Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

07 mei 2025, 10:31

Duitsland en Rusland zijn de landen met de meeste 'nazistische' groeperingen. Daar zijn ze ook het actiefst.
In Rusland komen ze ook gewoon op de staatstelevisie hun ideologie verspreiden. Tegen het nazisme leunt daar ook het fascisme aan.

Vlad. Solovyov. Dagelijks op tv. Hij is gekend om zijn herhaaldelijke oproepen tot totale vernietiging van Oekraïense steden, het verheerlijken van geweld, en het ontmenselijken van tegenstanders. Hij noemt de Oekraïners 'beesten' en labelt het Westen als 'satanisch'.
Hij verheerlijkt Poetin als de opperste leider die niet kan falen.

Een ander voorbeeld: Aleksander Dugin, het brein van Poetin en ideologisch behoorlijk fascistisch.

Hij heeft het geloof in een imperium vastgemetseld in het hoofd van Poetin. Hij promoot het militarisme en het verheerlijken van geweld. Hij hangt een hiërarchisch wereldbeeld aan dat gebaseerd is op bloed en bodem. Hij pleit voor de vernietiging van de liberale wereldorde.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

07 mei 2025, 10:47

Ik vergat nog Sergei Mardan. Waarschijnlijk de fanatiekste fascist die geregeld het scherm siert:

Bekijk deze uitspraak.

In maart 2023 verklaarde Mardan dat Oekraïne "uitgewist" moet worden en dat er geen medelijden moet zijn met Oekraïners, die hij "ondoden" en "dieren" noemde.

Hij suggereerde het organiseren van een inzamelingsactie om Russische oppositiefiguren zoals Garry Kasparov te laten vermoorden.
In deze link vind je al het 'moois' bij elkaar. Wie nog twijfelt aan de fascistsch/nazistische aard van de propagandisten op de staatstelevisie ...

Hij stelde voor dat Britse steden zoals Londen en Manchester getroffen zouden moeten worden door atoombommen.

Deze kerel (en de hogergenoemden) zijn geen losgeslagen skinheads, maar ze worden doelbewust door de hoogste leider op tv gebracht en getolereerd.
Rusland is een fascistische terreurstaat.

Fred1950

07 mei 2025, 11:14

Wil. schreef:
Duitsland en Rusland zijn de landen met de meeste 'nazistische' groeperingen. ...
Uiteraard vergeet ge moedwillig Oekraïne met de meest actuele en bijzonder actieve groepering in de "regering" ( of hoe je het noemen wilt ) van Zelensky.

FMhOw5BaUAQ8ixu.png

frits1955

07 mei 2025, 11:36

Dus geen in de Benelux, Italië, Hongarije,VS... dat virus is dus bijna uitgeroeid ?
Uw vraag was:" In welke landen komen het meeste neo-nazi's voor". Mijn antwoord daarop is:"Duitsland en meer bepaald het oostelijke deel".
Uw vraag was niet:" In welke landen komen neo-nazi's voor?".
Overigens is het totalitaire denken geen "virus" maar een door racistische , anti-democratische , rancuneuze,revanchistische , extreem-nationalistische en gevoelens van superioriteit aangedreven ideologie die niet door tijd of plaats begrensd wordt.

Wil.

07 mei 2025, 12:45

Fred1950 schreef:
Wil. schreef:
Duitsland en Rusland zijn de landen met de meeste 'nazistische' groeperingen. ...
Uiteraard vergeet ge moedwillig Oekraïne met de meest actuele en bijzonder actieve groepering in de "regering" ( of hoe je het noemen wilt ) van Zelensky.

FMhOw5BaUAQ8ixu.png
Neen, Freddie, de groep die je toont vecht mee tegen de Russen. Ze dwepen met nazisymbolen maar hun leiders worden niet op de staatstelevisie opgevoerd, zoals dat in Rusland dag na dag gebeurd.
Denk na: de jood Zelensky die de leiding zou hebben over neo-nazi's ?? :roll:

Rusland heeft gelijkaardige bewegingen:
- Slavyanskiy Soyuz (verboden maar bestaat ondergronds) Bekijk de foto's
- Ruskiy Obraz
- Wotan Jugend is internationaal aanwezig onder die naam. Ook in Rusland.

Wil.

07 mei 2025, 12:48

frits1955 schreef:
07 mei 2025, 11:36
Dus geen in de Benelux, Italië, Hongarije,VS... dat virus is dus bijna uitgeroeid ?
Uw vraag was:" In welke landen komen het meeste neo-nazi's voor". Mijn antwoord daarop is:"Duitsland en meer bepaald het oostelijke deel".
Chatgpt is het er niet mee eens:

The country with the largest number of neo-Nazis is widely considered to be Russia, followed by the United States and Germany

frits1955

07 mei 2025, 13:35

Chat kan de boom in.

