Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Dicksy

27 nov 2024, 07:30

Je dacht weer rap te zijn, hé , Dixie? :lol:
Kleurtjes gaan je niet uit de puree helpen. Tsss, tsss, tss..... :roll:
door Dicksy » Gisteren, 21:58
Doe je zwembroekje al maar aan. :lol:

Zo voorspelbaar :lol: :lol:

Wil.

27 nov 2024, 08:57

Ik wist wel dat je met je rug tegen de muur stond toen je dat plaatje gepost had, maar toen al zat je vast.

Dan kennen we het vervolg van het verhaal wel: leegte.

Geklasseerd in jouw persoonlijk vakje, Dixi. 8)

(ik denk dat ik stilaan Het Ruimerke eens moet bellen...)
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

27 nov 2024, 09:42

Trump kan geen vredesakkoord sluiten, zegt voormalig Oekraïense minister van Buitenlandse Zaken Koeleba
In een grimmig interview vergelijkt Kuleba de terughoudendheid van het Westen om wapens te sturen met de toezegging van Noord-Korea om troepen te sturen.
DÜSSELDORF, Duitsland — De voormalige Oekraïense minister van Buitenlandse Zaken Dmytro Koeleba heeft er geen enkele hoop op dat de aankomende Amerikaanse president Donald Trump een vredesakkoord kan bemiddelen.
In een uitgebreid – en pessimistisch – interview met POLITICO, hield Kuleba vol dat de Russische president Vladimir Poetin niet van plan was om een ​​deal te sluiten, en zei dat Trump in plaats daarvan het risico liep de Oekraïense frontlinies te laten instorten als de nieuwe Amerikaanse regering Kiev van wapens zou beroven.
Kuleba trok ook de vastberadenheid van de westerse partners van Oekraïne in twijfel, met name Duitsland, dat wacht op vervroegde verkiezingen. Hij klaagde dat Rusland er weliswaar in is geslaagd bondgenoten als Noord-Korea te vinden die troepen sturen, maar dat de bondgenoten van Kiev inconsistent en onbetrouwbaar zijn wat betreft wapensteun.
https://www.politico.eu/article/former- ... mir-putin/
Trump zal(kan) de oorlog niet beëindigen net zo min als dat Oekraïne de Russen nog uit Oekraïne gaan krijgen. Koeleba zal, of heeft het ondertussen ook wel begrepen, dat zijn land als nuttige idioten werd gebruikt voor de proxy-oorlog van de VS. Toch succes gewenst voormalig minister van Buitenlandse zaken. :lol:

voorn

27 nov 2024, 10:12

In de jaren 30 hadden 2 gekken als leider van een natie
Nu blijkt dit normaal te worden

Fred1950

27 nov 2024, 10:19

voorn schreef:
27 nov 2024, 10:12
In de jaren 30 hadden 2 gekken als leider van een natie
Nu blijkt dit normaal te worden
Covid veroorzaakt hersenschade ... :twisted: :mrgreen:

------

Vergelijk ook maar eens het gedrag van mensen / jongeren in de jaren '60 met van deze van vandaag. Woodstock was zalig , vredevol en rustig , nu slaan en schieten mensen / jongeren mekaar kapot tijdens woedeuitbarstingen ( en dat wereldwijd ).

Wil.

27 nov 2024, 10:42

Trump was 23 in het jaar van Woodstock.

Die Woodstock-jongeren zitten nu op veel plaatsen aan de top of hebben er tot voor enkele jaren gezeten.

Dicksy

27 nov 2024, 10:44

Rusland versnelt opmars in het oosten van Oekraïne
(Guy Faulconbridge en Lidia Kelly Dinsdag 26 november 2024 om 20:42 UTC4 min. lezen)
MOSKOU (Reuters) - Russische troepen rukken op in Oekraïne met het snelste tempo sinds de eerste dagen van de invasie in 2022. Ze hebben de afgelopen maand een gebied ingenomen dat half zo groot is als Londen, meldden analisten en oorlogsbloggers dinsdag.
https://www.yahoo.com/news/russia-advan ... kwBKUdTnx0
Misschien wordt het eens hoogtijd dat Oekraïne strijdt met dezelfde wapens als de Russen....onderdelen van wasmachines gebruiken, tanks uit musea gebruiken, schoppen, enz.....in plaats van dat modern wapentuig wat blijkbaar geen zoden aan de dijk brengt. :roll:

Wil.

