Klimaat
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Mijnheer 'Tankpaal' - alias FredFli - euh... Fifty - alias Sof, de grapjas van Sennet. Je leest hier wat.
Conversatie:
- We rijden straks naar de zee.
- Ja? Heb je je auto al geladen met diesel?
- Ah, neen. Ik laad altijd benzine.
- Laad jij dan 95 of 98?
- Ik laad 95.
Conversatie:
- Laad jij dan 95 of 98?
- Ik laad 95.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Boerin Agnes kan beter naar Australië verhuizen,daar mag ze haar koeien houden, en de stikstof waait toch naar België, onze groene regering,met Demir op kop heeft liever dat de Belgische boeren bedrijven sluiten,dan heeft ze geen stikstof probleem meer,allee dat denkt ze toch want België zit onder een glazen stolp.Boerin Agnes op het randje van faillissement | Onze boerderij
Yvon start haar zoektocht naar het echte boerenleven in de eerste aflevering van Onze boerderij bij Agnes, de eerste boerin die ooit meedeed aan Boer zoekt Vrouw en wiens droom het was samen met een man het boerenbedrijf van haar ouders te runnen. Die heeft ze inmiddels gevonden en samen hebben ze twee kindjes. Maar hun boerendroom dreigt uit te lopen op een nachtmerrie. Agnes heeft een prachtige stal neergezet, maar door de strenge regelgeving melken ze al jaren minder koeien dan begroot. Veel boeren zoeken tegenwoordig naar alternatieven om het hoofd boven water te houden. Zo ook Agnes. Zij legt haar oor te luisteren op een boerderij die tevens kinderopvang biedt.
Maar de grootste vervuilers zijn niet de koeien...maar
Dus die paar planten, insecten en vogels zijn belangrijker dan de boeren.Wie is de grootste stikstof vervuiler?
In de top-100 van bedrijven die de meeste stikstof uitstoten staat Tata Steel in IJmuiden (foto) op de eerste plaats en Schiphol op plaats 2, gevolgd door chemische bedrijven als Dow en Shell en bedrijvencomplex Chemelot (Geleen). In de top-100 van ammoniakuitstoters staat Rockwool in Roermond op 1.6 apr. 2022
Wat doet stikstof met de wereld?
Stikstofoxiden (NOx) en ammoniak (NH3) zijn schadelijk voor de natuur als er te veel van in de lucht, bodem of water terecht komt. Planten als bramen, brandnetels en gras gaan er harder door groeien en overwoekeren andere planten. Daardoor verdwijnen ook insecten, vlinders en vogels.
https://www.raoulbeunen.nl/?p=950
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Bij den SOF klinkt dat anders ....Wil. schreef: ↑20 mei 2022, 13:43Mijnheer 'Tankpaal' - alias FredFli - euh... Fifty - alias Sof, de grapjas van Sennet. Je leest hier wat.
Conversatie:
- Laad jij dan 95 of 98?
- Ik laad 95.
- Ja? Heb je je auto al getankt met 20kWh?
- Ah, neen. Ik tank altijd vol aan een "snelpomp"
- Tank jij dan groene stroom of grijze stroom ?
- Ik tank groene stroom.
-
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Mijn vriend rijdt met een Honda E.
Hij kan zich niet baseren op het aantal resterende km.
Hij moet het aantal resterende KW in het oog houden.
De km-teller geeft bvb nog 150 aan, na een stop van een paar uur nog 170, en dan na weer een stop van een paar uur, nog 160.
Maar hij is tevreden, en dat, is het voornaamste.
De km-teller geeft bvb nog 150 aan, na een stop van een paar uur nog 170, en dan na weer een stop van een paar uur, nog 160.
Maar hij is tevreden, en dat, is het voornaamste.
-
Hoelang denk je met een hybride te rijden vooraleer het eerste mechanisch defect aan de motor en zijn entourage optreedt ? Vier jaar ? Hybrides steken veel te ingewikkeld in mekaar , nie goe.
Fazal schreef: ↑20 mei 2022, 18:49Mijn vriend rijdt met een Honda E.
De km-teller geeft bvb nog 150 aan, na een stop van een paar uur nog 170, en dan na weer een stop van een paar uur, nog 160.![]()
....
Dat nog te rijden km wordt ook nog eens aangepast aan het verbruik. Heb je voordien sportief gereden , dan is het vooruitzicht niet goed. Rij je daarna een periode veel zuiniger , dan herberekent men het aantal km volgens het actueel zuinig verbruik.
Den Sof heeft al ooit eens gemerkt dat het aantal nog af te leggen km "steeg" tijdens het rijden zelf.
-
benq - Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
-
Dat is dan 12 tot 14 u aan één stuk op dezelfde zetel blijven zitten? Liever jij dan ik.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Je herinnert je nog Cop26, de klimaatconferentie in Glasgow.
Toen zijn de belangrijke mensen van de aarde met hun privé-jets naar daar gevlogen en ze hebben daarbij 1000 ton CO2 in de lucht gestuurd.
Nu lees ik vandaag dat de 'corporate jets' de nieuwe green deal brandstoftaks NIET zullen moeten betalen. Zij vallen daar buiten.

Toen zijn de belangrijke mensen van de aarde met hun privé-jets naar daar gevlogen en ze hebben daarbij 1000 ton CO2 in de lucht gestuurd.
Nu lees ik vandaag dat de 'corporate jets' de nieuwe green deal brandstoftaks NIET zullen moeten betalen. Zij vallen daar buiten.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.