Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

tokkio

01 mei 2022, 17:04

Ik val een land binnen. Gooi wat bommen in het rond.
En de wapen fabrikanten zijn weer gerust voor een paar jaar, ze hebben weer werk en de inkomsten lopen in de miljoenen,dat van de wapenlobby heb ik al eens aangehaald op BLZ 4 van de topic "Afghanistan"het zijn die de wapens maken steeds opnieuw het vuur aanwakkeren, maar niemand heeft gedacht dat die zot van Rusland zou meespelen.
En ik vraag mij af dat men nu met al die technologie, die satellieten, die drones, en de beste snippers ter wereld,men er niet in slaagt om die zot neer te leggen, en in een moeite die Zelensky ook,mogen ze niet of durven ze niet, maar door die 2 staan we op de rand van een Apocalyps,

Afbeelding
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fazal

01 mei 2022, 18:34

Zelensky heeft daar ook niet om gevraagd.

Het is niet omdat Zelensky om toetreding tot de NAVO heeft verzocht, dat Poetin met 'moorddadig geweld', zomaar, gans (of 't scheelt niet veel) Oekraïne met de grond gelijk mag maken!

En nog iets, als het tot een nucleaire confrontatie 'zou' komen, zal Poetin zich niet op de VS richten, maar wel op een of ander Europees land. Kwestie van met spierballen zijn onverzettelijkheid te tonen.
Een rechtstreeks aanval op de VS zal hij niet riskeren.
Zodoende heef de VS ook niet zo direct een reden om Rusland nucleair van antwoord te dienen.
En Europa is niets vergeleken met de VS, en zal dan ook niet gemeenschappelijk reageren zónder de VS.

De VS zal zich pas met Europa beginnen te moeien als hun economie zwaar in het gedrang dreigt te komen. Maar dat zal niet zo snel naar een rechtstreekse nucleaire confrontatie evolueren.
Daar heeft niemand iets bij te winnen, wel àlles te verliezen.

Enfin, zo zie ik het. Men hoeft daarom geen oorlogsexpert te zijn.
Gewoon ieder zijn/haar eigen mening, met alle respect.

figaretto

01 mei 2022, 19:01

Uiteraard , maar dat is niet waar ik wil op wijzen. Ge gaat over het feit dat de Amerikanen , een derde partij , de Oekraïners hierbij hebben geholpen , en dat kan bij de Russen zwaar op de maag liggen.

Een derde partij die hulp biedt aan personen in nood, lijkt me geen verkeerde houding. Het NIET verlenen aan hulp aan personen in nood wordt algemeen, tenminste in beschaafde samenlevingen, als een misdrijf beschouwd. Iets dergelijks zien we vandaag in de "Reuzegom-affaire".
Het kan moeilijk ontkend worden dat de Oekraïners zich momenteel bevinden in een status van "volk in nood". Tenzij men van oordeel is dat het lukraak gooien van bommen op woonwijken en vluchtende burgers een bevrijdingsactie is. Tenzij men van oordeel is dat deze actie te vergelijken is met "derden" die ons van het nazisme verlosten, een idee dat Rusland ons tracht wijs te maken.
Persoonlijk prijs ik mijn ouders en mezelf gelukkig dat "derden", zoals onder meer de Amerikanen ons van een dergelijke “bevrijding” verlosten.
Men mag van oordeel zijn dat de Verenigde Staten een kwalijke entiteit zijn in de wereld, maar al bij al voel ik me toch wat veiliger met hen onder de NATO-paraplu, dan zonder hen.

Fazal

01 mei 2022, 19:56

figaretto schreef:
Uiteraard , maar dat is niet waar ik wil op wijzen. Ge gaat over het feit dat de Amerikanen , een derde partij , de Oekraïners hierbij hebben geholpen , en dat kan bij de Russen zwaar op de maag liggen.
Zo heb ik het ook niet bedoeld Figaretto. België helpt eveneens. .
We zijn een NATO-land, dus kunnen we niet anders

figaretto schreef:
Persoonlijk prijs ik mijn ouders en mezelf gelukkig dat "derden", zoals onder meer de Amerikanen ons van een dergelijke “bevrijding” verlosten.
Men mag van oordeel zijn dat de Verenigde Staten een kwalijke entiteit zijn in de wereld, maar al bij al voel ik me toch wat veiliger met hen onder de NATO-paraplu, dan zonder hen.
Persoonlijk vind ik de VS absoluut geen kwalijke entiteit
Maar zou die zgn bevrijding (1945) ook niet met economische belangen van de VS hebben te maken gehad?
Voor de rest verklaar ik mij volledig akkoord met wat u schrijft. Ook op 20 april.
En ik voel mij ook veiliger onder die NATO-paraplu.
Maar ik heb toch mijn twijfels of de VS ons Belgiekske onmiddellijk ter hulp zou schieten indien ons landje, zij het dan slechts eenmalig, met nucleaire wapens zou worden bestookt, door eender wie trouwens.
Ik zou er zelfs aan twijfelen dat zoiets een wereldoorlog zou veroorzaken.

figaretto

01 mei 2022, 21:19

Fazal schreef:
figaretto schreef:
Zo heb ik het ook niet bedoeld Figaretto. België helpt eveneens. .
We zijn een NATO-land, dus kunnen we niet anders

Ik denk, Fazal, dat hier een misverstand is gerezen. Wat ik in het rood aanhaalde was niet van mij, maar van een fragment uit een posting van iemand anders (Fred, dacht ik). Het was mijn bedoeling om diens argumentatie te weerleggen.