Wil.

07 mei 2025, 13:41

frits1955 schreef:
Chat kan de boom in.
"Als de feiten veranderen, wat doet u dan?" lees ik in de reclame voor Knack.

Het psychisch proces:

Ontkenning → woede → onderhandelen → acceptatie

Fred1950

07 mei 2025, 13:54

Wil. schreef:
07 mei 2025, 12:45
Fred1950 schreef:
Wil. schreef:
...
Neen, Freddie, de groep die je toont vecht mee tegen de Russen. Ze dwepen met nazisymbolen maar hun leiders worden niet op de staatstelevisie opgevoerd, zoals dat in Rusland dag na dag gebeurd.
Denk na: de jood Zelensky die de leiding zou hebben over neo-nazi's ?? :roll:
....
De AZOV legergroep is al lang in hun regulaire leger opgenomen geweest , en wat nog meer is , de AZOV leider werd gevangen genomen en daarna ingeruild voor Russische krijgsgevangenen. Bij zijn vrijlating is hij met vele omhelzingen door Zelensky verwelkomd. Uiteraard gaat Oekraïne geen nazi symbolen tonen , dat zou tegen de borst stoten van de Europeanen , nietwaar.

Russen die straffe oorlogstaal uitspuwen tegen het Westen en tegen Oekraïners zijn niet noodzakelijk nazi's , zelfs geen fascisten. Dat hoort nu eenmaal thuis bij oorlogsvoering. Enne ... zouden neo-nazi's nog iets tegen de Joden hebben ? De Jodenhaat is in het zieke brein van Hitler ontstaan. Neo-nazi's hebben iets tegen iedereen die niet tot het "Eigen Volk" behoort ....

Fred1950

07 mei 2025, 13:56

Wil. schreef:
07 mei 2025, 13:41
frits1955 schreef:
Chat kan de boom in.
"Als de feiten veranderen, wat doet u dan?" lees ik in de reclame voor Knack.

Het psychisch proces:

Ontkenning → woede → onderhandelen → acceptatie
ChatGPT haalt o.a. zijn informatie uit uw soort schrijfsels , en dat is dus vooral heel dubieus te nemen. ChatGPT "verzamelt" gegevens , en die kunnen dus zowel correct als totaal fout zijn. Ge moet toch eens eindelijk wat meer verstand gaan gebruiken vooraleer je flauwe kul neerpent.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 07 mei 2025, 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.

07 mei 2025, 14:00

Fred1950 schreef:
07 mei 2025, 13:54
De AZOV legergroep is al lang in hun regulaire leger opgenomen geweest , en wat nog meer is , de AZOV leider werd gevangen genomen en daarna ingeruild voor Russische krijgsgevangenen. Bij zijn vrijlating is hij met vele omhelzingen door Zelensky verwelkomd. Uiteraard gaat Oekraïne geen nazi symbolen tonen , dat zou tegen de borst stoten van de Europeanen , nietwaar.
Poetin heeft aangekondigd dat het elimineren van de nazi's in UA één van zijn hoofddoelen was. Nu blijkt hij die 'nazi's' gevangen genomen te hebben en vervolgens weer losgelaten te hebben :lol: :lol:
Russen die straffe oorlogstaal uitspuwen tegen het Westen en tegen Oekraïners zijn niet noodzakelijk nazi's , zelfs geen fascisten. Dat hoort nu eenmaal thuis bij oorlogsvoering. Enne ... zouden neo-nazi's nog iets tegen de Joden hebben ? De Jodenhaat is in het zieke brein van Hitler ontstaan. Neo-nazi's hebben iets tegen iedereen die niet tot het "Eigen Volk" behoort ....
Freddie, jij kent ontzaglijk veel van batterijen. Hou het daarbij.
Wanneer je over iets anders spreekt, dan blijkt onmiddellijk waar je staat.

Fred1950

07 mei 2025, 14:02

Wil. schreef:
....
Geen ander tegenargument gevonden ? Dat bewijst mijn gelijk. :twisted:

Wil.

07 mei 2025, 14:03

Fred1950 schreef:
07 mei 2025, 13:56
ChatGPT haalt o.a. zijn informatie uit uw soort schrijfsels , en dat is dus vooral heel dubieus te nemen. ChatGPT "verzamelt" gegevens , en die kunnen dus zowel correct als totaal fout zijn. Ge moet toch eens eindelijk wat meer verstand gaan gebruiken vooraleer je flauwe kul neerpent.
Goed geprobeerd, Fred, maar geen prijs gewonnen.

