Bluft Poetin?
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Ja? Even checken:
De woorden van de Willy één week vóór de feiten:
Het werd echter niets behalve dan dat het Russisch ministerie van Defensie aankondigde dat een deel van de militaire oefeningen voorbij zijn en die troepen naar hun kazernes terugkeerden. Waarop een bitse Amerikaanse president Joe Biden zoals te verwachten was dat allemaal leugens noemde en stelde dat juist het omgekeerde aan het gebeuren was. Zeker is dat de VS hier logen.
Waar lees je dat in het artikel, tenzij ik er echt overgelezen heb?
Of is het zoiets als:
Als men de kernzaken filtert uit het artikel kan men deze verifiëren in de Westerse pers. Men moet het natuurlijk wel willen doen.Wil. 06 mei 2024, 20:31
De eierensaga gaat voort.
Russen die het zich nog kunnen veroorloven, nemen bij hun inlandse terugvlucht naar huis zoveel mogelijk eieren mee in hun handbagage
Zo ziet het bagagerekje eruit in zo'n vliegtuig:
(de foto zal men zich nog wel kunnen herinneren)Dicksy 06 mei 2024, 20:50
Federale media schreven over het tekort aan eieren in het noordpoolgebied. Maar eieren zijn daar altijd de ‘lokale munteenheid’ geweest
05/03/2024, 10:19
Het ‘eieren-epos’ in Rusland schittert met nieuwe kleuren, schreef het Brief Telegram-kanaal, wijzend op een tekort en hogere prijzen voor eieren aan de vooravond van Pasen in de noordelijke regio’s van Yakutia. Bovendien berichtten de media over het gebrek aan overheidssteun voor het enige pluimveebedrijf in Artik.
Eieren zijn echter altijd het meest schaarse goed geweest in de noordelijke ulussen. Veel bewoners en gasten nemen, als ze naar Artik gaan, allereerst verschillende pakjes eieren mee. Deze omstandigheid verraste de kunstenaar uit Nizjni Tagil Ilya Fedotov afgelopen voorjaar tijdens een vlucht naar Tiksi. In zijn blog liet hij foto's zien van eierkooien in handbagagerekken van vliegtuigen en noemde eieren de lokale munteenheid in het Noordpoolgebied.
https://willyvandamme.wordpress.com/202 ... m-de-hoek/
Ongemakkelijke waarheden blijven ongemakkelijk ondanks dat men het graag anders wil zien.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Hier lees je dat. Het staat duidelijk op zijn website. Je moet natuurlijk een beetje willen zoeken.
Afserveren die Poetinpraat, zei ik.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Als men de kernzaken filtert uit het artikel kan men deze verifiëren in de Westerse pers. Men moet het natuurlijk wel willen doen.
Ongemakkelijke waarheden blijven ongemakkelijk ondanks dat men het graag anders wil zien.
-
Wil. schreef: ↑22 okt 2024, 11:28Hier lees je dat. Het staat duidelijk op zijn website. Je moet natuurlijk een beetje willen zoeken.

Oekraïne – Hoe ver ga je met de provocaties? (17/02/2022)

Dus:
Zo, weer even de puntjes op de i gezet door de juiste context te plaatsen maar het is geweten hoe u ongemakkelijke waarheden weet te omzeilen, of toch probeert.Woensdag zou het Russische leger volgens de Amerikaanse regering Oekraïne aanvallen. Wat zoals dat gaat probleemloos wordt overgenomen door de klassieke media. Zij het dat men het niet al te fors durfde uit te drukken. De vrees zich nog maar eens ongeloofwaardig te tonen was er immers groot. De reputatie van de media is al zo barslecht.
Het werd echter niets behalve dan dat het Russisch ministerie van Defensie aankondigde dat een deel van de militaire oefeningen voorbij zijn en die troepen naar hun kazernes terugkeerden. Waarop een bitse Amerikaanse president Joe Biden zoals te verwachten was dat allemaal leugens noemde en stelde dat juist het omgekeerde aan het gebeuren was. Zeker is dat de VS hier logen.
De NAVO in Boekarest
Een eerste echt dieptepunt kwam er onder de jonge George Bush als president toen de NAVO op haar top in Boekarest van april 2008 zonder er een exacte datum op te plakken stelde dat Georgië en Oekraïne op termijn lid konden worden van de NAVO. Een verklaring die intern zorgde voor veel ongenoegen.
William Burns — now the head of the CIA — had warned in a cable two months earlier that Russia’s leaders regarded that possibility as a grave threat to their security. That cable, now publicly available, all but foresaw a train wreck like the one we’re now witnessing. (6)
William Burns, nu hoofd van de CIA – had twee maanden voordien gewaarschuwd dat de leiders in Rusland dit als een groot gevaar zagen voor hun veiligheid. Dit bericht, welke nu openbaar is, voorzag een groot probleem zoals we nu meemaken.
Als de aanval van het Russische leger gisteren woensdag niet was zoals Washington beloofde, wanneer zal het dan zijn? Met Sint-Juttemis? Of misschien weet Jan Balliauw het dan?
PS: 24 februari 2022 was op een donderdag dat de Russen binnenvielen en niet zoals beloofd door de VS op woensdag 23 februari 2022.
Was Biden toen al dementerend dat hij zich vergiste in datum?![]()
![]()
https://willyvandamme.wordpress.com/202 ... ovocaties/
Dus:
Als men de kernzaken filtert uit het artikel kan men deze verifiëren in de Westerse pers. Men moet het natuurlijk wel willen doen.
-
De kernzaken uit het artikel:
Afserveren die Poetinpraat, zei ik.Als de aanval van het Russische leger gisteren woensdag niet was zoals Washington beloofde, wanneer zal het dan zijn? Met Sint-Juttemis? Of misschien weet Jan Balliauw het dan?

