-groepering van Oekraïense verdedigingstroepen heen gedrongen,” aldus de blogger. “We staan op de rand van een nieuwe puinhoop door de herhaling van fouten.”
https://www.telegraph.co.uk/world-news/ ... -in-kursk/
Volodymyr Zelensky heeft gezegd dat de operatie bij Koersk een belangrijk onderdeel zal zijn van zijn “overwinningsplan”, dat hij donderdag presenteerde aan Sir Keir Starmer en Mark Rutte, de nieuwe secretaris-generaal van de NAVO.
De Oekraïense president heeft ook gezegd dat de inval in Koersk, die op het hoogtepunt ongeveer 100 nederzettingen omvatte die zich uitstrekten over een gebied van 1300 vierkante kilometer rond de stad Sudzha, Russische soldaten zou weglokken van de frontlinie in de Donbas.
Oleksandr Syrskyi, de opperbevelhebber van de strijdkrachten van Oekraïne, leek deze analyse te bevestigen toen hij donderdag zei dat Rusland 50.000 soldaten van de Donbas naar Koersk had gestuurd.
Veel commentatoren waren echter minder overtuigd en zeiden dat de list van Koersk was mislukt omdat het Kremlin het tempo van zijn aanvallen langs het Donbasfront had opgevoerd.
Zou Oleksandr Syrskyi ook niet enkel zijn wenkbrouwen fronsen uit schrik voor de toorn van zijn opperbevelhebber?