Bluft Poetin?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
De voorbije 2 dagen heeft RU voor $150 miljoen aan materiaal verloren waaronder 2 neergehaalde SU-30 straaljagers die samen goed zijn voor $100 miljoen.
De vliegtuigen werden neergehaald met een Amerikaanse Sidewinder raket die werd afgevuurd vanop een naval drone, een soort onbemande speedboot.
De vliegtuigen werden neergehaald met een Amerikaanse Sidewinder raket die werd afgevuurd vanop een naval drone, een soort onbemande speedboot.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Wat betekent 150 miljoen, uitgedrukt in een percentage van de totale "waardeverliezen" door beide oartijen, sinds 2022. Waar is al dat geld dan terecht gekomen ? Misschien heeft AI wel een antwoord op die vraag ? 
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Een straaljager bouwen, kost veel geld. Dat is maar zinvol als die straaljager helpt om bv. je vrijheid te behouden of te verwerven.
Als dat tuig gemaakt wordt om in een ander land grote schade toe te brengen, ook dan kan het nuttig besteed geld zijn als je daarmee de eindoverwinning behaalt en dat land bv. kunt inlijven of onderhorig maken zodat de inwoners voor jouw land slavenwerk verrichten.
Een straaljager die wordt neergehaald is een totaal verlies. Net zoals een storm een huis compleet kan vernielen. Rusland heeft ondertussen 372 vliegtuigen verloren in de speciale militaire operatie, dit naast bijna 11.000 tanks plus ongelooflijk veel ander materieel. Over de honderdduizenden verloren levens praten we dan niet eens.
Bedenk dat RU een bbp heeft (of had) dat iets groter is dan dat van de Benelux.
Al deze uitgaven hadden ook rechtstreeks ten goede kunnen komen aan de eigen bevolking in de vorm van véél hogere pensioenen of betere wegen, hospitalen, scholen enz. Poetin maakt echter andere keuzes.
Als dat tuig gemaakt wordt om in een ander land grote schade toe te brengen, ook dan kan het nuttig besteed geld zijn als je daarmee de eindoverwinning behaalt en dat land bv. kunt inlijven of onderhorig maken zodat de inwoners voor jouw land slavenwerk verrichten.
Een straaljager die wordt neergehaald is een totaal verlies. Net zoals een storm een huis compleet kan vernielen. Rusland heeft ondertussen 372 vliegtuigen verloren in de speciale militaire operatie, dit naast bijna 11.000 tanks plus ongelooflijk veel ander materieel. Over de honderdduizenden verloren levens praten we dan niet eens.
Bedenk dat RU een bbp heeft (of had) dat iets groter is dan dat van de Benelux.
Al deze uitgaven hadden ook rechtstreeks ten goede kunnen komen aan de eigen bevolking in de vorm van véél hogere pensioenen of betere wegen, hospitalen, scholen enz. Poetin maakt echter andere keuzes.

Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
-
Intussen heeft Zelensky aangekondigd dat UA zelf ballistische raketten heeft ontwikkeld. Die melding komt 5 dagen vóór de militaire parade op 9 mei - Victory Day - in Moskou.
Budanov, de topman van de geheime dienst in UA, heeft deze sarcastische tweet de wereld ingestuurd:
Budanov, de topman van de geheime dienst in UA, heeft deze sarcastische tweet de wereld ingestuurd:

Raketten die een blijvende aandrijving hebben, zoals de V1, zijn niet ballistisch.
Een raket die gelanceerd wordt en daarna door de wet van de zwaartekracht weer naar beneden komt, is ballistisch. Gewoonlijk gaat het over raketten die buiten de dampkring stijgen en vervolgens hun geplande koers zonder veel bijsturing afwerken en op het doel neerkomen.
Een raket die gelanceerd wordt en daarna door de wet van de zwaartekracht weer naar beneden komt, is ballistisch. Gewoonlijk gaat het over raketten die buiten de dampkring stijgen en vervolgens hun geplande koers zonder veel bijsturing afwerken en op het doel neerkomen.

Mag men de V2 dan ballistisch noemen ? (Toen die op Antwerpen vielen sprak men nog niet van raketten maar van vliegende bommen)Wil. schreef: ↑05 mei 2025, 10:04Raketten die een blijvende aandrijving hebben, zoals de V1, zijn niet ballistisch.
-
Ja. Die werd afgeschoten en ging meer dan 100 km hoog. Daarna viel die neer in 'vijandig' gebied maar heel nauwkeurig waren die dingen niet. Het maakte niet veel uit. Als er maar voldoende angst en vernieling werd gezaaid. Eigenlijk doet Poetin hetzelfde met zijn raket- en droneaanvallen op woonblokken, ziekenhuizen, scholen enz.

Hou het bij maximaal 100 km. Raketten die een puur ballistische baan volgen ( zoals een kanonkogel ) worden voor geringe afstanden nog amper gebruikt. Men gebruikt kruis raketten die naar hoge hoogtes stijgen en eenmaal het doel in zicht bijna vertikaal naar het doel duiken - met nog steeds "de vlam in de pijp" ( met aandrijving ) en die dan ook nog heel precies automatisch bijgestuurd worden naar het voorgeprogrammeerd doel.
-
Iets ontdekt door het kijken naar "La Trois" .... Waarom vielen de Oekraïners de regio Kursk binnen en niet bijvoorbeeld de regio Belgorod ? Misschien speelt hier wat nostalgie een rol in de beslissing van de neo-nazi's met heimwee naar een Operation Citadel : https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Citadel 
-
Dus geen in de Benelux, Italië, Hongarije,VS... dat virus is dus bijna uitgeroeid ? Was dat ook uit een of ander Chinees lab ontsnapt ?