Ik ga het hier bij laten want ik lees dat u weer begint te zwemmen en weeral probeert de discussie te verleggen.
Maar nog een goede raad die u aan uw Oekraïnse contacten in België kunt meegeven zodat deze in Oekraïne terecht komt:

Maar nog een goede raad die u aan uw Oekraïnse contacten in België kunt meegeven zodat deze in Oekraïne terecht komt:
Houdt de moed erin want na regen komt zonneschijn, ook voor Zelensky en zijn bevolking.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Vergelijk dit prentje met dat van gisteren hierboven .... De Russen rijden blijkbaar op ezels en ze hebben geen wortels meer om die vooruit te krijgen.
-
Als uw ezels sneller lopen dan ze de wortels aanvoeren kan het wel eens op bepaalde momenten tragen gaan.door Fred1950 » 9 minuten geleden
Vergelijk dit prentje met dat van gisteren hierboven .... De Russen rijden blijkbaar op ezels en ze hebben geen wortels meer om die vooruit te krijgen.Honderd meter op 24 uur tijd. Het kan ook dat ze op hun buik in de modder moeten vooruitkomen.
-
"De Duits" kwam indertijd in Oekraïne wel rapper vooruit ...Dicksy schreef: ↑22 okt 2024, 18:04Als uw ezels sneller lopen dan ze de wortels aanvoeren kan het wel eens op bepaalde momenten tragen gaan.door Fred1950 » 9 minuten geleden
Vergelijk dit prentje met dat van gisteren hierboven .... De Russen rijden blijkbaar op ezels en ze hebben geen wortels meer om die vooruit te krijgen.Honderd meter op 24 uur tijd. Het kan ook dat ze op hun buik in de modder moeten vooruitkomen.
![]()
-
Maar daar kregen ze dan ook hulp van de extreem nationalistische bewegingen. Ik weet hun naam niet direct maar weet wel dat ze toen nog niet 'AZOV' noemden.door Fred1950 » 16 minuten geleden
"De Duits" kwam indertijd in Oekraïne wel rapper vooruit ...![]()
-
En belofte maakt schuld.Oekraïense hoogste aanklager valt door zwaard na oplichting met nep-invaliditeit
Naar verluidt hebben tientallen aanklagers invaliditeitsverklaringen verkregen van een corrupte medische commissie, waardoor ze mogelijk de dienstplicht konden omzeilen en in aanmerking konden komen voor hogere staatspensioenen.
In de regio Khmelnytskyi in West-Oekraïne bijvoorbeeld, zouden zo'n 50 aanklagers frauduleuze invaliditeitscertificaten hebben verkregen van een ambtenaar van de medische raad van de staat, waardoor ze werden beschermd tegen inlijving in het zwaarbevochten leger van het land. De ambtenaar werd gearresteerd en beschuldigd van corruptie - het ontduikingsplan zou haar honderdduizenden dollars hebben opgeleverd.
De Veiligheidsdienst van Oekraïne (SBU), een binnenlandse inlichtingendienst, betrapte een andere medische functionaris uit de regio Mykolaiv met $ 450.000 aan niet-aangegeven contanten. Ze had ook invaliditeitscertificaten afgegeven aan zichzelf en aan haar zoon, die een Russisch paspoort had, aldus de SBU.
In totaal zijn er 64 medische commissarissen van de staat voorzien van “notities van verdenking”, het Oekraïense equivalent van strafrechtelijke aanklachten die nog niet voor de rechter zijn gebracht. Ongeveer 4.000 invaliditeitscertificaten werden geannuleerd na de audit, zei SBU-hoofd Vasyl Malyuk dinsdag.
De Oekraïense president Volodymyr Zelenskyy eiste dat Kostin de politieke verantwoordelijkheid voor het schandaal zou nemen. De procureur-generaal wierp zich vervolgens onder de spreekwoordelijke bus.
https://www.politico.eu/article/ukraine ... ia-troops/
-
Tja , corruptie .... en dat wil bij de EU komen
. "Gelukkig" heeft Zelensky soldaatjes nodig , anders was dit nooit aan het licht gekomen. Corruptie is voor de Oekraïners een broodwinning op alle niveaus. Diploma's worden er bijvoorbeeld ook niet gehaald , die worden er gekocht.