Bluft Poetin?
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Van een poging om Pokrovsk te omsingelen valt er nog niet veel te zien. Ze vechten alleen maar in "de richting van" ( dus bonken ) , maar om de stad te omsingelen zullen ze eerst nog vele km2 boven en onder Pokrovsk moeten veroveren. Snel gaat dat blijkbaar toch niet. Een klein stadje is Pokrovsk ook al niet , het wordt even moeilijk als destijds Bakhmut.. Als ze gans de Donetsk oblast nog in handen willen krijgen zijn er ook nog kanjers als Kramatorsk en Slovansk te veroveren.Dicksy schreef: ↑01 nov 2024, 18:30Ze zoeken overal de zwakke punten en breken daar door. De sterk verdedigde punten worden gemeden en daar creëren ze dan een ketel rond die ze dan (langzaam) sluiten, denk niet dat er nog veel 'bonken' komt bij kijken. ...door Fred1950 » 38 minuten geleden
't Zal nog wel een tijdje duren vooraleer Pokrovsk valt. De Russen zijn blijkbaar niet erg sterk om de toevoerlijnen van proviand en munitie uit te schakelen .... ( = russische oorlogsvoering in de stijl van frontaal "bonken" op de vijand zoals in WOI en WOII)
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 01 nov 2024, 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Nee, klopt maar 20 mijl (+/- 32 km) is ook geen kattepis. En het zal een heel moeilijke opdracht worden om die stad in te nemen, het is tenslotte een heel belangrijk knooppunt (tot ze ingenomen wordt en dan had ze geen waardedoor Fred1950 » 7 minuten geleden
Van een poging om Pokrovsk te omsingelen valt er nog niet veel te zien. Ze vechten alleen maar in "de richting van" ( dus bonken ) , maar om de stad te omsingelen zullen ze eerst nog vele km2 boven en onder Pokrovsk moeten veroveren. Snel gaat dat blijkbaar toch niet.
-
En wat zegt Medvedev over de verkiezingen in de VS en hun beleid tov Oekraïne:Als Trump wint, zal Europa zijn standpunt ten opzichte van Oekraïne moeten aanpassen, zegt Orbán
"Als Amerikanen overstappen op vrede, dan moeten wij ons ook aanpassen", zei de Hongaarse premier.
“Europa kan de last van [de oorlog] niet alleen dragen, en als de Amerikanen overstappen op vrede, dan moeten wij ons ook aanpassen, en dat is wat we in Boedapest zullen bespreken,” zei Orbán, volgens een Reuters-rapport , verwijzend naar een bijeenkomst van Europese leiders op 7 en 8 november in de Hongaarse hoofdstad .
https://www.politico.eu/article/if-trum ... rban-says/
Naast zijn idiote uitspraken heeft hij toch ook nog heldere inzichten.Een vermoeide Trump, die platitudes uitkraamt als ‘Ik bied een deal aan’ en ‘Ik heb een geweldige relatie met…’, zal ook gedwongen worden om aan alle systeemregels te voldoen. Hij kan de oorlog niet stoppen. Niet binnen een dag, niet binnen drie dagen, niet binnen drie maanden.
Het enige dat telt is hoeveel geld er na de presidentsverkiezingen zal worden uitgetrokken voor de oorlog in Oekraïne.
En al zijn uitspraken zijn slechts verkiezingsslogans. In een poging het conflict echt te stoppen, zou Trump het lot van Kennedy kunnen herhalen.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
De maand oktober was voor de Russen een nieuwe recordmaand: ei-zo-na 42.000 Russen dood, gewond of gevangen genomen.

Dat betekent 9.483 verloren manschappen op 1 week.
En welke vooruitgang hebben de Russen geboekt op 1 week? Vergelijk zelf: rechts de recentste situatie; links een week eerder.. Zonder de aanduiding van de terreinwinst, zou het heel moeilijk te zien zijn.

Sinds augustus hebben ze 33 km2 terreinwinst geboekt en meer dan 100.000 manschappen kwijt.

Dat betekent 9.483 verloren manschappen op 1 week.
En welke vooruitgang hebben de Russen geboekt op 1 week? Vergelijk zelf: rechts de recentste situatie; links een week eerder.. Zonder de aanduiding van de terreinwinst, zou het heel moeilijk te zien zijn.

Sinds augustus hebben ze 33 km2 terreinwinst geboekt en meer dan 100.000 manschappen kwijt.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Naar wie of wat verwijst dat symbool (drietand) in de rechterbovenhoek..........yeah right.
En volgens de experten van de NYT hebben ze de afgelopen maand 160 viekante mijl (256 km²) ingenomen.
Uw foto een beetje uitvergroot, de situatie op 02/11/2024
(PS: Dat geel zijn niet de Oekraïners maar de vooruitgang die de Russen geboekt hebben)
Next please.
En volgens de experten van de NYT hebben ze de afgelopen maand 160 viekante mijl (256 km²) ingenomen.
Uw foto een beetje uitvergroot, de situatie op 02/11/2024
(PS: Dat geel zijn niet de Oekraïners maar de vooruitgang die de Russen geboekt hebben)
Next please.
-
Ik dacht eerst met een antwoord van Fred Fifty te maken te hebben.
160 vierkante mijl is nl. 414 km2 (gewoon vermenigvuldigd met 1,6 zeker?
Maar 414 k2 is een vierkant van 20,3 op 20,3.
Dus nog minder dan wat ik aangaf.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
De New York Times gaf aan dat op het einde van september al 'meer dan 600.000' Russen gedood, gewond of gevangengenomen waren.
September was volgens de NYT een heel 'dodelijke maand' voor de Russen. Maar gezien de meat-wave aanvallen die Poetin organiseert is het record nu (ook) gesneuveld (samen met veel Russen).
De cijfers van de Oekraïense overheid zijn behoorlijk in overeenstemming met de NYT. Die van de Pravda komen pas later.
September was volgens de NYT een heel 'dodelijke maand' voor de Russen. Maar gezien de meat-wave aanvallen die Poetin organiseert is het record nu (ook) gesneuveld (samen met veel Russen).
De cijfers van de Oekraïense overheid zijn behoorlijk in overeenstemming met de NYT. Die van de Pravda komen pas later.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.