Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

02 mei 2022, 18:47

Oekraïne zou wel het enige land van de wereld zijn dat zich niet verzet wanneer een agressieve macht het land via een militaire visie onder de knoet wil krijgen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fazal

02 mei 2022, 19:02

X
Laatst gewijzigd door Fazal op 02 mei 2022, 19:05, 2 keer totaal gewijzigd.

Fazal

02 mei 2022, 19:03

tokkio schreef:
02 mei 2022, 18:03
Zelensky moest al van in het beging de handdoek in de ring geworpen hebben,
Dat vind ik dus niet! En btw, Poetin is zéker even rijk, en misschien zelfs nog véél rijker.
Ik denk trouwens niet dat het een zuivere geldkwestie is tussen Poetin en Zelensky persoonlijk.
Indien dàt het geval zou zijn (hetgeen ik niet geloof), dan verdienen ze 'beiden' de doodstraf!

Fred1950

02 mei 2022, 19:22

tokkio schreef:
02 mei 2022, 18:03
.....
Volgens mij zijn daar vluchtwegen en voorzieningen waar de Russen niks van weten.

Als er vluchtwegen zijn, waarom zorgt Zelensky dan niet dat er nog meer mensen ge evacueert worden en voor eten en drinken is in die tunnels , hij heeft nochtans goed geboerd in die paar jaar dat hij president
is........
....
Als ze bevoorraad kunnen worden , waarom zouden ze dan captituleren en geëvacueerd moeten worden. Zelensky past hier de Hitler techniek toe dat het leger van Von Paulus ondervond toen het in Stalingrad omsingeld was , namelijk vechten tot der dood. Gelukkig was Von Paulus verstandiger en heeft die wel degelijk gecapituleerd ( en later voor het kamp van de Russen koos ). De Russen moeten met manschappen de haven van Marioepol in het oog houden. Het zou me niet verwonderen dat ze langs daar via de kustlijn bevoorraad worden. Maar ja , Russen nietwaar , met een totaal verouderd leger en gevechtstechnieken van tijdens WO II :roll:

En dan heb je nog de Amerikaanse FORTE12 drone die gans de Zwarte Zee in het oog kan houden ... :|
Fazal schreef:
02 mei 2022, 19:03
....., Poetin is zéker even rijk, en misschien zelfs nog véél rijker.
Ik denk trouwens niet dat het een zuivere geldkwestie is tussen Poetin en Zelensky persoonlijk.
Indien dàt het geval zou zijn (hetgeen ik niet geloof), dan verdienen ze 'beiden' de doodstraf!
Het zal voor Poetin , Zelensky , Verhofstadt :lol: en gans de EU draaien om wat Oekraïne waard is ( grondstoffen , vruchtbaar land , .... )

Wil.

02 mei 2022, 19:35

Als dieven je huis binnenvallen en je hebt middelen ter beschikking om je daartegen te verzetten, wat doe je dan?

Fazal

02 mei 2022, 19:40

Afmaken ...! Zal nooit meer door dezelfde(n) gebeuren! :evil:

boeffer

02 mei 2022, 23:23

Die gasten daar zijn omsingeld, een paar laat men gaan. En denkelijk in 't oog gehouden door russen.
De wereld kijkt ook mee, de witte vlag gebruiken, is dat geen internationale wet om zich over te geven?
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Paul Siemons

03 mei 2022, 08:41

boeffer schreef:
Die gasten daar zijn omsingeld, een paar laat men gaan. En denkelijk in 't oog gehouden door russen.
De wereld kijkt ook mee, de witte vlag gebruiken, is dat geen internationale wet om zich over te geven?
"De witte vlag.." of het echt een "internationale wet " is?
Het is nu wel een algemeen gekend teken dat de drager
het sein van overgave laat zien

Fred1950

03 mei 2022, 09:12

Paul Siemons schreef:
03 mei 2022, 08:41
boeffer schreef:
"De witte vlag.." of het echt een "internationale wet " is?
Het is nu wel een algemeen gekend teken dat de drager
het sein van overgave laat zien

Het probleem is .... dat de die gasten in de fabriek van Zelensky niet mogen capituleren. Het zijn zijn Azov elite troepen die daar zitten, en volgens Putin zijn dat de neo-nazi's die uitgeroeid moeten worden. Het kind in Zelensky denkt dat die sowieso vermoord gaan worden als ze zich overgeven.

En wat er van die soldaten aan is, wordt ons ook niet verteld. Soms spreekt men van 200 soldaten , dan zijn het er plotseling 2000 en dan terug 200 die zich nog in staalfabriek verschansen, enzovoort ... :roll:

Charlie Maru

03 mei 2022, 09:51

Fred1950 schreef:
03 mei 2022, 09:12
Het probleem is .... dat de die gasten in de fabriek van Zelensky niet mogen capituleren. Het zijn zijn Azov elite troepen die daar zitten, en volgens Putin zijn dat de neo-nazi's die uitgeroeid moeten worden. Het kind in Zelensky denkt dat die sowieso vermoord gaan worden als ze zich overgeven.

