Bluft Poetin?
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Maar UA weet niet eens hoeveel Oekraïnse mannen gesneuveld zijn. 'k Zal ik dan maar eens een schatting maken , nietwaar ... 2 miljoen ?Wil. schreef: ↑03 jan 2025, 11:06....
Breng alle gegevens bij elkaar en je ziet dat de getallen die door het Min. van Landsverdediging van UA worden naar buiten gebracht vrij dicht bij de werkelijkheid zitten. UA vermeldt nu het cijfer 792.000 Russische mannen die uitgeschakeld werden (dood of gewond).
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Waarom niet 10 miljoen, of nóg meer? Jouw verzinsels komen uit je duim. Ik verwijs daarentegen naar Russische bronnen.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Hieronder een kaartje met daarop de terreinwinst die Rusland geboekt heeft in 2024. Het gaat om iets meer dan 2.800 vierkante km. Dat is de grootte van de provincie Antwerpen!
Daarvoor zijn een paar honderdduizend jonge mannen opgeofferd en massaal veel legermaterieel is om zeep. De hele RU economie staat nu in het teken van de oorlog.

Daarvoor zijn een paar honderdduizend jonge mannen opgeofferd en massaal veel legermaterieel is om zeep. De hele RU economie staat nu in het teken van de oorlog.

Nog anderhalve maand en ze zijn 3 jaar bezig.
- Zo'n 700.000 mensen werden afgevoerd van het slagveld, dood of zwaargewond.
- Deze week werd de 10.000ste Russische tank tot schroot herleid. Voeg er nog de vliegtuigen en artillerie aan toe.
- De vloot in de Zwarte Zee stelt niks meer voor; een groot deel ervan ligt onder water.
- De economie ligt in puin: de inflatie schiet omhoog, de rente op leningen beloopt 21% en hoger.
- Zowat alle grote westerse bedrijven hebben zich teruggetrokken en komen ook niet direct terug.
- Heel wat producten zijn niet meer te krijgen.
- De bodem van de spaarpot wordt zichtbaar. Die werd 20 jaar lang gevuld
- De brain drain sinds februari '22 ontneemt het land zijn beste krachten.
- Verarming van de bevolking is bezig te gebeuren.
- De bevolkingspiramide wijst op een krimpende bevolking.
- Milieuschade op allerlei vlakken (olie in de Zwarte Zee / overstroming door vernietiging van dammen enz.)
- De reputatie van het land is voor decennia beschadigd en binnenlands is er geen geld meer om de infrastructuur te onderhouden.
Maar toegegeven: in '24 hebben ze, alle stukjes bij elkaar, een oppervlakte ter grootte van de prov. Antwerpen veroverd.
- Zo'n 700.000 mensen werden afgevoerd van het slagveld, dood of zwaargewond.
- Deze week werd de 10.000ste Russische tank tot schroot herleid. Voeg er nog de vliegtuigen en artillerie aan toe.
- De vloot in de Zwarte Zee stelt niks meer voor; een groot deel ervan ligt onder water.
- De economie ligt in puin: de inflatie schiet omhoog, de rente op leningen beloopt 21% en hoger.
- Zowat alle grote westerse bedrijven hebben zich teruggetrokken en komen ook niet direct terug.
- Heel wat producten zijn niet meer te krijgen.
- De bodem van de spaarpot wordt zichtbaar. Die werd 20 jaar lang gevuld
- De brain drain sinds februari '22 ontneemt het land zijn beste krachten.
- Verarming van de bevolking is bezig te gebeuren.
- De bevolkingspiramide wijst op een krimpende bevolking.
- Milieuschade op allerlei vlakken (olie in de Zwarte Zee / overstroming door vernietiging van dammen enz.)
- De reputatie van het land is voor decennia beschadigd en binnenlands is er geen geld meer om de infrastructuur te onderhouden.
Maar toegegeven: in '24 hebben ze, alle stukjes bij elkaar, een oppervlakte ter grootte van de prov. Antwerpen veroverd.

socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Uit respect voor of angst van hun "führer" zijn Russen blijkbaar tot alles bereid. Dat bleek al ten tijde van de Tsaren met de veldtocht van Napoleon: ook tijdens het bewind van Stalin en daarna weer tijdens de Tweede Wereldoorlog. Mensenlevens zijn in dat onmetelijk grote "Rijk", blijkbaar minder waard dan in het "verdorven" Westen.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
De Gentse prof. K. Schoors legde vanmiddag op Radio 1 in 'Nieuwe Feiten' uit hoe de RU economie ervoor staat. In feite kun je evengoed hier meelezen want de essentie is hier al geregeld neergeschreven (zie mijn vorige posting)
Een bijkomend puntje: wie een huis wil financieren en een hyp. lening aangaat, betaalt daarvoor nu 36% (!!!) interest in Rusland. Erg veel wordt er niet gebouwd in RU. Wij kennen het gezegde : 'Als de bouw goed draait, draait alles goed.'
In RU draait alles vierkant. Poetin moet absoluut de oorlog kunnen winnen, vandaar dat hij ook alles in de strijd gooit, vooral dan mensenvlees, om toch maar met winst te kunnen uitpakken, maar de veroverde oppervlakte is nauwelijks te zien in een groot land als UA.
En ondertussen naderen we de 3e verjaardag van de '3-daagse oorlog' .
Herbeluister het gesprek via VrtMax - Nieuwe Feiten - vanaf minuut 36'12'' .
Een bijkomend puntje: wie een huis wil financieren en een hyp. lening aangaat, betaalt daarvoor nu 36% (!!!) interest in Rusland. Erg veel wordt er niet gebouwd in RU. Wij kennen het gezegde : 'Als de bouw goed draait, draait alles goed.'
In RU draait alles vierkant. Poetin moet absoluut de oorlog kunnen winnen, vandaar dat hij ook alles in de strijd gooit, vooral dan mensenvlees, om toch maar met winst te kunnen uitpakken, maar de veroverde oppervlakte is nauwelijks te zien in een groot land als UA.
En ondertussen naderen we de 3e verjaardag van de '3-daagse oorlog' .
Herbeluister het gesprek via VrtMax - Nieuwe Feiten - vanaf minuut 36'12'' .