werewoef

01 mei 2022, 21:38

Soms kan ik me niet van de indruk ontdoen dat sommige commentatoren op dees forum , in hun schrijven iets hebben van " tis ver van mijn bed " . Maar het is helemaal niet ver van de bedstee !!! Zoals ik al zeide; stap in je wagen, rijd amper 2000 km ver en je belandt in de volle gruwel en horror van deze viese, vuile oorlog .

werewoef
AMEN en AUM

Fred1950

02 mei 2022, 07:49

Fazal schreef:
01 mei 2022, 18:34
....
Het is niet omdat Zelensky om toetreding tot de NAVO heeft verzocht, dat Poetin met 'moorddadig geweld', zomaar, gans (of 't scheelt niet veel) Oekraïne met de grond gelijk mag maken!
....
Wat was het alternatief ? Oekraïne ging beslist tot de NAVO toetreden , maar eerst ging Zelensky hulp moeten inroepen om de Russische opstandelingen uit de Donbas te verdrijven ( lees : liquideren ). Een land moet immers eerst conflictvrij zijn om tot de NAVO te mogen toetreden.

Heb je de beelden gezien die men in de ondergrondse bunkers onder de Azov fabriek heeft gemaakt ? Als de toestand zo ernstig is voor de resterende Oekraïnse soldaten , waarop laat Zelensky niet toe dat ze capituleren ? En hoe komen die beelden tot bij ons ? Met een satellietverbinding ? Hoe komen ze daar in die bunkers onder de grond nog aan elektriciteit ? Ik heb echt de indruk dat men ons hier met allerhande informatie manipuleert om medelijden op te wekken ..... :roll:
Fazal schreef:
.....
.....
:lol: https://www.youtube.com/watch?v=Rr8ljRgcJNM

voorn

02 mei 2022, 08:00

Volgens mij zijn daar vluchtwegen en voorzieningen waar de Russen niks van weten.

Fazal

02 mei 2022, 09:45

Fred1950 schreef:
02 mei 2022, 07:49
Fazal schreef:
.....
.....
:lol: https://www.youtube.com/watch?v=Rr8ljRgcJNM
Ik heb nergens geschreven dat de ene beter is dan de andere.
Mensjes zijn en blijven nu eenmaal mensjes, altijd en overal.

@ figaretto:
Bedankt voor de rechtzetting.
Omdat u uw bericht rechtstreeks onder het mijne verscheen, is er bij mij idd enige verwarring ontstaan.
Laatst gewijzigd door Fazal op 02 mei 2022, 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.

voorn

02 mei 2022, 12:13

Met wat zijn die Russen bezig.
Neerschieten passagiersvliegtuig boven Rusland verhinderd.
Zouden met Oekraiense raketten vliegtuig willen neerhalen hebben.
Top generaal betrokken.

Charlie Maru

02 mei 2022, 13:01

Diene aap gaat nog een betteke méér olie op het vuur smijten.......

https://www.hln.be/buitenland/russische ... ~a4f4dc41/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Fred1950

02 mei 2022, 15:51

Charlie Maru schreef:
02 mei 2022, 13:01
Diene aap gaat nog een betteke méér olie op het vuur smijten.......

:lol: Dat is haviken taal :lol: Ik heb dit soort taaltje hier ook al gelezen over hoe Poetin afgeslacht zou moeten worden. :D

Charlie Maru

02 mei 2022, 16:53

Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

tokkio

02 mei 2022, 18:03

Een rechtstreeks aanval op de VS zal hij niet riskeren.
Zodoende heef de VS ook niet zo direct een reden om Rusland nucleair van antwoord te dienen.
Het is al een strijd tussen de USA en de Rus sinds de koude oorlog,wie gaat er eerst nucleair beginnen,ze rollen alle 2 met de spierballen.
Maar Amerika heeft al bewezen dat ze het kunnen, eerst Hiroshima, dan Nagasaki,gewoon omdat Amerika aan het verliezen was tegen de Japanner.....
n de beide steden bijna een half miljoen doden, en een nucleaire wolk die over de aarde trok,en dat waren maar kleine bommen, nu hebben ze nog zwaardere, en steden met miljoenen inwoners,
Als Poetin in het verliezende kamp gaat zitten,zal due wel op de knop drukken, misschien een kleiner exemplaar op Europa, of een ballistische raket vanuit de ruimte, een rat in het nauw is heel gevaarlijk.
Als de toestand zo ernstig is voor de resterende Oekraïnse soldaten , waarop laat Zelensky niet toe dat ze capituleren ?
zelensky moest al van in het beging de handdoek in de ring geworpen hebben,dr Rus heeft de Krim ook zonder slag of stoot geannexeerd ,gewoon omdat een groot deel van de bevolking Russisch gezind is, ook in Oekraïne zitten voor het merendeel Russische gezinden,maar Zelensky heeft van de macht als president geproefd,en is naast zijn schoenen gaan lopen,en doordat hij de oligarchen in de weg is blijven lopen, hebben die gaan klagen op het Kremlin,dus.......het draait allemaal om macht en (veel) geld, maar is te koppig om dat in te zien, in feite hebben hij en Poetin bloed aan hun handen,en Europa is de duppe.
https://www.platform-investico.nl/artik ... d-verhaal/
Volgens mij zijn daar vluchtwegen en voorzieningen waar de Russen niks van weten.

Als er vluchtwegen zijn, waarom zorgt Zelensky dan niet dat er nog meer mensen ge evacueert worden en voor eten en drinken is in die tunnels , hij heeft nochtans goed geboerd in die paar jaar dat hij president
is........
https://www.wanttoknow.nl/nieuws/de-mil ... -zelensky/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

tokkio

02 mei 2022, 18:14

Het ziet er steeds dreigerder uit,ik hoop dat het bij verpissen blijft......