Bluft Poetin?
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Vraag eens aan Verhofstadt wanneer hij in Belarus , Georgië en zelfs in China gaat brullen tegen het regime. Dat Oekraïne is het slachtoffer van oproerkraaiers met een duidelijke bedoeling en dat "volk" van u beperkt zich tot een handvol extreem nationlisten die in de val liepen voor de mooie woorden en financiële steun van Europa. De ware bevolking weet ondertussen al dat Europa niet zo'n betrouwbare partner is , en meer vraagt dan dat ze geeft.Wil. schreef: ↑10 nov 2024, 18:58Neen. Sancties tegen het regime, ......Larie. Remember Verhofstadt : https://www.youtube.com/watch?v=rQnXo2HMriQ "sancties tegen Oekraïne of het omverwerpen van de regering"
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 11 nov 2024, 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Niet laten escaleren heeft Trump ook al diets gemaakt aan Poetin.Scholz wil snel met Poetin praten, maar niet alleen
Berlijn: De Duitse bondskanselier Olaf Scholz zegt „snel” in gesprek te willen met de Russische president Vladimir Poetin. „Ik heb me voorgenomen om op het juiste moment met de Russische president te spreken”, zei hij tegen de omroep ARD. „Maar ik ben een verantwoordelijke politicus, ik doe dat niet alleen.”
Scholz lichtte niet toe wie er nog meer bij het gesprek zouden moeten zijn, maar wilde in elk geval de situatie eerst bespreken met Oekraïne. Hij benadrukte dat het belangrijk is dat Kyiv weet „dat het op ons en op anderen kan rekenen en niet hoeft te vrezen dat het land er alleen voor komt te staan.” De bondskanselier wil er alles aan doen om de oorlog niet te laten escaleren. „En natuurlijk moeten we kijken of deze oorlog altijd zo door blijft gaan of dat er mogelijkheden zijn om die te beëindigen.”
Scholz heeft zondag ook gebeld met de Amerikaanse verkiezingswinnaar Donald Trump. Die zou op zijn beurt ook al gebeld hebben met Poetin, meldde The Washington Post zondag. Volgens de krant zei Trump hem een „snelle oplossing van de oorlog in Oekraïne” te willen bespreken.
Oekraïne kan blijven rekenen op steun maar toch geeft hij aan dat deze oorlog niet zo kan blijven duren. Men kent het standpunt van Oekraïne in heel deze affaire of is dit een hint aan Zelensky rekening houdend met de gedane 'beloftes' door Trump inzake Oekraïne. Of wordt hier de weg geplaveid voor de spreekwoordelijke bocht van 180°.
(Volgens Peskov heeft er echter geen gesprek plaats gehad tussen Trump en Poetin)
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
De bevolking heeft haar afgevaardigden naar het parlement gezonden om daar in naam van die bevolking te spreken. Dat hebben de afgevaardigden met overweldigende meerderheid gedaan ten gunste van het associatieverdrag.Fred1950 schreef: ↑11 nov 2024, 10:30(...) dat "volk" van u beperkt zich tot een handvol extreem nationlisten die in de val liepen voor de mooie woorden en financiële steun van Europa. De ware bevolking weet ondertussen al dat Europa niet zo'n betrouwbare partner is , en meer vraagt dan dat ze geeft.
Maar Fredje weet: "de ware bevolking weet intussen ...."

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Zonder volksraadpleging hebben die "afgevaardigen" geen stem meer , en zoals iedereen al weet heerst corruptie er als de pest.
-
.... en jij bent bijzonder naïf om te geloven dat er hier geen corruptie aan te pas kwam. Een volksraadpleging , dat is wat er moest gebeuren , en dan nog gecontroleerd door onafhankele waarnemers.
-
Leg je neer bij de democratische besluitvorming.
Beïnvloeding door Poetin was er zeker. Idem voor beïnvloeding door Amerika, maar de soevereine volksvergadering heeft beslist. Zo gaat dat in een democratie.
Beïnvloeding door Poetin was er zeker. Idem voor beïnvloeding door Amerika, maar de soevereine volksvergadering heeft beslist. Zo gaat dat in een democratie.

"soeverein" ? Met het mes op de keel om Verhofstadt zijn "sancties" te vermijden. Daar kwam geen democratie aan te pas. "Men" kon voor een andere oplossing gegaan zijn waarbij zowel de EU als Rusland hun deel kregen. Het is de EU puur om de Oekraïnse grondstoffen en de landbouwgronden te doen , en dat willen ze met niemand anders delen. Aan het ultra-liberaal graaigebroed zal de EU zelf ooit ten onder gaan.
-
Heb jij het lager middelbaar uit gedaan, gabber?? Begrijp jij nu echt niks van wat je wordt uitgelegd?
Nadat Janoekovitsj zijn machtsgreep pleegde, riep Verhofstadt op om dat vermaledijde, vatnikregime met sancties te overladen en dit nadat het volk op straat was gekomen omdat het zulke corrupte kuiperijen niet meer pikte.
Hang dit maar tegen je koelkast, dan onthoud je het misschien eens langer dan 3 dagen.

Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Het woord is dan toch gevallen. Misschien ook de denkrichting om tot een einde te komen van dit conflict.Westerse leider roept uit wat ooit taboe was in Oekraïne
Sommigen zeggen dat 'Finlandisering' een vredesoptie is voor Kiev, een optie die Duitsland wellicht bereid is te ondertekenen.
https://responsiblestatecraft.org/germa ... 669632533/
Dicksy 08 okt 2024, 12:07
Misschien toch eens even lezen wat die Finlandisering destijds inhield voor Finland. Finland kon zijn oafhankelijkheid behouden maar geen lid worden van de NAVO en mocht zich richten tot eender welk economisch bondgenootschap. Het land dat ze tijdens hun oorlog verloren aan de USSR was definitief verloren. Finland koos daarom voor volledige neutraliteit op militair vlak wat 77 jaar geduurd heeft. Eenzelfde scenario wil men/is men achterkamers aan het bespreken.
Rusland zal nooit Oekraïne volledig kunnen innemen om de 'doelstelling' te bereiken dat ze geen lid van de NAVO worden, maar mogelijks wel via die finlanddisering.
De nodige oblasten bevrijden en behouden zijn nu de doelstellingen van Rusland en elk stuk grond dat verder veroverd wordt is voor de Russen een surplus en nuttig bij toekomstige onderhandelingen.
De strijd is momenteel volledig in het voordeel van de Russen.