Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

04 nov 2024, 19:18

Wil. schreef:
04 nov 2024, 16:34
....

De cijfers van de Oekraïense overheid zijn behoorlijk in overeenstemming met de NYT. Die van de Pravda komen pas later.
:lol: Als de NYT geen andere cijfers op het internet vindt dan die van Oekraïne , dan rest hen geen keuze. En weet je wat ? Die Oekraïense cijfers zijn puur propaganda fake. Hoe zouden ze dat trouwens weten ? Efkens in de door de Russen bezette gebieden de lijken gaat tellen ? Nou moe ... :D .

Wil.

04 nov 2024, 19:45

Dicksy schreef:
04 nov 2024, 16:38
image.png

Dan toch nog een heel groot verschil met wat de NYT aangeeft in mijl betreffende het ingenomen gebied door de Russen.
En laat die 33 km² nog enkel betrekking hebben op dat omcirkelde gebied dan blijft het nog veel.
33 km² is veel?? Zonder een aanduiding op deze kaart had je het nooit gevonden.

Dat is de vooruitgang sinds augustus! En daarvoor >100.000 jonge (en ook oude) gasten naar de eeuwige toendra sturen? 8O 8O
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

04 nov 2024, 19:52

Pech gehad beste, wat zegt de website:

Beoordeelde controle over terrein in Oekraïne per 2 november 2024, 15:00 uur ET

image.png
image.png (96.45 KiB) 553 keer bekeken

En iedereen die de kaart in detal wil besturderen of gewoon bekijken gebruikt dit:

image.png
image.png (14.64 KiB) 553 keer bekeken

en gaat niet blindelings (klakkeloos) af op datgene dat andere moeten aanduiden om een punt te maken dat simpel kan weerlegd worden door:

image.png
image.png (178.35 KiB) 553 keer bekeken
image.png
image.png (9.36 KiB) 545 keer bekeken
Zo nu weet ge ook weer waar dit voor dient.
Laatst gewijzigd door Dicksy op 04 nov 2024, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.

04 nov 2024, 20:02

Dicksy schreef:
04 nov 2024, 19:52

Pech gehad beste, wat zegt de website
Je kunt zelfs inzoemen op straatniveau en dan lijkt het zelfs immens!

Terug naar first principles:

Wat was Poetin van plan in februari 2022? Op één week in Kiev staan, daar Zelensky oppakken en een paljas in de plaats stellen.

Wat is daarvan terechtgekomen? Dan moet je even vanuit de hoogste positie naar gans Oekraïne en de aangrenzende landen kijken. Dat onooglijk stukje van 30 x 30 km is enkel met een loep te zien. Om tot aan de oostgrens van UA te geraken, moeten ze nog een afstand van 1100 km bijpakken. Aan het ritme dat de Russen aanhouden sinds augustus wordt dat .... ???? :lol:

Jouw woorden:
Rusland zal Oekraïne verlaten maar als ik de vooruitgang die ze in het Oosten boeken, en blijven boeken, zo bezie dan zal het via Polen moeten gaan.

Dicksy

04 nov 2024, 20:05

Ze palmen land in en Oekraïne kan het niet stoppen en in Koersk worden ze beetje bij beetje buiten gebonjourd. Dat is de realiteit.

Wil.

04 nov 2024, 20:43

Dicksy schreef:
04 nov 2024, 20:05
Ze palmen land in en Oekraïne kan het niet stoppen en in Koersk worden ze beetje bij beetje buiten gebonjourd. Dat is de realiteit.
Op de letter beschouwd is dat allemaal waar. Maar wat staat er tegenover?

1. Het einddoel: Kiev innemen ------------- Niet gehaald
2. Amerikaanse tanks hebben grond van Rusland veroverd: Blamage!
3.Verlies aan manschappen ---------------- +100.000 sinds augustus: negatief rapport
4. De economie even door het 'dipje' helpen, indien nodig
-------------- de economie is aan het crashen - de centrale bank stelt de interestvoet op 21% (en kondigt aan dat het hoger kan). Negatief rapport
-------------- de inflatie swingt de pan uit (boter achter slot en grendel in de supermarkt) . Negatief rapport
-------------- inkomsten uit verkoop grondstoffen crasht: negatief rapport
-------------- de spaarpot van het land - National Wealth Fund - is bijna leeg : negatief rapport
-------------- de roebel crasht en zal de inflatie nog verder doen oplopen: negatief rapport

Maar ... ze maken vooruitgang: ze hebben velden en bomenrijen ingenomen. Bravo.
(30 km2 = de Russen hebben 0,005% van de totale oppervlakte van UA bij veroverd).

Dicksy

04 nov 2024, 21:01

Maar ... ze maken vooruitgang: ze hebben velden en bomenrijen ingenomen. Bravo.
Die velden en bomenrijen liggen wel op Oekraïns grondgebied en is dus land van Oekraïne waar de Oekraïners weer zullen om moeten vechten om het terug te krijgen en zo trekken de Russen verder naar het volgend dorp/stad.
30 km2 = de Russen hebben 0,005% van de totale oppervlakte van UA bij veroverd).
- Gewoon bij de rest bijtellen, vele kleintjes maak één groot.
1. Het einddoel: Kiev innemen ------------- Niet gehaald
- Doelen stellen is goed en belangrijk. Maar wees niet bang om deze om te gooien. Niet als het te moeilijk wordt, maar als het niet meer is wat je (nu) wilt.
2. Amerikaanse tanks hebben grond van Rusland veroverd: Blamage!
- Oekraïne had er geen, daarom die Amerikaanse tanks. Hoeveel zouden ze er trouwens nog hebben in Koersk, enig idee?
3.Verlies aan manschappen ---------------- +100.000 sinds augustus: negatief rapport
- Zegt de NYT die hun cijfers halen bij Zelensky/Oekraïne. Als bron dus waardeloos.
4. De economie even door het 'dipje' helpen, indien nodig
-------------- de economie is aan het crashen - de centrale bank stelt de interestvoet op 21% (en kondigt aan dat het hoger kan). Negatief rapport
-------------- de inflatie swingt de pan uit (boter achter slot en grendel in de supermarkt) . Negatief rapport
-------------- inkomsten uit verkoop grondstoffen crasht: negatief rapport
-------------- de spaarpot van het land - National Wealth Fund - is bijna leeg : negatief rapport
-------------- de roebel crasht en zal de inflatie nog verder doen oplopen: negatief rapport
- Zolang het volk genoeg eieren heeft is er niets aan de hand.