27 nov 2024, 11:17

Voor wie is dat goed/slecht nieuws?

Afbeelding

Dicksy

27 nov 2024, 11:29

Poetins spel is hypersonisch: is dat de reden dat we het niet kunnen zien?
Rusland heeft met het gebruik van de Oreshnik-raket een escalatiedominantie over Biden verkregen, maar het is niet de eerste keer.
Op 21 november confronteerde Vladimir Poetin het Westen met een enorme escalatie-uitdaging: zijn jullie bereid om te accepteren dat Rusland NAVO-faciliteiten in Europa aanvalt met hypersonische munitie die jullie niet bezitten?
https://responsiblestatecraft.org/russi ... c-missile/
Ich frage euch: Wollt ihr den totalen Krieg?! Wollt ihr ihn, wenn nötig, totaler und radikaler, als wir ihn uns heute überhaupt erst vorstellen können?! ...
(Ik vraag je: Wil je een totale oorlog?! Wil je het, desnoods totaler en radicaler dan we ons vandaag de dag nog kunnen voorstellen?! ...)

Het antwoord van het Westen zal de komende dagen/weken/maanden ( :roll: ) wel bij de Russen in de bus vallen en zal dan daarnaar handelen.

Wil.

27 nov 2024, 11:36

Ik heb al enkele keren geschreven dat China met argusogen volgt hoe de VS de zaak Oekraïne zal aanpakken onder Trump.
Als Trump de zaak saboteert door de hulp af te snijden, dan geeft hij daarmee aan dat China de belangrijkste wereldmacht is in Azië en even later in de wereld.

De voormalige president van Taiwan begrijpt de situatie:

Afbeelding

Fred1950

27 nov 2024, 12:00

Wil. schreef:
27 nov 2024, 11:36
Ik heb al enkele keren geschreven dat China met argusogen volgt hoe de VS de zaak Oekraïne zal aanpakken onder Trump.
Als Trump de zaak saboteert door de hulp af te snijden, dan geeft hij daarmee aan dat China de belangrijkste wereldmacht is in Azië en even later in de wereld.

....
Ach wat ... Als de Chinezen dezelfde "wapens" hanteren als de CIA is Taïwan binnen 10 jaar zonder slag of stoot een Chineese provincie ...

Dicksy

27 nov 2024, 12:35

door Fred1950 » 27 minuten geleden
Ach wat ... Als de Chinezen dezelfde "wapens" hanteren als de CIA is Taïwan binnen 10 jaar zonder slag of stoot een Chineese provincie ...
Taiwan is altijd toch al een Chinese provincie geweest en niet erkend als onafhankelijk land door welke internationale instantie dan ook.

Ik denk dat u uw posting moet aanpassen als volgt:
Ach wat ... Als de Chinezen dezelfde "wapens" hanteren als de CIA is Taïwan binnen 10 jaar zonder slag of stoot een Chineese provincie ...----> Als de Chinezen dezelfde "wapens" hanteren als de CIA is Taïwan binnen 10 jaar zonder slag of stoot terug onder Chinese invloed ...
:lol:

Dicksy

27 nov 2024, 12:44

Rusland 'gebruikt bommenwerpers die in 1999 uit Oekraïne zijn overgebracht'
Volgens een Oekraïense media gebruikt Rusland nog steeds minstens zes bommenwerpers die het 25 jaar geleden uit Oekraïne kreeg.
Journalisten van Radio Free Europe/Radio Liberty melden dat uit onderzoek is gebleken dat de Tu-160 strategische bommenwerpers nog steeds in actieve dienst zijn bij het Russische leger.
De straaljagers werden in 1999 overgedragen in ruil voor het vereffenen van de schuld van Oekraïne voor de import van Russisch gas, aldus het persbureau.
Volgens het persbureau heeft de Oekraïense militaire inlichtingendienst GUR serienummers verstrekt van de bommenwerpers die in Rusland in gebruik zijn. Deze nummers zijn vergeleken met luchtvaartgegevens en -registers.
image.png
image.png (255.62 KiB) 596 keer bekeken
Sky News kan het rapport niet onafhankelijk verifiëren.
Na de wasmachines, de museumtanks en de schoppen.....nu de vliegtuigen. Vroeger was alles beter zegt men wel eens......, het slagveld in Oekraïne kan deze stelling voorlopig alleen maar onderstrepen. :roll:

Wil.