Wil.

07 mei 2025, 14:09

Fred1950 schreef:
07 mei 2025, 14:02
Wil. schreef:
....
Geen ander tegenargument gevonden ? Dat bewijst mijn gelijk. :twisted:
Wat is 't, Fred, wil je nog eens het kastje en de muur zien? Je beseft niet eens welke inhoudelijke onzin je hier neerkwakt. Iedereen die een beetje gestudeerd heeft, ziet dwars door je onsamenhangend gezwets.
Je bent in de verste verte niet op de hoogte van politieke stromingen omdat je nooit de moeite hebt gedaan om je na de A2 te verdiepen in dergelijke onderwerpen. Ik duid het niet ten kwade dat je nooit hebt kunnen verder studeren, maar kom dan niet op tafel staan springen en doe niet alsof je enig benul hebt van wat fascisme of neonazisme inhoudt.

Hoed af voor je batterijkennis, Fred. Echt.

Roger Penrose

07 mei 2025, 14:33

Wil. schreef:
07 mei 2025, 10:47
Ik vergat nog Sergei Mardan. Waarschijnlijk de fanatiekste fascist die geregeld het scherm siert:

Bekijk deze uitspraak.

In maart 2023 verklaarde Mardan dat Oekraïne "uitgewist" moet worden en dat er geen medelijden moet zijn met Oekraïners, die hij "ondoden" en "dieren" noemde.

Hij suggereerde het organiseren van een inzamelingsactie om Russische oppositiefiguren zoals Garry Kasparov te laten vermoorden.
In deze link vind je al het 'moois' bij elkaar. Wie nog twijfelt aan de fascistsch/nazistische aard van de propagandisten op de staatstelevisie ...

Hij stelde voor dat Britse steden zoals Londen en Manchester getroffen zouden moeten worden door atoombommen.

Deze kerel (en de hogergenoemden) zijn geen losgeslagen skinheads, maar ze worden doelbewust door de hoogste leider op tv gebracht en getolereerd.
Rusland is een fascistische terreurstaat.
U vergeet 1 belangrijk aspect. Dat al deze sentimenten (vaak ook wel in de Russische RTL praat en roddelprogramma's) over het Westen en de nazi's in Oekraïne pas ontstaan zijn NADAT de VS al handenschuddend met de meest verderfelijke types in Oekraine in 2014 die nota bene in de regering zaten het land destabiliseerden. U kunt zich vast de foto's waarop Mw, Nuland en dhrn Biden en McCain al handenschuddend en met Oleh Tyahnybok stonden. Een man waar Hitler trots op zou zijn en ook dito groet geeft.
Het wordt tijd dat u de rol van de VS in Oekraine is onderzoekt en wat de werkelijke aanleiding van de oorlog is en niet slechts de MSM nablaat en en passent het leuk vindt om (vaak onware en onsmakelijke) kinderachtige anti-Rusland propaganda te spuien.

Voor de VS had het aanpappen met de ultranationalisten van Oekraine d.mv. wapens, miljarden dollars, CIA spelletjes, etc. maar 1 doel: de vijand van mijn vijand is mijn vriend; i.e. Rusland decimeren en intimideren. Maar wat ze gedaan hebben is dat ze Oekraine gedestabiliseerd hebben wat uiteindelijk de opmaat voor oorlog zou zijn. Maar beste Wil gelooft nog in allerlei sprookjes alsof Poetin op een dag wakker werd en dacht; laat ik Oekraine is binnenvallen. De schuld van deze oorlog ligt bij de VS en nergens anders.

en over Zelensky; Een echte leider heeft een sterk moreel en ethisch kader. Dat nazi's willen meevechten in het leger zou hij als Jood moeten verafschuwen, maar dat zij daarbij een vlag dragen die synoniem staat voor de vernietiging van de Joden, zou hij ten stelligste moeten afkeuren.
Dat hij dat niet gedaan heeft zegt ook iets over hem, of meer precies; onder welke invloed hij staat in de politiek van Oekraine.

Er is genoeg wat aan Rusland niet klopt, maar dat geeft ons (het Westen in casu de VS) niet het recht om smerige spelletjes te spelen en Rusland te provoceren en te intimideren. Wanneer je een ander als vijand behandelt , dan wordt het ook je vijand.
Dat "recht" komt uit een misplaatst superioriteitsgevoel en dat zie ik bij jou ook terug. Het is jammer dat je daardoor alleen kunt redeneren hoe slecht anderen zijn, ipv eens te onderzoeken wat onze rol in het geheel is geweest.