En wat er van die soldaten aan is, wordt ons ook niet verteld. Soms spreekt men van 200 soldaten , dan zijn het er plotseling 2000 en dan terug 200 die zich nog in staalfabriek verschansen, enzovoort ... :roll:
Hier Fred.....nog wat fake news...... :roll:

https://www.hln.be/buitenland/oekraiens ... ~a4ded0fb/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

sibarita

03 mei 2022, 09:55

Afbeelding
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

Wil.

03 mei 2022, 10:19

Het wordt almaar duidelijker:

- Poetin wil Oekraïne (minstens voor een deel) inlijven bij Rusland
- Oekraïne heeft geen bestaansrecht volgens hem
- Poetin wil dit soevereine land, Oekraïne, straffen omdat het toenadering zoekt tot het Westen
- Een straf is pas een straf wanneer ze een halve eeuw nazindert in het collectief geheugen
- Daarom moeten sommige steden geheel vernietigd worden, liefst met de bevolking erin. Recente voorbeelden waar hij heimelijk bewondering voor heeft: Dresden - Nagasaki - Hiroshima. Marioepol zal alvast zijn 'trofee' worden in de kast van de internationale moordpartijen. Misschien wil hij nog een paar trofeeën extra.

- Poetin misrekent zich op enkele vlakken:

a. de oorlog moest een blitzkrieg worden. Mislukt
b. de verliezen aan eigen kant zijn veel groter dan verwacht
c. Rusland wordt economisch gemarginaliseerd. Dat houdt niet op als de hij zijn invasie en strafexpeditie vandaag stopt. Dat gaat nog minstens 10 jaar nasleep kennen.
d. Indien Poetin de oorlog niet (snel) kan winnen, zullen sommige westerse landen hem militair en economisch uitputten: een roemloze ondergang
e. Rusland wordt nu door de Oekraïners grondig gehaat; dat duurt minstens tot het einde van deze eeuw (3 generaties)

Fred1950

03 mei 2022, 10:31

Charlie Maru schreef:
03 mei 2022, 09:51
.....

Hier Fred.....nog wat fake news...... :roll:

https://www.hln.be/buitenland/oekraiens ... ~a4ded0fb/
Kan perfect fake zijn. Wie beweert dat die soldaat met zijn hoofdschot wonde wel degelijk die Dan Zvonyk is. Wie beweert dat die geïnterviewde vrouwen het over die man met zijn hoofdschot wonde hadden .... Iedereen kan dergelijke filmkes in mekaar flansen Grootste vraag is : waar en hoe hebben de Oekraïners die man met de hoofdschotwonde gevonden ? Alle krijgsgevangen worden naar Russisch gebied verplaatst , daar kunnen Oekraïners geen foto's nemen.

Fred1950

03 mei 2022, 10:35

Wil. schreef:
03 mei 2022, 10:19
Het wordt almaar duidelijker:

- Poetin wil Oekraïne (minstens voor een deel) inlijven bij Rusland
- Oekraïne heeft geen bestaansrecht volgens hem
- Poetin wil dit soevereine land, Oekraïne, straffen omdat het toenadering zoekt tot het Westen
- Een straf is pas een straf wanneer ze een halve eeuw nazindert in het collectief geheugen
- Daarom moeten sommige steden geheel vernietigd worden, liefst met de bevolking erin. Recente voorbeelden waar hij heimelijk bewondering voor heeft: Dresden - Nagasaki - Hiroshima. Marioepol zal alvast zijn 'trofee' worden in de kast van de internationale moordpartijen. Misschien wil hij nog een paar trofeeën extra.

- Poetin misrekent zich op enkele vlakken:

a. de oorlog moest een blitzkrieg worden. Mislukt
b. de verliezen aan eigen kant zijn veel groter dan verwacht
c. Rusland wordt economisch gemarginaliseerd. Dat houdt niet op als de hij zijn invasie en strafexpeditie vandaag stopt. Dat gaat nog minstens 10 jaar nasleep kennen.
d. Indien Poetin de oorlog niet (snel) kan winnen, zullen sommige westerse landen hem militair en economisch uitputten: een roemloze ondergang
e. Rusland wordt nu door de Oekraïners grondig gehaat; dat duurt minstens tot het einde van deze eeuw (3 generaties)
Ja jong , en als al het stof wat gezakt is , is China aan de beurt om hetzelfde lot als Rusland te ondergaan ....