Bluft Poetin?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Een munitie-opslagplaats die 60 km voorbij Moskou gelegen is, is gisteren ontploft. Dit was wellicht de grootste ontploffing die op zo'n depot is gebeurd in heel Rusland.
UA heeft de actie niet opgeëist, maar het vermoeden is natuurlijk heel groot dat een drone werd afgestuurd op deze plaats.
Meer dan 8 km verder kwamen brokstukken van ontplofte raketten en bommen terecht.
De slagkracht van UA neemt toe en wordt preciezer met de dag.
UA heeft de actie niet opgeëist, maar het vermoeden is natuurlijk heel groot dat een drone werd afgestuurd op deze plaats.
Meer dan 8 km verder kwamen brokstukken van ontplofte raketten en bommen terecht.
De slagkracht van UA neemt toe en wordt preciezer met de dag.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Oekraine geen lid van de Navo wel van de Europese gemeenschap ; de huidige frontlijn wordt bevroren - geen Amerikaanse veligheidsgaranties maar wel Europese troepen om een veiligheidszone te garanderen ; de VS erkennen de Krim als Russisch grongebied ; de bezette provincies worden de facto Russisch; de kerncentrale van Zaporidzja komt in Amerikaanse handen; de Amerikaanse sancties tav Rusland worden opgeheven, er komt een mineralendeal. Dit is in een notendop het zgn." finale" voorstel van de buddy van Poetin- Trump dus. En ik vrees dat Zelensky een andere job zal moeten gaan zoeken.
-
Goede samenvatting. De vraag is of de Oekraïners er zich zullen bij neerleggen. Ze zijn afhankelijk van VS-informatie en materiaal, maar wanneer de VS stellen dat de Krim van Rusland is, dan sluiten ze zich aan bij landen als Wit-Rusland, Afhanistan, Soedan, Venezuela, Noord-Korea.
Zelfs China sluit zich NIET aan bij de clubje. Trump blijkbaar wel.
Nog nooit is één man erin geslaagd om zoveel schade toe te brengen aan de VS als orange man en dit zowel op moreel gebied als op economisch vlak en zelfs op militair vlak.
Zelfs China sluit zich NIET aan bij de clubje. Trump blijkbaar wel.
Nog nooit is één man erin geslaagd om zoveel schade toe te brengen aan de VS als orange man en dit zowel op moreel gebied als op economisch vlak en zelfs op militair vlak.

Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Zelensky wil in een video de Krim NIET afstaan , dat is tegen "zijn" grondwet .... En boots on the ground van manschappen uit NAVO landen ziet Poetin ook niet zitten , het moeten troepen zijn uit Afrika of Azië.frits1955 schreef: ↑23 apr 2025, 15:22Oekraine geen lid van de Navo wel van de Europese gemeenschap ; de huidige frontlijn wordt bevroren - geen Amerikaanse veligheidsgaranties maar wel Europese troepen om een veiligheidszone te garanderen ; de VS erkennen de Krim als Russisch grongebied ; de bezette provincies worden de facto Russisch; de kerncentrale van Zaporidzja komt in Amerikaanse handen; de Amerikaanse sancties tav Rusland worden opgeheven, er komt een mineralendeal. Dit is in een notendop het zgn." finale" voorstel van de buddy van Poetin- Trump dus. En ik vrees dat Zelensky een andere job zal moeten gaan zoeken.
-
Een bombardement op Russisch grondgebied is tegen de zgn. overeenkomst die Zelensky met de VS sloot voor die ene maand ... Poetin houdt zich aan een deel van die overeenkomst door geen energie-infrastructuur meer te bombarderen.Wil. schreef: ↑23 apr 2025, 14:26Een munitie-opslagplaats die 60 km voorbij Moskou gelegen is, is gisteren ontploft. Dit was wellicht de grootste ontploffing die op zo'n depot is gebeurd in heel Rusland.
....
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Mij niet verkeerd begrijpen, Poetin is een onmens, maar had Chruchill een bode gestuurd toen hij Dresden in vuur en vlam liet zetten ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Twee overwegingen:
1. Churchill vocht tegen de vijand die Europa onder de voet had gelopen en die zijn land wilde kraken.
2. In die tijd was de burgerbevolking nog een gewettigd doelwit: alles was toegelaten om de leiding van een land op de knieën te dwingen.
Poetin leeft nog in dat denkkader en hij is niet eens de verdedigende partij, maar de bezetter.
UA laat de burgerbevolking buiten schot (voorlopig althans?) en valt doelwitten aan die rechtstreeks de oorlogsmachine van RU treffen.

werewoef - Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53
Als Zelenski de Krim niet laat vallen zal er nooit een einde komen aan die verwoestende oorlog . Dees wist men toch al jaren op voorhand .
Als Oekrane echt vrede wil is de Krim de pasmunt . Dat ze in de Krim een refferendum houden, dan is alles opgelost .
werewoef
werewoef
AMEN en AUM
-
De Krim heeft een bevolking van 1,9 miljoen mensen. 100.000 van hen zijn gevlucht richting West-Oekraïne omdat de mannelijke bevolking gedwongen zou worden om als kanonnenvlees te dienen.
RU heeft tot 800.000 Russen aangespoord om te verhuizen naar de Krim. Daardoor heb je daar nu een kunstmatige pro-Russische bevolking.
RU / de S.U. heeft datzelfde principe altijd al toegepast. Waar komen die grote aantallen Russen vandaan die in de Baltische staten leven, denk je?

De Krim was Russisch , in 1954 werd het door Nikita Chroesjtsjov aan Oekraïne geschonken.
https://nos.nl/artikel/616873-krim-was- ... -cadeautje