27 nov 2024, 13:20

Dicksy schreef:
27 nov 2024, 12:44
Na de wasmachines, de museumtanks en de schoppen.....nu
de Russen blijven vindingrijk: ze bestoken de Oekraïners nu met ... mensenvlees! De ene meatwave volgt op de andere. De verliezen bij de Russen zijn enorm: gemiddeld zo'n 1300 vleesbrokken per dag de afgelopen maanden.

Vandaar dat de Oekraïners moeten wijken; krijg dat maar eens op uw hoofd
image.png
image.png (221.84 KiB) 582 keer bekeken

Dicksy

27 nov 2024, 17:17

Amerikaanse ambassadeur zegt dat Noord-Korea meer ballistische raketten naar Rusland wil overbrengen
Noord-Korea heeft minstens 100 ballistische raketten en meer dan 18.000 containers met munitie en ander materiaal aan Rusland geleverd voor gebruik in de oorlog tegen Oekraïne. Volgens een Amerikaanse diplomaat is er sprake van plannen voor meer leveringen.
Robert A. Wood, de Amerikaanse plaatsvervangend ambassadeur bij de Verenigde Naties, zei dat de wapenhulp door Russische troepen is gebruikt om bevolkte gebieden zoals Kiev en Zaporizja aan te vallen.
"De DPRK [Noord-Korea] bereidt zich voor om nog meer ballistische raketten te leveren", zei hij vandaag tijdens een VN-vergadering in New York.
"We hebben ook informatie dat een groot aantal 170 mm langeafstands-zelfrijdende artilleriestukken uit de Democratische Volksrepubliek Korea en 240 mm langeafstands-raketwerpers in het conflict worden ingezet", aldus Wood.
Rusland heeft ondertussen luchtafweersystemen aan Noord-Korea geleverd, voegde hij toe, evenals "gratis en gesubsidieerde brandstof".
De VS roept China op om zijn "invloed en capaciteit" in Pyongyang te gebruiken om "verdere escalatie van het conflict te voorkomen", aldus Wood.
De ambassadeur riep de VN-leden ook op om Oekraïne te steunen in de strijd tegen de Russische invasie.
"Onze toekomst staat op het spel. De oorlog van Rusland bedreigt onze NAVO-bondgenoten, de Europese veiligheid en de fundamentele rechten die zijn vastgelegd in het VN-handvest", zei hij.
https://news.sky.com/story/ukraine-war- ... t-12541713
(SkyNews: 27/11/2024 - 16.55 uur)

Dicksy 25 nov 2024, 10:52
China is meer aangewezen op Russische olie want zonder deze is China enorm verzwakt in zijn strijd met het Westen als het om Taiwan en heerschappij in Azië gaat. Vandaar dat ze zo beducht zijn voor een escalatie van het Oekraïns conflict naar een mondiaal conflict. China beseft heel goed dat ze veel te verliezen hebben en Moskou weet dat ook. Wie heeft wie nu in de zak? :roll:

"Onze toekomst staat op het spel. De oorlog van Rusland bedreigt onze NAVO-bondgenoten, de Europese veiligheid en de fundamentele rechten die zijn vastgelegd in het VN-handvest", zei hij.
Ze komen jongen, ze komen. :lol: :lol:
de fundamentele rechten die zijn vastgelegd in het VN-handvest
Hij heeft nu eens echt het recht van spreken door dit aan te klagen. Jongens toch. :x

Maar eigenlijk zou het gewoon lachwekkend moeten zijn maar dat is het niet. Een land dat al decennia lang Westerse santies moet trotseren gaat dat doen aan Rusland wat het Westen niet kan, of eerder niet mag :roll: , aan Oekraïne.....de noodzakelijke munitie leveren. En dat Westen wil dan overal in de wereld de baas gaan spelen.