Ik kan er ook niet aan doen, hé? Bovendien, ik woon in de provincie Antwerpen!

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.Hoe wil je de website zien?
Kies je kleuren
Kies de lettergrootte
Je keuze blijft bewaard op deze computer of telefoon. Ze geldt voor de hele website.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.Ik pik hier slechts dit item uit omdat dit met graanleveringen die de Oekraïense havens verlaten net hetzelfde is. Hier en daar zullen wel wat kruimels van tafel vallen voor de armste landen.door frits1955 » Vandaag, 18:22
Uitstekend interview (in de nieuwe Knack) met Ivo van Isterdael-Chief Advisor Energy Market CREG.
Enkele passages:....
Dus niet alleen Rusland verdient grof geld aan de oorlog?
Van Isterdael: In de eerste plaats heb je de VS en Qatar. Zij maken grote winsten met elke lng-tanker die ze nu richting Europa sturen. Bovendien zijn ze erg flexibel en kunnen ze die tanker een andere koers doen varen als iemand anders, bijvoorbeeld in Azië, meer biedt voor de gaslading. Eén lng- tanker heeft om en bij de 200.000 m3 vloeibaar gas aan boord, wat overeenkomt met 1,2 miljoen megawattuur. Dat geeft per tanker een mogelijke overwinst van ruim 200 miljoen euro. Per tanker
En zo zie je maar of de bedenking die ik mij gisteren maakte in een ander topic (bluft Poetin):door frits1955 » Vandaag, 18:22
Uitstekend interview (in de nieuwe Knack) met Ivo van Isterdael-Chief Advisor Energy Market CREG.
Enkele passages:....
enz, enz......
niet meer dan terecht was.Een uitputtingsslag kun je voeren als je met gelijke wapens zou strijden maar als ik alles zo lees, en hier van u, is dat hoegenaamd niet het geval. Dus herhaal ik mijn vraag:” Niet kunnen, niet willen of niet mogen?”
Aan de andere kant kun je je dan de vraag stellen waarom hij niet onmiddellijk, dus vanaf de dag dat die wapenleveringen begonnen, die gaskraan dichtgedraaid heeft. Of vanaf de dag dat er steeds meer en meer sancties afgekondigd werden. Dan zou het westen pas echt in de shit gezeten hebben en niet nog een winter ‘respijt’ gekregen hebben.door Fred1950 » 15 minuten geleden
Ik ben benieuwd of Putin van zijn woord gaat zijn en alle olie , gas , steenkool export naar de EU zal stoppen als ons Ursula haar zin krijgt en het Russisch gas in prijs gaat plafonneren.
Als hij dat werkelijk ook doet , bewijst dit dat hij eigenlijk geen nood heeft aan Europees geld voor zijn oorlogsvoering , en dat zal toch wel effen schrikken zijn voor diegenen die denken om Putin door sancties pijn te kunnen doen.
Putin houdt zich bljkbaar aan "de contracten" zoals hij zelf beweert op het moment dat hij alle leveringen zou stopzetten. De plafonnering van "zijn" gasprijs is volgens hem een schending van het contract , en dan heeft hij nu maar pas het recht om olie , gas en steenkool leveringen te stoppen. Also sprach Putin ...Dicksy schreef: ↑07 sep 2022, 22:03Aan de andere kant kun je je dan de vraag stellen waarom hij niet onmiddellijk, dus vanaf de dag dat die wapenleveringen begonnen, die gaskraan niet dichtgedraaid heeft. Of vanaf de dag dat er steeds meer en meer sancties afgekondigd werden. Dan zou het westen pas echt in de shit gezeten hebben en niet nog een winter ‘respijt’ gekregen hebben.door Fred1950 » 15 minuten geleden
Ik ben benieuwd of Putin van zijn woord gaat zijn en alle olie , gas , steenkool export naar de EU zal stoppen als ons Ursula haar zin krijgt en het Russisch gas in prijs gaat plafonneren.
Als hij dat werkelijk ook doet , bewijst dit dat hij eigenlijk geen nood heeft aan Europees geld voor zijn oorlogsvoering , en dat zal toch wel effen schrikken zijn voor diegenen die denken om Putin door sancties pijn te kunnen doen.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen."Voor klanten die al een digitale meter hebben, moet er vandaag bij de grote leveranciers ook al maandelijks betaald kunnen worden, op basis van werkelijk verbruik. Ik vraag de leveranciers om dat ook beter kenbaar te maken."Dicksy 26 aug 2022, 09:41Tenzij het al bestaat natuurljk.
- stop met het innen van die voorschotten op de energiefactuur. Verplicht de energieleveranciers/netwerkbeheerders elke maand, 2 maand of trimestrieel (zelf te kiezen) een afrekening van de verbruikte elektriciteit/gas, voor die bepaalde periode. Nu een onbetaalbaar voorschot vragen is net de mensen in de miserie duwen.
(Aan de benzinepomp bepaalt men ook zelf hoeveel benzine men tankt en dat betaal je)
Volgens mij moet dit perfect kunnen en hebben de mensen hun verbruik zelf in handen.Dicksy 26 aug 2022, 11:17
Met een versnelde uitrol van de digitale meters zou dit perfect realiseerbaar moeten zijn.
Ik zal u mijn visie daar eens over geven:door Fred1950 » minder dan een minuut geleden
Uiteindelijk , wat brengt het als voordeel ? Nog meer maandelijks gesakker van de burgers i,p.v. jaarlijks
Laatst gewijzigd door Dicksy op 08 sep 2022, 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Om te antwoorden heb je een gratis account nodig. Heb je al een account, klik dan op "Aanmelden". Via "Gratis account maken" maak je er eenvoudig een in enkele minuten.