Toch wel raar dat dat "Westen" toch steeds wil uitbreiden naar dat Oosten ... Napoleon heeft het Kremlin nog bezocht vooraleer de Russen Moskou in brand staken en hij en zijn troepen letterlijk van de honger moesten terug keren.socrates schreef: ↑05 jan 2025, 15:41Uit respect voor of angst van hun "führer" zijn Russen blijkbaar tot alles bereid. Dat bleek al ten tijde van de Tsaren met de veldtocht van Napoleon: ook tijdens het bewind van Stalin en daarna weer tijdens de Tweede Wereldoorlog. Mensenlevens zijn in dat onmetelijk grote "Rijk", blijkbaar minder waard dan in het "verdorven" Westen.
Ik vrees echter dat er door die wereldwijde sancties bij "bepaalde" landen een lichtje zal opgaan , en dat de BRICS landen mettertijd geen Dollars meer gaan willen gebruiken ... En dan ? Hoogmoed komt voor de val , dat beseft het Westen blijkbaar nog niet.
-
Typische vatnik-interpretatie.
Het is het 'Oosten' dat (opnieuw) aansluiting zoekt bij het Westen. Niemand dwingt hen. Ze vragen erom.

Toch nog een keer heel geconcentreerd naar Verhofstadt zijn speech op het Maidan plein anno 2014 luisteren
Ge kunt het ook anders formuleren : Het Westen wil zijn wil en gezag opdringen in het Oosten. Het kolonialismse van de Europeanen van destijds zit er nog steeds ingebakken in .... vergeet ook niet dat gans Amerika - Noord-en-Zuid - door Europeanen gekoloniseerd werd. Alleen Japan en China ( ten dele ) ontsnapten hieraan ... Persoonlijk ben ik daar niet fier op. De nakomers van dat oude graaigebroed , nu het "moderne graaigebroed" wil Rusland zelf inpalmen , nietwaar. Oekraïne en Georgië zijn de instrumenten , en wellicht tracht men ook nog eens in Belarus iets in gang te steken ....
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Is dat niet zoals de grote vissen willen de kleine visjes opeten. Doe er nog wat bij 'wij willen moderniseren'. Dat gaat niet, teveel in ene keer, dan maar in kleine stukjes of stap voor stap.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Leer toch eens te begrijpen wat daar gezegd werd, jongen
Verhofstadt zei dat zolang die kerel die de machtsgreep deed - Janoekovitsj - nog president was, dat Europa aan die ondemocraat en zijn kliek sancties zou opleggen.
Ge kunt het ook anders formuleren : Het Westen wil zijn wil en gezag opdringen in het Oosten.
Het Westen wil juist niks. Het Westen heeft geluisterd naar de vraag van Roemenië - Bulgarije - Estland - Letland - Litouwen - Polen - Tsjechië en Slowakije - Hongarije. ( En recent ook naar de vraag van Finland en Zweden.)
Elk van deze landen had opnieuw kunnen aansluiten bij de Russische Federatie. Ze waren vrij dat te doen. Waarom dat niet gebeurd is? Dan moet je hun geschiedenis eens doorlezen en vooral wat er sinds de Sovjet Unie in die landen is voorgevallen.
Die 'Oostbloklanden' - in feite gewoon Midden-Europese landen - hebben zélf een keuze gemaakt. Ze beseften héél goed met wat voor beestje ze te maken hadden/hebben.
Er is maar één land dat zijn wil komt opdringen aan die Europese buren en dat nu met een militaire inval doet bij zijn buren en dat al meermaals gedaan heeft: Rusland. Rusland leeft mentaal nog in de 19e eeuw.

Al die landen die jij opnoemt willen ( wilden ) graag aanleunen bij de VS omdat ze "emotioneel" zich daar verenigd mee voelen. De media zoals Facebook , Youtube en de filmindustrie spelen daar een grote rol in omdat die het Westen tonen als superieur en intelligent , en wie wil daar niet bij horen. In de meest recente films die na de val van de Soviet Unie en vóór de inval in Oekraïne werden gemaakt worden de Russen nog steeds als grote boeman beschouwd. Waarom eigenlijk. Straks krijgen wij zelf ook een documentaire te zien over Spitsbergen... Als ge niet inziet dat gans het Westen tegen de Russen en de Chinezen gepolariseerd wordt ( om ons op "iets" voor te bereiden ? ) en de wereld niet vanaf een zijlijn kunt bekijken ben je een grote sukkel.
De Soviet Unie is uiteengevallen in 1991. We zijn al bijna 35 jaar verder. De jonge generaties in wat vroeger onder invloed van de SU was kunnen zich daar niets van herinneren , en toch is er nog steeds anti-Rus politiek. Hoe komt dat ? Waarom Poetin Oekraïne binnen gevallen is , is me al lang duidelijk , maar blijkbaar u nog niet.
De Soviet Unie is uiteengevallen in 1991. We zijn al bijna 35 jaar verder. De jonge generaties in wat vroeger onder invloed van de SU was kunnen zich daar niets van herinneren , en toch is er nog steeds anti-Rus politiek. Hoe komt dat ? Waarom Poetin Oekraïne binnen gevallen is , is me al lang duidelijk , maar blijkbaar u nog niet.