Dicksy

05 nov 2024, 15:09

Oekraïne botste voor het eerst met Noord-Koreaanse troepen, zegt minister
Het Oekraïense leger is voor het eerst sinds Pyongyang troepen heeft gestuurd om Rusland te helpen, in gevecht met Noord-Koreaanse troepen. Dat bevestigde de Oekraïense minister van Defensie dinsdag.

Rustem Umerov zei dat er "kleinschalige botsingen" waren tussen de troepen van Kiev en Noord-Koreaanse soldaten, in een interview met Zuid-Koreaanse media. Hij gaf geen verdere details.

Andriy Kovalenko, het hoofd van het Oekraïense Centrum voor het Tegengaan van Desinformatie, zei maandag dat Noord-Koreaanse soldaten "al onder vuur liggen" in de Russische regio Koersk.
“Iedereen wacht er gewoon op dat het Noord-Koreaanse leger de Oekraïners gaat aanvallen”, aldus Zelenskyy in een bericht op Telegram .
Meer dan 10.000 Noord-Koreaanse soldaten bevinden zich momenteel in de regio Koersk om Moskou te helpen bij de invasie van Oekraïne, meldde het Pentagon maandag.
https://www.politico.eu/article/ukraine ... ov-moscow/
De N-Koreanen zijn in Koersk om de Russen te helpen het Russisch grondgebied te verdedigen/bevrijden. Dat de Russen enig voordeel kunnen halen uit deze steun is de logica zelve maar ze zullen niet ingezet worden op Oekraïns grondgebied en zich beperken tot het Russisch grondgebied. Het zou immers betekenen dat N-Korea ook in oorlog is met Oekraïne.....m.a.w. de invasie van Rusland in Oekraïne steunt op de grond.
(Mijn gedacht hierover)

Fred1950

05 nov 2024, 15:50

Correct ! Noord-Korea behoedt zich voor inmenging , en dat zal wel overeengekomen zijn. A propos , Poetin heeft ooit beweerd dat al wie Rusland binnenvalt , terroristen zijn , en terroristen neemt men niet gevangen , die slacht men af. De N.-Koreanen mogen zich als op een schietkraam op de kermis gedragen. :D

Wil.

05 nov 2024, 16:07

Het schietkraam is vooral voor de Oekraïners: ze zien de meat waves naar zich toe komen gelopen en kunnen ze met hun mitrailleurs neermaaien. Vandaar ook de massale dodentallen aan RU zijde.

Hier een fragment uit een video van Russische soldaten die besloten om de orders niet meer te gehoorzamen.
De groep bestond uit 4 X 4 man. 8 daarvan zijn al aan flarden geschoten. Deze 8 zijn niet van plan om hetzelfde te laten gebeuren, maar als ze terugkeren naar hun bevelhebber, worden ze neergeschoten door andere Russen die daartoe gedwongen zijn.

Schietkraam??

Afbeelding

Dicksy

05 nov 2024, 16:25

Velden en bomenrijen rond Selidovo opgeruimd en nu op weg naar Petrovka.
(Volgens bronnen, die natuurlijk niet geverifieerd kunnen worden, werkten de Oekraïnse mitrailleurs rond Selidovo niet ( :evil: :evil: ) wat de Russen de mogelijkheid gaf verder op te rukken.)

boeffer

05 nov 2024, 23:04

Mijn bomma zei vroeger en dikwijls 'landrover'. Ik denk dat ze vroeger de boeren bedoelde die waren nogal jeloers op een lapje grond, over geld ging het weinig of was niet zo openbaar. Is die putin ook zo ne zot?
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Wil.

05 nov 2024, 23:16

boeffer schreef:
05 nov 2024, 23:04
Mijn bomma zei vroeger en dikwijls 'landrover'.
Heb ik ook dikwijls gehoord.

Fred1950

05 nov 2024, 23:50

Wil. schreef:
05 nov 2024, 16:07
Het schietkraam is vooral voor de Oekraïners: ze zien de meat waves naar zich toe komen gelopen en kunnen ze met hun mitrailleurs neermaaien. Vandaar ook de massale dodentallen aan RU zijde.

Hier een fragment uit een video van Russische soldaten die besloten om de orders niet meer te gehoorzamen.
De groep bestond uit 4 X 4 man. 8 daarvan zijn al aan flarden geschoten. Deze 8 zijn niet van plan om hetzelfde te laten gebeuren, maar als ze terugkeren naar hun bevelhebber, worden ze neergeschoten door andere Russen die daartoe gedwongen zijn.
....
En gij gelooft dat allemaal ... Een mitrailleursnest geraakt op een draai en een keer door een scherpschutter uitgeschakeld ... ge weet wel , zo eentje met een vizier op zijn geweer. Poetin heeft er speciaal voor die taak laten opleiden.

Wil.

05 nov 2024, 23:54

Vatnikpraat :roll: