Bluft Poetin?
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Spijtig dat ge de bovenkant niet kunt zien. Volgens mijn kan dat gordijn met kettingen een aantal meters naar voren gebracht worden en dient om mijnen te laten ontploffen. ( mijn oude wasmachine zonder toeters en bellen doet het ook nog heel goed , moet er wel nu en dan eens een stomp op geven
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Het labeltje op het buskruit niet gelezen?Oekraïne onderzoekt grootschalige storing van mortiergranaten op het slagveld
Kiev — Het Oekraïense ministerie van Defensie onderzoekt momenteel actief beweringen dat in eigen land geproduceerde 120 mm mortiergranaten de afgelopen drie weken niet goed functioneren aan het oorlogsfront, zo meldde het ministerie dinsdag in een verklaring.
Echter, één op de tien Oekraïense 120 mm-granaten uit de laatste levering explodeert aan het front, zo meldden Oekraïense journalisten eerder deze maand. Zij citeerden daarbij talloze klachten van de troepen.
https://www.politico.eu/article/ukraine ... ar-shells/
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
De roebel bereikte alweer een nieuw dieptepunt t.o.v. de dollar: 107.72 roebels voor 1 dollar. 26% waardeverlies op 4 maanden.
Rusland bevoorraadt zich bij de Chinezen en Indiërs. Ook Europa levert bv. nog sommige geneesmiddelen. Al die spullen die ingevoerd worden, worden pokkenduur. De leveranciers aanvaarden geen roebels, maar wel een hardere munt zoals de dollar, de euro of Bitcoin.
Het is duidelijk dat de Centrale Bank geen middelen meer heeft om het bloeden te stoppen. Het National Wealth Fund loopt leeg en is nodig om alle bedrijven te betalen die oorlogsmateriaal maken. Maar bommen en ander spul brengen geen enkele economische return. Tenzij ... Poetin de oorlog wint, want dan heeft hij grondstoffen en mensen die als slaven zullen werken.
Het is alles of niks: Poetin richt RU economisch helemaal ten gronde maar hoopt het Grote Russische Rijk weer te kunnen samenstellen.
Rusland bevoorraadt zich bij de Chinezen en Indiërs. Ook Europa levert bv. nog sommige geneesmiddelen. Al die spullen die ingevoerd worden, worden pokkenduur. De leveranciers aanvaarden geen roebels, maar wel een hardere munt zoals de dollar, de euro of Bitcoin.
Het is duidelijk dat de Centrale Bank geen middelen meer heeft om het bloeden te stoppen. Het National Wealth Fund loopt leeg en is nodig om alle bedrijven te betalen die oorlogsmateriaal maken. Maar bommen en ander spul brengen geen enkele economische return. Tenzij ... Poetin de oorlog wint, want dan heeft hij grondstoffen en mensen die als slaven zullen werken.
Het is alles of niks: Poetin richt RU economisch helemaal ten gronde maar hoopt het Grote Russische Rijk weer te kunnen samenstellen.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Rare snuiter dien Syrsky. Overal trekken ze (tactischDe opperbevelhebber van de strijdkrachten van Oekraïne, Alexander Syrsky, kondigde ‘binnenkort’ een nieuw tegenoffensief van de strijdkrachten van Oekraïne aan. Dat zei hij tijdens een ontmoeting met Oekraïense bloggers. De Oekraïense pers schrijft hierover.
We zullen zien waar en waneer hij Poetin weer een blaam kan bezorgen.
-
26 november 1939: de Sovjets willen Finland inlijven (behoorde ooit tot het Grote Rijk) maar ze hadden geen goede argumenten. Dus beschoten ze wetens en willens hun eigen grenswacht vlakbij de plaats Mainila zodat er een paar doden vielen bij de grenswachters.
Wiki:
het Mainila-incident was een militair incident op 26 november 1939 waarbij het Rode Leger van de Sovjet-Unie het Sovjetdorp Mainila nabij Beloostrov beschoot.
De Sovjet-Unie verklaarde dat het vuur afkomstig was uit Finland, over de nabijgelegen grens, en beweerde dat er verliezen aan personeel waren. Door die valse vlagoperatie kreeg de Sovjet-Unie een grote propagandaboost en een casus belli voor het lanceren van de Winteroorlog vier dagen later.
Historici hebben geconcludeerd dat de Finse beschieting van Mainila een verzinsel was van de Sovjet-staatsveiligheidsdienst NKVD.
Wiki:
het Mainila-incident was een militair incident op 26 november 1939 waarbij het Rode Leger van de Sovjet-Unie het Sovjetdorp Mainila nabij Beloostrov beschoot.
De Sovjet-Unie verklaarde dat het vuur afkomstig was uit Finland, over de nabijgelegen grens, en beweerde dat er verliezen aan personeel waren. Door die valse vlagoperatie kreeg de Sovjet-Unie een grote propagandaboost en een casus belli voor het lanceren van de Winteroorlog vier dagen later.
Historici hebben geconcludeerd dat de Finse beschieting van Mainila een verzinsel was van de Sovjet-staatsveiligheidsdienst NKVD.

Wat komt dát hier ineens doen??26 november 1939: de Sovjets willen Finland inlijven (behoorde ooit tot het Grote Rijk) maar ze hadden geen goede argumenten. Dus beschoten ze wetens en willens hun eigen grenswacht vlakbij de plaats Mainila zodat er een paar doden vielen bij de grenswachters.
Wiki:
-
Het is 26 november vandaag, hé. Jouw tekstje is van 24/11. Twee dagen te laat om iets (wat?) duidelijk te maken.
Aangezien er geen goede reden was, vielen de Russen zichzelf maar aan.
Nu jij weer.
Aangezien er geen goede reden was, vielen de Russen zichzelf maar aan.
Nu jij weer.

- 26 november 2024 en niet 26 november 1939.Het is 26 november vandaag, hé. Jouw tekstje is van 24/11. Twee dagen te laat om iets (wat?) duidelijk te maken.
Rode Leger van de Sovjet-Unie, bestaan die nog? Ook dacht ik ergens gelezen te hebben dat Poetin toen nog niet geboren was. Soit, men kan niet alles weten en pretenderen de wijsheid in pacht te hebben is ook niet aan mij besteed
- 24/11/2008 bestond Rusland al maar was Poetin Premier.
Hier nog een paar datums, allemaal op 26 november door de jaren heen:
Historie van 26 november
1580 - Rooms-katholieken en hugenoten sluiten de Vrede van Fleix. Hiermee komt een eind aan de zevende godsdienstoorlog in Frankrijk
1688 - Lodewijk XIV verklaart de Republiek der Zeven Verenigde Nederlanden de oorlog.
1741 - Franse en Beierse troepen bezetten Praag.[1]
1939 - Het Sovjet-Russische leger bombardeert eigen gebied dicht bij de Finse grens en geven de Finnen hiervan de schuld.
1940 - Rudolph Cleveringa, decaan van de Juridische Faculteit van de universiteit van Leiden, protesteert in een openbare rede tegen het door de Duitse bezettingsautoriteiten aangezegde ontslag van zijn joodse collega prof. E.M. Meijers.[1]
1941 - De Verenigde Staten overhandigen Japan het Hull-ultimatum.
1950 - Chinese troepen trekken Noord-Korea binnen en openen een tegenaanval in de Korea-oorlog.
1992 - De Angolese regering en de rebellenbeweging Unita komen een wapenstilstand overeen en verplichten zich om hun vredesakkoord van vorig jaar na te leven.
Doe je zwembroekje al maar aan.
Laatst gewijzigd door Dicksy op 26 nov 2024, 22:42, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
8 februari 1904 – Japanse verrassingsaanval op een Russische vloot in de haven Port Arthur in China, kort voor middernacht, met torpedoboten.
Rusland verloor die oorlog tegen Japan ....
Het verdrag gaf Japan uiteindelijk de controle over Korea en een groot deel van Zuid-Mantsjoerije, inclusief Port Arthur en de spoorlijn die het met de rest van de regio verbond, en ook over de zuidelijke helft van het eiland Sachalin . De Russische macht in de regio werd beperkt, maar Rusland hoefde niet de oorlogskosten van Japan te betalen.
Zijn er nog mensen die graag wat oude koeien uit de gracht willen halen ?

Rusland verloor die oorlog tegen Japan ....
Het verdrag gaf Japan uiteindelijk de controle over Korea en een groot deel van Zuid-Mantsjoerije, inclusief Port Arthur en de spoorlijn die het met de rest van de regio verbond, en ook over de zuidelijke helft van het eiland Sachalin . De Russische macht in de regio werd beperkt, maar Rusland hoefde niet de oorlogskosten van Japan te betalen.
Zijn er nog mensen die graag wat oude koeien uit de gracht willen halen ?
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Putin aan de drank https://www.hln.be/buitenland/schijnbaa ... gle.com%2F
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Ik weet het allemaal wel, maar wat heeft jouw posting nu te maken met het onderwerp hier?Dicksy schreef: ↑26 nov 2024, 21:58- 26 november 2024 en niet 26 november 1939.Het is 26 november vandaag, hé. Jouw tekstje is van 24/11. Twee dagen te laat om iets (wat?) duidelijk te maken.
Rode Leger van de Sovjet-Unie, bestaan die nog? Ook dacht ik ergens gelezen te hebben dat Poetin toen nog niet geboren was. Soit, men kan niet alles weten en pretenderen de wijsheid in pacht te hebben is ook niet aan mij besteed
- 24/11/2008 bestond Rusland al maar was Poetin Premier.
Hier nog een paar datums, allemaal op 26 november door de jaren heen:
Je dacht weer rap te zijn, hé , Dixie?
Kleurtjes gaan je niet uit de puree helpen. Tsss, tsss, tss.....

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.